Welke douche handdoeken zijn fijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:18

Karin schreef:
Mijn badhanddoeken komen van de Ikea en mijn keukenhanddoeken van de Hema. Ik ben er al jaren heel tevreden over en als ze toch eens aan vervanging toe zijn, dan koop ik altijd weer badhanddoeken bij Ikea en keukenhanddoeken bij de Hema. :D

Jij gewoontedier :D

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:19

Ik hou niet van hele dikke of grote handdoeken maar die van de Hema zijn heel fijn vind ik.
Ook spaar ik ze wel eens bij de jumbo als die actie er weer is, die zijn ook erg fijn.
Action vind ik een afrader, die worden heel snel dun en dan vallen er gaten in.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:20

Blue_Eyes schreef:

Never change a winning team :D

Ik rijd ook al zo'n twintig jaar hetzelfde paard. Hij krijgt trouwens alle bijna opgebruikte handdoeken. :))

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:21

Karin schreef:
Blue_Eyes schreef:

Never change a winning team :D

Ik rijd ook al zo'n twintig jaar hetzelfde paard. Hij krijgt trouwens alle bijna opgebruikte handdoeken. :))

Mazzelpaardje hoor, die Ret :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:27

Saul schreef:
Ik heb al 10 jaar handdoeken van de Shell :')

Gespaard met zegels.
Gaan op hete was en in de droger. Zien er nog super uit.

Maarja waar ze van zijn...

Dus eigenlijk is mijn post waardeloos sorry. :P

Dit!
Maar dan minus de droger en de tijdsduur x2.

Omdat ze na 20 jaar wel wat sleets beginnen te worden zijn het sinds kort paardenhanddoeken geworden.
En ook omdat ik ook wel eens een andere kleur handdoek in de kast wil.
Ik heb een paar van deze meegenomen: https://www.action.com/nl-nl/p/luxe-bamboe-handdoek-/
Zijn pas 2x in de was geweest, dus nog geen idee hoe ze kwalitatief zijn.

Het zijn in elk geval nog niet van die schuurpapier dingen geworden. Ik heb zo'n hekel aan die harde handdoeken.
Maar nog even afwachten hoe ze bevallen.

_San87_

Re: Welke douche handdoeken zijn fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:28

Ik ben heel tevreden over de handdoeken van de IKEA en de HEMA :D.

Na zeven jaar zijn ze nog prima in conditie. Al gaan we ze volgend jaar wel langzaamaan vervangen. Wederom voor IKEA en HEMA.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:35

Veertig jaar geleden handdoeken gekocht bij wehkamp , geloof dat het merk prinses oid was, heb er nog steeds een paar in gebruik. Verder nieuwe van Walra en van wat spaaracties . Ook Hema gehad maar wit is prima , donkergrijs verkleurde heel erg snel .

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:48

Laatst bijgewerkt door Gaby op 07-10-20 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Plukje

Carol_Beer

van de lidl

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:05

x_Jeanine_x schreef:
Ik ga toch ook voor de dikkere van de Hema :o 90 graden was en daarna in de droger. Inmiddels 5 jaar oud en zien er nog uit als nieuw :)

Precies dit! Weet niet of ze nu nog dezelfde kwaliteit hebben als vijf jaar geleden want ik lees wisselende reacties maar die van mij zijn nog als nieuw.

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 01:07

Iemand ervaring met die van de etos? Zie ze namelijk regelmatig voorbij komen met acties.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 01:39

Ik had eerst de hotel kwaliteit handdoeken van de action maar die drogen totaal niet. Heb een hekel aan buiten drogen maar na buiten drogen, waar ze normaal hard van worden werkte ook niet. Kwam daarna in de aanbieding riverdale handdoeken tegen en die bevallen zeer goed. Hele fijne handdoeken, gooi ze gewoon in de droger en blijven mooi. Alleen een nadeel, vindt de handdoeken veels te duur als ze niet in de aanbieding zijn.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 06:44

Mijn beste handdoeken zijn van Egyptisch katoen en komen uit een beddenzaak meen ik. Heb ze al ruim 20 jaar en zijn nog steeds mooi. Hele fijne kwaliteit.

