Make up, ja of nee en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Make up, ja of nee en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:06

Ik draag geen make up. Ik heb er gewoon geen verstand van en geen zin om er eerder voor uit mijn bed te komen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:06

Ik heb genoeg foto's online staan dus ik ben zo op te zoeken. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:07

Bellatrix schreef:
Ik heb genoeg foto's online staan dus ik ben zo op te zoeken. :')

Ik ook :') Alleen wel oude foto's. Mijn insta had ik eerst open staan, maar nu niet meer haha

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 18:09

De nieuwsgierigen kunnen een topic openen kijken of iemand foto's post van zichzelf :D

Wat een hoop reacties, erg leuk om te lezen allemaal +:)+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:11

moonsparkle schreef:
De nieuwsgierigen kunnen een topic openen kijken of iemand foto's post van zichzelf :D

Wat een hoop reacties, erg leuk om te lezen allemaal +:)+

Dat is best een goed idee, maar ga erover nadenken of ik dat wil hahahahaha

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:13

Hahaha om maar af te trappen, eerste foto zonder make-up en tweede foto met flinke full face :D

Afbeelding
Afbeelding

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:24

Met een uitje of bruiloft dan doe ik wel ff een mascara en een lijntje, misschien wat neutrale oogschaduw en een beetje vet op mn lippen.
Maar verder nemen ze mij maar zoals ik ben en dat is met grote poriën, rode vlekjes en pukkels en rimpels. :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:30

Ik heb geen make-up in huis. Dus het antwoord lijkt me helder :D
Triest dat daar tv programmas aan te pas voor komen, alsof het iets belachelijks is -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:32

linoleum schreef:
Hahaha om maar af te trappen, eerste foto zonder make-up en tweede foto met flinke full face :D

[ [url=m/OTCFhA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WfGJax.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:35

@linoleum, knappe vrouw :oo op beide foto's. Al vind ik dat je jezelf erg mooi kan opmaken.

Afbeelding dit is mijn dagelijkse (blote) gezicht.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:39

Ik vind vrouwen met make-up eigenlijk altijd mooier en in veel gevallen vind ik het er ook net iets verzorgder uit zien.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:40

Ik draag al jaren helemaal geen make up. Voorheen alleen mascara, soms eyeliner, meer ben ik nooit van de make up geweest, niet aan mij besteed, maar ben zeker niet tegen make up als een ander dat wel gebruikt. Vanwege een oogziekte en gevoelige oogleden ben ik gestopt met het kleine beetje make up dat ik wel gebruikte. Maakt mij compleet niets uit, was toch al niet mijn ding, maar ben er wel eens op aangesproken en dan let je er wellicht eens op, maar zie het maar heel weinig bij anderen, geen make up dus. Ik denk dat het standaard beeld van een vrouw wel met make up is ipv geheel zonder. Make up kan prachtig zijn, naturel ook, het hoort denk ik gewoon niet zo bij mij :o Heb me er niet kaal om gevoeld toen ik stopte met mascara, maar kan me dat voor een ander wel goed voorstellen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:42

Ik draag make up en vind het er (mits niet op de engelse stijl dichtgeplamuurd) ook mooi uitzien.

Maar als ik even mijn gewenning uit zet is het eigenlijk best vreemd dat mannen prima zijn in alle soorten en maten zonder make up en vrouwen de term 'verzorgd en make up' in 1 zin weten te krijgen. Dat is eigenlijk idioot.

Jezelf goed verzorgen heeft niets met make up te maken.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:43

Jazeker! Sowieso mascara ..
Nu heb ik shadow eyeliner laten zetten dus ik kan zonder de deur uit mocht ik dat willen.
Foundation etc is niet aan mij besteed

Verzorg me zelf graag en vind het frisser ogen bij mezelf

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:48

Ik draag sowieso mascara. Ik heb mooie, volle en lange wimpers, maar ze zijn wel blond :D met een likje mascara spreken ze veel meer. Verder bbcreme in de zomer en foundation in de winter. Mijn wenkbrauwen zijn geverfd. Soms pak ik nog uit met eyeliner.

