Frustratie als winkelmedewerker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:01

Palmera schreef:
Je word er als klant zijnde toch ook doodziek van, al die regels. :roll:

Mag dit niet, mag dat niet, hallo, ik kom mijn geld brengen. Mag dat?

En denk je niet dat de winkeliers het vervelend vinden? Het is nou eenmaal zo, en in plaats van overal tegen aan te schoppen, kan je ook gewoon de borden lezen en luisteren naar de werknemers. Het zijn de mensen die moeilijk doen die het het vervelend en moeilijk maken voor iedereen. Gedraag je gewoon, dan is het geld brengen voor iedereen een veel leukere ervaring.

Mazida

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:14

Nou, als klant zie ik winkeliers en andere dienstverleners er ook wat van kunnen hoor. Kwam vorige week als klant met mondkapje in een kapsalon. Zeven klanten werden tegelijk geknipt en niemand droeg een mondkapje. Eigenaar vond dat onzin en personeel ook, ik voelde me gewoon opgelaten onder mijn mondkap.

En vandaag in de winkel, personeelsleden met mondkapje over de mond, maar niet over de neus... En weer muntjes in de winkelwagen moeten stoppen, weer een onhygiënische handeling. En als je geen muntgeld hebt bij de servicebalie gaan bedelen om een munt en dan afgesnauwd worden dat je een karretje bij moet hebben, ja niet zo gemakkelijk zonder munt...

En vanuit personeel geen enkele handhaving op de 1,5 meter regel bij de kassa waardoor klanten elkaar staan te verdringen 8)7

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:16

Palmera schreef:

Die regels zijn er om te voorkomen dat je straks je geld helemaal niet meer mag brengen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:18

Palmera schreef:

Volgens mij gelden er over het algemeen overal dezelfde regels sinds de afgelopen 6 maanden? Enkel het dringende verzoek om de mondkap is aangepast. Natuurlijk mag jij je geld komen brengen, mits jij je aan die regels houdt. Overigens zijn die regels er niet om de klanten te pesten hè :)

@ts, ik zou je niet al te druk maken om die mondkap. Mits jij anderhalve meter afstand houdt en handhygiëne in acht neemt, kan jij veilig werken. Aldus onze collega van infectiepreventie :Y)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:29

Palmera schreef:

Vooral omdat in winkel A het anders gaat dan winkel B.

Ik vind het ook irritant, in de ene winkel mag je kiezen tussen een mandje en een wagentje. In de andere winkel moet je een wagentje en mag je mandje pakken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:34

Cayenne schreef:
Palmera schreef:

Die regels zijn er om te voorkomen dat je straks je geld helemaal niet meer mag brengen.

Laten we het er maar op houden dat ik juist door al deze regels nergens meer kom. 1 keer per week de super en klaar. Het plezier in onder de mensen zijn en hier en daar wat geld uit te geven is me wel ontnomen door alle hysterie. :)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:45

Palmera schreef:

Ja hoor je mag je geld brengen maar waar jij je misschien maar 10 of 15 minuten aan iets moet houden 1 of 2x per week moet het personeel dat 8 uur op een dag, naast de werkzaamheden die je altijd al moet doen. Hoe moeilijk kan het zijn. Elke winkel heeft de regels bij de ingang hangen, kost een paar seconden om te lezen. Het is niet dat de regels per dag wisselen.

Bij ons al 6 maanden is het verplicht een mandje mee te nemen en nog heb ik dagelijks klanten die ik daar op moet wijzen, en daar zitten er ook genoeg tussen die minimaal 3x per week komen.
Of gezinnen die met 4 man komen om 1 blikje drinken af te rekenen of groepjes kinderen. Daardoor is het drukker dan nodig in de winkel en afstand houden moeilijker.
Wel moet ik de jeugd nageven dat die allemaal wel netjes een mandje pakken. Het zijn voornamelijk de klanten van middelbare leeftijd die het niet nodig vinden want ze komen toch maar voor 1 dingetje.

