Wat ‘verwacht’ jij van je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:03

Talietjuh schreef:
Het is gewoon het eerlijkste als je dit per omstandigheid bespreekt met elkaar en ook dat je van elkaar aanvoelt wat wel- en niet kan. Als ik de wasmand pak dan pakt mijn vriend deze van mij uit handen omdat ik eigenlijk niet mag tillen. Hij denkt dus om mijn gezondheid. Andersom als ik zie dat hij te veel doet dan pak ik weer wat over zodat hij tijdig rust kan pakken. Het komt erop neer dat je voor elkaar zorgt. En soms ga je evengoed per ongeluk aan elkaar voorbij en dan heb je het erover hoe dat beter kan.

Anticonceptie doe je gewoon in overleg en indien nodig sluit je een compromis. Dat een vrouw meer werk heeft moet geen reden zijn de man extra te belasten vind ik. Als vrouw heb je ook de voordelen van het mogen dragen en krijgen van een kind. Wel zou ik het meer eerlijk vinden als er ook een anticonseptie voor de man op de markt komt. Dan kun je dit verdelen.

Daar zijn ze dus al druk mee bezig, krijg mijn vriend er nog niet echt enthousiast voor.:')

Dit is het artikel
https://www.andros.nl/artsenblog/steril ... eptie-man/

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:07

SusanH schreef:
Ik heb zelf een mirena genomen na de zwangerschap, en dat vind ik zo ideaal. Ik dacht ook altijd vroeger dat nadat de kinderwens vervuld was de man aan zet was, maar ik vind dit zelf de beste oplossing. Geen hormonale maandelijkse issues meer.

Sizzle wij zijn ongeveer even oud. Waarom geen mirena? Minder hormonen als de pil, en je kan niks vergeten in te nemen.

Ik kan niet over hormonen en heb de koperen spiraal (t-safe) ook zeker een aanrader. Kan tot 10 jaar blijven zitten en je behoudt je eigen menstruatiecyclus, wat ik persoonlijk wel fijn vind.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:09

Verwachtingen ? Eigenlijk alleen respect voor elkaar hebben naast het hele plaatje van houden van en de rest zagen we wel (40 jr geleden) nadat ons gezin compleet was stond mijn man twee weken later bij het ziekenhuis voor de knoop! Jij hebt genoeg gedaan , nu is het mijn beurt zei hij. Nergens last van gehad en het is ook niet zo'n miepert zoals ik soms in onze vriendenkring zag. De mannelijke edele delen doen al pijn als ze er alleen nog maar aan denken, watjes

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:26

Rosebud schreef:
SusanH schreef:
Ik heb zelf een mirena genomen na de zwangerschap, en dat vind ik zo ideaal. Ik dacht ook altijd vroeger dat nadat de kinderwens vervuld was de man aan zet was, maar ik vind dit zelf de beste oplossing. Geen hormonale maandelijkse issues meer.

Sizzle wij zijn ongeveer even oud. Waarom geen mirena? Minder hormonen als de pil, en je kan niks vergeten in te nemen.

Ik kan niet over hormonen en heb de koperen spiraal (t-safe) ook zeker een aanrader. Kan tot 10 jaar blijven zitten en je behoudt je eigen menstruatiecyclus, wat ik persoonlijk wel fijn vind.

Ik zie een spiraal gewoon echt niet zitten. Teveel gehoord over zwanger worden met spiraal, krampen, pijn met uithalen etc. Dat ga ik ook niet experimenteren want ik doe het in principe goed op de pil en iedere vorm van anticonceptie heeft zijn eigen risico.
Het is voor mij echt de keuze pil of een sterilisatie voor een van ons beide.

Voor mijn werk heb ik net recent alle zware bijwerkingen van CO2 inflatie uitgewerkt dus die moet ik eerst weer even een beetje vergeten voor ik evtl voor een sterilisatie ga _O-

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:41

NatasjavE schreef:
Goede vraag. Ik had dezelfde gedachte gang als TS. Alleen mijn man wil absoluut niet. En echt om de meest banale reden. Hij is bang dat het pijn gaat doen. :')

Tja het is en blijft zijn lijf dus ik kan hem niet dwingen( en was dat uiteraard ook niet van plan.)

Ik heb maar een hormoon spiraal genomen. Had ook nog eens als voordeel dat je wat makkelijker door de overgang gaat en ik ook niet meer ongesteld wordt. Ik ben over 2 weken 49 dus ik zag dat eigenlijk een extra voordeel.

Oh en qua huishouding....ik kook en doe de boodschappen. Verder niet. We hebben een schoonmaker en hij doet de was.
We werken allebei evenveel.

