pumpina schreef:Ik denk dat daar het verschil zit. Ik zie een wachtwoord helemaal niet perse als prive, ik zie een wachtwoord als iets om slechterikken buiten de deur te houden. Een soort poortje dat gaat piepen als je iets hebt gestolen in de winkel.
Daar kan het idd wel aan liggen hoor.
Doordat ik een wachtwoord als privé ervaar, ervaar ik het vragen hiernaar dus ook meer als een inbreuk op de privacy, alhoewel ik wel weet dat men dat niet zo bedoelt. Ik geloof dat degenen die ernaar vragen, er waarschijnlijk niet eens bij stilstaan dat een wachtwoord als "privé" beschouwd kan worden.
Het gaat me ook niet om het verbruik, dat is hier onbeperkt, en ik geloof ook niet dat iemand van onze vrienden ons zou hacken oid (alhoewel we wel collega-vriendjes over de vloer krijgen die datatechniekers zijn en het wel grappig zouden vinden om een toesten bijvoorbeeld in het Russisch in te stellen
), maar tja, ik vind het dus gewoon een beetje.. onbeleefd
Voor de één of andere reden haha.
Maar hij heeft een aantal bedrijven op zijn naam staan, dus van hem vind niemand dat raar, ik denk dat men het wel raar zou vinden als ik als "gewoon" mens dat zou doen, alsof ik mijn eigen vrienden niet vertrouw oid, doordat het sociaal zo normaal en aanvaard is om het te geven
Het is gewoon zo dat ik zelf nooit iemand om een wachtwoord zou vragen, maar niet iedereen denkt op dezelfde manier natuurlijk

En ik heb hem gegeven aan een vriendin die me helpt met mijn bedrijf en ook op mijn netwerk moest. Check. Kennelijk vindt de rest het gewoon gezellig genoeg zonder wifi
. Al mijn vrienden en familieleden die hier regelmatig over de vloer komen hebben dus het wifi-wachtwoord. Mensen die hier niet zovaak zijn niet, maar er wordt ook nooit om gevraagd.