Mondkapje klachten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sannens

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:48

Ik heb ook veel puistjes rondom mijn mond en juist een huid als schuurpapier bij mijn wangen. Ik smeer mijn huid nu 2x per dag in en was rondom mijn mond met water zodra ik thuis kom en het mondkapje af heb. Dat helpt iets.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:53

Heb je wel is medische mondkapjes met touwtjes geprobeerd? Soort chirurgisch masker.

Zoiets:
Afbeelding

Ik werk ook in de zorg en gebruik dit soort altijd. Doordat je hem aan de bovenkant kan vastmaken komt er niet zoveel druk op je neus. Er zijn ook verschillende soorten in, sommige hebben bv een klein schuimrandje erin wat nog zachter is en ook handig is tegen beslaan van bril.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:20

En ik me maar afvragen hoe het komt dat de onderste helft van mijn gezicht er weer als een puber uit ziet sinds kort. :+ Dit verklaart wat.

Ik krijg enorme jeuk op m’n neus, last van de elastieken aan de bovenkant van m’n oren, vooral samen met een bril. Met lenzen vervelende ogen, en met een bril beslagen glazen. Bij mij kruipt ie ook omhoog richting m’n ogen, daar ga ik dan m’n gezicht wat naar houden, wat hoofdpijn oplevert. Lekker even klagen, maar het went allemaal wel en het is niet anders. Ook in de zorg overigens, dus geen keuze in modellen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 06:21

Ik volg even mee ik heb ze enkel opgehad waar het verplicht was en enorm veel last van ondanks verschillende modellen. Ze schuiven allemaal omhoog onder mijn ogen waardoor mijn lenzen gaan schuiven en een keer bijna 1 kwijt was. Ivm mijn oog aandoening staat er veel druk op mijn ogen en heb ik harde lenzen van €3000 dus ik vind het dood eng. Ik ben ze continue naar beneden aan het schuiven waardoor ik een hele uitslag heb op de plek waar die gezeten heeft. Heeft iemand tips over maskers die goed uitgesneden zijn bv?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 06:41

Een slag in je lusjes heeft er bij mij voor gezorgd dat ze niet meer in m'n ogen komen. Vooral als ik veel praat (en dat doe ik) schoof het masker omhoog.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:04

Ik ben gevoelig voor eczeem achter mijn oor.
Bingo!
Inderdaad puistjes. Schrale huid.
En de meeste mondkapjes zijn te groot.
Dus kruipen omhoog. En ik heb n kleine neus. Drie keer raden...

"Ik zie niks!!!" :')

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:14

SusanH schreef:
Ik volg even. Ik heb juist andere klachten als die ik hier lees. Ik krijg hele droge lippen, en hoofdpijn nu na 8 uur dragen. Dat terwijl ik normaal nooit hoofdpijn heb. Ik heb hem wel tussendoor af gehad om even wat te eten. En ik heb totaal tijdens mijn dienst 3 mondkapjes gebruikt, dus steeds op tijd gewisseld.

Ja dit heb ik ook inderdaad. Ik moet zeggen dat ik van een katoenen van werk na die niet medische blauwe ben gegaan. en met de pauzes af gehad. Ik krijg inderdaad droge lippen, enorme dorst, hoofdpijn en inderdaad een dove neus en gevoel alsof ik hem nog om heb

Ik volg even mee :)

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:15

Qimm schreef:
Een slag in je lusjes heeft er bij mij voor gezorgd dat ze niet meer in m'n ogen komen. Vooral als ik veel praat (en dat doe ik) schoof het masker omhoog.

Ik deed er inderdaad ook een slag in zodat de kapjes niet naar boven schoven... maar dan zat het elastiek te strak achter de oren, gevolg giga pijn daar...
Heb nu een bandje op het achterhoofd, geen elastiekjes achter de oren meer en een goed aansluitend mondkapje.
Het dove gevoel in wangen/neus heb ik helaas nog niet kunnen oplossen. Net als de vage, irritante hoofdpijn aan het einde van de dag.

Ik lees gezellig mee, wellicht komt er nog een goede tip voorbij.
Als (kinder)fysio moeten wij ook de hele dag een mondkapje op.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:19

Qimm schreef:

Dit helpt idd goed! Ook tegen beslaan bij brildragers.
Alleen wij mogen ze op werk niet zo dragen..

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:23

Nog een tip: een plakbandje naast je neus! Ik gebruik leukopor als ik langere tijd een kapje op heb. Helpt goed tegen het beslaan van de bril.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:29

Je kunt ook mond masker nemen met in en uitblaas ventiel. Dat maakt het ademen stuk mannelijker.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:33

Van mijn werkgever herbruikbare ontvangen die wij op moeten gedurende de werkdag en ik houd ook dat drukkende gevoel alsof je mondkapje er nog steeds op zit na het afdoen in de auto naar huis.
Mijn huid reageert op het dragen ervan, zowel bij die van mijn werk als bij eigen gekochte en ik lijk er ook veel onder te zweten? Rode huid en bultjes vooral.
En hoofdpijn! Ik las dat er meer waren, maar ik krijg echt zeurende hoofdpijn na een hele werkdag met mondkapje gelopen te hebben.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:37

Bij mij geven ze druk achter m'n oren wat niet erg fijn is, iemand tips?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:41

Ik zag net dit op fb, voorbij komen:
Afbeelding

Misschien dat,dat het proberen waard is?

