Ideeën voor een Corona proof babyshower

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:00

Ik kan me echt heel goed voorstellen dat je het met vrienden/kennissen wilt delen. Gewoon gezellig samen.
Maar wat als er iemand komt die jouw besmet (niet iedereen heeft even duidelijke klachten, maar kunnen je wel besmetten) is het je waard om het hierdoor bv op te lopen?
Verootje omschrijft het netjes.
En ik snap echt wel dat dit niet is wat je wilt horen, maar ze hebben het beste met jouw en kleine voor.

Ik zou zelf iets in teams opzetten met elkaar.
Weet niet of iedereen een beetje in de buurt woont? Maar anders misschien iets leuks verzinnen waarin jullie het kenbaar maken en dat van te voren zorgen dat het bij hun is.
Vind het idee met bv cupcakes echt wel leuk, roze of blauwe vulling erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:00

Pfff. Blijkbaar zelf nog geen corona meegemaakt in de omgeving. Zelfs bij een jonger iemand denk je er daarna héél anders over. Door mensen die denken zoals jij kunnen we de horeca, kerst en noem nog even honderden dingen op wel vergeten voorlopig.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:03

Ts geeft aan niet meer te gaan reageren misschien kan dit topic dan op slot.

opisop_shop

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:08

Jeetje je zou juist wat extra voorzichtigheid moeten hanteren in jouw positie. Niet slim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:11

Kristy1998x schreef:
Het mijn keuze om het op deze manier door te laten gaan, MITS DE REGELS NIET AANGESCHERPT WORDEN! Jullie kijk is daarin anders. Ik ben vrij om hiervoor te kiezen zolang het binnen de regels past. Wat jullie hiervan vinden is daarop niet van toepassing, jammer dat er geen gehoor word gegeven aan het vriendelijke verzoek geen dergelijke discussies te gaan veroorzaken. Het is mijn mening dat dit wel kan, hier is op een volwassen manier over na gedacht. Dat anderen het niet zouden doen maakt het niet meteen een onvolwassen keuze. Tevens is dat roze wolk gevoel totaal niet aanwezig, ben niet zo van dat oeh ah lief blablabla gedoe. Tuurlijk zijn wij blij met de komst maar nee ik zweef niet op een roze wolk en zou dit ook nooit doen, dit is niet hoe ik ben. Hoe jullie je verantwoordelijkheid nemen in deze "pandemie", die door de media en onbetrouwbare cijfers/testen een stuk erger word gemaakt, is jullie keuze, maar respecteer de mijne dan ook. En ja om ons heen hebben de mensen nogsteeds gewoon een druk leven wat verder gaat met of zonder corona. Zo gek is dit niet. Nogmaals mijn keuze, het kan binnen de regels en er is verantwoord over na gedacht. Ik denk dat de overvolle treinen, de scholen, mensen in de supermarkt e.d een groter risico vormen dan een goed doordacht "feestje". Het griepseizoen komt ook om de deur kijken , maar goed, ga hier verder geen discussie in voeren. Typisch bokt om geen respect te tonen voor andermans keuze omdat je het zelf anders zou doen/er zelf anders over denkt en er ondanks verzoeken toch op doorgehamerd word over wat anderen wel en niet vinden kunnen.

Mijn vrienden/kennissen en tevens familie die denken hier overigens precies hetzelfde over. Bij deze laat ik het topic voor wat het is en ga ik zelf online opzoek naar ideeën. Mijn verzoek aan de mods is dan ook om dit topic te sluiten gezien er geen nut is om het open te houden :wave:.

Het is natuurlijk iedereen vrij om er een mening over te geven. Net als jij de jouwe hebt. En ik zeg ook: niet doen. Absurd idee nu.

Als je desondanks toch per sé iets wilt doen met die gender-reveal enzo (het is me altijd een raadsel waarom dat zo'n 'ding' is, maar goed...we zijn niet allemaal hetzelfde): misschien kan je een leuke lichtblauwe of roze auto lenen van iemand, die feestelijk versieren (ballonnen en de hele shizzle), rondrijden en iedereen op 1,5 meter een cupcake brengen in de juiste kleur. Die je dan bestelt bij een horeca-zaak die het moeilijk heeft.

