Bol.com select

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:18

Wat voor aanbiedingen zijn het? Ook op boeken? Ik bestel eigenlijk altijd voor meer als 20€ dus voor de verzendkosten hoef ik het niet te doen.

petraaken

Re: Bol.com select

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:15

Ik ben ook vaal uit genodigd om Select te worden maar tot nu toe nog nooit gedaan. Als ik iets bestel zit ik toch boven de 20 euro uit. Dat op zondag leveren vind ik wel interessant.

bij Coolblue doen ze dat sowieso, moest ik niet eens extra voor betalen. Dat was voor de nieuwe laptop van mijn vader. Was stom verbaasd dat hij inderdaad op zondagmiddag geleverd werd.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:18

Bij mijn broer is het qua levering wel een keer misgelopen, werd een dag later geleverd dan beloofd. Vermits het om een verjaardagscadeau ging vond hij dat niet zo fijn.

Hij denkt altijd vrij laat aan zulke dingen haha.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:56

Sidera schreef:
Neonlight schreef:
Hier ook al een aantal jaar select, bevalt heel goed. Bestellen veel bij Bol, zeker nu in de Corona tijd.
Wel ben ik benieuwd naar bezorging dezelfde dag of op zondag. Ik heb nog nooit die mogelijkheid gehad namelijk, het is altijd de volgende dag of maandag als je op zaterdag betaald (tenzij er natuurlijk al bij staat dat de levering meer werkdagen duurt).
Wordt het op zondag dan ook aan huis geleverd?

Ligt er aan wie het aanbiedt. Externe partijen vaak niet maar als het een bol.com product is kan t weer wel vaak.

Bol zelf doet dit ook aanbieden bij minder producten.
Gezien de extreme drukte bieden ze dit bij bepaalde product categorieën tijdelijk niet aan.

Ik heb ergens gelezen dat de een nieuwe dienst gaan lanceren waarmee externe partners ook voor 23:59 besteld = morgen in huis kunnen gaan aanbieden. Ben benieuwd :j

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:06

Ik bestel wekelijks bij bol, dus select is een must. Dat tientje heb je er zo uit. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:36

Hier ook een trouwe Select-afnemer. Ik vind het het geld zeker waard, haal het er in een maand meestal wel uit.

Of je zelfde dag-bezorging kan doen is afhankelijk van of Red je Pakketje bij jou in de regio rondrijdt. Die zijn nog niet landelijk uitgerold. PostNL biedt ook nog niet in alle regio's zondag- en avondbezorging.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:41

Ik heb ook select, gratis bij een bezorgbundel van de AH gekregen. Ik denk dat ik het zelf niet af zou sluiten omdat het er om hangt of ik de waarde eruit zou halen. Ik vind dat er tegenwoordig veel (ali express) rommel te koop is op bol.com en ook veel producten met een hele lange levertijd omdat ze nu ook platform zijn voor andere bedrijven. Vaak zijn de producten van die andere bedrijven ook nog eens goedkoper bij het bedrijf zelf.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:48

Ik betaal bij bol eigenlijk nooit verzendkosten. Zijn ook genoeg producten onder de 20 euro die ze voor niets verzenden. Daar let ik altijd wel op. Of ik spaar inderdaad op tot 20 euro. Ik vrees dat ik dan ook veel meer zou bestellen en dan is het niet echt goedkoper voor mij.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:49

Ik zet altijd spullen die ik nodig heb in m'n favorieten en wacht tot er select korting op komt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:53

koenlover schreef:
Vaak zijn de producten van die andere bedrijven ook nog eens goedkoper bij het bedrijf zelf.

Mjah. Als je iets van 10 euro verkoopt met een kostprijs van 6 euro en een commissie moet betalen en ook nog gratis moet verzenden a 4 euro, dan moet je iets om er ook daad werkelijk aan te verdienen.

Als je bij de webshop zelf besteld moet je dan vaak alsnog de verzendkosten betalen.

Dus ja. Logisch. Er moet wel iets te verdienen zijn. Voor niets gaat de zon op.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:57

MarcoBorsato schreef:
Ik zet altijd spullen die ik nodig heb in m'n favorieten en wacht tot er select korting op komt.

Slim! Krijg je daar dan ook een bericht over, of moet je dat zelf in de gaten houden?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:07

Shiloh schreef:
koenlover schreef:
Vaak zijn de producten van die andere bedrijven ook nog eens goedkoper bij het bedrijf zelf.

Mjah. Als je iets van 10 euro verkoopt met een kostprijs van 6 euro en een commissie moet betalen en ook nog gratis moet verzenden a 4 euro, dan moet je iets om er ook daad werkelijk aan te verdienen.

Als je bij de webshop zelf besteld moet je dan vaak alsnog de verzendkosten betalen.

Bij Bol is de regel dat je het product tegen de zelfde prijs moet aanbieden als op je eigen website.
Als de klant dit product op jouw website besteld, en zou dan verzendkosten moeten betalen, dan mag je die er bij op tellen.

Maar als je dan via Bol 2x het artikel besteld, betaal je eigenlijk 2x verzendkosten.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:24

Shiloh schreef:
koenlover schreef:

Ik zeg ook niet dat het onlogisch is, maar dan 'steun' ik liever de ondernemer rechtstreekst wanneer dat me minder of hetzelfde kost (uiteraard hou ik daarbij rekening met de verzendkosten).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:57

8nnemiek schreef:
MarcoBorsato schreef:

Slim! Krijg je daar dan ook een bericht over, of moet je dat zelf in de gaten houden?

