Straat wordt gebruik als carpool

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Straat wordt gebruik als carpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:40

Haha, herkenbaar. Ik heb familie aan de boulevard in Noordwijk wonen en dat is ook echt een drama om te parkeren. Meestal wordt er een parkeerplaats vastgehouden met een vergunning en als ik dan kom, gaat die auto in de parkeergarage en heb ik een plekje.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:49

Ik snap de irritatie wel, maar ik vind het klagen niet terecht. Iedereen heeft evenveel recht om op een openbare parkeerplaats te gaan staan, tenzij anders vermeld in de APV. Als je iets over een parkeerplaats te zeggen wil hebben dan zul je moeten kopen of huren.

Voor mij is het in ieder geval reden genoeg om nooit en te nimmer in een wijk te gaan wonen met te weinig parkeerplaats in de buurt.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 18:58

Wij wonen inmiddels al 10 jaar in onze huidige woning en vroeger was er nooit een parkeerprobleem. Iedereen heeft tegenwoordig 2 auto's. Dus dit is echt een probleem ontstaan door de jaren heen.

Ik heb zeker begrip voor die meneer maar meedenken met ons lijkt mij ook niet lastig.

We hebben zeker gekeken naar woningen hier in de buurt met een oprit maar die starten bij 600.000 euro en ik woon verder prima in mijn woning en besteed liever mijn geld aan andere dingen :)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:59

Ik begrijp de irritatie ook, maar klagen zou ik persoonlijk niet doen. Het zijn immers openbare parkeerplekken, hoe vervelend dat ook is. Tegenwoordig is parkeren in veel gemeenten een punt, ieder huishouden heeft al snel 2 auto's, soms zelfs meer, maar de straten lijken daar nog steeds niet op ingespeeld. Deze parkeerders doen niets illegaals. Als ik mijn ouders wil bezoeken, kan ik tegenwoordig de auto ook bijna nooit meer kwijt. Zij hebben een eigen oprit voor hun tussenwoning, maar andere kant van de straat hebben de woningen dat niet. Als ik dan op een openbare plek daar ga staan, fileparkeren aan de overkant zeg maar, dan zijn er standaard 2 mensen die naar buiten komen als ik voor hun huis parkeer. Om moedeloos van te worden, die vinden dat het hun plek is omdat deze voor hun huis ligt.. Toe eigenen is heel leuk bedacht, maar de plekken zijn gewoon openbaar, als er verder in de straat geen plek is ga ik daar toch staan. Heb eerlijk gezegd zo'n hekel aan dat soort toestanden. Heb niets met die mensen te maken, maar parkeer ik daar, heb ik al wel eens een enorm grote mond gekregen, dan denk ik idd koop een huis met eigen oprit indien je dat zo belangrijk vind. Evt een brief aan de gemeente dat er veel gebruik wordt gemaakt van de parkeerplaatsen in jullie straat en het daardoor altijd vol staat, maar ik zou geen parkeerders of bedrijven waar parkeerders werkzaam zijn aanspreken.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 19:02

Er wordt ook zeker niks illegaals of strafbaars gedaan. Het gaat meer om het sociale en meedenken met de medemens.
Ik heb erge bekkenklachten door mijn bevalling en we wonen al in een autovrij hofje. Ben al blij als ik bij de straat ben en als je dan nog een straat verder moet lopen...

En als je dan vervolgens op de dichtstbij zijnde parkeerplek steeds die werkbus hebt staan voel je je wel poedersuiker.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:15

Helaas willen veel mensen hier in de straat 1 van hun auto’s niet op hun oprit hebben staan. Dus beide auto’s staan dan op een openbare plek. Mocht er bezoek komen die voor een deur, openbare plek, staat en die gaat weg dan springt er wel eens iemand het huis uit om te zeggen dat zij hun auto daar altijd hebben staan en of ze voortaan ergens anders willen parkeren, dit met een lege oprit en gaat dus om openbare parkeerplekken. :') Gekke mensen.

Maar heel hinderlijk als je straat voor carpoolen wordt gebruikt, succes met de tip’s die je hebt gehad.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:17

Romeo2007 schreef:
Er wordt ook zeker niks illegaals of strafbaars gedaan. Het gaat meer om het sociale en meedenken met de medemens.
Ik heb erge bekkenklachten door mijn bevalling en we wonen al in een autovrij hofje. Ben al blij als ik bij de straat ben en als je dan nog een straat verder moet lopen...

