De coronaMelder of corona app.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:38

bigone schreef:
Bloodymary schreef:
Zo denk ik er ook over. Als je een melding krijgt weet je nog niks. Niet wanneer, waar etc.

Maar doet het ertoe waar? Toch meer van , oké nu moet ik zelf even goed opletten? Sommige mensen hebben blijkbaar nergens last van maar kunnen wel besmettelijk zijn en wanneer jij zo iemand bent is het wel fijn om te weten dat je even uit de buurt van anderen moet blijven .

Maar je moet toch al uit de buurt blijven van anderen? 1,5 meter.

Ik neem de app niet, zie er geen toegevoegde waarde aan.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:39

Afbeelding

De bronvermelding staat erbij, de tweede kamer zelf.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:41

Mariposa11 schreef:
[ [url=m/rZju4O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je een duidelijkere foto? Ik kan niks van die link maken en wil het graag nazoeken.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:43

Mariposa11 schreef:
Nee geen denken aan. Lees de site van RIVM, er wordt niet getest op covid19. Er wordt een PCR test gedaan. Daar vallen heel veel virussen onder. Het aantal positief geteste mensen is grootste deel geen corona.
Het aantal echt zieke mensen is nihil. Ze willen een 4 jaar gevangenisstraf verplichten bij vermoeden nauw contact met iemand die het zou hebben. Bij vermoeden van. Absurd dus!

Nou... de gebruikte q-RT-PCR test is juist ontzettend specifiek en bij juist ontwerp van je primer en controle sets is dat juist een hele goede tool om virussen te kunnen onderscheiden, wat de reden is dat dit een heel gangbare techniek in diagnostische labs is. Het kan ook handig zijn om ruimer te zoeken en groepen virussen en/of micro-organismen te vinden als je nog niet weet wat iemand heeft, maar dat is een ander doel en niet het geval bij de COVID test. Maar jij bent vast expert op dit gebied als je het zo verschrikkelijk vindt :+

Ik vind de app een fijne optie. Opletten qua afstand / maatregelen doe ik eigenlijk toch al, maar ik zou het graag willen weten als ik contact heb gehad met iemand die besmet blijkt.
Ben nog wel benieuwd of het daadwerkelijk handig is met grote gebouwen met verschillende verdiepingen zoals de universiteit waar ik werk. Als ik na een dag werken op mijn 1-persoons kantoor een melding krijg, weten we dat dat niet werkt :')

Switch2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:43

Nee, ik neem de app niet

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:45

Wordt best vol in de gevangenis als we allemaal 4 jaar krijgen bij vermoeden van verkeerd quarantaine :')

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:47

karuna schreef:
Vreemde is ik heb een korte poging gedaan en boem locatie moest aan anders werkte hij niet dus meteen de opzet poging gestaakt, zit daar verschil in android en apple? Ik heb van meer mensen inmiddels gehoord dat android locatie moet aanhebben omdat hij anders niet werkt en dat degene die ook de duitse app hebben steeds moeten in en uitloggen met locatie voor nederland.
Hoe zit dat dan?

Ik moet ook zowel mijn bluetooth als mijn locatie aanzetten. Als ik mijn locatie uit zet, krijg ik een melding dat de blootstellingsmelding inactief is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:49

En dan is mijn batterij zo leeg en kan ik de telefoon die ik heb voor noodgevallen niet meer gebruiken. :n ik heb liever dat ik iemand kan bereiken als mijn auto ermee stopt of mijn been dan dat ik later hoor of iemand besmet is met corona. Ik kom niet veel ergens en houd flinke afstand tot mensen.

Nog los van het feit dat ik google geen permanent toegang tot mijn locatie wil geven. :n

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:52

Mariposa11 schreef:

De kop boven de bron is anders dan de ingediende motie door Geert Wilders.
Er word nergens over 4 jaar cel gesproken in de motie. Wel over strafbaarheid van het niet nakomen van de quarantaine regel. Wat de straf is is niet gemeld. Er was geen meerderheid voor de motie 71 voor van de 150.

