Met vrienden op vakantie en ruzie, deel je ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:06

Ik kom er prima vanaf als ik het zo lees :D

Ik ga alleen met mijn beste vriendin op vakantie. Die is echt een luxepaard en regelneef dus als ik haar de vakantie laat regelen weet ik dat ik compleet verzorgd en goed zit en we zijn beiden super makkelijk in wat we wel of niet gaan doen. Hebben we geen zin, dan gaan we niet en kunnen ook prima los van elkaar wat doen.

Ik ben eens met een vroegere vriendinnenclub naar de Appelhof in Terschelling geweest. Wat een hell was dat. Het was viezig weer die week en de jongens achter ons plasten in de heg. Onze plek lag een stukje lager dus je kan je voorstellen waar al die pies belandde (zeker icm de regen :r ). De meeuwen waren een verschrikking. Als het eindelijk stil was op de camping kwamen de meeuwen wel de orde verstoren. Ondanks wat irritaties hebben we verrassend genoeg geen ruzie gehad en waren we het er met zijn allen over eens om na 4 dagen met volle snelheid met de veerboot weer naar huis te gaan :Y

Wat ik een stuk lastiger vind is om met het gezin op vakantie te gaan. Ik ben nu 3 jaar het huis uit en de oudste. Als we met z'n allen gaan worden mijn ouders weer echt 'ouders' met regels, regelmaat en een planning. Vreselijk vind ik dat := Het is altijd gezellig en waardevol, maar weer onder moeders paraplu ben ik echt niet meer gewend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:24

Art_ofLiving schreef:
s1993 schreef:
Ik heb eigenlijk nooit echt ruzie gehad op vakantie, vaak zat met vrienden op vakantie geweest. Ook mensen die totaal andere types zijn dan ik, helemaal prima als je elkaar gewoon ruimte geeft en wat gunt.

Zo was ik met twee vriendinnen in Canada en zij wilden graag naar de hotsprings, eerste keer ging ik mee want ik wilde het best proberen. Tweede keer was me vooraf duidelijk dat dat niks voor mij was, veeel te warm. Toen zijn ze met zn tweeën geweest en heb ik lekker een wandeling gemaakt :) Ook qua ritme zijn we verschillend, zij slapen graag uit, ik sta graag vroeg op. Prima, ga ik er vroeg uit om hard te lopen en blijven zij nog even liggen totdat ik terug ben en ontbijt klaar heb. En als we een dag veel willen doen staat iedereen een keer vroeg op.

Het is een beetje geven en nemen en als je niet te krampachtig vasthoudt aan alles samen willen doen, gaat het bijna altijd wel prima. Ik ben met heel wat mensen op vakantie geweest, van familie, hele vriendengroep tot iemand die ik nauwelijks kende en nooit echt problemen gehad.
Enige was een vriendin die zelf een vakantie naar Lloret de Mar had voorgesteld en vervolgens niet uit wilde gaan echt het jammer vond dat wij dat wel deden... Dat was vooral voor haarzelf heel erg zonde, er was verder namelijk ook niet heel veel te doen daar :p

Haha naar Lloret de Mar en dan niet willen uitgaan, dan had je beter een andere bestemming kunnen kiezen ja!

Verder ben ik qua vakanties ook easy-going, net wat je zegt, het is geven en nemen. En als je wensen echt uit elkaar liggen is een dag(deel) iets voor jezelf doen ook een prima oplossing! Helaas denken niet alle reisgenoten er zo over.. :D

Lees toch ook veel verhalen waar budget/zuinigheid de sfeer wat verpest. Ik heb een poos terug ook met een goede vriendin van me wat wrijving gehad. Ze komt uit het buitenland en woot al wat maanden hier, maar wilde heel graag toeristische dingen doen. Zo zijn we een avond naar Utrecht geweest. We hebben vooral rondjes gelopen om het goedkoopste restaurant met de beste plek te vinden, en erna klaagde ze dat de porties zo klein waren en we toch ergens anders hadden moeten eten. Of ik geen goedkopere plekken wist. Eh nee, ik kom niet uit Utrecht en alles rond de Oudegracht is gewoon wat prijzig.. Toen kregen we dus een discussietje over wat normale prijzen zijn in een restaurant en tussen onze inschattingen zat maar 5 euro verschil. Maar ze weigert dan gewoon om toe te geven dat het centrum wat duurder is en die 5 euro te betalen, nee, dan moeten we doorzoeken naar wat goedkopers..