Het meest niet prettige was nog het zetten van de naald voor de verdoving :Y) daarna voel je het niet meer.

Hier zat ik meteen aan een dag ziekenhuis opname vast, beetje overdreven maar zo is het nou eenmaal terwijl het idd in 10 minuten gedaan is.

Had ook eerst nog 3 maanden bedenktijd dus al met al duurde het allemaal best lang :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:51

Qimm schreef:
Hihi ik vind condooms just geweldig :') Nog een paar weken hebben we ze echt nodig als het goed is

Ik vind ze vooral ideaal :') nooit meer met handdoek tussen de benen, naar de wc rennen _O- geen blaasontstekingen meer :D

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:55

Achterom schreef:
HopeMyDay schreef:
Ik heb ook geen kinderwens en gezien de eeuwige ellende rondom mijn menstruatie zou ik het liefste zelf een OVE (of nog liever OVH) laten doen. Nadeel van de OVH is dat alles schijnt te verzakken daarna.
Ik zou het dus niet van mijn partner eisen maar er zelf voor gaan. Helaas is het verkrijgen van een sterilisatie (zelfs met medische indicatie) als vrouw gewoon erg lastig. Daarom zal, in de meeste gevallen, de man het moeten laten doen.

Ik zit dus nog in een medisch traject voor een OVE (niet omkeerbaar ook, heerlijk) maar dat is nog een heel lang proces..

Ik snap ook wel dat je op een bepaalde leeftijd/bepaald aantal kinderen 1 van de 2 onvruchtbaar wil hebben. Een ongeluk zit in een klein hoekje en een abortus is ook een erg zwaar traject.

Als je met een OVH een baarmoeder verwijdering bedoelt, dan kan ik je gerust stellen. De kans op verzakkingen is niet groter of kleiner dan na een bevalling. Zeker als je je na de operatie netjes aan de regels houdt is er weinig aan de hand. Ook behoud je een cyclus omdat je eierstokken blijven zitten, je wordt alleen niet meer ongesteld.
Bij mij heeft de natuur het inmiddels geregeld en ben ik na de baarmoeder verwijdering inmiddels al 6 jaar onvruchtbaar.
Prima zo, maar anders had ik inderdaad gevraagd aan mijn man om zich te steriliseren omdat wij beide geen kinderwens hebben. Hormonale anticonceptie was bij mij uiteindelijk een dikke nono en condooms waren we ook wel zat op een gegeven moment.

Bij mij moeten om medische redenen beide eierstokken er sowieso uit dus OVE (enkel eierstokken) is het minimale.
Om daarbij de baarmoeder mee te nemen is een beetje een afweging. Daarvoor heb ik nog een aantal gesprekken staan over de voor- en nadelen met de chirurg/gyn.
Wel fijn om te horen dat het met jou goed is gegaan! Dat geeft hoop :j

Daihyo

Re: Wat ‘verwacht’ jij van je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:11

Mijn man had al een knoop toen wij een setje werden. Prima :))

Wat betreft verwachtingen hebben wij nog wel eens discussies over het huishouden. Ik werk fulltime, mijn man momenteel niet. Dus ik verwacht wel dat hij meer doet dan ik. Hij heeft er nogal een handje van om te klagen over alles wat hij in huis heeft gedaan. Ik heb toen de uren huishouden even naast mijn werkuren gehouden en gezegd dat zodra hij gaat werken we de boel weer verdelen. Uren huishouden waren een stuk minder dan uren werk overigens. En het is niet dat ik niks doe (kattenbakken, boodschappen en koken, de was en grote klussen als badkamer doen we samen), maar ik ga niet naast werk ook nog eens het grootste deel van het huishouden doen terwijl hij hele dagen thuis zit.
Moet zeggen, sinds dat we de uren vergeleken hebben is het geklaag een stuk minder :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:15

Daihyo schreef:

Wat betreft verwachtingen hebben wij nog wel eens discussies over het huishouden. Ik werk fulltime, mijn man momenteel niet. Dus ik verwacht wel dat hij meer doet dan ik. Hij heeft er nogal een handje van om te klagen over alles wat hij in huis heeft gedaan. Ik heb toen de uren huishouden even naast mijn werkuren gehouden en gezegd dat zodra hij gaat werken we de boel weer verdelen. Uren huishouden waren een stuk minder dan uren werk overigens. En het is niet dat ik niks doe (kattenbakken, boodschappen en koken, de was en grote klussen als badkamer doen we samen), maar ik ga niet naast werk ook nog eens het grootste deel van het huishouden doen terwijl hij hele dagen thuis zit.
Moet zeggen, sinds dat we de uren vergeleken hebben is het geklaag een stuk minder :+