Als je dan toch per se toch iets moet doen....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:17

Dat zou eerder een mogelijkheid zijn inderdaad.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:20

Hrt is verbazingwekkend hoe egoïstisch mensen kunnen worden in een tijd als deze... Als zij hun pleziertje maar kunnen hebben is de rest niet belangrijk... Jammer...

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:22

Kristy1998x schreef:
Hoe jullie je verantwoordelijkheid nemen in deze "pandemie", die door de media en onbetrouwbare cijfers/testen een stuk erger word gemaakt, is jullie keuze, maar respecteer de mijne dan ook

In je openingspost lijk je nog redelijk bereid je aan de voorschriften te houden, maar zodra je er zelf teveel voor moet inleveren deugt het hele verhaal ineens niet meer?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:24

Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar kan het toch niet laten.

Op dit moment (nu zelf ziek thuis, maar vooruir) sta ik met m’n 14 weken zwanger te ploeteren op een Corona afdeling. Waarom?
Omdat mensen zich niet aan de regels kunnen houden, want de media overdrijft, want de overheid overdrijft enz.

Ik hoop dat als jij gaat bevallen er überhaupt al plek is voor je in het ziekenhuis, want door mensen zoals jij liggen we steeds tot de nok toe vol.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:25

Best sneu dat je alleen aan je eigen plezier denk en niet aan je ongeboren kind.

Dan hoop ik toch wel dat je dan zo verstandig bent als je corona krijg de hulp en zorg te weigeren dat zou dan wel zo eerlijk zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:26

Ach TS ging in de eerste golf ook met corona-klachten gewoon naar de supermarkt dus dit was opzich wel te verwachten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:28

Dit topic gaat net zo verlopen als het puppy topic van TS ben ik bang... Als TS niet hoort wat ze wilt horen gaat de kont tegen de kribbe.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:37

:=

If it looks like a duck... Wat kloppen stereotypes toch vaak.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:40

Actuele krantenkop:

DRUKTE IN ZIEKENHUIZEN

Nederlandse zorg ligt op koers voor een ramp, waarschuwt Landelijk Netwerk Acute Zorg

Bron: Volkskrant

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 12:47

Ben ik verplicht ja en amen te zeggen dan? Nee, ik reageer bewust niet meer omdat dit topic niet bedoelt is voor discussie, wat meerdere malen gemeld is. Ga ergens anders oude koeien uit de sloot halen, die er overigens 0,0% mee te maken hebben.

KimD schreef:
Dit topic gaat net zo verlopen als het puppy topic van TS ben ik bang... Als TS niet hoort wat ze wilt horen gaat de kont tegen de kribbe.

Dit is jullie kijk op corona en hoe jullie je verantwoordelijkheid nemen heb dan ook respect voor een ander en ga geen dingen opdringen.

Nogmaals het verzoek voor een slotje.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:52

Respect voor iemand die geen respect heeft voor de maatregelen ivm een ziekte die al veel mensen direct en indirect veel ellende heeft bezorgd?

Hmm.. even denken... Nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:59

'Jullie kijk op corona' :') Ja want het is natuurlijk geen feit dat alles plat ligt, duizenden besmettingen per dag erbij komen, veel (ook jonge ja!) mensen overlijden en de ziekenhuizen vol liggen. Dat is inderdaad gewoon hoe wij dat zien. :Y)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:02

Laat in ieder geval de baby thuis voor zijn/haar eigen veiligheid,ts.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 13:04

Zal ik dan speciaal voor jullie een topic aanmaken waarop jullie mij mogen afbranden op het hebben van een andere visie mbt corona en het volgens jullie niet nemen van mijn verantwoordelijkheid?