Verder wilde ze constant 'iets leuks doen i.p.v. alleen rondlopen' alleen veel dingen waren dicht i.v.m. corona en omdat het al laat was. Ze wilde niet shoppen (koopavond) want ze had geen geld om uit te geven. Dat dagje Amsterdam is er ook niet van gekomen, want ik ken Amsterdam ook niet goed en daar betaal je sowieso de toeristenprijs en ik zag de bui al hangen.. :') Ze is een super lieve meid maar dit zag ik gewoon even niet zitten. We zaten allebei wat krap bij kas maar zij nog iets krapper, en ik had al regelmatig voor haar betaald, dus ik was ook niet van plan alles te gaan betalen. Volgende keer beter. :D

Vertel mij je wensen en budget voor een dag Amsterdam en ik bedenk het voor je!

Toen ik 17 was ben ik met mijn toenmalige beste vriendin naar Italie geweest. Het was super, op onze allergrootste ruzie ooit na, schreeuwen, schelden en met spullen gooien... vreselijk. We lachen er nog steeds om. :D <3

Dreamybol

Re: Met vrienden op vakantie en ruzie, deel je ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:49

Dit topic brengt mooie en minder mooie herinneringen naar boven zeg! Wij zijn nog vaak met ons gezin op vakantie gegaan terwijl de meesten van ons op zichzelf woonden. Met genoeg huizen en auto's ging dat altijd prima. Elkaar niets opleggen, even laten weten of je wel of niet mee wilde eten en gewoon gezellig. Heerlijke tijden!
Mijn toenmalige schoonmoeder was daar wat jaloers op en boekte een weekend center parcs voor het gezin. Mijn schoonouders, vriend, zijn broer, vrouw, baby, peuter en ik dus. In een zespersoonshuisje, want een baby en peuter hebben geen groot bed nodig. Dat was dus een heel slecht idee, veel te krap. En vriend en ik werden in een stapelbed geduwd, want wij waren de jongsten. Om 7.30 werden we door de peuter uit bed gehaald, omdat het de bedoeling bleek dat we gezamenlijk gingen ontbijten. Toen het vriendje en ik langer in het zwembad bleven en daarna nog even gingen airhockey'en kwam er ruzie omdat wij niet gezellig deden. Hell!
De keer dat mijn schoonmoeder daarna weg wilde werden wij niet meegevraagd, sterker nog, we wisten niet eens dat ze met zoon, schoondochter en kleinkinderen weg waren. := Lag uiteraard ook allemaal aan mij, wat een opluchting dat die relatie uit ging.
Met relatie 2 wilden ze met het hele gezin en aanhang naar de zon. Ouders betaalden 1500 gulden pp en dat leek mij toch zat om iets te kunnen boeken, maar het was de bedoeling dat we er zelf nog flink bij legden. Gezien eerdere ervaringen en mijn studentenbudget heb ik daar maar voor bedankt.
Met huidige schoonouders hebben we het een midweek geprobeerd. Last minute kwam broer ook ineens mee en broer was het lievelingetje en mijn man het zwarte schaap. Huisje was ook te klein voor nog een volwassene extra en er was maar 1 sleutel, waardoor het altijd gedoe was als wij zelf iets wilden ondernemen. |o
Schoonouders en ik kunnen het best vinden hoor, maar dan gewoon voor een paar uur. :Y)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:59

heidy_wilco schreef:
Met mijn beste vriendin heb ik geweigerd om op vakantie te gaan. Zij was meer een feestganger en wilde naar zo'n geesteskind, en ik ben compleet het tegenovergestelde. Ze is superlief, maar dit zijn nou net van die situaties die een vriendschap kunnen beschadigen.

Ik ga wel op vakantie met een groep vrienden van de Regency liefhebbers (niet alleen Nederlandse nationaliteit). Ik ben al wel samen met anderen naar balls (ook in het buitenland) en bijv het Jane Austen festival in Bath geweest, maar dat is gewoon super te doen. Iedereen heeft eenzelfde grote interesse, en je leert ook nog zoveel leuke mensen kennen. Dat gaat altijd goed.