Vind dat altijd wel lastig, meer thuiszitten = meer doen in het huishouden. Ik snap het wel, maar je maakt het beide vies en rommelig. En thuiszitten is niet altijd vrijwillig bovendien. En, als je je man niet had gehad, kon je na het fulltime werken nog steeds alles alleen gaan doen :D

TinkerTreas
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:23

Mijn vriend heeft vrij snel gezegd dat hij zich zou laten helpen, hij moet het alleen nog steeds laten doen :+

Koken doe ik meestal, dan kunnen we gelijk eten als hij uit zijn werk komt. Dat is wel zo fijn met 3 jonge kinderen.
Na het eten ruimt mijn vriend de keuken op en vaatwasser inruimen enzo. En ik breng de kinderen naar bed. En ik doe eigenlijk alle zorg voor de kinderen, aangezien het mijn kinderen zijn (met mijn ex)
De rest verdelen we meestal.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:36

NatasjavE schreef:
Giolli schreef:
Mijn man zei dat hij niet in een gezond lichaam wilde snijden. :D :D :D :D :D Was de laatste keer dat we er een discussie over hadden.

Ja hier hetzelfde. Alleen dat houdt geen stand uiteraard. Ik heb prenataal onderzoek laten doen. Lange naald in mijn buik. En nog zo een paar dingetjes.

Was hij uiteraard mee eens en gaf hij aan dat hij gewoon bang was. :D Prima, zeg dat dan.

Ik heb het ook lekker gelaten voor wat het is. Zo belangrijk was het nou ook weer niet.

Uiteraard blijft onze grap dat als hij vind dat ik ergens me over aanstel dat ik altijd mag zeggen...oja schat?? :+

Haha Natasja, die zul je dat nog wel eens kunnen gebruiken of “durft” ie niks meer te zeggen? :+

Hier na de kids nooit meer aan de pil gegaan. Wel het mirena spiraal genomen. Hoewel ik er bij de eerste flink aan moest wennen (eerste halfjaar meer ongesteld dan niet) vind ik het een verademing. Hooguit eens in de zoveel tijd een dagje beetje bloedverlies maar dat is ondertussen ook alweer een flinke tijd terug. Ondertussen gescheiden en woon nu samen met mijn nieuwe partner die zich heeft laten helpen. Hij vond het dus ook onzin dat ik een nieuwe spiraal liet zetten. Nou behalve niet zwanger worden ook niet ongesteld worden, is punt 2 van mij wel heel erg welkom. Ook zal het spiraaltje mij straks helpen bij de overgang of doet dat al. Geen idee 8)7

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:42

brokjes schreef:
Daihyo schreef:

Vind dat altijd wel lastig, meer thuiszitten = meer doen in het huishouden. Ik snap het wel, maar je maakt het beide vies en rommelig. En thuiszitten is niet altijd vrijwillig bovendien. En, als je je man niet had gehad, kon je na het fulltime werken nog steeds alles alleen gaan doen :D

Jaren gedaan, dus ik weet hoe het werkt :+

Maar ik ga niet na een werkdag nog stofzuigen, dweilen of de wc poetsen als hij daar overdag genoeg tijd voor heeft. De dagelijkse dingen doet hij, behalve koken. De boodschappen en kattenbakken doe ik. En de grote dingen en de was doen we samen. Lijkt me niet meer dan fair nu. Tegen de tijd dat hij weer werk heeft, dan zal de verdeling weer anders worden.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:48

Ik snap dat wel hoor. Met mn ex heb ik een aantal thuis met kids gezeten. Ex deed de tuin en ik de rest. Toen hij opeens werkloos werd (wel 6 hele weken), deed ie opeens niks meer behalve bank hangen. Eerste wat ie vroeg als ik thuis kwam was, wat eten we vandaag. Hoeveel trappen ik m ook gaf, hij vertikte het om maar iets extra’s te doen. We zijn niet voor niks uit elkaar zal ik maar zeggen...

