Show je mondkapje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:00

Dank! Heb 'm gelijk besteld! :D

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:08

Ik heb die van le mieux in de kleur peacock, lekker neutraal maar toch geen simpel zwart. Moet alleen nog van die filters halen want die kan je verwisselen en heb ik nog niet, hij ligt wel in mn handschoenenvak in de auto zodat ik m altijd bij me heb.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:21

Ik heb deze.

Afbeelding

Zie bij de aliexpress link een gave Jack Skeleton mondkapje. Jammer dat die niet via een andere site te krijgen is.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:30

Wat hebben jullie vrolijke :D
Hier een zwarte en een met ruitjes. Maar meestal neem ik de wegwerp omdat die dunner zijn.

Een heleboel hebben wasbare mondkapjes. Daar moet nog de filter in. Waar kopen jullie deze?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:36

Een met bloemen en wegwerp dingen.

Die met dat groene beest is wel heel gaaf.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:39

Boterbloem90 schreef:
Wat hebben jullie vrolijke :D
Hier een zwarte en een met ruitjes. Maar meestal neem ik de wegwerp omdat die dunner zijn.

Een heleboel hebben wasbare mondkapjes. Daar moet nog de filter in. Waar kopen jullie deze?

Ik gebruik zonder filter.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:39

ik wil wel een Hannibal Lector mondkapje.

Of iets met de Walking Dead ofzo :')

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:43

Die hannibal lector masker zag ik op aliexpress :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 22:45

Venom van Marvel is ook wel vet. Of the joker

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:58

Zonet een stapel 15 minuten uitgekookt en te droge gehangen. Het is dubbele stof waartussen een papieren zakdoek gedaan wordt.
De maskers met neusbesparing vinden wij het fijnste . De maskers met elastieken is als we even in en uit de winkel gaan (is in Frankrijk verplicht overal).

Afbeelding

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:29

Iets van Hannibal of een skull lijkt mij gaaf. Maar ik zie regelmatig kids in de bus en trein. Ik durf dat niet aan _O-

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:36

Mijne is heel simpel maar ben er wel blij mee :)
Afbeelding

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 00:31

Wat een leuke staan er tussen! Dragen ze ook een beetje fijn? Voor zover die dingen fijn kunnen zijn..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 01:38

Komen leuke voorbij!

Ik moest vorige week naar de huisarts en precies vanaf die dag was een mondkapje verplicht. Wij hadden ze nog niet. ML heeft ze op het werk en ik kom weinig van het erf af.

Ben naar Kruidvat gegaan en voor ML eentje met Ajax logo en zelf een saaie rechthoekige die je wat moet uittrekken. Ik dacht wit, maar is licht blauw.

Je kan er filters tussen stoppen, maar die heb ik niet gekocht.

Had op Wish met Snoopy gezien en vind dat wel erg leuk. Ben Snoopy fan.

In de wachtkamer zaten mensen met zwarte die zo voorgevormd zijn. Mooi rondom de neus en een soort plooi. Kwamen van de Jumbo zeiden ze.

Als we er dan toch aan moeten geloven, wil ik toch iets wat lekker zit, goed ademt en wat vriendelijk staat.

Die hierboven ergens voorbij kwam met bloemetjes vind ik echt een heel ander gezicht dan een compleet zwarte bijv.

Moet morgen boodschappen doen en vraag me af hoe het gaat worden, dus neem hem maar mee.

In de winkel zag je tot nu toe heeeeeeeeel af en toe iemand met een mondkapje. Wel vaker handschoentjes.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 06:33

Omdat het topic mbt mondkapjes beter past in het corona subdeel heb ik het daarheen verplaatst.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 06:45

karuna schreef:
[ [url=m/aDru0c.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is er een. Ik heb 3 wasbare fijn zittende. Deze komt uit Vietnam. De andere twee zijn met neusbeugel. Een landkaart en een eenhoorn. Ook nog twee doorzichtige neus mondkapjes voor als het warm is en wegwerp kapjes ook

Huh ik heb altijd gedacht dat jij een vrouw was

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 07:13

Ik heb deze vorige week gekocht.

