Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
musiqolog schreef:Goof schreef:
Interessant.
Ik zou ooit nog wel eens een bijbel willen lezen, gewoon omdat het kan, maar er zijn zoveel versies en ik heb geen idee welke ik heg beste kan lezen.
Gewoon de "nieuwe" vertaling van 2004. Dat is de standaardvertaling in hedendaags Nederlands, die dichtbij de grondtekst blijft en de mainstream van de christenen (en bijbellezende niet-christenen!) wel tevreden stelt. Alle andere vertalingen die nog op de markt zijn, zijn voor speciale genootschappen (jehova's, bevindelijk gereformeerden) of voor een speciaal doel (voorlezen, gelovigen in eenvoudige taal bekeren).
Edit: mijn huidige onderschrift is er ook aan ontleend.
Dispar_Vulgo schreef:Een tip wat ik wel al jaren doe: begin vroeg met sparen/beleggen voor je pensioen.
Als je later alleen van een AOW moet leven is dat echt weinig. Vaak bouw je wel pensioen op als je een baan hebt (let op! dit is een werkgever niet verplicht), maar ook dat bedrag kan tegen vallen.
Als je nu vanaf je 25e slechts 100 euro p/m spaart/belegt voor je pensioen, heb je straks op je 65e toch €48.000,- gespaard (zonder rente, of zonder winst van beleggen).
Dan heb je van je 65e tot 80e toch iedere maand ruim 250 euro (netto) extra te besteden.
Goof schreef:Klijntje schreef:De bijbel lezen.
Niet perse om elke letter die erin staat te geloven, maar wel om te leren dat we (mijn anti-kerk familie) heus niet alles wisten, en echt niet zo ruimdenkend en tolerant waren als ik altijd dacht.
Heeft me een hoop inzicht en bescheidenheid gebracht
Interessant.
Ik zou ooit nog wel eens een bijbel willen lezen, gewoon omdat het kan, maar er zijn zoveel versies en ik heb geen idee welke ik heg beste kan lezen.
Marije_1997 schreef:"vroeger" (op m'n 15de ofzo, nu 23) wou ik heel graag leren kickboxen en dat wil ik nog steeds. Niemand weet het ook hahaha. Misschien word het eens tijd om het toch te gaan doen. Onder het motto, je bent nooit te oud om iets te leren
Amalarab schreef:Skiën! Was ong 20 jr en pas rond de 30 jr echt les. Dat wordt nooit meer wat helaas
musiqolog schreef:Gewoon de "nieuwe" vertaling van 2004. Dat is de standaardvertaling in hedendaags Nederlands, die dichtbij de grondtekst blijft en de mainstream van de christenen (en bijbellezende niet-christenen!) wel tevreden stelt. Alle andere vertalingen die nog op de markt zijn, zijn voor speciale genootschappen (jehova's, bevindelijk gereformeerden) of voor een speciaal doel (voorlezen, gelovigen in eenvoudige taal bekeren).
Edit: mijn huidige onderschrift is er ook aan ontleend.
Shiawase schreef:Op mijn eigen gevoel durven te vertrouwen. Blij en dankbaar dat ik dat nu wel doe.Marije_1997 schreef:"vroeger" (op m'n 15de ofzo, nu 23) wou ik heel graag leren kickboxen en dat wil ik nog steeds. Niemand weet het ook hahaha. Misschien word het eens tijd om het toch te gaan doen. Onder het motto, je bent nooit te oud om iets te leren
Gewoon doen! Ik had het nooit verwacht, maar kickboksen is leuk! Vorig jaar heb ik spontaan meegedaan met een kickboksles bij een boksschool in de buurt. Destijds was ik trouwens ook 23 jaar. Ik had helemaal niks met vechtsporten, maar ik vond het zo leuk dat het niet bij één les bleef.
Marije_1997 schreef:"vroeger" (op m'n 15de ofzo, nu 23) wou ik heel graag leren kickboxen en dat wil ik nog steeds. Niemand weet het ook hahaha. Misschien word het eens tijd om het toch te gaan doen. Onder het motto, je bent nooit te oud om iets te leren
8nnemiek schreef:Sparen en beleggen sowieso. Ik heb nooit heel ruim geleefd, heb altijd gespaard, maar zat zooi gekocht waarvan ik achteraf spijt had. En als ik vanaf mijn 18e elke maand 100 euro in een spaarpot had gelegd.. en dat ook nog eens belegd had.. Pfoe dan had ik een leuke cent gehad voor een eigen huis/boot/vroeg pensioen bv.
Westhof schreef:Piano spelen. Ik denk dat je zulke dingen makkelijker leert als je jong bent, en bovendien had ik dan nu al een bak aan ervaring gehad als ik jong was begonnen.
Je bent nooit te oud om te leren natuurlijk, maar met een fulltime baan en een paard lijkt het me lastig te combineren.
Solleke_Noah schreef:Leren autorijden!
Ik ben nu 31, zou een rijbewijs zeer goed kunnen gebruiken, maar vind de tijd er amper voor met mijn werk. Had makkelijker geweest toen ik 17-18 jaar was, maar toen wou ik niet