Ik zelf moet ook werken met (medische) mondkapjes,die worden verstrekt door mijn werkgever.
Ik ervaar vooral last van de elastiekjes achter mijn oren, daar heb ik nu zo'n siliconen verlengstukje voor wat mij gelukkig helpt. Maar ook een vet gezicht ( rondom de mond), net alsof ik een laag vaseline op heb gesmeerd.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:43

fjordjes schreef:
Bij mij geven ze druk achter m'n oren wat niet erg fijn is, iemand tips?

Afbeelding

Ik gebruik die zwarte verlenger,daardoor heb ik minder druk achter mijn oren.
Ik heb de oranje van mijn werkgever gekregen maar daar die hielp mij niet voldoende.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:44

Poekkie schreef:
Ik weet niet wat voor masker je hebt, maar als het er zijn die je achter elk oor spant, dan helpt het om er eerst een kink in te draaien voor het spannen. Dus de bovenkant van het lusje onder je oor en dan de onderkant dat vastzit aan het masker komt langs boven van je oor. Weet niet of ik het begrijpbaar uitleg zo.

Ik heb zelf een bril en het maakt echt veel verschil zonder afbreuk te doen aan de bescherming.

De elastieken kruisen helpt niet bij mij. Mijn bril blijft beslaan. Heb wel de indruk dat het ook van het model van je bril afhangt. Een model met grote glazen kan je makkelijker over het mondmasker zetten dan een met smallere glazen zoals de mijne.

Verder blijven die elastieken achter de oren van mijn bril hangen. Ook erg vervelend als je je masker wilt afzetten. Zit je daar te klungelen in de meeste gevallen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:50

Wat betreft het behandelen van brillen met middelen om beslaan tegen te gaan.. wees daar wel voorzichtig mee. Het zou zonde zijn als de beschermlaag van het glas zou beschadigen door aggressieve middelen :)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:51

Ik moet nu met de nieuwe regels lesgeven met kapje op (bij beginners die aan de longeerlijn zitten) en bij het helpen met opzadelen en op/af stappen. Dus ik praat veel met mondkapje op. En ik ben brildragend.

En ik merk dat diegene die ik gisteren had (van die simpele met elastiek en ijzeren randje) niet werken. Schoof om hoog mijn ogen in. Continue mijn bril beslagen. Niet fijn. Bril maak ik al schoon met afwasmiddel, werkt niet.

Dus welk model mondkapje zou nou fijn zijn? Ik heb zelf nu al verschillende onderweg, om te testen maar misschien dat een andere brildragende instructrice al DE tip heeft, dan hoor ik het graag.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:03

Carol_Beer schreef:
Werk zelf sinds kort bij de pizzazaak en ben blij dat we die mondluiers nie om hoeven..
Je zou maar astma hebben en verplicht zijn die dingen op te hebben..
Wat kan helpen is gaatjes erin prikken zodat t ademen iig makkelijker wordt :P

Mondluiers.....
Mijn dochter heeft astma en dagelijks echt haar medicatie nodig, maar kan ze gewoon gebruiken. Gaatjes erin prikken, erg dom

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:11

Moderatoropmerking:
Verwijderd i.v.m. het niet voldoen aan de boktregels

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:32

Carol, is het voor jou een optie om je posts even na te lezen en alle botheid en grofheid te verwijderen voordat je op posten drukt?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:34

Carol_Beer schreef:
Verwijderd bericht

Altijd leuk als iemand zegt:" doe zelf je onderzoek!". Weer een kinderachting antwoord. Ik zou dat graag van jou dan een gedegen onderzoek willen waarin bewezen word dat mondkapjes slecht zijn. En niet de gebruikelijk feesboek berichten.
Laatst bijgewerkt door MondyJoker op 16-10-20 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijderd bericht uit quote gehaald

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:39

Of ze nu slecht zijn of niet m'n werkgever verplicht ze te dragen als ik geen 1,5 meter afstand kan houden van de bewoners.

Als ik gaatjes erin maak kan ik net zo goed geen mondkapje dragen dus die reactie is echt grote flauwekul.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:41

speedfiets_2 schreef:
Carol_Beer schreef:
Verwijderd bericht

Altijd leuk als iemand zegt:" doe zelf je onderzoek!". Weer een kinderachting antwoord. Ik zou dat graag van jou dan een gedegen onderzoek willen waarin bewezen word dat mondkapjes slecht zijn. En niet de gebruikelijk feesboek berichten.

https://www.hpdetijd.nl/2020-07-27/stre ... en-corona/
Heeft zelfs in de krant gestaan lieverd
Daarnaast analyseert Jensen het ook vaak de data over het virus, misschien handig om daar een kiekje re nemen ;)
Laatst bijgewerkt door Carol_Beer op 16-10-20 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:42

BarbaravdW schreef:
Nog een tip: een plakbandje naast je neus! Ik gebruik leukopor als ik langere tijd een kapje op heb. Helpt goed tegen het beslaan van de bril.

Dit werkt idd ook goed bij omhoog kruipen. Even wennen mbt die leukopor vlak onder mn ogen maar dit is ook hoe ik het vaak oplos als ik aan het werk ben.

Wat betreft medische aandoeningen en mondkapjes, ik was een paar weken terug nog in Noord-Italië. Daar waar het zo uit de hand gelopen is. Daar liep iedereen met een mondkapje op, ook mensen die wegens medische redenen aan het zuurstof zaten. En ook hier in NLers heb ik COPDers gesproken die dat zonder al te veel problemen doen. Ik geloof best dat er een enkeling echt last van heeft maar ik krijg ook een beetje het idee dat, zeker astma, een makkelijk excuus geworden is om er zogenaamd maar onderuit te komen.