Oef ik wil al heel lang een vakantie doen en dingen uit de regency era bezoeken enzo. Vind het jammer dat m'n vriendinnen daar geen interesse in hebben. Alleen gaan is ook weer zo groot. (Nog nooit alleen op vakantie en eigk sws niet op vakantie geweest)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:05

Negerzoen schreef:
Wat ik een stuk lastiger vind is om met het gezin op vakantie te gaan. Ik ben nu 3 jaar het huis uit en de oudste. Als we met z'n allen gaan worden mijn ouders weer echt 'ouders' met regels, regelmaat en een planning. Vreselijk vind ik dat := Het is altijd gezellig en waardevol, maar weer onder moeders paraplu ben ik echt niet meer gewend!

Wij gaan per gezin gewoon in aparte huisjes. Gaan graag naar het buitenland met z'n allen maar ieder in een eigen huisje op hetzelfde complex. Ideaal.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:09

Wirobelgje schreef:
Hier ook wel eens een negatieve ervaring gehad.
Was met die vriendin al eens 15 dagen op vakantie geweest en dat was geweldig, echt een topreis.
De volgende reis ging helemaal de mist in.
Het begon al toen ze, nadat we geboekt hadden, een vriend kreeg.
Heb meermaals aangegeven dat als ze liever met haar vriend wou gaan het ok voor mij was, dat ik dat begreep.
Ze bleef beweren dat ze met mij wou gaan en het wel zou lukken.
Vlucht ernaartoe ging maar vanaf we voet in hotel gezet hadden ging haar humeur op donder want ze mistte haar vriend toch.
Begrijpelijk natuurlijk en ik hoopte dat ze gewoon eventjes tijd nodig had maar helaas.
Humeur bleef slecht.
Het werd nog erger toen we de tweede helft heel erg slecht weer kregen en ik ook nog eens ziek werd na een kloof wandeling waarbij we uitgeregend in een ijskoude bus met de airco op max terecht kwamen om terug naar hotel te gaan.

Achteraf heeft ze nog opgebiecht dat ze op dag 1 al naar terugvluchten heeft gezocht en als er een plekje was geweest ze naar huis zou zijn vertrokken, mij achter latend. :=
We hebben een paar goede/leuke momenten gehad maar zeker niet genoeg om de reis als tof te kunnen bestempelen. Het was vreselijk.

Wauw dat vind ik echt super egoïstisch en onaardig van je vriendin :\ Ik neem aan dat die vriendschap inmiddels voorbij is?

Wat een verhalen komen hier voorbij. Hier gelukkig geen rare dingen meegemaakt. Wel eens kleine irritaties met vriendinnen maar nooit iets groots.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:09

Bijna elk jaar ga ik met 3 vriendinnen op vakantie.
Wij sparen met elke verjaardag een x bedrag (we hebben een gezamenlijke pot) en als we vinden dat er genoeg in zit dan boeken we wat.
We kennen elkaar nu gemiddeld 24 jaar (1 vriendin ken ik al 31 jaar) en wij hebben nooit ruzie op vakantie. :)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:30

Herkenbaar allemaal... :D

Jaren geleden met een vriendin op vakantie geweest naar Egypte.

- we zouden door haar vriend naar Schiphol worden gebracht en door die van mij na de vakantie opgehaald. Belt ze de avond voor vertrek dat ze met de trein gaat, dat was veel makkelijker. Eh ja, voor haar, ik woonde een uur van haar af en moest met mijn koffers twee keer overstappen.
- ze had besloten dat ze mijn telefoon wel kon gebruiken op vakantie, en werd boos dat ik dat niet goed vond. Ze dacht dat SMS'en vanuit Nederland gratis was. :')
- ze had een vreselijk ochtendhumeur. We zaten te wachten op een excursie, en ondertussen ons ontbijtpakketje aan het opeten. Toen ik mijn lege zakje weggooide kreeg ze een woede uitbarsting omdat ik haar zakje niet had meegenomen (prullenbak stond 6 meter verderop).
- eten deden we zo ongeveer apart. Ze schoof haar bord vol bij het buffet met patat en begon te eten. Tegen de tijd dat ik mijn eten had uitgezocht en aan tafel ging zitten was ze al klaar en ging ze weer terug naar het buffet om een toetje uit te zoeken. Zat ik daar in mijn uppie te eten. Dit ging dus dagelijks zo..
- als we ergens iets gingen eten of drinken en ik betaalde de rekening, kreeg ik haar deel van het bedrag in muntjes terugbetaald. "tja, kleingeld is ook geld".

