Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bridgetF schreef:Ze hebben nu een mediator, die heeft hij geregeld.
Mag ze daarnaast dan ook nog een eigen advocaat inschakelen?
bridgetF schreef:troi schreef:Het lijkt me dat je dat via advocaten zou moeten spelen als onderdeel van de scheiding. Maar als 1 vd ouders iets niet wil is het zo doorgaans ingewikkeld en een kwestie van lange adem. Is jouw vriendin daartoe in staat?
Ze zijn bij een mediator, die ze helpt met de scheiding.
Ze durft dan bijna niet voor zich zelf op te komen en op het moment dat ze zegt hoe ze het wil, dan kan ze het niet goed beargumenteren en wordt ze weer onder geschoffeerd en schikt ze zich weer naar hoe haar man het wil om thuis weer in huilen uit te barsten.
senna21 schreef:Natuurlijk is het belangrijk dat ze ondersteuning krijgt om zelf sterker te worden.
Maar in de de huidige scheiding is het belangrijk dat er iemand, met verstand van familierecht, opkomt voor het belang van haar en haar kinderen.
Ze staan nu nog steeds in het machtssysteem van het huwelijk als zwakste partij. Dat keer je niet zomaar om.
TS, wat fijn dat jij je vriendin ondersteunt. Hopelijk vinden jullie goede hulp.
Prrrr schreef:Het mooie is dat je dat dat maar beperkt relevant is. Ik wil met papa mee, want ik kan het met hem het beste vinden, is geen haalbare wens als je vader fulltime werkt en de zorg niet wil dragen. Altijd een beetje voorzichtig zijn met kindwensen... straks denken ze nog dat het zo wordt. En de teleurstelling die dan volgt is heel taai.