Ervaringen met bidet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:28

maava schreef:
In Azië is het niet meer dan normaal. :D Heb ook veel clip-on bidets gezien in Japan, online hoor ik ze er niet over klagen. (Vond het zelf nog te spannend om te proberen. :') )

In Italië staan ze ook in ieder huis en iedere hotelkamer.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:31

Wat ik me afvraag: Als je dus zo'n ding hebt, en er sproeit water uit. Dan komt dat water toch ook weer op die sproeier terecht? Dat is toch goor, zeker als meerdere mensen het gebruiken? Of zie ik dit verkeerd? :+

En hoe reinig je zo'n toilet dan? Hoe reinig je die sproeier? :+

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:12

AnnoNiemand schreef:
Wat ik me afvraag: Als je dus zo'n ding hebt, en er sproeit water uit. Dan komt dat water toch ook weer op die sproeier terecht? Dat is toch goor, zeker als meerdere mensen het gebruiken? Of zie ik dit verkeerd? :+

En hoe reinig je zo'n toilet dan? Hoe reinig je die sproeier? :+

Een bidet is een straal die van achteren komt. Er komt niets op de kraan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 01:15

Blussem schreef:
Palmera schreef:
Mijn ex heeft er een in de badkamer. Na toiletgebruik heb ik hem nooit gebruikt, maar wat een uitvinding voor na het stoeien! :+

Niet meer weer onder de douche moeten springen, gewoon even snel schoonspoelen op het bidet, geen natte benen/voeten, afdrogen en doorgaan met de dag. Snel en hygienisch.

Ik teken voor een badkamer met bidet.

(Flauw 18+ geintje)
Spoiler:
Mijn vriend likt het schoon na het stoeien:= Misschien zou je hem dat ook voor kunnen stellen :+

En dan moet zijn mond weer gepoets en gespoeld worden. Electrische tandenborstel en mondwater. Het blijft een ecologische voetafdruk. :+

En, het is mijn ex, ik wil niet meer dat ie me bevuild, laat staan dat ie me schoonmaakt :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-20 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:22

Oooh dit topic ligt al veel te lang stil. Ik zie hartstikke leuke opmerkingen voorbij komen.
Maarre.... vroeger hadden wij een bidet en toen gebruikte ik hem niet veel. Nu zou ik hem meer gebruiken. Hartstikke handig om jezelf s avonds even kort te wassen zonder veel watergebruik van de douche. Ook voor voeten handig. Of om een kledingstuk met de hand even uit te wassen. En natuurlijk top om de onderkant te wassen (geen Lassie aanwezig hier helaas).

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:48

Suzanne F. schreef:
Oooh dit topic ligt al veel te lang stil. Ik zie hartstikke leuke opmerkingen voorbij komen.
Maarre.... vroeger hadden wij een bidet en toen gebruikte ik hem niet veel. Nu zou ik hem meer gebruiken. Hartstikke handig om jezelf s avonds even kort te wassen zonder veel watergebruik van de douche. Ook voor voeten handig. Of om een kledingstuk met de hand even uit te wassen. En natuurlijk top om de onderkant te wassen (geen Lassie aanwezig hier helaas).
Ramptoerist :')

Veraaaaah

Re: Ervaringen met bidet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:53

Over de laatst gesproken optie had ik nog nooit gedacht! :')

Maar goed we hebben dan ook geen bidet. Op vakantie ofzo ook nooit gebruikt. Al denk ik wel dat het een schoner gevoel geeft.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:06

Deed me aan dir topic denken

Afbeelding

Heb je al een keuze gemaakt trouwens ts?

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 08:35

Danique_G schreef:
Deed me aan dir topic denken

[ [url=m/DPTzVJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je al een keuze gemaakt trouwens ts?