Kassa's zijn bij ons afgescheiden met een plastic scherm omdat we daar geen 1.5 meter afstand kunnen maken tussen klanten. Dagelijks mensen die zich langs de rij en de klant bij de kassa wurmen want zij hebben geen boodschappen.

Waar ik verder slecht tegen kan is de opmerking dat wij als personeel de klanten op afstand houden moeten aanspreken. Ik kan niet alles zien en in de gaten houden. Als klant kan je ook iemand vragen afstand van je te houden.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:48

Waarom moeten ze daar wachten? Wachten zit niet in de mens helaas. Ik denk dat je beter neer kan zetten x mensen in de winkel, dan kunnen ze zelf tellen en kan je ook direct ingrijpen als er teveel zijn. Ik zeg niet dat ze daar wel naar luisteren maar het is wel duidelijker afgekaderd dan even wachten, en levert denk ik minder discussie op.

Verder vind ik het compleet normaal dat mensen hun bril zonder mondkapje willen zien. Daarnaast is het nog niet verplicht om hem überhaupt te dragen dus vind dat jij daar weinig van mag vinden.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:50

Palmera schreef:
Laten we het er maar op houden dat ik juist door al deze regels nergens meer kom. 1 keer per week de super en klaar.

Nou, precies wat ze willen, toch? ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 00:11

Ik werk ook ergens waar bij de deur moeten wachten. Maar hebben eigenlijk altijd een persoon daar staan om mensen te woord te staan. Dat voorkomt veel frustratie van beide kanten. Communicatie is de sleutel tot succes... mensen luisteren en lezen njet als ze niemand zien, dat is altijd en overal zo en zal ook zo blijven.

Op rustige momenten bij ons staat er ook wel eens even niemand bij de deur. Als er dan mensen doorlopen is dat toch echt schuld van personeel en niet van de gast. Het is een beetje net als een paard, als ie niet doet wat je vraagt zoek je toch ook oorzaak bij jezelf?

Als het echt niet mogelijk is iemand bij de deur te zetten om mensen te woord te staan, misschien toch eens kritisch kijken naar de opstelling bij binnenkomst? Anders gewoon deur dicht dat mensen hem zelf open moeten doen en instructie aan de klink of op de deur.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 00:15

_Denise_ schreef:
Palmera schreef:
Laten we het er maar op houden dat ik juist door al deze regels nergens meer kom. 1 keer per week de super en klaar.

Nou, precies wat ze willen, toch? ;)

Dat zou je denken ja. En dan nog meer failisementen en werklozen, blijkbaar wat men graag wil. ;)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 00:25

Palmera schreef:
Laten we het er maar op houden dat ik juist door al deze regels nergens meer kom. 1 keer per week de super en klaar. Het plezier in onder de mensen zijn en hier en daar wat geld uit te geven is me wel ontnomen door alle hysterie. :)

Palmera schreef:
Dat zou je denken ja. En dan nog meer failisementen en werklozen, blijkbaar wat men graag wil. ;)

Dit zijn exact de dingen die ik niet tegen kan. Je doet dit ook voor jezelf he?? Om jezelf tegen die vreselijke ziekte te beschermen?? Het is niet dat we voor ons plezier overal regeltjes hebben verzonnen.

Is het leuk? Nee. Duurt het lang? Ja. Maar je hebt er maar mee te dealen. Mag je het vervelend vinden? Zeker wel. Maar ga niet de mensen in de winkel die het zweet uit hun naad werken om nog een beetje iets draaiende houden de schuld hiervan in de schoenen schuiven. Die hebben het net zo zwaar als jij hebt hoor.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 00:26

Palmera schreef:

Of je volgt de simpele regels en helpt dat te voorkomen. Wat wordt er nou gevraagd, een mandje/karretje en wat afstand houden. Het is geen hogere wiskunde. Persoonlijk vind ik het een stuk prettiger als men afstand houdt ipv dat ze in mijn nek hijgen of naast je staan te duwen. Dit los van de Corona. Had van mij al eerder gemogen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 00:27

Ik heb echt respect voor iedereen die in een winkel werkt ik ben heel blij dat ik al 2 jaar eerder daarmee gestopt ben. Helemaal in deze tijd zou ik zelf bloed schagrijnig worden van al die klanten die zo moeilijk doen en soms zelfs hun complot krantjes komen brengen (ja dit is mijn moeder al meerdere malen overkomen de afgelopen periode).

