Laatste maand voor mams...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 13:15

Pandora2 schreef:
Fijn dat je het hondje kon meenemen !
Die heeft nu vast een mooi plekje gekregen in je huisje.

Ja, staat bij de paardjes in de kast!

poes

Re: Laatste maand voor mams...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:57

Fijn dat je nog iets kon meenemen. Wel bizar hoe snel die rechten verlopen? Is dat in België ook zo?

Anoniem

Re: Laatste maand voor mams...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:00

Fijn om te lezen dat je het hondje mee heb mogen nemen, zo heb je nog een stukje wat je aan je moeder kan herinneren.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:46

Fijn inderdaad dat je iets hebt kunnen meenemen en het een leuk plekje gegeven hebt

poes schreef:
Fijn dat je nog iets kon meenemen. Wel bizar hoe snel die rechten verlopen? Is dat in België ook zo?

Dat hangt er vanaf voor hoelang je een concessie aangaat (hoeveel je betaalt dus). Mijn open zijn grafje in Antwerpen (hij is gecremeerd) moet zelfs al na 10 jaar weg. Maar we kunnen de urne dan wel mee naar huis nemen.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 08:36

History_ schreef:
Mijn open zijn grafje in Antwerpen (hij is gecremeerd) moet zelfs al na 10 jaar weg. Maar we kunnen de urne dan wel mee naar huis nemen.

Geen oordeel hoor, maar wat is dan de reden dat er voor die 10 jaar wel voor een graf is gekozen? Als de urn na 10 jaar alsnog naar huis wordt gehaald?

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:16

ista schreef:
History_ schreef:
Mijn opa zijn grafje in Antwerpen (hij is gecremeerd) moet zelfs al na 10 jaar weg. Maar we kunnen de urne dan wel mee naar huis nemen.

Geen oordeel hoor, maar wat is dan de reden dat er voor die 10 jaar wel voor een graf is gekozen? Als de urn na 10 jaar alsnog naar huis wordt gehaald?

We hebben er spijt van dus zouden het zeker niet opnieuw dezelfde keuze maken en verlengen mag niet, maar toen leek 10 jaar best lang. Plan was toen op hem na 10 jaar uit te strooien. Het moest de dag van zijn onverwachte overlijden beslist worden en 10 jaar was de standaard dus zijn snel meegegaan in dat verhaal. Maar het nieuwe idee is als oma komt te overlijden om een urnegrafje voor 2 personen te nemen zodat we ze bij elkaar kunnen zetten

TS: wil je nog steeds iets met een stukje van de steen doen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:49

Ja, tijd gaat snel. Mijn opa en oma zijn straks ook al iets van 30 jaar dood en ook daar moet dan voor verlenging gekozen worden (dat gaat wel gebeuren). Ik heb een graf van mijn overgrootoma op naam staan (nooit gekend), dit is gedaan omdat ik theoretisch de langstlevende ben en je anders bij overlijden van degene die het graf op naam heeft staan je opnieuw rechten moet gaan betalen (dit is ook de reden geweest dat ik dus nu dat op naam heb staan). De kosten vallen hier in de buurt wel mee geloof ik.

Mijn andere opa en oma hebben een koopgraf en ook mijn ouders hebben een plekje op een natuurbegraafplaats gekocht.

Het is altijd vervelend om ruimen mee te maken. Gelukkig heb je iets van het graf kunnen redden.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:55

Christiene schreef:
De grafsteen mag je dan niet mee na huis nemen ofzo? Die zijn best duur dacht ik en herrinering

Gezellig in de tuin? Hoe zie je dat voor je? Tenzij jet een kleine steen is natuurlijk. Ik zie dan zo'n plak marmer voor me.

Fijn dat het hondje een plekje bij je thuis heeft Coon.