Of deze :

Afbeelding

Kan me niet herinneren of ik al gereageerd had, maar ik ken de bidets ook nog van toen ik een kind was. Zowel een aparte als een kraantje in jet toilet zijn allebei fijn. De losstaande is ook fijn als massage/relaxbak voor je voeten :P

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 20:37

Hahaha, grappig :P

Nee niet echt, voorlopig is het even aan de kant geschoven, keuken en douche hebben toch prioriteit, hahaha. Maar denk dat het idd de bum gun zou worden, tenzij het helemaal opgeschoven worden naar tot we iets kopen en het toilet helemaal herinrichten :P

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:29

Even een grote schop tegen dit topic :D
Ik ben (weer) aan het kijken naar een bidet maar ik zit met het volgende: we hebben een ingebouwde zwevend toilet. Ik begreep dat je een bidet aansluit op je waterbak leiding maar daar kunnen wij dus niet bij tenzij we het muurtje slopen.
Is er een andere manier om een bidet aan te sluiten?
Ik zag ook reisbidets, maar die moet je ofwel zelf inknijpen of werken met batterij. Ik wil graag alles oplaadbaar :Y)
Als jullie tips hebben hoe ik iets kan installeren zonder heel mijn toilet te slopen, graag :7

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:40

Op Ali heb je ook losse sproeiertjes..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:42

___1 schreef:
Op Ali heb je ook losse sproeiertjes..

Ja die moet je aansluiten op de waterbak, dat is dus het probleem: daar kan ik niet bij tenzij ik mijn muur sloop.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:43

Als je een wastafeltje in je toilet hebt dan kun je daar eventueel ook een bumgun op aansluiten? :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:42

Even een tussen oplossing; een draagbaar bidet op batterij
[url]https://www.amazon.nl/LQKYWNA-Elektrische-Automatische-Persoonlijke-Hygiënische[/url]

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:42

Dioxide schreef:
Als je een wastafeltje in je toilet hebt dan kun je daar eventueel ook een bumgun op aansluiten? :)

Heb je hier meer informatie over? Hoe heet dat in het Nederlands en waar is dat verkrijgbaar? Ik kan alleen bidet douches vinden die op de waterbak zijn aangesloten en niet die op het wasbakje/kraantje kunnen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:14

Suzanne F. schreef:
Dioxide schreef:

Heb je hier meer informatie over? Hoe heet dat in het Nederlands en waar is dat verkrijgbaar? Ik kan alleen bidet douches vinden die op de waterbak zijn aangesloten en niet die op het wasbakje/kraantje kunnen.

https://www.thebumgun.com/store/

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:42

Ik haal het topic even op.

We hebben in Spanje een bidet wat ik graag gebruik en wat zeker toen ik rugklachten had een enorme toevoeging was.

Terug in Nederland nu miste ik het frisse gevoel enorm. We hebben nu een stroomloze bidetbril gekocht en ik vind het echt een uitkomst. Voor 192 euro klaar, aan te sluiten met een koppeling op de aanvoer van de spoelbak. Voor degenen die een ingebouwde spoelunit hebben, zit er ook een beschrijving bij op de website.

Installatie was een fluitje van een cent.

www.frissebips.nl

Wij hebben dus de stroomloze Maro d’Italia. Alleen koud water en geen föhn, maar ik mis dat thuis ook niet.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:04

Niet helemaal doorgelezen, dus ik weet niet of het al genoemd is. Maar indo's gebruiken gewoon een fles water en hun linkerhand. In Afrika gebruiken ze plastic theepotjes, die zijn nu ook als curiositeit in Nederland te koop.

Ik vond het vooral heerlijk als ik ongesteld was. En je kan met zo'n fles of theepotje beter mikken waar je het hebben wilt, lijkt me.

Als je twijfelt of je überhaupt een bidet wilt, is dit een goede manier om te testen of je er veel gebruik van zult maken.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:27

Ik vraag me alleen af hoe dan?

Nog nooit zo'n ding gebruikt en het lijkt mij ook totaal niet praktisch...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:27

Ik kan uitstekend mikken met bidet ;-) Vooral voor de achterkant is een wat fermere douchestraal fijner dan een klots water uit een potje, lijkt mij ….

De hand gebruik ik dus niet, omdat er veel kracht achter gezet kan worden. Alleen nadroegen met wat toiletpapier of een handdoekje.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:28

ApplePapple schreef:
Ik vraag me alleen af hoe dan?

Nog nooit zo'n ding gebruikt en het lijkt mij ook totaal niet praktisch...

Bedoel je de potjes en fles of de bidetbril?

Voor de bidetbril:

https://youtu.be/oaCMuy6mQqA