Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimendana schreef:Dank jullie wel.
Het gaat in dit geval om de provincie Drenthe, gemeente Emmen.. Paar honderd meter van de Duitse grens, lekker goedkoop boodschappen doen haha.
Ik ga morgen sowieso kijken, foto's op internet zeggen ook niet altijd alles. Onderhoud is inderdaad iets wat ik in mijn achterhoofd hou. Het huis is wel al volledig gerenoveerd, maar ook het terrein zal ik moeten onderhouden, daar ben ik me van bewust.
Met partner zou het misschien handiger zijn, maar denk dat diegene die bij mij past niet bestaat
zonnebloem18 schreef:Ik vind het echt onwijs knap dat mensen zo'n stap durven te nemen. Mijn man en ik hebben het er wel eens over, maar vinden de stap om verder bij onze vrienden en familie weg te gaan nog te groot.
Goof schreef:zonnebloem18 schreef:Ik vind het echt onwijs knap dat mensen zo'n stap durven te nemen. Mijn man en ik hebben het er wel eens over, maar vinden de stap om verder bij onze vrienden en familie weg te gaan nog te groot.
Mijn man en ik hebben daar geen moeite mee en ik zou dolgraag weg willen waar ik nu woon, maar hoe dan?
Hoe maak je een keuze nou concreet? Wil ik naar de Veluwe, naar Limburg of naar Brabant? En verkoop ik dan eerst mijn huis of koop ik eerst een ander huis? En zoek ik dan eerst daar een baan voordat ik een huis koop of verhuis ik en ga ik dan zoeken?
Al die praktische zaken vind ik juist de grootste hindernis.
Prairy schreef:Ik heb een excel gemaakt met alle huizen die mogeolijk aan de eisen konden voldoen. En toen zijn we gaan rijden. Route maken en langs een zwik huizen, hoe ziet het eruit, hoe ziet de buurt eruit etc. Lijst werd rap korter. Uiteindelijk zijn we naar 3 huizen gaan kijken. En wonen we nu prachtig in Budel, de laatste plaats waar ik ooit had gedacht te gaan wonen...
zonnebloem18 schreef:Daihyo heeft dit een paar jaar geleden gedaan: [PP] [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe
Verbaasd me niets als ze zich nog komt melden als ze de titel van je topic gespot heeft.
Ik vind het echt onwijs knap dat mensen zo'n stap durven te nemen. Mijn man en ik hebben het er wel eens over, maar vinden de stap om verder bij onze vrienden en familie weg te gaan nog te groot.
Veel succes met de bezichtiging, het klinkt wel alsof je een realistische denker bent.
kimendana schreef:Dank jullie wel.
Het gaat in dit geval om de provincie Drenthe, gemeente Emmen.. Paar honderd meter van de Duitse grens, lekker goedkoop boodschappen doen haha.
Ik ga morgen sowieso kijken, foto's op internet zeggen ook niet altijd alles. Onderhoud is inderdaad iets wat ik in mijn achterhoofd hou. Het huis is wel al volledig gerenoveerd, maar ook het terrein zal ik moeten onderhouden, daar ben ik me van bewust.
Met partner zou het misschien handiger zijn, maar denk dat diegene die bij mij past niet bestaat