Ik hou mij netjes aan de regels wat het personeel mij vraagt. Die staan daar niet om ziek te worden maar om toch hun producten te kunnen verkopen. Juist door je eraan te houden kunnen we nog geld uitgeven en bedrijven open houden. Als we maar lekker eigenwijs zijn is er straks inderdaad weinig geld uit te geven.

Ik vond in de tijd dat ik nog winkel werkte dat er al vervelende klanten tussen zaten en ook dagelijks dezelfde klanten. De klanten die daar kwamen denken ook dat iedereen een verstandelijke beperking heeft en vond het wel leuk om daarom dingen gemakkelijker te stelen en te doen alsof ze alles konden maken. Helaas voor ze was ik daar heel anders mee en hadden ze snel genoeg door dat ik geen verstandelijke beperking had :'). Genoeg winkels diefjes gepakt (en vooral oudere mensjes) wat ik ook nog wel leuk vond ook om te doen. Naderhand ben ik er wel achter gekomen dat vooral de klanten een verstandelijke beperking hadden. Zo ben ik er wel achter gekomen dat ik werken met mensen met een verstandelijke beperking heel leuk vindt en daar nu ook mijn beroep van aan het maken ben. Alle andere meest gestoorde verhalen zal ik jullie maar besparen. Ik ga in ieder geval nooit weer terug naar een winkel het hele winst maken is gewoon niet mijn ding.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 00:32

Palmera, je mag best je geld brengen hoor.
Maar graag zo dat de winkelier niet een boete van €4000 krijgt, waarschijnlijk hoger dan dat bedrag wat jij komt besteden.
Want ook daar gaat het om, hoeveel ruimte is er en hoeveel man mag er binnen.
Maar hoe moeilijk is het om te snappen, dat monturen passen en vies terughangen gewoonweg gevaarlijk is met corona?
Enige wat ze willen, is dat je ze apart in een bakje legt zodat ze gereinigd kunnen worden!
En even bij de deur wachten, heb je nog alle rust en service ook, logisch bekeken enkel meer waar voor je geld dus.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 00:47

laraxXxemma schreef:
Palmera schreef:

Palmera schreef:

Dit zijn exact de dingen die ik niet tegen kan. Je doet dit ook voor jezelf he?? Om jezelf tegen die vreselijke ziekte te beschermen?? Het is niet dat we voor ons plezier overal regeltjes hebben verzonnen.

Is het leuk? Nee. Duurt het lang? Ja. Maar je hebt er maar mee te dealen. Mag je het vervelend vinden? Zeker wel. Maar ga niet de mensen in de winkel die het zweet uit hun naad werken om nog een beetje iets draaiende houden de schuld hiervan in de schoenen schuiven. Die hebben het net zo zwaar als jij hebt hoor.

Ik ben banger voor de wereldwijde economische crisis die gaat volgen dan voor dit virus.
Dus nee, ik doe het niet voor mezelf, ik ben mijn bedrijf al kwijt door de angst voor een virus. ;)
Wat ik doe doe ik omdat het moet. Maar wel zo min mogelijk, nogmaals, de lol van winkelen is er wel af.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 01:07

Nou het is geen rocketscience. Gewoon de borden lezen. Ik winkel nog steeds, juist nu dat belangrijk.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 06:12

Peerke_ schreef:
idylle schreef:
Ook zoiets, koopavond om.20.00 uur dicht. Bij ons wordt er streng op gehandhaafd en ook boetes uitgedeeld. Vanavond om 15 sec. Voor 8 toch nog een klant aan de deur. Gelukkig had ik de deur net op slot. Het zal je gebeuren zeg een boete omdat iemand denkt maar, ach, ben zo weer weg. Mensen denken een uitzondering op de regel te kunnen zijn ofzo, maar als er boetes op volgen zijn ze niet thuis.