Ik heb de app op mijn telefoon en hij gebruikt alleen Bluetooth.

karuna
Drukke kabouter

Re: De coronaMelder of corona app.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:54

Ik ben wel benieuwd naar de alleen blue tooth nodig is dat apple of android?

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:55

Marije_1997 schreef:
Niet, omdat niet alles en iedereen maar hoeft te weten met wie ik ben. Afgelopen weekend met stappen m'n telefoonnummer en naam etc achterlaten vond ik al teveel. Ik hou me ook nergens meer aan, maar geen corona hoor (de mensen met wie ik ben doen het zelfde)

Waarom hou je je nergens meer aan? Geloof je niet in corona, of denk je dat de maatregelen niet werken, of geloof je niet in het aantal besmettingen, of vind je dat corona gewoon een soort griep is, of vindt je het niet erg dat je het misschien krijgt, of vindt je niet erg om anderen te besmetten, of ben je alle maatregelen gewoon beu en denk je: F... de rest, ik heb geen zin meer om me aan de maatregelen te houden?
Ik ben daar wel benieuwd naar eigenlijk.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:57

Bismarck schreef:
Mariposa11 schreef:

De kop boven de bron is anders dan de ingediende motie door Geert Wilders.
Er word nergens over 4 jaar cel gesproken in de motie. Wel over strafbaarheid van het niet nakomen van de quarantaine regel. Wat de straf is is niet gemeld. Er was geen meerderheid voor de motie 71 voor van de 150.

Ik heb de app op mijn telefoon en hij gebruikt alleen Bluetooth.

Ah, ik zie het nu ja, bedankt voor het verhelderen Bismarck. De tekst van de motie is letterlijk:

"De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
verzoekt de regering, contactpersonen van mensen die besmet zijn met corona actief over te halen zich aan de quarantaine te houden en af te zien van zowel de verplichte quarantaine als de daaraan gekoppelde straf- baarheid, teneinde het draagvlak voor de opsporing van corona door middel van testen en bron- en contactonderzoek niet te ondermijnen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Wilders"

Er wordt wel gesproken over strafbaarheid, maar niet over welke straffen dat dan zouden zijn en al helemaal niet 4 jaar gevangenisstraf := Dus Mariposa11, ik ben nog steeds benieuwd naar een bron :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:58

Nee dank je. Die app hoef ik niet :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:59

Marije_1997 schreef:
Niet, omdat niet alles en iedereen maar hoeft te weten met wie ik ben. Afgelopen weekend met stappen m'n telefoonnummer en naam etc achterlaten vond ik al teveel. Ik hou me ook nergens meer aan, maar geen corona hoor (de mensen met wie ik ben doen het zelfde)

Heel leuk dat je bij de app ertegen ingaat ivm je privacy maar je wel insta hebt... daar gaat je privacy

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:06

Mariposa11 schreef:

In de betreffende motie staat NIETS anders dan dit:

Citaat:
MOTIE VAN HET LID WILDERS
Voorgesteld 12 augustus 2020
De Kamer, gehoord de beraadslaging, verzoekt de regering, contactpersonen van mensen die besmet zijn met corona actief over te halen zich aan de quarantaine te houden en af te zien van zowel de verplichte quarantaine als de daaraan gekoppelde straf-baarheid, teneinde het draagvlak voor de opsporing van corona door middel van testen en bron- en contactonderzoek niet te ondermijnen, en gaat over tot de orde van de dag. Wilders

En dat is ALLE tekst die er letterlijk in de PDF van de motie staat. Laat je toch niet zo opnaaien. Sorry, per ongeluk als PB naar je verstuurd.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:08

Zit in de grensstreek met Duitsland (Enschede) en vooralsnog functioneerde hij nog niet naar behoren i.v.m Duitse app ook..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:10

karuna schreef:
Ik ben wel benieuwd naar de alleen blue tooth nodig is dat apple of android?

