Winterjas 2020/2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 06:35

Roodvos schreef:
Janine1990 schreef:
Volgens mij gaat het voor veel mensen meer om een jas voor bij de paarden dan dagelijks leven...

Voor de mensen die de paardenjas hebben benoemd, wat heb je voor netjes/dagelijks leven?

Ik draag dus voor netjes inderdaad 's winters een "paardenjas". En na een paar jaar schuift die door van netjes naar staljas.

Ik heb een paar jaar geleden bij Krämer een parka gekocht van Icepeak. Bij Zalando hadden ze toen exact dezelfde parka. Alleen andere kleur en duurder dan bij Krämer. Paardenjas is dus betrekkelijk.

Het voordeel van een outdoor jas vind ik dat er vaak goede ritsen in zitten, grote zakken, binnenzak, elastische boorden aan de mouwen zodat je niet gelijk uit je jas waait. En wind- en waterdicht.

Ik op mijn beurt verbaas mij dan weer over de (soms peperdure) maar in mijn ogen super onpraktische jassen waar mensen zich 's winters in hullen. Het zuigt zich vol met regen en met de wijde mouwen heb je de vrieswind gelijk tot in je BH.

Hmmm mijn vorige jas is verre van een praktische paarden jas... Ongeveer 150 euro? Water- en winddicht... Het is niet zo zeer altijd onpraktisch toch?

Maar ik maak wel serieus onderscheid, voor op stal koop ik wel wat anders.

Wel heb ik die goudkleurige jas van Anky overwogen voor dagelijks. Maar hij lijkt me te licht, heb 'm vrijdag vastgehad.

Britta31

Re: Winterjas 2020/2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:09

De jassen voor bij de paarden koop ik altijd bij de kringloop.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:08

Ik ging voor een didriksons jas, maar ging met een Luhta naar huis. Kent iemand dat merk? Hij zou beter zijn

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:29

Hier een donsjasje voor de leuk:

https://www.wehkamp.nl/c-a-the-outerwear-imitatiebont-winterjas-beige-16637519/?ref=%7B%22slug%22%3A%22dames-kleding-jassen%22%2C%22filter%22%3A%22c-a%22%2C%22params%22%3A%22merk%3Dc-a%26gclid%3DEAIaIQobChMIjLHn_ayb7AIVitd3Ch3KTQDjEAAYASAAEgJj7_D_BwE%26gclsrc%3Daw.ds%22%7D

En heb een hele warme Superdry donsjas, die heb ik al 3 jaar maar is echt heerlijk warm en fijn om in weg te kruipen. Zag dat iemand een positiejas zocht, ik heb mijn Superdry jas doorgedragen tot 41 weken en 4 dagen :Y) laatste twee weken ofzo konden alleen de bovenste knoopjes nog dicht, maar ben blij dat ik uiteindelijk geen echte positiejas heb gekocht.
Voor de paarden heb ik een ANWBjas, toch ook wel fijn om daar een goed warme jas te hebben.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:35

Voor het eerst flink geïnvesteerd in een winterjas. Tot nu toe kocht ik die meestal bij de C&A of een vergelijkbare winkel voor maximaal 80 euro, maar ik doe jaren met een jas en heb inmiddels wat meer te besteden, dus vond het wel de moeite om er eens wat meer geld tegenaan te gooien.

Omdat het flink kan regen in Nederland, ben ik bewust op zoek gegaan naar een waterdichte jas. Toevallig op een aanbieding gestuit bij de Bever (Jack Wolfskin Rocky Point Parka) en geen seconde getwijfeld, behalve over de maat. Hij zat fijn, stond goed, dus heb mijn twijfels eindelijk eens overboord gegooid en heb niet verder gezocht. Vind het alleen nog net iets te warm voor een winterjas, dus heb 'm nog niet echt aangehad. Voorlopig houd ik het nog bij mijn tussenjas.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:54

Voor buiten met de honden heb ik ook een Jack Wolfskin jas, heerlijk warm en waterdicht.

En als ik naar mijn werk of boodschappen ging doen idd een jas van c&a, die voldoet daarvoor.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:12

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:16

Ik ben echt superblij met de jas die Yipee hier liet zien. Voel me net de Duchess (Netflix) als ik 'm draag. Heb m wel 2 maten te groot gekocht zodat ik er lekker in kan verdwijnen.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:32

Ik heb meerdere jassen maar zocht nog een ‘dekbed’, een dikke, warme en waterdichte jas. Ik heb al een waterdichte maar die is niet warm genoeg bij vriestemperaturen. Nu via Vinted een jas van Canadian Peak gekocht, nieuw met kaartjes. Zit echt heel fijn, en zou geschikt moeten zijn voor temperaturen ruim onder nul. Ben benieuwd. Ook fijn is dat er geen gebruik is gemaakt van echt bont en donsveren. Dat was wel een eis voor me.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:36

Ik ben voor een Modström gegaan, de Frida met 3M Thinsulate. Geschikt voor echte koukleumen als ik :P

Afbeelding

Is ook mooi getailleerd en zit heerlijk.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:37

MarcoBorsato schreef:
Ik ben echt superblij met de jas die Yipee hier liet zien. Voel me net de Duchess (Netflix) als ik 'm draag. Heb m wel 2 maten te groot gekocht zodat ik er lekker in kan verdwijnen.