En als je dan vervolgens op de dichtstbij zijnde parkeerplek steeds die werkbus hebt staan voel je je wel poedersuiker.

Ik snap echt je probleem niet.
Je zet die bus klemvast tussen twee auto's en gaat twee weken op vakantie........

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:20

Hoezo geen inlevingsvermogen? Ik woon zelf vlak bij het centrum van Utrecht en kan dus ook maar zelden de auto voor de deur kwijt. Dan heb ik nog een parkeervergunning maar is het als ik 's avonds bij mijn paard vandaan kom vind ik vaak de hond in de pot met parkeren. Kan ik me aan irriteren, maar dat is verspilde energie, want het is gewoon inherent aan de locatie waar ik woon en waar ik verder erg blij mee ben.

En je kan best denken, Bommer, daar had ik graag gestaan. Je kan ook best de chauffeur van de bus aanspreken of hij wil proberen de bus zo te parkeren dat hij maar 1 plek in beslag neemt, maar niet om aan te geven dat jij denkt er meer recht op te hebben of zelfs overwegen een fake brief onder de ruiten te doen. Dat is een plek willen claimen voor jezelf en dan heb je het toch echt verkeerd begrepen vind ik.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 19:27

Ik zeg toch niet dat ik een brief onder zijn ruit ga doen? Ik zeg dat we er weleens aan gedacht hebben. Denken is niet doen.
En dat jij er op een bepaalde manier mee kan omgaan; knap en goed van je. Helaas kan en wil niet iedereen dat zo.
Als ik het vervelend vind, dan mag dat toch?

Het parkeren is een openbaar gebied en hij mag daar parkeren. De vraag is meer of hij niet beter ergens anders kan parkeren waar hij minder mensen tot last is en daar gaat het hem juist om. Ik heb nergens meer of minder recht op dan hem.
Dit gaat meer puur om het stukje asociaal/menselijk met iemand meedenken. Er zit nota bene een officiële carpoolplek 5 min rijden hiervandaan.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:48

ikke schreef:
Romeo2007 schreef:

Je zet die bus klemvast tussen twee auto's en gaat twee weken op vakantie........

Ja, goeie.
Ik hoorde ooit van een vriend, waar hij woont had ook ooit iemand zijn bus voor zijn deur gezet. Weg uitzicht. Hij had toen 2 auto's terug voor de deur van die ander gezet en 2 weken laten staan. De boodschap was wel goed door gekomen hij heeft er nooit meer last van gehad. :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:49

ikke schreef:
Romeo2007 schreef:

Dat is een goede raad. Met kans op wegsleep kosten en een boete. Top...

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:02

Maar minder mensen tot last zijn blijft een moeilijk ding, want waar hij ook parkeert, neemt hij een plek in beslag waar iemand anders mogelijk wil staan. Wat is dan een plek waar een ander minder last heeft? Wellicht is dat voor degene die parkeert frustrerend, hij zal deze plek niet voor niets kiezen. Het komt wel in mijn ogen richting het gevoel recht hebben op, ik begrijp je frustratie wel, ik parkeer graag bij mijn eigen huis, maar hebben ook bewust gekozen voor een plek met parkeren op eigen terrein. Uiteindelijk kies je zelf om in een omgeving te wonen vlak naast straten met parkeervergunning, station en winkelstraten, klinkt als een druk gebied. Kan me dan ook zeker indenken dat de parkeermogelijkheden minder zijn, hoe frustrerend ook, ik zie niet waarom een ander sociaal moet zijn om het jou makkelijker te maken en wellicht voor zich zelf dan moeilijker, openbaar is openbaar, ik zie niet waarom een ander dan een specifieke reden moet hebben om op een openbare plek te mogen parkeren. Alle begrip voor mensen met een gehandicaptenplaats etc, die uitzonderingen zijn zeker terecht en hebben dan ook recht op hun eigen plek, maar openbaar vind ik echt openbaar. Tis wat anders als ze een vrachtwagen continu voor je raam parkeren, maar wat mag, mag. Nogmaals, wellicht de gemeente eens een brief, maar ben bang dat het weinig uithaalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 07:02

Romeo2007 schreef:
Ik zeg toch niet dat ik een brief onder zijn ruit ga doen? Ik zeg dat we er weleens aan gedacht hebben. Denken is niet doen.
En dat jij er op een bepaalde manier mee kan omgaan; knap en goed van je. Helaas kan en wil niet iedereen dat zo.