Kort na de vakantie, na het uitwisselen van de foto's heb ik de vriendschap verbroken.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:40

Jemig, wat een verhalen! :=
Zonde van de mooie vakanties en de goede bedoelingen :x

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 23:05

Budget lees ik paar keer als de ander die zuinig doet, maar andersom is ook niet zo prettig heb ik ervaren...

Ik was de enige met lager inkomen en geen partner met goeie baan, en heb me scheel moeten betalen aan de gezamelijke boodschappen voor 3 dagen ontbijt, lunch en snacks voor de avonden. Zeker de helft is uiteindelijk door mensen mee naar huis genomen. Het klinkt verrektes zuinig, maar bij deze mensen geef ik sindsdien aan voor lower budget te gaan.
Wat dat beterft is het met een andere groep waarin we jaarlijks een weekend weg gaan goed geregeld: ieder neemt zelf mee wat diegene wilt. Geen gezeur dat mensen iets anders willen, en in mijn geval ook betaalbaar.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:03

Vakantie met vrienden is tot nu toe altijd goed gegaan. Ik ben wel erg selectief in de keuze met wie ik wel en niet op vakantie wil.
3 jaar geleden gingen we mn beste vriendinnetje + haar gezin opzoeken op een camping in Spanje en bleven daar een week. Heerlijke week gehad. Ondanks dat wij (nog) geen kids hadden en zij een 2.5 jarige. Geen onvertogen woord gevallen en was super gezellig.

Maar toen onze dochter 4 maanden was zijn we met zijn fam een weekje op vakantie geweest. Wat een hel was dat zeg! Noooooit meer. Er werd geen rekening gehouden met de baby, ze wisten alles beter en er was gewoon 0.0 begrip.

Met mijn familie op vakantie gaat dan weer wel goed, begin dit jaar een weekje gedaan en dat herhalen we begin 2021 nog een keer.

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 09:19

Amalarab schreef:
Jemig, wat een verhalen! :=
Zonde van de mooie vakanties en de goede bedoelingen :x

Ja he, en het geld wat erin zit.. aan de andere kant weet je dan wel snel hoe iemand echt in elkaar zit :+

Juut schreef:
Budget lees ik paar keer als de ander die zuinig doet, maar andersom is ook niet zo prettig heb ik ervaren...

Ik was de enige met lager inkomen en geen partner met goeie baan, en heb me scheel moeten betalen aan de gezamelijke boodschappen voor 3 dagen ontbijt, lunch en snacks voor de avonden. Zeker de helft is uiteindelijk door mensen mee naar huis genomen. Het klinkt verrektes zuinig, maar bij deze mensen geef ik sindsdien aan voor lower budget te gaan.
Wat dat beterft is het met een andere groep waarin we jaarlijks een weekend weg gaan goed geregeld: ieder neemt zelf mee wat diegene wilt. Geen gezeur dat mensen iets anders willen, en in mijn geval ook betaalbaar.

Ja dat snap ik heel goed, ik ben zelf ook vaak vrij zuinig met wat ik uitgeef aan horeca. Het helpt dan inderdaad om het aan te geven en de rekening gewoon te splitsen naar wat ieder heeft gegeten/gedronken. Sommige vrienden zijn big spenders waarmee ik liever niet de rekening wil delen. :D

In het geval van mijn vriendin (post op vorige pagina) zat ze heel krap maar wilde ze wel voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Ik denk dat dat soort situaties lastig zijn. Verder hoop ik dat voor vakanties het budget wel vooraf wordt besproken maar dan alsnog kan je net wat andere verwachtingen hebben waar je het budget aan uitgeeft (excursies, of juist goed hotel en eten, alcohol etc).

