BelgenGek schreef:Bronbemaling is een Nederlands woord hoor;)
Jawel, maar wel een vakterm, vandaar Vlaams tussen haakjes
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Heb hun de keuze gelaten, ofwel asap komen oplossen, ofwel meerkost van de onderschoeiing van hun factuur af.
omdat we in Gent moesten zijn voor ons werk, hebben we helaas de uitvoering niet zelf kunnen zien, maar mijn schoonmoeder is wel elke dag eens gaan kijken en blijkbaar was het toch behoorlijk indrukwekkend!

Urona447 schreef:Ik blijf het bijzonder vinden dat jullie tegen een ander huis aanbouwen. Naar mijn idee gebeurd dat heel weinig in Nederland alleen bij brandschades etc.
Vind je het niet jammer dat je er zo weinig bij kan zijn? Ik ben erg benieuwd hoe het er straks uit ziet.
dus nog eventjes vanop een afstand volgen.

) Vandaag de dag niets bijzonders natuurlijk, alleen leggen we deze dus alsof we een systeem D (volledig mechanisch gestuurde ventilatie) hebben, zonder dat we de machine voorzien. 

We zijn alvast het nodige gereedschap gaan halen, dus hopelijk kunnen we over twee weken beginnen! Heb er eigenlijk wel echt zin in om te leren metsen 

was even een beetje stressy of het wel kon doorgaan met alle regen nog de afgelopen weken, maar hij zit in de grond!

Mijn man en ik zitten al de hele week filmpjes te kijken hoe dit moet, wordt dus ook de eerst keer, maar heb er wel erg veel zin in! Duimen jullie mee dat het weer wat mag mee zitten? Malenka schreef:Leuk dat je de Earthships hebt opgezocht. Mocht je er eens met iemand over willen spreken dan kan ik je in contact brengen met een vriend van mij die de trainingen in Taos heeft gevolgd.
Mooi dat er in België nog een stapje meer is nagedacht over de belasting van het riool. Moeten jullie niet ook een vorm van regenwater berging hebben?

Mijn man blijkt een metseltalent (wat ik stiekem wel verwacht had), dus ons eerste stukje muur zag er echt top uit
Ik heb hem geholpen met stenen aangeven en mortel maken, ... En uiteindelijk heb ik zelf ook een stukje echt gemetst! 
Normaal werken we ze komend weekend af en dan kunnen we weer door naar het volgende deel.

+ dat is ook de hoogte dat je je deurklink meestal plaatst.
we zijn er zelf ook best trots op!
ik ben vooral blij dat het meteen zo goed gelukt is!
Hoewel ik nu wel denk dat ik misschien mijn fotostudio in één van de kelderruimtes kan bouwen en dan de gemetselde muur als achtergrond kan gebruiken