Toverbal schreef:Echte liefde is voor mij:
Als je met iemand samen bent, waar het eigenlijk allemaal vanzelf gaat.
Dat het je geen energie kost om je liefde aan die persoon te geven.
Dat ik echt uit mijn hart kan zeggen dat ik blij ben dat hij naast mij wakker wordt.
Dat als ik hem aankijk dat ik denk" jeetje wat ben je toch een lekker ding".
En dat je ook liefde terug krijgt, samen op de bank lekker kroelen, samen leuke dingen doen en met plezier, niet omdat het moet.
Dat iemand oog heeft voor je en geïnteresseerd is, vraagt hoe je dag is geweest.
Hij hoeft geen dure kado's te kopen voor mij.
Als hij gewoon simpele dingen doet om mij te ondersteunen ben ik al gelukkig.
Zoals een keer een verrassingsmassage of een lekker ontbijt maken of gewoon simpel de hond uitlaten, omdat ik even geen zin heb, gewoon simpele dingen.
Of je meeneemt wandelen op het strand en daarna samen lunchen, omdat je die dag die niet zo lekker in je vel zit/zat.
Gelukkig heb ik hem gevonden en ik hoop dat wij dit samen nog lang vol kunnen houden.
Afgezien van de hond (want die hebben we niet
) - dit! Helemaal dit.
Popstra schreef:Ik vind het sneu als mensen vinden dat we in een consumptie maatschappij leven ook wat betreft de liefde.
Je moet werken in een relatie om het fijn te hebben. Elkaar accepteren maar ook gewoon tevreden zijn en niet denken dat het gras overal altijd groener is. Dat is het niet namelijk. Altijd hunkeren naar ,,meer,, maakt ook niet gelukkig.
Ja je bent na zoveel jaar niet meer verliefd op de ander maar moet dat dan? Dat blijft niemand niet. Je moet gelukkig zijn samen en blij zijn elke weer te zien het einde van de dag. Dat is het mooiste wat er is.
Noem mij maar ouderwets. Ik vind het prachtig dat er mensen zijn die trouw aan hun partner blijven. Ook na 60 jaar.
En hier ook mee eens.
Mijn ouders zijn komend jaar 50 jaar getrouwd en mijn man en ik 20, en ik zeg: ja. Ik geloof in echte liefde en ook in de ware. Dat wil niet zeggen dat het altijd maar rozengeur en manenschijn is, maar wel dat je bereid bent om altijd weer tot elkaar te komen, ook als het even niet zo moeilijk gaat. Gelukkig denkt mijn man daar ook zo over.