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:29

Hier een paar keer met een vriendin op vakantie geweest (met 1 iemand twee keer naar Turkije, en met een ander een stedentrip naar Rome) en dan ging allemaal heel goed. Turkije was een zuip en feest vakantie, en daar gingen we allebei ook voor. Rome was een stedentrip waar ik het meeste voor had uitgezocht en geregeld, dat vind ik super leuk om te doen. :)

Met die vriendin waar ik mee naar Rome ben gegaan, wil ik wel vaker mee op stedentrip. Twee jaar terug wilden we graag naar Londen, maar we hadden destijds een gezamelijke vriendin waarvan we het eigenlijk niet konden maken om haar niet mee te vragen. Laat die gezamelijke vriendin nou net een "meat is murder" vegetarier zijn die ontiegelijk gierig is en voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. Daar hadden wij totaal geen zin in. Op haar gierige gedrag is de vriendschap uiteindelijk ook stuk gelopen, want haar acties waren echt walgelijk als het op geld aankwam. Die andere vriendin en ik hebben er nog spijt van dat we niet gewoon met zijn tweeen naar Londen zijn gegaan destijds. Hopelijk kan dat volgend jaar weer een beetje.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:51

Oh voor dit topic ga ik even goed zitten om door te nemen.

Zelf een ervaring met een groep studievrienden. Deden super veel samen, aten meerdere keren per week samen, uitjes etc. En een weekend weg (we hadden al eens een week vakantie overleefd). Tijdens het weekendje besloten er 3 enorm kinderachtig iedereen wakker te willen houden, terwijl de andere 3 dood op waren en wilde slapen. Ik was zelf de leeftijd van mensen met matras en al keren voorbij, en een geintje is grappig maar niet de gehele nacht. Door slaaptekort en boosheid is het nog best knap dat ik er niet een echt de hersenpan heb ingeslagen. Was er echt toe in staat. We waren het zo zat dat wij de eerste bus naar huis hebben gepakt sochtends. Ik heb die drie niet meer gesproken daarna.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 26-08-20 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:52

Hier wil de schoonfamilie elk jaar een weekend weg naar een vakantiepark (schoonouders, schoonzus en schoonbroer + hun 2 kinderen) Aangezien de schoonouders trakteren wordt er wel naar het geld gekeken en belanden wij meestal ergens in een uithoek. Ondertussen pleit ik al 2 jaar dat elk koppel zijn deel betaald zodat wij in een beter en ruimer huisje kunnen zitten. (Ze nemen een huisje voor 8 man maar er zijn ook nog 4 honden mee dus dat is echt gewoon te klein met 4 kennels)

Nu, elk jaar krijg ik al de kriebels van de 2 neefjes. Lieve kinderen, maar man, wat kunnen die slecht gezind zijn. Wat een lawaai maken die ook. Buiten dat moet het eten goedkoop en snel klaar zijn. Liefst iets opwarmen en klaar. Als ik dan aanbied van bv vol au vent mee te nemen en frieten te bakken is dat ook niet goed en wordt er gewoon een bak nasi open getrokken. Ook liggen de interessen heel ver uit elkaar. Schoonouders willen dan gewoon enkele keren per dag wandelen en voor de rest in het huisje zitten waarbij wij graag eens weggaan. Meestal gaan wij dan ook een dag allen weg maar daar zijn ze nu niet zo mee opgezet.

Verder komen schoonmoeder en ik niet echt overeen. Bijna elke maaltijd is het ruzie omdat zij ons dochter vol propt met koek, snoep en frisdrank. Oh wee als ik er wat van zeg... Overigens kan ik volgens haar toch nooit echt iets goeds doen dus ja. Dat zijn hele stressvolle weekends voor mij telkens.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:29

DeMolenhoek schreef:
Hier wil de schoonfamilie elk jaar een weekend weg naar een vakantiepark (schoonouders, schoonzus en schoonbroer + hun 2 kinderen) Aangezien de schoonouders trakteren wordt er wel naar het geld gekeken en belanden wij meestal ergens in een uithoek. Ondertussen pleit ik al 2 jaar dat elk koppel zijn deel betaald zodat wij in een beter en ruimer huisje kunnen zitten. (Ze nemen een huisje voor 8 man maar er zijn ook nog 4 honden mee dus dat is echt gewoon te klein met 4 kennels)