Zelf checken.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:32

Memories schreef:
DonDon schreef:
Ik ook select hier! Heb het er al zeker uitgehaald. Merk wel dat bol soms stukken duurder is. Ik wou een thermometer kopen, scheelde gewoon €10,-. Was niet voor corona maar voor mijn zoontje die net geboren is haha. Dezelfde dag wordt op dit moment 1 keer niet waargemaakt maarja dat is logisch aangezien de bestellingen ongelofelijk zijn gestegen

Ik vind het heel erg wisselen per item/productcategorie. Soms zijn dingen er idd schreeuwend duur maar andere spullen vind ik nergens goedkoper dan bij bol. Of even goedkoop/minder dan een paar euro verschil en dan kom ik toch weer bij bol uit ivm het gemak en de service waarvan ik al weet dat het goed zit. Wat ik dan ook graag afkoop voor die prijs.

Dat klopt zeker. Nu hebben ze een aanbieding van een aantal producten die nergens goedkoper zijn!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:35

Ik heb wel het idee dat bol de strijd aan gaat met Amazon.
Waar bol vroeger veel duurder was zijn een aantal prijzen gelijk getrokken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:47

Sinds dat ze het geïntroduceerd hebben maken wij er al gebruik van. Ook het eenvoudig retourneren en het punten sparen vind ik een leuke bijkomstigheid van Select.

We hebben ook al een paar keer een Select-deal gekocht. Deze ronde hebben we een nieuwe pannenset gekocht. :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:23

Ik ben vooral een talentje in producten vinden via bol.com en bestellen via de leverancier :') Scheelt vaak 5 a 10% in aankoopprijs en met duurdere producten word het 9 van de 10 keer toch gratis geleverd :Y) Bespaar mezelf daarmee zo'n 100 euro per jaar uit. Dus nee, geen select voor mij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:45

Cubone schreef:
Ik ben vooral een talentje in producten vinden via bol.com en bestellen via de leverancier :') Scheelt vaak 5 a 10% in aankoopprijs en met duurdere producten word het 9 van de 10 keer toch gratis geleverd :Y) Bespaar mezelf daarmee zo'n 100 euro per jaar uit. Dus nee, geen select voor mij.

Nou dankzij dit topic kwam ik bij de deals uit van Bol select en ging ik zoeken. Toen zag ik iets wat ik graag wilde en via Google kwam ik nog een tientje goedkoper uit bij de Media Markt. Dus toch daar maar besteld.
Ik heb nog geen Bol select en weet ook niet of het voor mij loont. Ik bestel niet heel veel bij Bol en als iets bestel is het vaak boven de 20 euro.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:51

Cubone schreef:

Terwijl dat niet mag, als bol.com daar achter komt word je er af gekickt. Ze doen vaak steekproeven. Maar de percentages die webshops af moeten dragen is ook erg hoog.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:04

Dat mag gewoon hoor. Waarom niet, je komt als je googelt ook gewoon zo op de website van de leverancier terecht.

Andersom heb ik het ook wel eens gedaan, bij de leverancier was het dan wel goedkoper zonder verzendkosten, bij bol.com was het ondanks select duurder en uiteindelijk precies even duur. Maar wel betere omruilmogelijkheden, ging over een kledingstuk.

Overigens is sinds corona inderdaad bijna nooit meer mogelijk dezelfde dag te verzenden.

Maar als ze beloven iets op een bepaalde dag te leveren en dit lukt niet krijg je wel een tegoedbon van 2,50.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:17

Ik zoek ook leverancies op om te vergelijken, waarom zou dat niet mogen? Ze geven toch ook gewoon die informatie zelf.

Ik heb wel select. ik heb 12 x besteld en 43,- ermee bespaard. Overigens ligt dat bedrag hoger, zo had ik inderdaad net toen ik select had 3 flessen zonnebrand gekocht voor 2,75 per stuk. Dus daarmee had ik het er al uit.
Komen wel eens vaker leuke aanbiedingen voorbij.

bol.com heeft een goede service, snel bereikbaar en al een aantal keer met gemak geld terug gekregen bij kapotte artikelen. Dat vind ik zelf erg prettig.

Inderdaad vanwege zwangerschap hier ook aangeschaft en ik bestel nu makkelijker kleine bestellingen. Eerst ging ik perse iets zoeken om aan te vullen tot 20,- dus was ik vaak duurder kwijt.

Overigens is niet alles goedkoop. Sommige dingen zijn echt wel duurder, dus goed op letten :j

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:18

Ze zegt dat leveranciers niet op Bol.com hogere prijzen mag rekenen dan rechtstreeks. Niet dat jullie het niet mogen opzoeken om elders te bestellen :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:28

Ja goed, bij die desbetreffende webwinkel natuurlijk, maar producten zijn vaak op meer plekken te krijgen. Dus daar kijk ik vaak naar als ik op zoek ga naar een andere prijs :j

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:29

Hier al 185 euro bespaard in een half jaar :Y) Baby van 7 maand en vanwege corona en baby bestellen we zo'n beetje alles online om niet onnodig naar de winkel te gaan.