Roodvos schreef:Janine1990 schreef:Volgens mij gaat het voor veel mensen meer om een jas voor bij de paarden dan dagelijks leven...
Voor de mensen die de paardenjas hebben benoemd, wat heb je voor netjes/dagelijks leven?
Ik draag dus voor netjes inderdaad 's winters een "paardenjas". En na een paar jaar schuift die door van netjes naar staljas.
Ik heb een paar jaar geleden bij Krämer een parka gekocht van Icepeak. Bij Zalando hadden ze toen exact dezelfde parka. Alleen andere kleur en duurder dan bij Krämer. Paardenjas is dus betrekkelijk.
Het voordeel van een outdoor jas vind ik dat er vaak goede ritsen in zitten, grote zakken, binnenzak, elastische boorden aan de mouwen zodat je niet gelijk uit je jas waait. En wind- en waterdicht.
Ik op mijn beurt verbaas mij dan weer over de (soms peperdure) maar in mijn ogen super onpraktische jassen waar mensen zich 's winters in hullen. Het zuigt zich vol met regen en met de wijde mouwen heb je de vrieswind gelijk tot in je BH.
Hmmm mijn vorige jas is verre van een praktische paarden jas... Ongeveer 150 euro? Water- en winddicht... Het is niet zo zeer altijd onpraktisch toch?
Maar ik maak wel serieus onderscheid, voor op stal koop ik wel wat anders.
Wel heb ik die goudkleurige jas van Anky overwogen voor dagelijks. Maar hij lijkt me te licht, heb 'm vrijdag vastgehad.
laatste twee weken ofzo konden alleen de bovenste knoopjes nog dicht, maar ben blij dat ik uiteindelijk geen echte positiejas heb gekocht.

en dan in de terracotta/oranje kleur.
Maar echt wat te duur helaas en ik heb al een mooie jas.