Kinke schreef:Of je met de auto of fiets naar de supermarkt moet heeft niks met Drenthe te maken. Zelfs daar zijn steden waarbij je kruipend naar de supermarkt kan
De verschillen zijn inderdaad groot. Zoals Olympia96 ook al zegt, de verschillen zijn groot. Ik kom ook uit de regio Noord Drenthe (ook in Norg gewoond), maar moet er ook niet aan denken om in zuid Drenthe te wonen. Nu ik in Overijssel woon mis ik toch het Drentse coulissenlandschap wel, maar qua gezelligheid zit ik hier, eerlijk is eerlijk, vele malen beter
Dit. Ik woon in een grote stad in Drenthe (dus loopafstand van alle faciliteiten), ben van oorsprong Overijsselse, en vind er met name veel verschil in zitten waar je woont. Heel eerlijk wil ik in 80 % van Drenthe niet wonen. Wel in Meppel, Havelte, Ijhorst en Dwingeloo maar absoluut niet in Schoonebeek, Emmen Weiteveen, Hoogeveen, Nieuw-Amsterdam, Assen en noem maar een heel aantal plaatsen op. Komt ook omdat ik daar niet vandaan kom hoor.
Ik mis Overijssel wel eens, we hebben het er ook wel over om toch terug te verhuizen, al komt man uit deze stad. De mensen daar zijn veel opener en gezelliger is mijn ervaring. Drenten zijn vrij stug over het algemeen. Maar goed, in deze stad kan ik aarden omdat de mentaliteit redelijk overeen komt met die van Overijssel, t is hier toch een beetje reserve Zwolle dus.