Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Peuk schreef:Ik herken me wel in het bericht van Jorienn.![]()
Ben van dezelfde leeftijd, verdien iets onder modaal. Totaal niet slecht als je pas 2 jaar werkt volgens mij. Ik heb in mijn eentje vaste lasten a €1200 euro. Ik doe nog steeds alles wat ik leuk vind, want ik houd hier wel voldoende voor over Maar sparen? Nee dat lukt absoluut niet. En dat is een keuze natuurlijk, maar anders zou ik ook niet gelukkig zijn. De dingen waar ik ook gelukkig van zou worden bereik ik met sparen.. dus het is een beetje dubbel. Ik ben niet ongelukkig, maar in je eentje is het leven best pittig mbt geld.
Jorienn schreef:Wel grappig, ik vind juist dat ik weinig verdien. Of nouja weinig, ik heb geen idee hoe ik alles ga rond krijgen. Ik vind het leven echt zo achterlijk duur.
Als je alleen bent, 25 jaar, goed gestudeerd hebt en een prima baan als accountmanager hebt, maar medische kosten van jezelf altijd extra hebt, flinke zorgverzekering, uiteraard geen recht op toeslagen....
Alleen een huis kopen is bijna niet te doen. Ja in regio’s waar ik niet vanuit kan werken + al mijn sociale contacten ervoor moet opgeven.....
Desondanks ken ik wel mensen die zelfs geld er voor moeten hebben wanneer ik samen met hun op buitenrit gaan en alles als verdien model zien. Dikke
Sterker nog dit soort mensen zijn hier zelfs niet welkom
DeMolenhoek schreef:Hier in België bleek uit een onderzoek dat het ideale gezinsinkomen rond de €7000 is. Dit is voldoende om een huis te kopen, te sparen, af en toe wat leuks te doen etc.
Blussem schreef:Pantykous schreef:Geen geld maakt wel ongelukkig, daar ben ik ook zeker van overtuigdMeer en meer geld maakt niet perse gelukkiger, dat is weer t andere uiterste.
Stress om geld maakt ongelukkig wat kan komen doordat je te weinig hebt maar kan ook komen doordat je boven je stand leeft of zelfs wanneer je zoveel hebt dat je constant druk om moet maken om niet kwijt te raken aan belastingen, rendementen, enz.