"OJEE! Toffe bezorger is missing!"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:09

Het zou toch wat zijn.. Jij bent lekker aan het werk je pakketjes aan het rondbrengen, zegt vrolijk "hoi" tegen iedereen op straat en opeens is er een complete zoekactie op touw gezet omdat iemand waar je "hoi" tegen hebt gezegd met je op date wil. Ik zou nooit meer wat zeggen tegen niemand op straat als dit geaccepteerd gedrag wordt :oo

Het is niet zo dat TS een praatje met hem gemaakt heeft. Ze zag gewoon een random dude op straat en besloot om hem te moeten opsporen. Dit komt wel erg dichtbij stalkergedrag :=

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:34

Tja, wat maakt het uit hoe de ts of wij het zouden vinden.

Het gaat er alleen maar om wat die man er zelf van vindt. Punt is wel dat hijzelf er geen stem in heeft en het maar heeft te slikken. Of hij er nu van gediend is of niet is dat zijn werkgever en andere buitenstaanders bij een privékwestie worden betrokken.

Dat vind ik wel een dingetje. Ook al zie ik ook de leuke kant ervan.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:55

Wat een jankerds in dit topic zeg. Je mag toch wel zoeken naar iemand? Hoeveel van jullie hebben vroeger wel niet in het telefoonboek zitten zoeken naar je Grote Liefde? Alle Janssen afbellen en vragen of Piet daar woonde. Dan wist je erna meteen zijn adres. Kon je voor en/of na school langsrijden alle dagen.. :))

Ik heb al jaren een relatie, maar vind het echt wel grappig en lief als iemand die moeite zou doen om met mij af te spreken. Hij kan altijd nee zeggen als hij niet wilt he..

sevke

Re: "OJEE! Toffe bezorger is missing!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:00

Elke dag een pakje bestellen geen optie? :D
Wat een jankers hier zeg. Het is toch gewoon een super leuk topic? Ik hoop oprecht dat TS in contact komt met de DHL-boy :))

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:01

Rebel_Jits schreef:
Wat een jankerds in dit topic zeg. Je mag toch wel zoeken naar iemand? Hoeveel van jullie hebben vroeger wel niet in het telefoonboek zitten zoeken naar je Grote Liefde? Alle Janssen afbellen en vragen of Piet daar woonde. Dan wist je erna meteen zijn adres. Kon je voor en/of na school langsrijden alle dagen.. :))

Ik heb al jaren een relatie, maar vind het echt wel grappig en lief als iemand die moeite zou doen om met mij af te spreken. Hij kan altijd nee zeggen als hij niet wilt he..

Maar dan kende je Piet van tevoren waarschijnlijk al. Die had je op school ontmoet of misschien wel op je werk, een praatje mee gemaakt op straat etc. Dit is LETTERLIJK een voorbijganger op straat.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:02

Boras schreef:
Tja, wat maakt het uit hoe de ts of wij het zouden vinden.

Het gaat er alleen maar om wat die man er zelf van vindt. Punt is wel dat hijzelf er geen stem in heeft en het maar heeft te slikken. Of hij er nu van gediend is of niet is dat zijn werkgever en andere buitenstaanders bij een privékwestie worden betrokken.

Dat vind ik wel een dingetje. Ook al zie ik ook de leuke kant ervan.

Je hoeft het niet dramatischer te maken dan het is. De beste jongen zal er vast geen blijvende schade aan overhouden.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:03

topsylover schreef:
Rebel_Jits schreef:

Maar dan kende je Piet van tevoren waarschijnlijk al. Die had je op school ontmoet of misschien wel op je werk, een praatje mee gemaakt op straat etc. Dit is LETTERLIJK een voorbijganger op straat.

En STEL JE VOOR dat je een leuke voorbijganger ziet.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:05

man man man. Sommigen zijn echt wel wat verzuurd, vind ik zo.
Je moet je partner toch ooit ERGENS ontmoeten?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:06

sevke schreef:
man man man. Sommigen zijn echt wel wat verzuurd, vind ik zo.
Je moet je partner toch ooit ERGENS ontmoeten?

Dat mag blijkbaar alleen als je hem al kent.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:08

Ieder mag natuurlijk zijn mening hebben over deze actie, maar het stalkergedrag noemen gaat wel absurd ver. Dit valt echt niet onder stalking en ik vind het best wel wat dat er zo snel en gemakkelijk met dergelijke termen gegooid wordt, alsof men niet beseft waarvan men TS beschuldigt, een strafbaar feit.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:08

__Sannne schreef:

Dan ga je niet zijn werkgever lastigvallen, Faceboekgroepen volspammen, oproepen op fora plaatsen, (mogelijke) collega's vragen stellen etc. Dat gaat echt veel en veel te ver.

Stel dat jij lekker aan het shoppen bent in de stad en je loopt met je Zara-tas over straat. Een voorbijganger duikt de winkel in en vraagt wie die blonde meid is die net mogelijk iets afgerekend heeft hier en of hij je klantgegevens mag hebben. Zou jij dat op prijs stellen?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 17:10

sevke schreef:
Elke dag een pakje bestellen geen optie? :D
Wat een jankers hier zeg. Het is toch gewoon een super leuk topic? Ik hoop oprecht dat TS in contact komt met de DHL-boy :))

Haha als het kon, nee grapje! Ik woon zelf in Groningen 60 km verder dan Emmen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:11

topsylover schreef:
__Sannne schreef:

Dan ga je niet zijn werkgever lastigvallen, Faceboekgroepen volspammen, oproepen op fora plaatsen, (mogelijke) collega's vragen stellen etc. Dat gaat echt veel en veel te ver.