Nu, elk jaar krijg ik al de kriebels van de 2 neefjes. Lieve kinderen, maar man, wat kunnen die slecht gezind zijn. Wat een lawaai maken die ook. Buiten dat moet het eten goedkoop en snel klaar zijn. Liefst iets opwarmen en klaar. Als ik dan aanbied van bv vol au vent mee te nemen en frieten te bakken is dat ook niet goed en wordt er gewoon een bak nasi open getrokken. Ook liggen de interessen heel ver uit elkaar. Schoonouders willen dan gewoon enkele keren per dag wandelen en voor de rest in het huisje zitten waarbij wij graag eens weggaan. Meestal gaan wij dan ook een dag allen weg maar daar zijn ze nu niet zo mee opgezet.

Verder komen schoonmoeder en ik niet echt overeen. Bijna elke maaltijd is het ruzie omdat zij ons dochter vol propt met koek, snoep en frisdrank. Oh wee als ik er wat van zeg... Overigens kan ik volgens haar toch nooit echt iets goeds doen dus ja. Dat zijn hele stressvolle weekends voor mij telkens.

Ik snap niet zo goed waarom je jezelf dit aandoet. Ga gewoon niet mee, klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:31

Ja dat wil ik ook elk jaar, maar er is dan telkens een gigantische ruzie die dan nog maanden voor onrust zorgt. Dus het is daarin wel schipperen. Dan ga ik maar mee om het niet te vergallen voor de komende maanden...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:51

Gelukkig geen ervaring mee als ik dit allemaal zo lees. Ik weet wel met welke vrienden ik wat voor soort vakantie/weekend weg kan doen en met welke niet, tot nu toe dit soort situaties kunnen vermijden gelukkig :=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:02

__Sannne schreef:
DeMolenhoek schreef:

Ik snap niet zo goed waarom je jezelf dit aandoet. Ga gewoon niet mee, klaar.

Tja, familie/schoonfamilie he :+

Ik kwam de eerste jaren met mijn schoonouders niet door één deur. Lukte echt niet. Die mensen hadden vooroordelen naar mij toe, vonden ik en mijn vriend. Ik had, gezien de situatie, hier wel begrip voor - vriend heeft zijn ex zegmaar in de steek gelaten voor mij (ik mijn ex ook), en hij zat daar héél goed. Zij waren 13 jaar samen, en zij bulkte van het geld. Zijn broodje was gebakken, zeg maar. Ik ben 14 jaar jonger, ik heb een normale job en een normaal loon, en dus op dat vlak minder stabiliteit te bieden, ik kijk naar wat ik spendeer en dat hoefde zij niet te doen. Zijn ouders vreesden dat het voor mij maar een spelletje was, dat we binnen de kortste keren uit elkaar zouden gaan en dan bleef mijn vriend met niks achter.

Ondertussen zijn we volgende maand alweer 5 jaar samen. Na een jaar of 2 was mijn geduld wel op en vond ik wel dat ik me "bewezen" had en was ik klaar met hun gedrag. Op dat moment zijn ze overstag gegaan, en hebben we er over gepraat. Dat had ik daarvoor ook al geprobeerd, mijn vriend ook, maar we liepen telkens tegen die muur aan van "er is niks hoor, we hebben helemaal geen probleem met jou" terwijl we heel goed aanvoelden dat er wél problemen waren. We zijn toen eindelijk vrij eerlijk rond de tafel kunnen gaan zitten. Blijkbaar waren ze ook een beetje jaloers naar mijn ouders toe, omdat we daar de deur plat liepen. Mm ja, maar jullie wonen in het buitenland, daar kan ik niks aan doen... Kerstdagen vierden we ook altijd bij mijn ouders; ik had zoiets van "mijn ouders zijn er heel het jaar door voor ons, die krijgen dus ook de feestdagen". En dan was er nog de moeder-dochter band die ik met mijn mama heb - mijn schoonmoeder heeft 2 zonen en was blijkbaar ook een beetje aangedaan door de band die ik en mijn mama hebben. Ik had zoiets van "als jij normaal doet, kunnen wij ook samen naar de stad een koffie gaan drinken hoor". Sinds we het uitgepraat hebben zijn we echt maatjes geworden, heel fijn dat het ook zo kan! Het eerste jaar als "vriendjes" was nog een beetje zoeken, maar ondertussen appen en bellen we elkaar regelmatig, en ze bellen evengoed naar mij als naar mijn vriend. We komen echt goed overeen sinds een jaar of 2, en dat is voor iedereen alleen maar leuk. Daarvoor gebeurde het wel eens dat ik niet mee ging als mijn vriend bij hen op bezoek ging. Laatst belde mijn schoonmoeder mijn vriend, een videogesprek. Ik zat op stal toen. Schoonma vroeg waar ik was, en vriend zei dat we uit elkaar waren. Schoonmama helemaal in paniek, arm mens :+