Het parkeren is een openbaar gebied en hij mag daar parkeren. De vraag is meer of hij niet beter ergens anders kan parkeren waar hij minder mensen tot last is en daar gaat het hem juist om. Ik heb nergens meer of minder recht op dan hem.
Dit gaat meer puur om het stukje asociaal/menselijk met iemand meedenken. Er zit nota bene een officiële carpoolplek 5 min rijden hiervandaan.

Ik snap je wel en kan me goed voorstellen dat er de afgelopen 10 jaar veel is veranderd. Tuurlijk is dit voor jou heel vervelend, maar dat is het óók voor hem. Vóór en na een lange werkdag heb ik ook liever de bedrijfsauto dichtbij huis dan dat ik 5 min moet lopen/rijden of een paar minuten met veel zware spullen moet sjouwen. Maar het is ook niet netjes van hem dat hij boos wegliep en 2 plekken inneemt.

Nogmaals: ik zou nog eens proberen het gesprek aan te gaan, wie weet. Ik voelde me er in ieder geval wel vervelend bij toen ik meermaals werd aangesproken door de bewoners en dus parkeer ik sindsdien een flink eind verderop als dat praktisch mogelijk is. Misschien kun je hem eens voorstellen om die carpoolplek te gebruiken? Is die bewaakt? Kan me ook voorstellen dat je je auto liever niet 's nachts op een onbewaakte carpoolplek zet. En anders toch maar eens informeren wat de mogelijkheden en kosten zijn voor een vergunning.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 08:36

culaccino schreef:
Ik snap je wel en kan me goed voorstellen dat er de afgelopen 10 jaar veel is veranderd. Tuurlijk is dit voor jou heel vervelend, maar dat is het óók voor hem. Vóór en na een lange werkdag heb ik ook liever de bedrijfsauto dichtbij huis dan dat ik 5 min moet lopen/rijden of een paar minuten met veel zware spullen moet sjouwen. Maar het is ook niet netjes van hem dat hij boos wegliep en 2 plekken inneemt.
.

TS dreigde zijn baas te informeren,dus dat hij niet zo netjes reageerd is logisch,zou je zelf dan denk ik ook niet doen.En het idee dat je gefixeerd word door iemand ,maakt je meestal ook geen aardiger mens.
Als het echt een openbare plek is moet je er gewoon mee leren leven dat een ander zijn auto er ook mag parkeren.Hoewel ik me de parkeer frustatie's voor kan stellen. Ik heb die ook als ik bij mijn ouders wil parkeren en de straat staat vol met auto's tot op de stoep en dubbel geparkeerd omdat moeders allemaal hun grut van school komt halen met de auto.Ze wonen notabene allemaal in de buurt.Kan dan soms ook niet laten om te zeggen fietsen en te voet is gezonder voor je kinderen :o

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 08:43

beatje schreef:
ikke schreef:

Dat is een goede raad. Met kans op wegsleep kosten en een boete. Top...

Hoezo een wegsleep boete?

Mijn vriend woonde eerst op een plek waar zelfs een parkeerverbod was zonder vergunning.
Toch stonden daar op zondag altijd auto's die er niet hoorde. (was dan een evenement in de buurt)
Politie vaak gebeld maar hadden dan geen tijd of zo.
Het kwam zelfs voor dat de oprit van hun huis werd geblokkeerd, door auto's die er al niet mochten zijn.
Vaak al mensen aangesproken, maar het bleef gebeuren.
Op een gegeven moment ben je het beu, dus als het mogelijk was gingen hij en zijn broer ook die auto's insluiten. Voor een dagje, niet 2 weken :D
En dat hebben ze een keer of 3 gedaan en de flauwekul voor hun huis was wel voorbij.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 08:57

Als jij een auto zo blokkeert dat iemand niet weg kan kunnen ze je auto laten weg slepen,die kosten draai je zelf voor op.Zeker als het vermoeden is dat je het nog eens expres doet.Aangezien de ts deze man al heeft aangesproken zou ik de gok niet nemen.Al zou ik aan zoiets kinderachtig al helemaal niet beginnen de volgende keer doet hij het met jou auto ben je de pineut .

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 09:03

culaccino schreef:
Romeo2007 schreef:

Nogmaals: ik zou nog eens proberen het gesprek aan te gaan, wie weet. Ik voelde me er in ieder geval wel vervelend bij toen ik meermaals werd aangesproken door de bewoners en dus parkeer ik sindsdien een flink eind verderop als dat praktisch mogelijk is. Misschien kun je hem eens voorstellen om die carpoolplek te gebruiken? Is die bewaakt? Kan me ook voorstellen dat je je auto liever niet 's nachts op een onbewaakte carpoolplek zet. En anders toch maar eens informeren wat de mogelijkheden en kosten zijn voor een vergunning.