Nu is alles wel redelijk verdeeld met mijn vriend. En hij kookt zo goed als elke daag. Een geschenk uit de hemel <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:04

Mijn man doet het beter dan ik overigens :+
Ik vind een verdeling heel normaal. Het moet gewoon in verhouding zijn en in overleg. Wij hebben ook de dingen uitgekozen die we niet erg vinden om te doen. Ik doe liever de boodschappen en kook graag. Hij pakt liever de stofzuiger en dweilt. Daar heb ik een hekel aan. En de grote dingen samen maakt dat het ook snel gedaan is. Ene week de badkamer, andere week de ramen, enz. En soms kom in thuis en zijn ineens de ramen gelapt of is de badkamer al gedaan <3
Hij ziet echt wel in dat ik veel werk en snapt nu ook heel goed dat ik dan echt geen puf en zin meer heb in het huishouden

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:20

martine0503 schreef:
Haha Natasja, die zul je dat nog wel eens kunnen gebruiken of “durft” ie niks meer te zeggen? :+

Hier na de kids nooit meer aan de pil gegaan. Wel het mirena spiraal genomen. Hoewel ik er bij de eerste flink aan moest wennen (eerste halfjaar meer ongesteld dan niet) vind ik het een verademing. Hooguit eens in de zoveel tijd een dagje beetje bloedverlies maar dat is ondertussen ook alweer een flinke tijd terug. Ondertussen gescheiden en woon nu samen met mijn nieuwe partner die zich heeft laten helpen. Hij vond het dus ook onzin dat ik een nieuwe spiraal liet zetten. Nou behalve niet zwanger worden ook niet ongesteld worden, is punt 2 van mij wel heel erg welkom. Ook zal het spiraaltje mij straks helpen bij de overgang of doet dat al. Geen idee 8)7

Hahaha...1 blik is voldoende. (En dan zegt hij..ja ja ja.....)

Tis eigenlijk gewoon geen ding.

Hier ook Mirena. Eerst onregelmatig en nu niet meer. Heerlijk. Kan inderdaad ook zijn dat we het overgang gedoe al hebben (gehad)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:26

Ik verwacht dat hij me trouw blijft.
Dat hij een lieve goede vader voor mijn kinderen is, en zijn best voor ons doet.

En ik moet zeggen, die van mij blinkt uit op alle fronten :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:42

love_western schreef:
Qimm schreef:
Hihi ik vind condooms just geweldig :') Nog een paar weken hebben we ze echt nodig als het goed is

Ik vind ze vooral ideaal :') nooit meer met handdoek tussen de benen, naar de wc rennen _O- geen blaasontstekingen meer :D

Jij snapt mij :D

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:55

NatasjavE schreef:
martine0503 schreef:

Hahaha...1 blik is voldoende. (En dan zegt hij..ja ja ja.....)

Tis eigenlijk gewoon geen ding.

Hier ook Mirena. Eerst onregelmatig en nu niet meer. Heerlijk. Kan inderdaad ook zijn dat we het overgang gedoe al hebben (gehad)

December moet ie vervangen worden. Ik laat lekker weer een nieuwe plaatsen. Dit wordt ook door mijn gynaecoloog aangeraden.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:01

Heel simpel. Het is ZIJN lichaam, daar beslist HIJ over. Net als dat IK over MIJN lichaam beslis.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:19

Als je het hebt over beslissen voor een ander dan zou ik dat verlangen noemen, niet verwachten. Je kan prima een bepaalde verwachting van iemand hebben zonder dat je diegene daar toe dwingt of probeert over te halen. Dat zou niet goed zijn.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:31

Palmera schreef:
Jezus. Als ik van een eventuele partner moet gaan verwachten dat hij al mijn lijdenswegen uit het verleden compenseert.... De arme ziel :(:)

Ik ben persoonlijk verantwoordelijk voor mijn kinderwens. Als ik besluit definitief geen kinderen te willen moet ík er een knoop in laten leggen! En dat niet aan mijn partner vragen. Dat is toc absurd?
Als een man besluit geen kinderen te willen moet híj er een knoop in leggen.

Verantwoordelijkheid voor eigen daden, wensen en manier van leven. Daar eventueel uitleg en toelichting over geven zodat de partner dat kan leren begrijpen/vragen kan stellen/keuzes kan maken. Dat is imo ideaal.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Manlief wil er hier trouwens wel een knoop in laten leggen als we compleet zijn. T is hem al een keer fout gegaan waardoor we stiefdochter hebben en ik geloof dat die angst er bij hem nog wel inzit. Al verwacht ik uiteraard niet dat we uit elkaar gaan maar voor hem is het na ons gezin wel echt klaar.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:41

Nou ik zou wel verwachten dat als het na eventuele kinderen ter sprake zou komen dat hij het op zijn minst voorstelt om te doen. Ik vind het niet oke dat je onmiddellijk naar de vrouw kijkt van, jij laat wel even een medische ingreep doen he?

Maar goed, ik ben momenteel zeer tevreden met de spiraal, dus ik denk dat ik die gewoon opnieuw zou laten plaatsen na een zwangerschap (als er al een zwangerschap komt :+ )