Ze zijn nu in België voor een paar weken. Onze aandacht gaat dan veel meer naar hen uit dan naar mijn ouders - en die begrijpen dat gewoon. Die snappen dat we zijn ouders zo weinig zien, dat we daar nu volop van willen profiteren. In de zomer zijn ze een week of 3-4 thuis, met Kerst een week, en met Pasen of Krokus nog eens een week.

De feestdagen worden verdeeld nu, Kerst bij de ene en Nieuwjaar bij de andere. Moet je wel weten dat mijn ouders gescheiden zijn, en dat ik ook nog bij mijn papa moet langsgaan die dagen, moeilijk verdelen hoor haha.

Je kiest ze niet, die familie en schoonfamilie. Maar je probeert het er wel mee te doen :) Eens goed praten heeft bij ons wonderen gedaan, maar dat werkt alleen als iedereen daarvoor open staat en eerlijk is. Ik was op een punt dat het voor mij niet meer hoefde, maar ik ben héél blij dat ik het toch geprobeerd heb. Het is allemaal alleen maar leuker geworden nu :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:47

Oh, ik weet nog iets.

Een collega van mij had ooit met een prijsvraag een midweek CenterParcs gewonnen voor 6 personen. Hij had er goed over nagedacht wie hij uitnodigde. Hij wilde een mix van mensen van zijn hobby/werk en ook de vrouw/man verdeling goed. Dus daar gingen we: hij, zijn toenmalige vriendin, de beste vriendin van haar, zijn beste vriend, een andere vriend van hun (die ik toevallig bleek te kennen uit mijn studententijd) en ikzelf. 3 mannen, 3 vrouwen en het grootste gedeelte kende elkaar nog niet.

Plan was een vrouwenkamer, mannenkamer en mijn collega en zijn vriendin op 1 kamer.

Twee dagen voordat we vertrokken verbrak zij de relatie met hem en wilde ook gelijk niet meer bij hem op een kamer slapen :roll:

Enig idee hoe die midweek er vervolgens uit zag :)) . Ik belandde op dezelfde kamer als de kennis uit de studententijd. De ex sliep bij haar beste vriendin op de kamer en mijn collega bij zijn beste vriend. De enigen die goed geslapen hebben waren ik en de kennis uit de studententijd. De anderen werden uit hun slaap gehouden door nachtelijke uitpraatsessies en wandeltochten.

Overdag maakten wij 'de overige vier' er maar het beste van. Center Parcs dus subropisch zwemparadijs. Er zat een manege in de buurt dus daar heb ik de ene dag een buitenrit gemaakt en de volgende dag met de anderre drie erbij een beginners stapritje. Laatste avond zijn we met zn vieren uit eten geweest terwijl de collega en zijn inmiddels ex met zn tweeen ergens gingen eten.

Uiteindelijk was het voor ons wel prima, maar voor collega echt wel heel sneu.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:12

Het kan ook goed gaan. Ik ga al elk jaar met een stel vriendinnen die ik niet gek vaak zie een week weg wat goed gaat. Soms wat wrijving omdat iemand koffie nodig heeft of rot geslapen, maar daat hebben we respect voor en laten we dan even. Voelen elkaar goed aan vind ik.

Met mijn bestie 2 weken naar Ierland geweest met een groepsreis. Soms deden we ieder iets anders met andere groepsleden maar dat was prima!