Het punt is wel dat hij er niet woont hè? Dat zorgt denk ik ook voor de meeste irritatie.

Hier ook veel werkbusjes die hier ook wel eens voor irritatie zorgen maar dat is als ze krom parkeren. Dan zorgen ze ervoor dat ze 2 of soms 3 parkeerplekken onmogelijk maken voor een grotere auto. Krijg hem er wel in maar ben dan toch bang aan schade aan de deur :')
Heel vervelend topicstarter!

@penotti bij een openbare parkeerplek is er toch geen sprake van niet horen? Ik mag hier overal staan en ik probeer echt wel rekening te houden met mensen hun parkeerplekken voor hun huis maar als er geen plek is ga ik er wel staan. Het is gewoon een openbare plek.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 09:11

Mwah de gemeente / politie is niet zo snel met wegslepen van een auto die een andere auto blokkeert.
Been there done that.

Ik stond gewoon netjes in het vak en een ander had mij geblokkeerd, door letterlijk er dwars achter te gaan staan.
Waarom?

Omdat mensen te bedonderd zijn om 200 meter verder te gaan lopen waar dan wel parkeerplek is.

Politie en gemeente ingeschakeld, foto’s gestuurd van de situatie en het kenteken.

Een half uur later kwam de eigenaar van de auto die mij blokkeerde hem not amused weghalen. Blijkbaar had ze een niet zo leuk telefoontje van de gemeente of politie gehad.

Maargoed ik was in het hetzelfde humeur als zij dus wat dat betreft }:)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 09:17

lenaa_tje schreef:
Het punt is wel dat hij er niet woont hè? Dat zorgt denk ik ook voor de meeste irritatie.

Hier ook veel werkbusjes die hier ook wel eens voor irritatie zorgen maar dat is als ze krom parkeren. Dan zorgen ze ervoor dat ze 2 of soms 3 parkeerplekken onmogelijk maken voor een grotere auto. Krijg hem er wel in maar ben dan toch bang aan schade aan de deur :')

Er staan hier 4 - 6 werkbussen in de straat maar degenen met een bus parkeren voor hun eigen huis.
Ik ben de enige die daar soms last van heeft als ik weer zo nodig de vrachtwagen aan huis moet hebben.
Die 2,5mtr wordt wel gerespecteerd maar de spiegels steken 40cm aan elke kant uit......

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 09:20

ikke schreef:
lenaa_tje schreef:

Er staan hier 4 - 6 werkbussen in de straat maar degenen met een bus parkeren voor hun eigen huis.
Ik ben de enige die daar soms last van heeft als ik weer zo nodig de vrachtwagen aan huis moet hebben.
Die 2,5mtr wordt wel gerespecteerd maar de spiegels steken 40cm aan elke kant uit......

Haha gelukkig heb ik gewoon een auto.
Als ze aan hun huis parkeren heb ik er met de auto ook geen last van. Wel als ze schots en scheef in 1 van de 8 parkeervakken gaan staan. :+

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 09:34

Herkenbaar probleem, ik woon vlakbij het belastingkantoor, de parkeergarage is te klein of niet iedereen heeft een plasje. Gevolg, veel werknemers parkeren in de straat waar ik woon. Overdag vind je hier met geen mogelijkheid een plekje.

Ik ben ooit naar binnen gelopen om te vragen of er afspraken over te maken zijn. Antwoord was heel duidelijk: Nee, openbare weg, zij hebben net zo veel recht hier te parkeren als ik. Ongeacht waar we wonen of werken..

Dat is natuurlijk waar, al zou een beetje meedenken met de medemens in en dit en ook zeker in jou geval TS, we prettig zijn.
Je kan het altijd proberen contact op te nemen met de werkgever. Zeker als dit om 1 persoon gaat, zou je denken dat er iets te regelen moet zijn.

Hier is inmiddels in het begindeel van de straat een gele lijn getrokken > verboden te parkeren (maar 50m) helaas maakt dit het parkeerprobleem dus groter verderop in de straat. Ook is dit inmiddels het eerste stuk onbetaald parkeren vanuit het centrum (nog 10 min lopen). Het is wachten tot dit betaald parkeren of vergunninghouders wordt..