Ja zit heerlijk he? En zo zacht haha. Hopelijk blijft die ook lekker warm in de winter. Ik loop op dit moment nog in mijn zomerjas dus nog niet volledig uitgeprobeerd. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:30

Yipee schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ja zit heerlijk he? En zo zacht haha. Hopelijk blijft die ook lekker warm in de winter. Ik loop op dit moment nog in mijn zomerjas dus nog niet volledig uitgeprobeerd. :)

Ik draag m al ook al zweet ik me kapot maar hij is zo mooi!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:47

Wat een mooie jassen komen er voorbij! Ik ben nu helemaal verliefd op die krakatau jas die hier geplaatst is. := en dan in de terracotta/oranje kleur. <3 Maar echt wat te duur helaas en ik heb al een mooie jas.

Ik was dit jaar aan het asen op een dreimaster of icebound jas. Dure jassen maar ik wou graag investeren in een goede jas als koudkleum. := Ik was ook nooit van de outdoor jassen, maar andere jassen zijn me altijd veel te koud en outdoor jassen kunnen ook mooi zijn.

Toevallig kwam dreimaster toen langs in zalando lounge. De jas is echt heerlijk warm. Echt een feestje om aan te hebben.

Afbeelding
Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:11

https://www.woolrich.eu/nl/en/long-arct ... _color=DAG

Ik heb deze van Woolridge. Nu tweede winter in. Echt zoo fijn. Kost een vermogen (in de sale voor €400).
Heb ook nog een gouden peuterey jas. Die is nu 6 jaar oud en echt nog perfect. Toen ook in de sale gekocht voor 350,- ofzo. Maar het is het geld dubbel en dwars waard.
Heb nog een rode wollen jas van Burberry die is nu 13jaar oud en Nog super mooi.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:33

Oh wauw, dát is een mooie jas Fair! Is die nog steeds in zalando lounge?

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:43

Dankje! Ik vind het ook zo fijn dat er nog een mooi model in zit ipv ‘ski jas’ gevoel haha.

Hij is inmiddels niet meer in zalando lounge. Maar de dreimaster jassen zijn nog wel in de sale (met iets minder korting) op zalando zelf. Ik kan dit model zo snel vinden op zalando maar er zijn veel soortgelijke modellen en deze staat vast ook nog ergens verstopt!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:06

Fair schreef:
Wat een mooie jassen komen er voorbij! Ik ben nu helemaal verliefd op die krakatau jas die hier geplaatst is. := en dan in de terracotta/oranje kleur. <3 Maar echt wat te duur helaas en ik heb al een mooie jas.

Ik was dit jaar aan het asen op een dreimaster of icebound jas. Dure jassen maar ik wou graag investeren in een goede jas als koudkleum. := Ik was ook nooit van de outdoor jassen, maar andere jassen zijn me altijd veel te koud en outdoor jassen kunnen ook mooi zijn.

Toevallig kwam dreimaster toen langs in zalando lounge. De jas is echt heerlijk warm. Echt een feestje om aan te hebben.

[ [url=m/SK6rhr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5bcTjj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aah sorry, hier de Krakatau vertegenwoordiger haha. Vind die je nu hebt ook erg mooi en inderdaad een stuk beter te betalen!

Moet wel zeggen dat die krakatau jas echt mijn beste aankoop is geweest. Ik ga hem nu de 3e winter dragen en ik heb hem stiekem van de week al aangehad, gewoon om even te voelen. Wist niet dat je verliefd kan worden op een jas. Die nieuwe kleuren zijn ook geweldig!

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:22

Ik maak ook onderscheid tussen paarden jassen en gewone jassen. Meestal gaan de jassen van normaal naar de paarden als ze niet meer mooi zijn voor ‘normaal’. Toevallig 2 jaar terug een nieuwe gekocht van khujo die ik nog steeds heb. Bevalt me prima voor de echt koude dagen op stal. Anders heb ik vaak een dik Gaastra of Björn borg vest aan. Vind ik wat comfortabeler rijden.