Ik zie er niet totaal anders uit zonder make up, maar wel net even verzorgder met. De goede punten worden geaccentueerd en minder sterke punten wat verbloemd :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:56

Ik draag vaak en graag make up behalve als ik er geen zin in heb. Maar het is voor mij wel onderdeel van m'n dagelijkse verzorging, ik besteed graag tijd en geld aan m'n uiterlijk.

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:59

Ik draag wisselend make-up. Maar vaak als ik al doe erg minimaal. Ik ben van mening dat make-up mooie dingen kan toevoegen en mooie dingen naar boven kan halen in het gezicht. Maar ik vind een vrouw niet in alle gevallen mooier met make-up.

Wat misschien een detail is om in gedachten te houden in deze discussie, is dat het een tv programma is. En er wordt vaak make-up gebruikt in de tv wereld om mensen er 'menselijk' uit te laten zien. Je kunt erg whitewashed worden bijvoorbeeld en meer van dat soort problemen. Dus ik denk dat er een nuance aangebracht moet worden in dit gesprek dat het om tv gaat. Nu is dit ook weer ingewikkeld aangezien je inderdaad een idee naar de wereld uitbrengt dat vrouwen make-up horen te dragen, wat natuurlijk niet zo is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:02

Op TV is natuurlijk een ander verhaal dan in het echte leven, voor tv worden zowel mannen als vrouwen opgemaakt zodat het past met de belichting.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 19:07

Natuurlijk is tv anders in verband met belichting enzovoorts maar het ging om een programma waarbij vrouwen gaan daten zonder make up.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:09

Ik draag dagelijks eyeliner en mascara. Ga niet vaak de deur uit zonder dat. Soms meer make-up maar geen zin/tijd in ‘s ochtends. :+

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:10

Ik draag nooit make up. Geen tijd voor, geen behoefte aan. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:13

moonsparkle schreef:
Natuurlijk is tv anders in verband met belichting enzovoorts maar het ging om een programma waarbij vrouwen gaan daten zonder make up.

Ik heb het programma even opgezocht. Het gaat specifiek om vrouwen die heel erg met hun uiterlijk bezig zijn dus voor wie zonder make up daten echt een nieuwe ervaring is.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:15

Ik draag zelden make up. Ik kleed me wel altijd netjes naar het werk. (Leuke jeans. Stiletto eronder. Leuke bloes of trui erop) en zorg dat mijn haar netjes zit.
Ik draag echter een bril,en ik vind make up niet mooi tonen (en dan komen mijn wimpers tegen mijn bril aan).
Om uit te gaan/feestjes/etentjes draag ik wel make up. Dit is meetal gewoon oogschaduw en mascara. Soms een foundation maar niet altijd. Afhankelijk hoe erg de blauwe kringen onder mijn ogen zijn :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:22

Suzanne F. schreef:
Nou ik heb laatst voor het eerst make up tutorials gekeken op YouTube. Ik stond er echt verbaasd over hoeveel lagen daarop gaan. Ik denk zeker 5 en dan nog poederen. Daar kan je nooit mee over straat toch? Dat zou alleen voor in een studio zijn of op tv ofzo. Waarom maken ze geen normale make up tutorials om over straat mee te gaan?

Oh, had jij ook die ervaring? Primer, highligts, conceiler, foundation, bronzer, blush, fixing powder...manman, je kozijnen schilderen is minder werk. :')

Ik vind die troep op mn huid ook vies voelen trouwens. Ik doe wel eens foundation als ik echt iets heb op mn werk waarbij ik er even top uit moet zien. Maar altijd zo blij als dat er weer af kan.

Hier vast de realistische tutorial waar je om vroeg :D : https://youtu.be/h_3-QKY99qE

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:09

ik draag echt nooit make-up. vind het zonde van mijn tijd en geld en ook absoluut niet nodig :") buiten dat lig ik s ochtends liever langer in bed dan dat ik voor de spiegel moet gaan staan :+