Het tijdstip van leveren.. Hoe vroeg is vroeg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, Ladybird, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:14

Wat reageren veel mensen weer vriendelijk. Als je niet vaak besteld dan kan ik mij best voor stellen dat je verbaasd bent als ze zo vroeg komen. Was ik de eerste keer ook.
Ze doet niet moeilijk geeft ook aan dat het aan haar kan liggen dat ze het raar vind.

Als ik een pakket zou moeten aan nemen op dat tijdstip dan zou ik ook niet blij van worden. Ben ook geen ochtend mens. En heb het geluk van 2 kinderen die vaak als ze niet naar school hoeven uitslapen tot half 9. (Zijn 4 en 6 jaar).
Heb ik het geluk dat bijna alle pakket diensten hier weten waar ze het veilig neer mogen zetten (woon op een boerderij) dus hoef eigenlijk nooit een pakket aan te nemen.

Hier wel 1 keer gehad met de nieuwe wasmachine dag vam levering vrachtwagen waar die in zat stuk dus konden niet leveren. De dag dat ze wel kwamen zouden ze om 7 uur komen. Niet heel blij mee. Maar wel begrijpelijk dus oke doe maar. Zouden half uur van te voren bellen. Worden we om 5 uur in de ochtend gebeld dat ze er om half 6 zijn. Nou kan je zeggen daar waren we niet echt blij mee. Snap dat ze door de achterstand moeten in halen. Maar zo vroeg zonder overleg is niet netjes.

Blussem

Re: Het tijdstip van leveren.. Hoe vroeg is vroeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:16

Gewoon de deur open doen wanneer ze je ochtends wakker bellen. Ik zie het probleem niet zo.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:18

Ik vind het erg netjes dat je al een tijdstip van leveren krijg.

Wij zouden laatst glazenwanden ontvangen, dag x. Avond ervoor net voor het bedrijf ging, wegens vervoersproblemen komt het op dag Y. Pas een half uur van te voren zouden ze bellen we zijn er over een half uur...
Dat ik op dag X vrij was en dag Y geen rooster had, hebben zij maling aan. Manlief werkt op 5 minuten van huis af, dus half uur bellen van te voren is erg belangrijk.... Moeten ze niet 10 minuten van te voren bellen, want je kan niet gelijk alles laten vallen, op de fiets springen en naar huis vliegen.

Maar TS super fijn dat je box staat

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:19

Ik ben wel blij dat je steeds vaker kunt kiezen voor bijvoorbeeld een pakketpunt. Dan kun je het ophalen wanneer je het zelf wilt, geen buren die lastig gevallen worden als je er niet bent en niet meer denken dat iets in de ochtend komt, maar dat het toch in de avond komt. Maar met grote dingen natuurlijk niet mogelijk/handig.

Momenteel met het thuiswerken is het allemaal geen probleem, voordien bleef vriend thuiswerken of sprak af dat ze 15-30 minuten van te voren even belden, want dan fietste hij even naar huis.

Toen ik nog thuis woonde, heb ik een tijdje fanatiek aan prijsvragen gedaan en toen stonden ze bijna wekelijks om half acht voor de deur. Maar dan was ik al naar mijn werk en werd mijn moeder uit bed gebeld. Vond ze niet zo grappig. :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:19

meggiemeg schreef:
Zertab schreef:
Ik wil best ruilen, hier gaat de wekker om 6:30. Dus 7:30 is uitslapen :D

Hier ging hij altijd om 02.45 uur, tegenwoordig om 04.45 uur. Was nooit een ochtendmens, tegenwoordig dus wel.

Pff dat is geen ochtend, gewoon nog nacht... :oo

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:23

Iedereen is 'vroeger' kennelijk vergeten, of zo jong dat ze 'vroeger' niet hebben meegemaakt.
'Vroeger' kreeg je nl geen enkel tijdstip door en werd je geacht de hele dag thuis te zijn als er iets afgeleverd moest worden :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:28

Ibbel schreef:
Iedereen is 'vroeger' kennelijk vergeten, of zo jong dat ze 'vroeger' niet hebben meegemaakt.
'Vroeger' kreeg je nl geen enkel tijdstip door en werd je geacht de hele dag thuis te zijn als er iets afgeleverd moest worden :+

Dat was ik ook aan het denken. :D Ik herinner me zelfs dat het ook mogelijk was dat je geen specifieke dag kreeg, maar enkel een melding 'pakket wordt binnen 3 werkdagen geleverd' en zo oud ben ik nog niet.
Of het normaal is? Tja, wat is normaal? Is dat hele massale online shoppen en laten leveren op zich nog normaal te noemen? :D Als je meer en meer en meer pakketten moet leveren en mensen willen die sneller en sneller op de mat hebben, dan is from nine to five met een uur middagpauze uiteraard niet haalbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:28

Anne. schreef:
Jeez, wat zijn jullie lekker vijandig met zijn allen in dit topic zeg. Gezellig forum zo, dat Bokt.nl..