Ja android wil die aan hebben, maar de corona app gebruikt het niet:
Citaat:
De gebruiker geeft dus toestemming dat een app potentieel toegang zou kúnnen vragen tot zijn locatie. Voordat dat kan gebeuren, moet er echter nog een keer toestemming worden gegeven: om de locatiegegevens ook echt op te halen en op te slaan. En dát vraagt de CoronaMelder niet.

https://www.nu.nl/tech/6071366/waarom-h ... lk_wrapper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:23

AstridJ schreef:
Marije_1997 schreef:

Waarom hou je je nergens meer aan? Geloof je niet in corona, of denk je dat de maatregelen niet werken, of geloof je niet in het aantal besmettingen, of vind je dat corona gewoon een soort griep is, of vindt je het niet erg dat je het misschien krijgt, of vindt je niet erg om anderen te besmetten, of ben je alle maatregelen gewoon beu en denk je: F... de rest, ik heb geen zin meer om me aan de maatregelen te houden?
Ik ben daar wel benieuwd naar eigenlijk.

Ik denk idd fiets de rest, aangezien m'n leven is verneukt door corona.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:32

Marije_1997 schreef:

Want je hele familie is overleden? Ik hoop natuurlijk van niet, maar dat iedereen anders moet afzien omdat jij ongelukkig bent is natuurlijk dikke onzin.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:33

Marije_1997 schreef:

Wat egoïstisch zeg, bah :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:35

Destination schreef:
Marije_1997 schreef:

Wat egoïstisch zeg, bah :r

Dat weet jij niet. Misschien is ze wel een dierbare verloren. Of zelf erg ziek geweest en aan het revalideren. Er moet toch heel wat gebeurd zijn als je hele leven verneukt is door corona.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:36

bigone schreef:
Ik heb een IPhone SE, jaren oud maar kan hem er gewoon opzetten. Misschien nieuwe updates installeren ?

SE is nieuwer dan de 6, de 6 is niet meer te updaten met nieuwe ios

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:36

safina schreef:
Dat weet jij niet. Misschien is ze wel een dierbare verloren. Of zelf erg ziek geweest en aan het revalideren.

Als je moet revalideren, kan je niet stappen. En juist als je een dierbare bent verloren weet je wat voor schade Corona kan aanrichten.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:39

Ik ben daar wel benieuwd naar eigenlijk.[/quote]

Ik denk idd fiets de rest, aangezien m'n leven is verneukt door corona.[/quote]

Maar, sta je er wel bij stil dat als je je niet meer aan de regels houd (en meerdere mensen doen dat), dat het dan alleen nog maar vervelender gaat worden voor jou maar ook voor anderen? Je bent niet de enige hè, iedereens leven is vern.. door corona. Maar we zullen met z'n allen voorlopig toch nog even door moeten bijten, juist om te voorkomen dat het een echte hel wordt. Als de besmettingen oplopen en de ziekenhuizen komen vol te liggen dan komt er weer een lockdown en gaat de economie echt naar de filistijnen. En dan is het nog te hopen dat er geen familieleden van je komen te overlijden door corona, want dat is nog het allerergste natuurlijk. Het is nu eenmaal een rotsituatie die nog wel even zal duren, maar we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. De enige manier om te voorkomen dat het echt een ramp wordt is door ons allemaal aan die maatregelen te houden. Hoe lastig dat ook is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:41

Destination schreef:
safina schreef:
Dat weet jij niet. Misschien is ze wel een dierbare verloren. Of zelf erg ziek geweest en aan het revalideren.

Als je moet revalideren, kan je niet stappen. En juist als je een dierbare bent verloren weet je wat voor schade Corona kan aanrichten.

Oh, kan ze wel stappen? Dat had ik even niet meegekregen. Nou, tot zover het verneukte leven. :')