Wat doen jullie dit jaar met kerst en oud & nieuw?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Re: Wat doen jullie dit jaar met kerst en oud & nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 20:51

Nog iemand andere/nieuwe plannen gemaakt naar aanleiding van de persconferentie gisteren? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:43

Nee, nog steeds kerst thuis samen in plaats van bij familie. Ga met deze cijfers toch niet gezellig naar mijn ouders van 60+. Die wil ik graag nog wat langer meemaken :')

En oud en nieuw bij de paarden. Geloof er geen reet van dat het rustig gaat zijn met vuurwerk.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:45

Nee, nog steeds samen met de camperbus naar Zeeland.
Snert voor kerstavond van een lokaal restaurant ligt al in de vriezer en een rollade voor op de bbq voor eerste kerstdag ook.
Lekker met ons 2en.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:14

Sowieso werken met Kerst en waarschijnlijk toch maar aanschuiven bij mijn ouders, op voldoende afstand natuurlijk.
Met oud en nieuw zit ik wel echt, die vier ik normaal altijd in het buitenland, dus heb geen traditie met vrienden hier om op terug te vallen. Weet dus ook niet wat ik zal doen. Kijken of ik mezelf bij vrienden uit kan nodigen denk ik, maar of dat past binnen het max aantal gasten? Dat is voor mij nl wel een vereiste.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:20

Kerstavond met collega’s eten + wijntje
Eerste kerstdag vieren met ouders en kinderen(ik wil eigenlijk wel eerst nog een buitenrit maken op de ochtend)
Tweede kerstdag werken + kaasfondue met vriendin
Derde kerstdag wandeling aan de kust
en mss die avond nog Single Bells
Oud en nieuw naar een vriendin een uur verderop

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:19

Helaas gaat kerst niet door dit jaar door de pers conferentie en oud en nieuw gaat gewoon door

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 15:00

Amalarab schreef:
Eerste kerstdag vieren met ouders en kinderen(ik wil eigenlijk wel eerst nog een buitenrit maken op de ochtend)

Single bells, wat is dat? :')

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:53

IsaCalixa schreef:
Amalarab schreef:

Single bells, wat is dat? :')

Kerstavondje via Villa Vibes :D

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:16

Kerst thuis samen met ons 2 en de hond.
Gaan bewust niet naar familie want ik heb Al Corona op gelopen de afgelopen maanden en ben nog herstellende ervan.
Leek ons niet veilig, ene dag bij schoon familie en andere bij andere familie... want vele zullen die dag ervoor weer anderen hebben gezien,
Dus we wilden het vermijden

Oud en nieuw werken. En vriend alleen thuis.

Ben benieuwd wat er weer komt dinsdag met de nieuwe pers conferentie maar voor ons worden de plannen niet anders

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:34

Tja rutte heeft gezegd dat als er strengere regels komen dat dat niet voor kerst zouden gelden..

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:37

Kerst gewoon thuis en oud en nieuw gaan we met zn 2en bij 2 vrienden. Maar: op tijd thuis zijn, woon namelijk in Luxemburg en daar mag je tussen 23 en 6 niet naar buiten, behalve als je werkt ( en certificaat erbij hebt ).

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:27

Uhmmm ik zou dus naar Limburg toe gaan naar een kennis van mij maar die kreeg onverwachts een HERNIA(!) dus ja... sinds jaren vier ik de kerst maar weer 'thuis in huis'. Normaal vier ik de kerstdagen daar, maarja. Dit jaar dus niet! :n

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:59

Wij doen op kerstavond niets.
1e kerstdag vieren we bij de zus van mijn vriend. Bij haar mag het. Haar gezin bestaat uit 5 en ze nodigt mijn vriend, mijn schoonmoeder en mij uit.
2e kerstdag komen mijn ouders bij ons.
Voor O&N hebben we nog geen plannen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:30

1e Kerstdag ga ik samen met mijn beste vriendin gourmetten. Daar blijf ik ook slapen zodat we lekker een (paar) fles(sen) wijn open kunnen trekken.
2e Kerstdag vier ik met mijn familie. Door omstandigheden woon ik weer bij mijn vader, waar mijn broertje en zusje ook wonen. Er komen daarnaast 3 bezoekers (vaders vriendin, broer en schoonzus) en 3 kinderen (baby, 4 jaar en 7 jaar). Toevallig dat het zo gelopen is, anders hadden we het niet met zijn allen kunnen vieren.

Oudjaarsdag weet ik nog niet..

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:32

Ik en mijn broertje zijn waarschijnlijk de hele week bij mijn ouders. We gaan een puzzel van 3000 stukjes leggen als ik er nog een kan vinden op mijn werk, gaan een keer gourmetten en verder weet ik het nog niet.
Ik denk dat we meer family time gaan hebben dan ooit tevoren, hopelijk gaat dat goed _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:50

Kerstavond komen mijn vriend, opa en oma. Opa en oma gaan dan netjes aan een 2e tafeltje op afstand zitten.