Nogmaals. Er is nooit een probleem geweest, zelfs in de OP geef ik aan dat ik slechts met een vraag zit.
Als ik de manager had willen spreken, dan had ik wel op hoge poten gebeld. nee, het was geen pakketdienst zoals PostNL/DPD/GLS/DHL. En nee, er stonden geen levertijden aangegeven op de website.

En ja, openings- en kantoortijden zie ik inderdaad als tussen 9:00 en 17:00. Sorry dat ik daarmee jouw harde werk en vroege opstaan niet erken, Yvank. Excuus, je bent een bikkel.

Anyhow, de box is geleverd. Fijn dat ik door jullie nu weet dat ik in de toekomst ook rekening moet houden met dit soort tijden, dat dit geen uitzondering is.

Wauw wat reageer jij agressief...
Ik zeg alleen maar dat kantoortijden van 9 tot 5 al zo ongeveer nergens meer gangbaar is dus dat je daarop echt niet vastpinnen kan.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:29

Ibbel schreef:

Dat is nu nog regelmatig.
PostNL heeft er hier een handje van een levertijd te geven van 8.00 tot 21.00 :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:34

Had ik gisteren nog met UPS. Het pakje zou afgeleverd worden 'before the end of the day'.
Ik kon wel een nauwkeuriger tijdslot krijgen maar dan moest ik eerst een klantnummer aanvragen en me dan nog eens registreren. Ik vond het wel best. 'Vanwege de veiligheid' - zal wel, ik vond het veel te veel moeite.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:38

Yvank_ schreef:
Anne. schreef:
Jeez, wat zijn jullie lekker vijandig met zijn allen in dit topic zeg. Gezellig forum zo, dat Bokt.nl..

Nogmaals. Er is nooit een probleem geweest, zelfs in de OP geef ik aan dat ik slechts met een vraag zit.
Als ik de manager had willen spreken, dan had ik wel op hoge poten gebeld. nee, het was geen pakketdienst zoals PostNL/DPD/GLS/DHL. En nee, er stonden geen levertijden aangegeven op de website.

En ja, openings- en kantoortijden zie ik inderdaad als tussen 9:00 en 17:00. Sorry dat ik daarmee jouw harde werk en vroege opstaan niet erken, Yvank. Excuus, je bent een bikkel.

Anyhow, de box is geleverd. Fijn dat ik door jullie nu weet dat ik in de toekomst ook rekening moet houden met dit soort tijden, dat dit geen uitzondering is.

Wauw wat reageer jij agressief...

Begrijpelijk toch,TS is geen ochtendmens, kleintje in huis(kost je slaap!) en dan komen wij met onze vriendelijke/grappige/sarcastische/valse? reacties. Dat is niet goed voor je humeur, maar alles is goed gekomen en een evt. volgende keer is TS niet meer verrast door vroege aflevertijden.
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 02-09-20 08:41, in het totaal 2 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:39

Met wat pech krijg je er achteraan, we hebben het tijdsvak niet kunnen halen, uw pakket word verwacht morgen tussen 8.00 en 21.00 uur :P

Preciezer weten ze hier dan niet.

En ook al regelmatig uw pakket word tussen 13.00 en 15.00 verwacht, staan ze om 11 aan de deur.

Dus nee mij verbaasd niet veel meer.
Word alleen pissig als ik een niet thuis melding krijg als ik wel thuis ben.
Ibbel schreef:
Had ik gisteren nog met UPS. Het pakje zou afgeleverd worden 'before the end of the day'.
Ik kon wel een nauwkeuriger tijdslot krijgen maar dan moest ik eerst een klantnummer aanvragen en me dan nog eens registreren. Ik vond het wel best. 'Vanwege de veiligheid' - zal wel, ik vond het veel te veel moeite.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:43

Ibbel schreef:

Met een beetje mazzel kreeg je dan te horen ochtend of middag.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:45

Ik ben blijkbaar een van de weinigen hier die 7.30 ook echt te vroeg vindt.

Tussen 8.30 en 17.30 vind ik normaal.
Buiten die tijden alleen na overleg.
(En dus niet een eenzijdige mededeling, maar overleg, das niet hetzelfde...)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:46

Wij hebben het vaak met DHL dat het niet klopt.
Afgelopen lente stond de ontvangsttijd tussen 9:00 uur en half 10 's ochtends.
Komt meneer om tien voor 9 in de avond :+
"Ja, dat is toch ook 9 uur?!" Ja, maar wel PM ipv AM _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:53

Femke_Tweety schreef:

Ik vind dat ook wel vroeg hoor op mijn vrije dag, maar het is niet zo dat ik aangekleed en wel met mijn haar in de krul moet wachten op de pakketbezorger. Ik word vanzelf wakker van de deurbel, stap uit bed, doe mijn badjas aan en loop naar de deur.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:54

Zonnebloem92 schreef:
Femke_Tweety schreef:

Ik vind dat ook wel vroeg hoor op mijn vrije dag, maar het is niet zo dat ik aangekleed en wel met mijn haar in de krul moet wachten op de pakketbezorger. Ik word vanzelf wakker van de deurbel, stap uit bed, doe mijn badjas aan en loop naar de deur.

