Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoeska schreef:Je kan dingen ook moeilijker maken dan ze zijn hoor. Je belt gewoon GGD, zegt 'ik heb keelpijn en koorts' (of kies 2 andere symptomen). En dan plannen ze iets voor je in. Zal misschien niet heel snel of heel dichtbij zijn. Maar dat gaat wel sneller dan heen en weer blijven pingpongen tussen huisarts, ziekenhuis en bokt.
purny schreef:Anoeska schreef:Je kan dingen ook moeilijker maken dan ze zijn hoor. Je belt gewoon GGD, zegt 'ik heb keelpijn en koorts' (of kies 2 andere symptomen). En dan plannen ze iets voor je in. Zal misschien niet heel snel of heel dichtbij zijn. Maar dat gaat wel sneller dan heen en weer blijven pingpongen tussen huisarts, ziekenhuis en bokt.
En daarom moeten er zoveel mensen wachten die wel klachten hebben.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat een ziekenhuis een covid uitslag moet hebben. Maar ik maak dan ook niet het beleid.
Wel check gesprekken gehad aan de deur van het zkh
karuna schreef:De wilde "grappige" opmerkingen en bewust stokende foute speculaties negeer ik maar gewoon.![]()
Ja ik heb idd onder andere een autoimuun ziekte helaas.
Het probleem zit hem dus in getest moeten worden ondanks inmiddels 24 uur klachtenvrij.Het ziekenhuis wil niet zelf testen helaas (een tweede optie ziekenhuis hanteert hier overigens hetzelfde protocol). Maar ik moet toch een test ondergaan verplicht van de ggd. Terwijl ik nu officieel 24 uur klachtenvrij ben en dus eigenlijk niet getest mag worden via de ggd. Maar het ziekenhuis wil ondanks nu weer klachtenvrij toch een negatief testresultaat hebben.
Op zich snap ik dat ook, ik loop nu sinds maart eerst 6 weken heel ziek geweest en daarna eigenlijk af en aan die koortsvlagen met bijbehorende covid achtige klachten. Die ook bij hooikoorts, bijholte ontstekingen en andere oorzaken kunnen horen. Inmiddels sinds juni meerdere keren na overleg met huisarts en ggd getest en negatief bevonden.
Dus een testresultaat zien begrijp ik wel als ik dan klachten zou hebben.alleen officieel mag ik nu me niet laten testen door de ggd want weer klachtenvrij. Maar moet me wel laten testen bij de ggd want een andere test accepteren ze niet. Maar zelf testen doen ze ook niet. Huisarts heeft gister met ggd overlegt en ik word er toch tussengeschoven. Een heel eind weg maar het is niet anders. Een beetje zotte situatie dus waar er precies een gat zit in de regels.
karuna schreef:Niet echt nee. De neusswab gaat nog wel. De keelswab is een ramp ik blijf kokhalzen en er tegen vechten. Geen pretje dus.![]()
En het lijkt er idd op dat elk mens of elke organisatie zijn eigen regels maakt. Ik zou ook zeggen negatief getest en dan nog eens en nog eens is toch duidelijk genoeg dat er niks meer aan de hand is. Vorige test is 5 weken geleden. Maar die is niet recent genoeg. Maar toch staat de ggd erop dat ik getest wordt. Huisarts overlegd iedere keer met de ggd regio en iedere keer hoort ze weer ja er moet getest worden.
Zo raakt een testsysteem wel overbelast. Door mij wordt misschien een leraar of verpleegkundige niet getest.
karuna schreef:Niet echt nee. De neusswab gaat nog wel. De keelswab is een ramp ik blijf kokhalzen en er tegen vechten. Geen pretje dus.![]()
En het lijkt er idd op dat elk mens of elke organisatie zijn eigen regels maakt. Ik zou ook zeggen negatief getest en dan nog eens en nog eens is toch duidelijk genoeg dat er niks meer aan de hand is. Vorige test is 5 weken geleden. Maar die is niet recent genoeg. Maar toch staat de ggd erop dat ik getest wordt. Huisarts overlegd iedere keer met de ggd regio en iedere keer hoort ze weer ja er moet getest worden.
Zo raakt een testsysteem wel overbelast. Door mij wordt misschien een leraar of verpleegkundige niet getest.
karuna schreef:Anne bento dat soort regels dus, daar valt niet tegenaan te vechten. Kastje muur kastje muur kastje. Je moet iets hebben maar krijgt het niet omdat je niet kunt voldoen aan de voorwaardes. Goddank is gister via de huisarts de testafspraak gemaakt uiteindelijk nadat ik zelf al 1,5 uur in de wacht had gestaan bij de lijn. Via internet lukte al helemaal niet.
Nu ben ik al sinds 8 uur bezig om te bellen maar de lijn is zo overbelast dat de verbinding meteen wordt verbroken. Fijn onmogelijk een afspraak te maken en dus onmogelijk om nodige zorg te krijgen. En ik zal vast de enige niet zijn die hier tegenaan loopt
smit_ilse schreef:Brainless schreef:Dus dan zouden mensen met oa reuma, coeliakie, crohn, ms, diabetes I en psoriasis niet getest kunnen worden?!
Volgens de vrouw van ggd mensen met auto immuunziektes, vorige week hierover met ggd gesproken dus nog recent gemeld. Ze hoopten door meer onderzoek er betere testen zouden komen.
Citaat:wat het precies is is nooit duidelijk geworden maar ik ben inmiddels gewend aan die vage koortsvlagen. Heb ze al sinds jong alleen nu zijn ze veel hardnekkiger en vaker dan eerder.en nu met die covid is het nogal onhandig kennelijk met zorg krijgen