Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Romeo2007 schreef:Er wordt ook zeker niks illegaals of strafbaars gedaan. Het gaat meer om het sociale en meedenken met de medemens.
Ik heb erge bekkenklachten door mijn bevalling en we wonen al in een autovrij hofje. Ben al blij als ik bij de straat ben en als je dan nog een straat verder moet lopen...
En als je dan vervolgens op de dichtstbij zijnde parkeerplek steeds die werkbus hebt staan voel je je wel poedersuiker.
ikke schreef:Romeo2007 schreef:Er wordt ook zeker niks illegaals of strafbaars gedaan. Het gaat meer om het sociale en meedenken met de medemens.
Ik heb erge bekkenklachten door mijn bevalling en we wonen al in een autovrij hofje. Ben al blij als ik bij de straat ben en als je dan nog een straat verder moet lopen...
En als je dan vervolgens op de dichtstbij zijnde parkeerplek steeds die werkbus hebt staan voel je je wel poedersuiker.
Ik snap echt je probleem niet.
Je zet die bus klemvast tussen twee auto's en gaat twee weken op vakantie........
ikke schreef:Romeo2007 schreef:Er wordt ook zeker niks illegaals of strafbaars gedaan. Het gaat meer om het sociale en meedenken met de medemens.
Je zet die bus klemvast tussen twee auto's en gaat twee weken op vakantie........
Romeo2007 schreef:Ik zeg toch niet dat ik een brief onder zijn ruit ga doen? Ik zeg dat we er weleens aan gedacht hebben. Denken is niet doen.
En dat jij er op een bepaalde manier mee kan omgaan; knap en goed van je. Helaas kan en wil niet iedereen dat zo.
Als ik het vervelend vind, dan mag dat toch?
Het parkeren is een openbaar gebied en hij mag daar parkeren. De vraag is meer of hij niet beter ergens anders kan parkeren waar hij minder mensen tot last is en daar gaat het hem juist om. Ik heb nergens meer of minder recht op dan hem.
Dit gaat meer puur om het stukje asociaal/menselijk met iemand meedenken. Er zit nota bene een officiële carpoolplek 5 min rijden hiervandaan.
culaccino schreef:Ik snap je wel en kan me goed voorstellen dat er de afgelopen 10 jaar veel is veranderd. Tuurlijk is dit voor jou heel vervelend, maar dat is het óók voor hem. Vóór en na een lange werkdag heb ik ook liever de bedrijfsauto dichtbij huis dan dat ik 5 min moet lopen/rijden of een paar minuten met veel zware spullen moet sjouwen. Maar het is ook niet netjes van hem dat hij boos wegliep en 2 plekken inneemt.
.
beatje schreef:ikke schreef:
Dat is een goede raad. Met kans op wegsleep kosten en een boete. Top...
culaccino schreef:Romeo2007 schreef:Ik zeg toch niet dat ik een brief onder zijn ruit ga doen? Ik zeg dat we er weleens aan gedacht hebben. Denken is niet doen.
En dat jij er op een bepaalde manier mee kan omgaan; knap en goed van je. Helaas kan en wil niet iedereen dat zo.
Als ik het vervelend vind, dan mag dat toch?
Het parkeren is een openbaar gebied en hij mag daar parkeren. De vraag is meer of hij niet beter ergens anders kan parkeren waar hij minder mensen tot last is en daar gaat het hem juist om. Ik heb nergens meer of minder recht op dan hem.
Dit gaat meer puur om het stukje asociaal/menselijk met iemand meedenken. Er zit nota bene een officiële carpoolplek 5 min rijden hiervandaan.
Ik snap je wel en kan me goed voorstellen dat er de afgelopen 10 jaar veel is veranderd. Tuurlijk is dit voor jou heel vervelend, maar dat is het óók voor hem. Vóór en na een lange werkdag heb ik ook liever de bedrijfsauto dichtbij huis dan dat ik 5 min moet lopen/rijden of een paar minuten met veel zware spullen moet sjouwen. Maar het is ook niet netjes van hem dat hij boos wegliep en 2 plekken inneemt.
Nogmaals: ik zou nog eens proberen het gesprek aan te gaan, wie weet. Ik voelde me er in ieder geval wel vervelend bij toen ik meermaals werd aangesproken door de bewoners en dus parkeer ik sindsdien een flink eind verderop als dat praktisch mogelijk is. Misschien kun je hem eens voorstellen om die carpoolplek te gebruiken? Is die bewaakt? Kan me ook voorstellen dat je je auto liever niet 's nachts op een onbewaakte carpoolplek zet. En anders toch maar eens informeren wat de mogelijkheden en kosten zijn voor een vergunning.
lenaa_tje schreef:Het punt is wel dat hij er niet woont hè? Dat zorgt denk ik ook voor de meeste irritatie.
Hier ook veel werkbusjes die hier ook wel eens voor irritatie zorgen maar dat is als ze krom parkeren. Dan zorgen ze ervoor dat ze 2 of soms 3 parkeerplekken onmogelijk maken voor een grotere auto. Krijg hem er wel in maar ben dan toch bang aan schade aan de deur
Heel vervelend topicstarter!
ikke schreef:lenaa_tje schreef:Het punt is wel dat hij er niet woont hè? Dat zorgt denk ik ook voor de meeste irritatie.
Hier ook veel werkbusjes die hier ook wel eens voor irritatie zorgen maar dat is als ze krom parkeren. Dan zorgen ze ervoor dat ze 2 of soms 3 parkeerplekken onmogelijk maken voor een grotere auto. Krijg hem er wel in maar ben dan toch bang aan schade aan de deur
Heel vervelend topicstarter!
Er staan hier 4 - 6 werkbussen in de straat maar degenen met een bus parkeren voor hun eigen huis.
Ik ben de enige die daar soms last van heeft als ik weer zo nodig de vrachtwagen aan huis moet hebben.
Die 2,5mtr wordt wel gerespecteerd maar de spiegels steken 40cm aan elke kant uit......
_Nancy schreef:Behalve dat hij geen 2 plekken mag innemen, heb jij geen recht van spreken.
Ergeren mag natuurlijk, maar een openbare parkeer plek is een openbare parkeerplek.
Een paar jaar terug vond mijn oude overbuur vrouw ook dat ik op ‘haar’ plek stond, gewoon gemeente grond.. Ik betaal net als (bijna) ieder ander wegenbelasting, dus op openbare plekken mag ik net zo vaak staan als dat andere mensen dat mogen.
Wie t eerst komt, wie t eerst maalt.
Ik denk dat er voor jou niks anders op zit dan het proberen los te laten en te accepteren.
Ik heb hier ook regelmatig werk bussen voor de deur staan, vanaf 7 uur en rond 4 uur gaan ze weg ofzo. Kan ik wel niet leuk vinden, maar er iets van zeggen vind ik zwaar onterecht.