Hema gaat ook lang mee maar wordt echt wel veel slechter en gaat sneller richting paard. Action prima voor even.

Nee dus echt Egyptisch katoen kijken wat mij betreft. Wel duurder, maar kan écht uit.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 06:45

Goh, ben ik dan de enige die ze graag bij de Action haalt? Prima niks aan de hand handdoeken, die al een hele tijd meegaan. Misschien nog geen tien jaar, of bestaat de Action wel al zo lang al? Nou ja iig, gaan ze al een hele tijd mee! Die van de Hema zijn ook top.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:15

_Jody_ schreef:
Iemand ervaring met die van de etos? Zie ze namelijk regelmatig voorbij komen met acties.

De actie welke zo 6 jaar terug was, vond ik tegenvallen. Deze zijn behoorlijk dun geworden.
Dit jaar hadden ze Walra handdoeken, deze zijn wel erg fijn en mooi qua kwaliteit! Geen idee hoe lang ze meegaan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:18

Hema!

En kerstpakket van mijn vriend, maar geen idee welk merk :') .
Hier geen droger, maar wel wassen met wasverzachter en dan blijven ze we lekker zacht.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:54

Zeeman.Wel degene die iets duurder zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:15

Ik heb heel lang de shell handdoeken gehad. Helaas waren die langzaam aan het opraken. Ik heb nu een mix tussen hema handdoeken, die van de zeeman destijds. Maar een deel komt ook uit het buitenland, frankrijk en duitsland verkopen regelmatig best goede spullen voor weinig in hun supermarkten. Ik ben geen fan van te zachte en dikke handdoeken (nemen voor mijn gevoel minder water op) maar te dun en schuurpapier vind ik ook niet fijn. :+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:13

Vorig jaar ging mijn zoon naar school met zwemkleding en een grijze dunne action handdoek, er was watergevecht op het schoolplein.
Toen hij terug was, had hij een dikke grijze van Dyke handdoek mee. Dezelfde kleur.
Ik heb nog geprobeerd te achterhalen van wie de handdoek was, maar niet gelukt (alle klassen deden mee).
Maar wat een heerlijke handdoek is die van Dyke! Echt een verschil!

(jammer genoeg was er dit jaar geen watergevecht :+ )

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 01:14

Hier ook Hema (en Tesco omdat we er meer nodig hadden) en die heb ik 8 jaar geleden gekocht voor we naar de UK gingen. Zijn nog steeds prima, en de enige reden dat ik er Tesco handdoeken en geen Hema bijgekocht heb was omdat de Hema UK winkel ze niet op voorraad had. Tesco zijn lang zo fijn niet.
Oh en we hebben een aantal badlakens van Disney (uit de parken) en die blijven ook heel lang mooi, meeste zijn al zeker 15 jaar oud.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 06:57

Ik heb in mijn praktijk altijd een gewone hema handdoek gehad. Niet de dikke of hotelkwaliteit. Werden dagelijks op 90 graden gewassen en in de droger. Een keer in de twee jaar kocht ik nieuwe. Ze waren dan nog prima maar voor mijn klanten vond ik ze dan niet goed genoeg meer.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:39

Hema is inderdaad erg fijn qua handdoeken. Zij hebben een speciale lijn 'Hotel' en die handdoeken zijn hemels qua dikte en structuur! Daarnaast heb ik er ook een aantal van de Action (gaan ook niet in de droger) en vind ik ook erg fijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:52

Mijn oma en moeder zeiden altijd dat de Hema bekend staat om zijn linnengoed.
Ook haalde ik daar toen ik zwanger was de hydrofiele, molton en flanellen luiers.