Dan zijn ze toch al lang weer weg?
Of roep je eerst door het raam kom er aan?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 09:01

Dit is niet de eerste keer dat ik iets bestel, wel een van de weinige keren dat ik iets bestel bij een bedrijf met een eigen koeriersdienst. Daarom stel ik die vraag ook; weet ik veel wat in die gevallen ‘normaal’ is?!

Van “vroeger” weet ik nog dat als je iets bestelde bij een bedrijf die met zijn eigen chauffeurs leverde dat je de dag van tevoren een belletje kreeg over wanneer ze er ongeveer waren. :j

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:02

Ik denk dat onze vroeger nog meer vroeger is :P

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:07

Anoniem schreef:
Het "ik wil graag de manager spreken :o" gehalte van dit topic is mij echt te hoog. _O-

Ja het zijn normale tijden, ja het is normaal dat tijden veranderen en nee, niemand maakt daar een probleem van.

Dit inderdaad. := Zoals ze op Facebook zouden zeggen; "Karen".

Kantoortijden zijn al lang niet meer vanaf 9.00 uur. Was het maar zo'n feest dat ik van 9.00 tot 17.00 kon werken. Ik zit er meestal vanaf 7.00 / 7.30 en als het erg druk is of er vroege leveringen komen dan beginnen we gewoon nog wat vroeger.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:08

Femke_Tweety schreef:

Toch werd hier een keer een wasmachine afgeleverd. We lagen in bed en om 5.15 's morgens ging de deurbel. Huh? Wie belt er nou zo vroeg aan????
Het was nog haasten om te zorgen dat we de de trap af waren en de voordeur op tijd open maakten want hij wilde alweer vertrekken.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:13

Hahaha!! Ik kan me de schrik voorstellen. :D Ik ben ook wel eens verrast om 7 uur ofzo met een pakketje. Gelukkig zetten ze het hier onder het afdak neer als ik niet open doe. Ik ben rond 7 uur meestal nog niet bij kennis en als ik dat wel ben heb ik haast om ergens op tijd te komen...

@Ibbel; god ja, de tijd dat je een halve of zelfs hele dag thuis moest blijven om te wachten op een pakje. Voor mijn gevoel 50 jaar geleden maar dat is technisch onmogelijk daar ik nog geen 50 ben...

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:15

Ik vind 7:30 ook wel echt aan de vroege kant hoor. Het valt voor mij in het grijze gebied van of ik het nog normaal vind of niet. 7 uur vind ik echt 100% te vroeg en 8 uur 's ochtends vind ik prima. Half 8 is grijs gebied en zou ik ook niet helemaal in dank afnemen.

Ik laat mijn pakketjes eigenlijk altijd bij de Gamma afleveren, zodat ik het gewoon zelf op kan komen halen. Die enkele keer dat dat niet kan heb ik pech, maar dat is gelukkig niet vaak!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:22

Hahaha TS, heerlijk dat je OP duidelijk vanuit een ochtendhumeur geschreven was :D Ik snap je wel hoor. Moeten opstaan om een pakket te ontvangen zou ook niet bovenaan mijn lijstje van prettig staan. Voordeel is inderdaad wel dat je er dan maar vanaf bent! En misschien qua aanbellen nog wel gunstig met de slaaptijden van je kindje :) (is een aanname).

Ik hoop dat je je pakketje inmiddels hebt ontvangen! Vanmiddag nog even een tukje samen met je kleintje? :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 09:26

Gut. Dat men ook zo’n probleem maakt van het feit dat ik kantoortijden in één adem heb genoemd met openingstijden.
Moet ik het misschien even specificeren, is dat prettiger? Ik bedoelde de kantoor- en openingstijden van de betreffende winkel. En daar zal vast ook wel een Pietje werken die er iedere dag al om half 8 is, maar ik denk dat we met zijn allen wel weten dat ik dat niet bedoel.
(en dan vraag ik me toch stiekem af waar jullie dan werken? Want ik heb tot nu toe nog nooit een werkgever gehad die verlangde dat ik om 7:00 achter mijn bureau zat.. (vind ik ook onmenselijk vroeg trouwens, net als de bezorgtijd. :j ))

En fijn dat ik nu door het leven mag als Karen. Maar ik zie die gelijkenis niet zo. Zoals ik al 3 keer heb geplaatst; ik ben niet boos, ik heb geen probleem.. ik had alleen een vraag.

@Negerzoen. :') Maar echt. Alles is geleverd en ik en de kleine gaan straks nog even lekker naar bed inderdaad :=