Ook bij jou klinkt dit als een risico als je gaat klagen bij de gemeente, het zou kunnen dat je uiteindelijk zelf extra moet gaan betalen wanneer ze de parkeerplekken alleen beschikbaar maken voor vergunninghouders.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 12:15

Behalve dat hij geen 2 plekken mag innemen, heb jij geen recht van spreken.

Ergeren mag natuurlijk, maar een openbare parkeer plek is een openbare parkeerplek.

Een paar jaar terug vond mijn oude overbuur vrouw ook dat ik op ‘haar’ plek stond, gewoon gemeente grond.. Ik betaal net als (bijna) ieder ander wegenbelasting, dus op openbare plekken mag ik net zo vaak staan als dat andere mensen dat mogen.

Wie t eerst komt, wie t eerst maalt.
Ik denk dat er voor jou niks anders op zit dan het proberen los te laten en te accepteren.

Ik heb hier ook regelmatig werk bussen voor de deur staan, vanaf 7 uur en rond 4 uur gaan ze weg ofzo. Kan ik wel niet leuk vinden, maar er iets van zeggen vind ik zwaar onterecht.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 12:20

_Nancy schreef:
Behalve dat hij geen 2 plekken mag innemen, heb jij geen recht van spreken.

Ergeren mag natuurlijk, maar een openbare parkeer plek is een openbare parkeerplek.

Een paar jaar terug vond mijn oude overbuur vrouw ook dat ik op ‘haar’ plek stond, gewoon gemeente grond.. Ik betaal net als (bijna) ieder ander wegenbelasting, dus op openbare plekken mag ik net zo vaak staan als dat andere mensen dat mogen.

Wie t eerst komt, wie t eerst maalt.
Ik denk dat er voor jou niks anders op zit dan het proberen los te laten en te accepteren.

Ik heb hier ook regelmatig werk bussen voor de deur staan, vanaf 7 uur en rond 4 uur gaan ze weg ofzo. Kan ik wel niet leuk vinden, maar er iets van zeggen vind ik zwaar onterecht.

Wij hebben een overbuurman die dit ook deed. We hadden daar geparkeerd en hij heeft 1,5 uur buiten op een stoel zitten wachten zodat hij ons kon aanspreken. Toen hebben we wel even duidelijk gemaakt dat als hij persé die plek wil hebben hij een invalide plek moet aanvragen met een kenteken. Daar heeft hij natuurlijk geen recht op. Nooit meer gedoe gehad daarna.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 12:29

Pfoe dat verbaast me wel Renee, ik heb ergens gewerkt waar altijd de garage vol stond en dus op de meubelboulevard die erbij lag geparkeerd werd. Dat leek mij niet eens zo erg (want hoe druk is het doordeweeks op een meubelboulevard), maar daar werd toch ook wel echt over geklaagd, gingen ook wel mailtjes rond van in ieder geval niet hier en hier parkeren en uiteindelijk is er een heel parkeerterrein bijgekomen voor de kantoren.
Mij lijkt dat je als bedrijf toch zeker naar omwonenden geen overlast wil veroorzaken. Ik snap dat dingen zo in de loop der jaren ontstaan, maar als je ergens een bedrijf wil starten kijkt de gemeente ook of er wel voldoende parkeerplekken zijn. Ik vind eigenlijk niet dat het 'openbare weg' verhaal dan helemaal opgaat.

Sowieso kunnen mensen best een beetje rekening houden. Bij ons vorige huis had je een stukje met huizen zonder voortuin met een smal stoepje, parkeerplekken en dan de weg. Die mensen die daar woonde zeiden ook altijd, als hier een bus parkeert dan is het gewoon de hele dag donker in huis. Terwijl 50 meter verderop een heel leeg parkeerterrein was. Daar werden ook weleens bussen en een lelijk roze autotje dat iedereen irriteerde klem gezet. Moest er altijd wel beetje om lachen, hele vete tussen gepensioneerd stel en iemand met een roze autotje die al jaren duurde omdat zij op de een of andere manier perse die auto voor hun deur wilde zetten :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 12:32

Ik snap wel waarom mensen dat doen, maar jouw ergenis ook. Echter met het aanschrijven van een werkgever schiet je weinig op. Wil je echt dat dit probleem wordt aangepakt moet je klagen bij de gemeente.
Een vriendin woonde ook in zo'n gebied vlakbij het station, er hebben een tal van bewoners geklaagd en uiteindelijk is betaald parkeren geworden.