Komen er wel nog mensen naar die koopavonden?
Heel Nederland heeft Rutte horen zeggen dat er geen koopavonden meer zijn.

Bij ons al 2 weken niemand geweest na 6 uur, dus wij stoppen er mee.

Lol ja hier moeten we ze er echt uit schoppen hoor voor 8 uur. Godzijdank hebben wij al een tijd een heel goed deurbeleid met non-stop meerdere beveiligers zodat wijzelf geen politie agent hoeven te spelen. Ook gaan bij ons om half 8 de deuren al op slot en dan hebben de klanten nog even om naar buiten te komen.

Maar echt de frustratie loopt zo hoog op na al deze maanden. Pas je toch een beetje aan, wij doen dit niet voor de lol.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 06:32

ElSea schreef:
Waarom moeten ze daar wachten? Wachten zit niet in de mens helaas. Ik denk dat je beter neer kan zetten x mensen in de winkel, dan kunnen ze zelf tellen en kan je ook direct ingrijpen als er teveel zijn. Ik zeg niet dat ze daar wel naar luisteren maar het is wel duidelijker afgekaderd dan even wachten, en levert denk ik minder discussie op.

Verder vind ik het compleet normaal dat mensen hun bril zonder mondkapje willen zien. Daarnaast is het nog niet verplicht om hem überhaupt te dragen dus vind dat jij daar weinig van mag vinden.

Om dingen uit te kunnen leggen, zodat niet iedereen in het wilde weg monturen grijpt, omdat lezen blijkbaar ook al niet in de mens zit. Ik sta alleen, dus bij mij is het extra belangrijk dat ze wachten en als het helemaal perfect is, ook nog lezen, scheelt mij weer uitleggen.

Vandaag komt er niemand van die mat af voordat ik mn riedeltje heb kunnen doen heb ik me voorgenomen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 06:42

Palmera schreef:

Dit dus is precies wat ik bedoel....
JIJ wordt er doodziek van dat halve dagje dat je gaat shoppen. Hoe denk je dat het voor ons is, 5 dgn per week 8 uur per dag mensen aanhoren die zeggen er doodziek van re zijn en de discussie aan willen gaan en zichzelf een uitzondering vinden. Jij hebt er een halve dag, misschien een hele dag last van, wij dag in dag uit. En nee ook wij hebben de regels niet verzonnen.

Tip van flip, blijf vooral lekker thuis als je de regels niet kunt hendelen. Dan kun je sparen voor na de corona en kun je naar hartelust de overgebleven winkels een boost in hun omzet geven. Ik zeg: win, win situatie

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 06:48

wortel115 schreef:
Als het zo moeilijk is om te lezen waarom dan niet de deur op slot. Ben je met 2 in de winkel? Dan kun je er een tegelijk inlaten. Klinkt heel banketstaaf en dat is het waarschijnlijk ook. Maar jij bent niet degene die de regels heeft gemaakt, je moet ze ook maar opvolgen. En als dan blijkt dat niemand luistert dan gewoon de deur op slot. Mensen kunnen dan buiten op hun beurt wachten.

Dat kost extra personeel in veel situaties. Bij winkels die van 8u tot 20u open zijn of nog langer loopt dat op een week tijd al snel in de kosten. Die kun je juist nu niet gebruiken.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 07:00

idylle schreef:
Palmera schreef:

Dit dus is precies wat ik bedoel....
JIJ wordt er doodziek van dat halve dagje dat je gaat shoppen. Hoe denk je dat het voor ons is, 5 dgn per week 8 uur per dag mensen aanhoren die zeggen er doodziek van re zijn en de discussie aan willen gaan en zichzelf een uitzondering vinden. Jij hebt er een halve dag, misschien een hele dag last van, wij dag in dag uit. En nee ook wij hebben de regels niet verzonnen.