Stiekem geen vakantie, maar 3.5 maand met een vriendinnetje in Afrika gezeten. Deelden een tent, werkten veel samen, vaak tegelijk douchen ivm toch best spannend was. En dat ging prima. Ik kan mij niet echt herinneren dat we veel wrijving hadden, ondanks dat we op elkaars lip zaten 3 maanden. Een ander teamgenoot klikte minder goed met mij, we zaten beiden in elkaars allergie zone en dan is 3 maanden wel lang. Maar ook dat hebben we overleefd, al waren de dagen dat we met z'n 2en moesten werken echt wel heel lang haha. Stomme is, thuis gingen we wel goed samen. Contact met beiden is wel doodgebloed, maar niet door de reis of onenigheden, maar gewoon door verschillende levens.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:25

Heerlijk maar ook erg die verhalen.

Ach heel lang geleden, pffff ik voel me oud :=

Wij gingen eigenlijk nooit met de vriendengroep samen op vakantie, die hele groep zat gewoon op dezelfde camping. Kwam erop neer dat iedereen in zijn eigen caravan sliep en heel af en toe daar eens at, maar verder met elkaar optrokken. Deden we al jaren en beviel iedereen super, dus waarom veranderen haha.
Zo waren we bijna allemaal ieder weekend vanaf april t/m oktober daar te vinden.
Maar na zo'n 3 weken vakantie daar was je eigenlijk heel hard aan vakantie toe ( werd heel wat gefeest, maar ook actief bezig zijn met elkaar. En met respect naar elkaar als iemand een keer geen zin had, niet genoeg geld had ergens voor).

Ik had toen een vriend, die daar niet uit kwam maar wel met mij mee kwam.
Die vakantie kwamen er een paar nieuwe bij ons aansluiten, geen probleem erg gezellig.
Via via hoorde ik dat 1 daarvan mij leuk vond, maar deed daar niets mee. Ik had immers een vriend, welke het absoluut niet leuk vond. Alsof ik daar wat aan kon doen!

Jaar erna hetzelfde verhaal, iedereen was er weer. Ook degene die er dat jaar ervoor nieuw bij gekomen waren.
Ik was nog steeds met dezelfde jongen, die werd wild toen hij hoorde dat hij er ook weer was. Mijn vriend moest nog een paar dagen werken en ging naar huis (3 dagen). Ik zei nog, zeur niet hij heeft ondertussen een vriendin die vind mij echt niet leuk meer.
In die dagen veel lol gehad met de groep.
Mijn broer welke ook in die groep zat had scharrel met een meisje van ook buiten de groep, maar die kreeg geen vrij van dr werk helaas.
Toen mijn vriend na een paar dagen kwam was hij echt 360 graden anders dan anders. Ziekelijk jaloers. Wilde uitleg van iedere minuut wat we gedaan hadden die 3 dagen.
Kom bij mij niet met die onzin, vertrouwen is nog altijd de basis.
De andere dag ging hij naar zijn ouders die bij vrienden in de buurt op visite waren. Ik ging niet mee ivm dat een tante bij ons kwam die ik al lang niet gezien had (hij wist dat ze kwam).
Toen hij weer terug kwam, weer ziekelijk jaloers, boos, onredelijk.
Ik heb hem naar huis gestuurd en onze relatie beëindigd. Zo klaar mee met dat gedrag.

Nasleep toen we weer thuis waren was opeens toch wel verrassend.
Hij was niet naar zijn ouders geweest, maar naar de scharrel van mijn broer. Ook nadat ik het uit gemaakt had was hij gelijk naar haar gegaan.
Die jongen die mij leuk vond kwam ook al erg leuk thuis, zijn vriendin biechtte op dat ze in die 3 weken ook 3x vreemd was gegaan. Dus die relatie stranden ook, net zoals die van mijn broer met scharrel.

De groep werd hechter hierdoor, iedereen was opgelucht dat het gezeik weg was.
Ondertussen ben ik nu 25 jaar met die jongen die mij eerder leuk vond, waarvan we al bijna 20 jaar getrouwd zijn.
En alle vreemdgangers waren allemaal al snel weer single.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:32

Dat is echt karma :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:34

Karma inderdaad :D :D En uiteindelijk prima uitgepakt :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:37

Ja was idd karma :D