Misschien dat dit een handige oplossing is gezien het nogsteeds teveel gevraagd is om dit topic niet als discussietopic te gebruiken omdat je een andere mening deelt. Prima dat jullie op de oh zo betrouwbare feiten hameren maar doe dit dan in een topic waar deze voor bedoelt is en hou je ongevraagde commentaar en aannames in dit topic a.u.b voor je.

Dus wie stemt voor een speciaal we gaan iemand helemaal afbranden omdat wij dit vinden en dat is wet en waarheid topic? Want oh wee als iemand er anders over denkt en de verantwoordelijkheid anders neemt als jij dat zou doen. Dan is er natuurlijk meteen noodzaak een heel topic te verzieken en iemand af te branden.
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 28-10-20 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:05

Je bent niet verplicht om “ja en amen” te zeggen, maar je kan wel je verantwoordelijkheid nemen. Niet zo zeer om het virus, wel voor het personeel in de zorg die zich helemaal rot werkt door mensen met jouw instelling.

En in solliciteer waarschijnlijk op een ban van Bokt, maar ik ga het toch zeggen: als je je verantwoordelijkheid niet wil nemen voor de risico’s dan snap ik niet dat je de verantwoordelijkheid voor een kind mag dragen. Arm kind met een moeder die dus geen verantwoordelijkheid wil nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:06

Boras schreef:

Dat is vrij lastig met een baby die nog geboren moet worden.

Ik vind overigens (in het algemeen) dat het best wat respectvoller mag. Goed, TS heeft er een mening over waar ik het ook ontzettend mee oneens ben. Maar kom op...dit is nou toch ook weer niet nodig?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:06

De baby is nog in de buik boras :+

Citaat:
Hoe jullie je verantwoordelijkheid nemen in deze "pandemie", die door de media en onbetrouwbare cijfers/testen een stuk erger word gemaakt, is jullie keuze, maar respecteer de mijne dan ook.

Respect voor de keuze om niet te helpen met het indammen van het virus?
Is goed, zal je naam noteren, dat scheelt weer met kiezen wie er als eerst geholpen moet worden straks bij code zwart

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:07

Dit is niet afbranden. Dit is iemand met de neus op de feiten drukken. Corona en de gevolgen hiervan zijn simpelweg geen mening. Dit zijn feiten.

Mocht iemand in mijn omgeving naar zo een feestje gaan dat jij "babyshower" noemt hoop ik dat zij mij dit eerlijk vertellen. Ik hoef ze dan namelijk niet meer te zien tot er een eind aan corona komt.

Oneerlijk tegenover de zorg, de medemens en je baby dit. Man man man..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:07

Boras schreef:

TS is dan net 20 weken zwanger joh :') Sowieso idioot vroeg voor een "babyshower".

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 13:09

Dus omdat ik een "feestje" geef welke momenteel prima binnen de regels past ben ik niet verantwoordelijk? Dat ik in jouwn ogen geen verantwoordelijkheid neem betekend dat ik een slechte moeder ga zijn? Of geen verantwoordelijkheid voor een kind mag dragen? Nou pardon maar dat gaat mij een beetje te ver en vind ik dan ook ronduit respectloos om te zeggen. Maar goed blijkbaar acht je het nodig zo persoonlijk te worden en iets gigantisch respectloos te zeggen tegenover een aanstaande moeder omdat je het niet eens bent met de manier waarop zij haar verantwoordelijkheid neemt.

Laatste wat ik hierover ga zeggen, slotje graag.

Denise_Storm schreef:
Je bent niet verplicht om “ja en amen” te zeggen, maar je kan wel je verantwoordelijkheid nemen. Niet zo zeer om het virus, wel voor het personeel in de zorg die zich helemaal rot werkt door mensen met jouw instelling.

En in solliciteer waarschijnlijk op een ban van Bokt, maar ik ga het toch zeggen: als je je verantwoordelijkheid niet wil nemen voor de risico’s dan snap ik niet dat je de verantwoordelijkheid voor een kind mag dragen. Arm kind met een moeder die dus geen verantwoordelijkheid wil nemen.