Tip van flip, blijf vooral lekker thuis als je de regels niet kunt hendelen. Dan kun je sparen voor na de corona en kun je naar hartelust de overgebleven winkels een boost in hun omzet geven. Ik zeg: win, win situatie

Het verschil is.. Palmera is klant en jij krijgt er voor betaald dus suck it up.

Tip van flip; stel je niet zo aan en doe je werk gewoon of als je dat te zwaar vindt ga iets anders zoeken.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 07:05

idylle schreef:
ElSea schreef:

Om dingen uit te kunnen leggen, zodat niet iedereen in het wilde weg monturen grijpt, omdat lezen blijkbaar ook al niet in de mens zit. Ik sta alleen, dus bij mij is het extra belangrijk dat ze wachten en als het helemaal perfect is, ook nog lezen, scheelt mij weer uitleggen.

Vandaag komt er niemand van die mat af voordat ik mn riedeltje heb kunnen doen heb ik me voorgenomen.

Dat kan je toch ook allemaal op bordjes zetten? Ik vind t echt een mega onlogische gedachtegang dat jij voor elke klant een riedeltje af moet spelen. Zet het gewoon op een bord en hang extra borden tussen de monturen op waar het nogmaals op vermeld staat. En dan spreek je iemand er gewoon op aan als diegene zich er niet aan houdt. Dat gebeurt nu ook dus je riedeltje werkt blijkbaar net zo min als bordjes in winkels.

Verder komt het op mij over alsof je voor je gevoel op de IC staat. Het is maar een winkel, en als mensen zich er niet aan houden en besmet raken is dat ook hun pakkie aan. Als jij als winkel alles goed uitlegt er neerzet vind ik niet dat jullie iets te verwijten valt.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 07:15

Ik snap alle frustraties heel goed!

Zelf in de week voor Pasen, toen corona er net was als deurbeleid gestaan bij de ALDI. Nou wat een paasei functie was dat zeg, hele dag karretjes poetsen en politie agent spelen. Mevrouw, meneer wil u een karretje mee nemen want dat is verplicht.... Of schone karren voor de deur hebben staan en dan nog met 10 vellen papier karretje poetsen terwijl jij buiten om de hoek even een rits karren pakt, terwijl die mevrouw die week al voor de 6de keer boodschappen was komen doen. Was blij dat het maar een week was, want wat je allemaal naar je kop geslingerd krijg is niet niks.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 07:16

Citaat:
LiselotZorro
Het verschil is.. Palmera is klant en jij krijgt er voor betaald dus suck it up.

Tip van flip; stel je niet zo aan en doe je werk gewoon of als je dat te zwaar vindt ga iets anders zoeken.

Als klanten zich gewoon aan de regels houden en lezen is er niks aan de hand. Ik heb er niet voor gekozen de hele dag politieagent te spelen. Nogmaals buiten dat vind ik het werk echt super leuk, dus nee ga niks anders doen. Maar lees gewoon, is dat zo moeilijk?!
ElSea schreef:
Verder komt het op mij over alsof je voor je gevoel op de IC staat. Het is maar een winkel, en als mensen zich er niet aan houden en besmet raken is dat ook hun pakkie aan. Als jij als winkel alles goed uitlegt er neerzet vind ik niet dat jullie iets te verwijten valt.

Ik sta niet op de IC, ik probeer een boete van 4000 euro te voorkomen, dat lijkt mij in de verste verte niet op elkaar lijken.
Het zit namelijk zo, de klant houd zich niet aan de regels en wij mogen ervoor opdraaien en dat wil je echt niet in deze tijd, snap je? Mij maakt het niet uit als een ander niet voorzichtig is, maar wel als mij dat geld gaat kosten....