wyoming schreef:Wauw als ik sommige verhalen lees ben ik echt blij met de opvang die mijn kinderen hebben gehad.
Baby’s werden zoveel mogelijk in hun eigen ritme van thuis gehouden. Slapen/eten. Voeding gaf ik in porties mee en 1 extra maar die kwam eigenlijk altijd mee terug.
Op het moment dat ze oud genoeg waren voor ander voedsel ging dat netjes in overleg.
Er waren 2 groepen, 0-2 jaar (boven) en 2-4 jaar (beneden), maar er werd naar het kindje gekeken wanneer die naar beneden mocht. (Mijn dochter hielt zich met 1,5 jaar al goed staande tussen de oudere kindjes, maar die heeft ook een oudere broer en ze werd te wijs/groot voor haar eigen groep)
In de groep beneden kregen ze rond half 10 groente, om 12 uur warm eten, (vers aangeleverd), rond half 3 fruit en dan rond 5 uur nog brood.
Schone luier zodra nodig, dus geen verschoon rondes. Werd regelmatig gecontroleerd.
Slapen ging in een slaapzak, alleen in een shirtje. Slapen ging ook naar behoefte. (Mijn dochter sliep nog aardig lang 2x per dag)
Eigenlijk altijd een vast gezicht, zeker bij de baby’s.
En veel persoonlijke aandacht.
En ze verwende haar nog meer dan thuis want toen ik in de zomer al was overgestapt op koude melk, maakte ze het daar nog warm voor haar.
En ook niet onbelangrijk, ik haalde altijd tevreden kinderen op.
Oh, al deze punten hanteren wij net zo
Ja het dagritme zal hier en daar per opvang verschillen (wij eten bijvoorbeeld fruit ipv groente om half 10). Maar op continuïteit van pm’ers en dat alle voedingen en wijzigingen in voeding met ouders besproken wordt, is verplicht vanuit de GGD en hier wordt ook op gecontroleerd. Dit is landelijk, dus dat zal overal hetzelfde zijn.