1e kerstdag ga ik naar mijn schoonouders, een van de broers van mijn vriend & zijn partner komen ook. Dus ook 3 mensen.

2e kerstdag ben ik thuis met mama en komt 1 vriendinnetje.

Prima zo, ik werkte voorheen altijd met kerst dus nu wel lekker rustig thuis _O-

Oud en nieuw nog niets gepland, dat weet ik nog niet zo goed..

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:20

Zijn er meer mensen die overwegen de kerstdagen helemaal alleen door te brengen?
Qua aantallen personen zou ik best op bezoek mogen, maar twijfel of ik dat wel wil omdat ik de komende tijd en veel mensen blijf zien vanwege werk. Heb met Kerst ook diensten, dus zal niet de hele dag in mijn uppie op de bank zitten.
Laatst bijgewerkt door Astorga op 16-12-20 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:43

Ik ga naar mijn ouders en kan niet wachten.

Ik ben net verhuisd en na de afkondiging van de lockdown helemaal alleen omdat ik nog geen sociaal leven heb opgebouwd hier.
Sporten stop, beperkt naar stal waar je dan alleen bent en mijn nieuwe baan begint pas volgend jaar.

Op dit moment is het even flink op de kiezen bijten |( en vind ik het nu echt niet leuk. Terwijl ik bij de vorige lockdown er geen enkel probleem mee had.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:19

Wij vieren het uit overtuiging alleen met ons gezin/huishouden.

Dat is de enige manier om uit deze voor zoveel mensen ongenadig harde lockdown het maximale rendement te halen. Dan is het in ieder geval niet voor niets.

Zomin mogelijk verplaatsingen en contacten. Het is helaas de enige manier. Wat de regels ook toestaan.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:24

Boras schreef:
Wij vieren het uit overtuiging alleen met ons gezin/huishouden.

Dat is de enige manier om uit deze voor zoveel mensen ongenadig harde lockdown het maximale rendement te halen. Dan is het in ieder geval niet voor niets.

Zomin mogelijk verplaatsingen en contacten. Het is helaas de enige manier. Wat de regels ook toestaan.

dit vind ik een goede insteek. mijn man en ik vieren het ook gewoon lekker samen thuis.
we gaan sowieso niet veel op visite of ontvangen bezoek, wil geen risico lopen of verspreiden.

en dan de regels rondom kerst: zo kan het zijn dat je in 3 dagen tijd buiten je gezin toch nog 9 mensen ziet. stel dat het dan net weer verspreid wordt onderling, en die andere mensen zien ook weer mensen....
we nemen gewoon geen risico. een keer lekker een slappe kerstfilm met een gourmetje en een wijntje/biertje samen is ook prima.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:24

Kerstavond gewoon met het gezin. 1e kerstdag komen opa en oma savonds mee eten. 2e kerstdag hebben we een 4 gangen diner besteld bij een restaurant in de buurt :)

En oudjaarsavond ook gewoon met het gezin samen.

Maar eigenlijk doen we dit elk jaar _O-

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:49

Astorga schreef:
Zijn er meer mensen die overwegen de kerstdagen helemaal alleen door te brengen?
Qua aantallen personen zou ik best op bezoek mogen, maar twijfel of ik dat wel wil omdat ik de komende tijd en veel mensen blijf zien vanwege werk. Heb met Kerst ook diensten, dus zal niet de hele dag in mijn uppie op de bank zitten.

-- steekt hand op! -- Hiero eenzame kerstvierder! :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:35

Kerstavond kijken we een kerstfilm met het gezin, en pakken we cadeautjes uit. Mijn man moet daarna werken.
1e kerstdag is mijn man ook werken en ga ik met de kinderen even naar mijn ouders.
2e kerstdag komt mijn man uit zijn nachtdiensten, eten we in de avond wat samen met het gezin.

Oud en nieuw is mijn man wederom werken en ben ik thuis met alleen mijn jongste twee. Iets lekkers op tafel, bordspelletjes spelen en de vuurton gaat aan. :)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:25

Wij gaan de zondag na kerst even op de koffie bij mijn stiefmoeder. Bewust geen brunch oid, zodat afstand houden makkelijker moet lukken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:35

Cowgirl schreef:
Ik ga naar mijn ouders en kan niet wachten.

Ik ben net verhuisd en na de afkondiging van de lockdown helemaal alleen omdat ik nog geen sociaal leven heb opgebouwd hier.
Sporten stop, beperkt naar stal waar je dan alleen bent en mijn nieuwe baan begint pas volgend jaar.

Op dit moment is het even flink op de kiezen bijten |( en vind ik het nu echt niet leuk. Terwijl ik bij de vorige lockdown er geen enkel probleem mee had.

Ach, dat vind ik wel sneu voor je :(:)

Ik ga eerste kerstdag naar een vriendin en 2de kerstdag naar mijn broer. Mijn zus komt daar ook heen en het word gewoon gezellig samen eten en een film kijken oid :)