Afbeelding

Deze besteld dus die krijg ik nog binnenkort.

Ik werk bij een bedrijf die een Z.ebra in hun logo heeft dus dat vond ik wel grappig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 07:54

Afbeelding

Met matchende trui (en warrig haar, jeetje) toevalig op deze foto :P het is ook het enige mondkapje die ik heb, maar met eens per twee weken in het OV lukt dat wel. Ik vind het een hele fijn kleur, past werkelijk overal bij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:30

tokedri schreef:
karuna schreef:
[ [url=m/aDru0c.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is er een. Ik heb 3 wasbare fijn zittende. Deze komt uit Vietnam. De andere twee zijn met neusbeugel. Een landkaart en een eenhoorn. Ook nog twee doorzichtige neus mondkapjes voor als het warm is en wegwerp kapjes ook

Huh ik heb altijd gedacht dat jij een vrouw was

_O- ben ik ook. Met corona tondeuze kapsel nog steeds. :)) (kapper durf ik niet aan, en mijn haar langer is een ramp met kruinen) Maar ja ik heb niet bepaald een vrouwelijk uiterlijk of model nee. :P Zelfs mijn stem is laag :+ .

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:38

Ik wissel tussen deze zes, probeer een vrolijke noot te brengen. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:45

Wij hebben hier in Oostenrijk al langer de mondkapjesplicht in winkels, bij de dokter, fysio enz. En dus is daar al een hele 'mode' in ontstaan.

https://www.mirabellplummer.at/produkt- ... ona-masken

Al doe ik er zelf nog niet echt aan mee. Ik heb gewoon de standaard wegwerp. Ik wil er nog niet echt aan dat dit in ons dagelijks leven gaat blijven -O-

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:13

Ik ben begin dit jaar achter de naaimachine gekropen, omdat we ze nodig hadden in Luxemburg. Dit is een deel van mijn verzameling. Ik kan er alleen twee niet vinden waaronder m’n favoriet ;(
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:18

xDenies schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar mondkapjes voor mensen met dus blijkbaar een klein hoofd. De normale ziekenhuis-mondkapjes komen tot ver over mijn ogen heen en het ziet er niet uit. Die simpele zwartjes van de kruidvat(?) bijna hetzelfde probleem en staat aan alle kanten open.

Ik vrees dat ik naar mondkapjes voor kinderen moet gaan grijpen? :')

Dat probleem heb ik dus ook. Gisteren in de Duitse supermarkt zag ik inderdaad maskers voor kinderen liggen, en dacht nog bij mezelf, dat is eigenlijk geen stom idee.
Ik heb ook nog eens een bril die eigenlijk te groot is, dus met mondkap die tot net onder mijn ogen komt ziet het er helemaal maf uit :')

Dat grinch masker dat voorbij kwam :') Briljant! Die wil ik in kinder-maat :))

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:22

Wat zijn nou fijne modellen en waar koop je die? Die van aliexpress vind ik er leuk uit zien maar ik heb liever iets uit een Nederlandse winkel.

Ik heb alleen een pak standaard wegwerpmodellen in huis

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:26

Hele leuke mondkapjes zie ik langs komen zoals die muziek kapjes.
Het is lastig om de vraag te beantwoorden wat fijne mondkapjes zijn. De gekochte mondkapjes vind ik voor geen meter zitten. Die van mijn kleindochter met neus inkeping zit het fijnste. En van de andere stoffen mondkapjes eentje met oor elastiekjes die per ongeluk precies goed past.
Als je vaak zoals hier, mondkapjes op moet hebben, is mijn advies, schaf of maak verschillende aan en koop ook nog wat.
Bv als ik eventjes iets in een winkel moet afgeven, pak ik mijn oor mondkapje. Maar als ik lange tijd ergens moet zijn pak ik mijn mondkapje met neus inkeping en met touwtjes die ik vast moet binden.
Voor de brildragers om het beslaan tegen te gaan helpt het als je van te voren even je bril met afwasmiddel de glazen schoon maakt.