Voor ‘gewoon’ heb ik een jas van pikeur (wel paardenjas maar ik vond het model gewoon supermooi en past me goed) en ik heb een wollen jas voor netjes, over jurken etc. Vind ik dan net wat chiquer

Mijn jassen zijn allemaal vaak wel vrij prijzig maar dat heb ik ervoor over. Ik draag ze lang en ben er super zuinig mee.

Mijn pikeur jas:

Afbeelding

En mijn wollen nette jas. Hij lijkt wat heftig maar ik vind hem prachtig over een stijlvolle zwartje jurk of pantalon. Hij is van scotch en soda

Afbeelding

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 06:32

Billy schreef:
Ik ging voor een didriksons jas, maar ging met een Luhta naar huis. Kent iemand dat merk? Hij zou beter zijn

De luhta bleek niet waterficht zoals beloofd maar waterafstotend. Keurig door daka geregeld. Nu toch een didrikskons

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 06:58

Britta31 schreef:
Na 6 jaar was mijn jas toch echt versleten.Maar de jas zat zo lekker.Een andere gekocht,maar miste mijn oude vertrouwde jas.Kom ik bij de kringloop voor iets,loop langs de jassen en wat hangt daar mijn "oude"jas.Zo goed als nieuw.Alleen lijkt het nu of ik al 10 jaar met dezelfde jas rond loopt.
[ [url=m/vDHRRU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gave kleur. Dit is ook echt het type jas wat ik dan draag.

Ik heb nu gewoon 2 skijassen die ik al enige winters draag. Waterdicht, winddicht, geen capuchon.

Ik heb nog nooit een jas in een ruitersportzaak gekocht. Misschien eens gaan kijken of ze daar ook wat sportievere winddichte jassen hebben. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 17:16

Ik heb nog steeds geen jas...

Wilde toch voor wat goedkoper gaan, aangezien wat ik op het oog had iets is wat ik ook al eens heb gehad... Maar nu sta ik weer bij Superdry te kijken.

Het probleem is, ik wil een casual jas... Ik koop wel een simpele primark wannabe wollen jas voor erbij voor de warme en minder winderige dagen...
Maar voor de rest wil ik gewoon een lekkere capuchon en een jas die win en waterdicht is...
En alle casual jassen worden geëtaleerd op internet in figuurloze en stijlloze modellen. Ik snap best dat het bij het imago van een merk of site (Zalando bijvoorbeeld) past... Maar ik kan zo geen keuzes maken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:06

Janine1990 schreef:

Wilde toch voor wat goedkoper gaan, aangezien wat ik op het oog had iets is wat ik ook al eens heb gehad... Maar nu sta ik weer bij Superdry te kijken.

Het probleem is, ik wil een casual jas... Ik koop wel een simpele primark wannabe wollen jas voor erbij voor de warme en minder winderige dagen...
Maar voor de rest wil ik gewoon een lekkere capuchon en een jas die win en waterdicht is...
En alle casual jassen worden geëtaleerd op internet in figuurloze en stijlloze modellen. Ik snap best dat het bij het imago van een merk of site (Zalando bijvoorbeeld) past... Maar ik kan zo geen keuzes maken.

Misschien niet het eerste merk waar je aan denkt maar Only en Vero Moda hebben nu beide een parka jas met een soort softshell buitenkant. Wind- en waterdicht zeggen ze. Je kan 'm aan de binnenkant strakker maken zodat je een taille creëert zeg maar. Ik heb hem gekocht en ben er heel blij mee. Nu nog kijken hoe het in de winter gaat natuurlijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 18:08

Jildau schreef:
Janine1990 schreef:

Misschien niet het eerste merk waar je aan denkt maar Only en Vero Moda hebben nu beide een parka jas met een soort softshell buitenkant. Wind- en waterdicht zeggen ze. Je kan 'm aan de binnenkant strakker maken zodat je een taille creëert zeg maar. Ik heb hem gekocht en ben er heel blij mee. Nu nog kijken hoe het in de winter gaat natuurlijk.

Die heb ik zien hangen afgelopen vrijdag bij een Leads...

Maar ik wil niet weer een parka, ik wil 'm juist iets korter... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:10

Jildau schreef:
Janine1990 schreef:

Heb je hier een linkje naar welke het is? Soort softshell klinkt erg fijn!

Ik heb toevallig gister bij H&M en Zalando parka’s besteld om te passen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:18

Ik hou van mijn donsjas van the north face van vorig jaar. Peperduur, maar was zelfs nog fijn bij -10 op het station. En groen ipv dat eeuwige blauw, zwart, grijs of roze...

https://www.bever.nl/p/the-north-face-a ... olour=3154

Gelukkig werkt mijn man bij bever en heb ik vorig jaar geen cent meer betaald dan de saleprijs nu ❤️