Stel dat jij lekker aan het shoppen bent in de stad en je loopt met je Zara-tas over straat. Een voorbijganger duikt de winkel in en vraagt wie die blonde meid is die net mogelijk iets afgerekend heeft hier en of hij je klantgegevens mag hebben. Zou jij dat op prijs stellen?

Dat zou ik oprecht wel grappig vinden. In ieder geval niet zo traumatiserend als sommigen hier doen overkomen.

Edit; vind je werkgever lastigvallen, groepen volspammen en oproepen plaatsen niet ook wat overdreven geformuleerd?
Laatst bijgewerkt door __Sannne op 18-11-20 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:12

De Zara zal hoogstwaarschijnlijk die gegevens niet verstrekken wegens privacy, net zoals DHL de gegevens niet aan TS gegeven heeft.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:14

Gini schreef:
De Zara zal hoogstwaarschijnlijk die gegevens niet verstrekken wegens privacy, net zoals DHL de gegevens niet aan TS gegeven heeft.

Precies. Het is niet alsof TS een mega grote inbreuk op zijn privacy heeft gemaakt. Of, zoals ik al eerder zei, hem achterna heeft gefietst en voor zijn raam de hele nacht heeft gewacht.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:17

Wat jammer dat dit topic zo loopt.

Ik vond de topics waarbij iemand gezocht werd altijd leuk. Je hoort ook weleens van die dingen op de radio of ziet ze op tv. Soms gaat het dan ook alleen maar dat iemand oogcontact heeft gemaakt ofzo.

Dit stalken noemen vind ik echt te ver gaan.

Met alle voorbeelden die mensen noemen zou ik echt geen enkel probleem hebben. Zolang mijn persoonsgegevens niet gegevens worden door wie dan ook en ik dus zelf een keuze zou hebben erop in te gaan.

Succes met je zoektocht!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:41

Ik ga compleet met Sure lee mee.
Er wordt niet gestalked, geen privé gegevens gedeeld en im zie hier echt geen probleem in.

In mijn jeugd deden we niet anders, plaatste zelfs zoek advertenties in de krant.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 17:58

DHL heeft opnieuw gereageerd, ze mogen geen gegevens geven maar ook geen gegevens van mij geven aan de bezorger.
Dat is helaas geen optie.
Iemand nog een idee?
Op Facebook plaatsen vind ik zelf ook niet kunnen.
En op locatie opwachten heb ik ookal Voorbij zien komen. Dat vind ik ook nogal wat. Zeker omdat ik zelf ook 1 uur ervoor moet rijden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:00

Mijnhemel wat een azijnpissers hier _O-

Jammer dat je niet verder komt en dat ze jouw berichtje ook niet kunnen doorgeven.
Succes met de zoektocht TS; hopelijk kom je ‘m toch ooit nog ergens tegen. Als de kroegen straks weer open zijn moet je maar eens flink gaan stappen daar :P

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:00

Ik zou het voorbij laten gaan :j What’s meant to be will find its way.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:05

topsylover schreef:
__Sannne schreef:

Ik sluit me hier helemaal bij aan.
Ik vind het gewoon eng, zo ver als de TS gaat voor iemand die ze één keer heeft gezien.

Is het nou de vaste bezorger die wekelijks voorbij komt, dan kun je hem op een koude dag eens een koffie aanbieden. En dan merk je wel of hij a) echt leuk is en b) interesse heeft.

Maar dit is gewoon bizar.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:06

Ik zou je verlies nemen. Ik ben wel eens hele knappe man 2x achter elkaar gekomen in het bos, hardlopend. Ik grapte nog met de vriendin waar ik mee was.. 3x is scheepsrecht. Derde keer is nooit geweest en nooit meer tegengekomen :') it happens!

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:07

FennyPower schreef:
DHL heeft opnieuw gereageerd, ze mogen geen gegevens geven maar ook geen gegevens van mij geven aan de bezorger.
Iemand nog een idee?
En op locatie opwachten heb ik ookal Voorbij zien komen. Dat vind ik ook nogal wat. Zeker omdat ik zelf ook 1 uur ervoor moet rijden.

Er moet hier op bokt toch vast wel een medewerker van DHL zijn die voor jou het berichtje in de facebook groep kan plaatsen?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:12

Loei schreef:
FennyPower schreef:
Iemand nog een idee?

Er moet hier op bokt toch vast wel een medewerker van DHL zijn die voor jou het berichtje in de facebook groep kan plaatsen?

Hou nou toch op! Dat is toch krankzinnig?

"Hallo collega's, op een paardenforum waar ik actief ben zit een meid die op zoek is naar één van jullie. Ik ken haar niet persoonlijk, jullie trouwens ook niet, maar wellicht is het een match made in heaven. Dus wie was er datum in plaats?"

Echt hè.... 8)7

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:15

Nou maar echt.. Doe even normaal, dit is echt sneu aan het worden :=