Ik word er altijd heel fijn geholpen, er is een groot aanbod en prijs-kwaliteit vind ik ook prima. Er lopen ook bijna altijd acties waardoor je een stuk goedkoper uitkomt.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
LWDaisy schreef:Weten jullie trouwens of je nieuwe glazen in je oude bril kan laten plaatsen? Ik heb een super leuke Rayban waar ik eigenlijk geen afscheid van wil nemen haha.
_Lydia_ schreef:Na verschillende opticiens geprobeerd te hebben ga ik nu het liefst naar de Pearle.![]()
Ik word er altijd heel fijn geholpen, er is een groot aanbod en prijs-kwaliteit vind ik ook prima. Er lopen ook bijna altijd acties waardoor je een stuk goedkoper uitkomt.
_Lydia_ schreef:LWDaisy schreef:Weten jullie trouwens of je nieuwe glazen in je oude bril kan laten plaatsen? Ik heb een super leuke Rayban waar ik eigenlijk geen afscheid van wil nemen haha.
Ik heb hetzelfde probleem.
Na 3 jaar zijn mijn glazen helaas best beschadigd, maar mijn montuur vind ik nog steeds erg leuk. Over het algemeen is het mogelijk om glazen te vervangen, maar van wat ik begrepen heb zit er wel altijd een risico aan dat het montuur kan breken, vooral als deze al wat ouder is. Ik ben er dus nog niet helemaal over uit of ik het erop ga wagen.
lenaa_tje schreef:Ik zou het wel in de gaten houden als het de volgende keren weer zo extreem achteruit gaat! Maar is het een goede opticien moeten ze dat ook wel aangeven. Het is best een bekend probleem.
Ik had dat ook, ik kon echt niet zonder die extra min sterkte in mijn glazen. Tot ik standaard ‘s avonds hoofdpijn had. En nog heb ik een halfjaar aan die andere sterkte moeten wennen.
Bij een kwartje er bij of er af is er niks aan de hand dat is wel normaal.
_Lydia_ schreef:LWDaisy schreef:Weten jullie trouwens of je nieuwe glazen in je oude bril kan laten plaatsen? Ik heb een super leuke Rayban waar ik eigenlijk geen afscheid van wil nemen haha.
Na 3 jaar zijn mijn glazen helaas best beschadigd, maar mijn montuur vind ik nog steeds erg leuk. Over het algemeen is het mogelijk om glazen te vervangen, maar van wat ik begrepen heb zit er wel altijd een risico aan dat het montuur kan breken, vooral als deze al wat ouder is. Ik ben er dus nog niet helemaal over uit of ik het erop ga wagen.
KPet schreef:lenaa_tje schreef:Ik zou het wel in de gaten houden als het de volgende keren weer zo extreem achteruit gaat! Maar is het een goede opticien moeten ze dat ook wel aangeven. Het is best een bekend probleem.
Ik had dat ook, ik kon echt niet zonder die extra min sterkte in mijn glazen. Tot ik standaard ‘s avonds hoofdpijn had. En nog heb ik een halfjaar aan die andere sterkte moeten wennen.
Bij een kwartje er bij of er af is er niks aan de hand dat is wel normaal.
Die verslechtering kan soms een periode normaal zijn. Ik ben tussen mijn 21e en 28e van plm -2 naar -5,5 met -1,5 cilinder gegaan (ongeveer). Op gegeven moment had ik elke 9mnd nieuwe bril nodig. Inmiddels is het iets gestabiliseerd en kan ik 2jr met een bril (nu -6,25 c-1,5). Moet deze maand weer voor controle, mijn hoofd doet zeer, mag echt niet meer autorijden eigenlijk![]()
Mijn rechteroog kan ook niet meer volledig uitgecorrigeerd worden, terwijl mijn vader, blinde vink als hij is met zijn -8/-9 zoiets nog steeds 110% scores haalt.
Ogen gaan achteruit, sommige werken niet goed samen, sommige blijven wisselen. Is niets abnormaals aan (in sommige families) en -2 is echt zo erg niet.
marleen_88 schreef:Ik denk dat het per keten, stad en filiaal afhankelijk is, hoe de metingen worden gedaan en of er professioneel personeel is.
Rawr schreef:marleen_88 schreef:Ik denk dat het per keten, stad en filiaal afhankelijk is, hoe de metingen worden gedaan en of er professioneel personeel is.
Correct. Een optiekwinkel valt of staat met het personeel dat er werkt en zowel bij de ketens als bij de kleinere zelfstandigen vind je gigantisch goede winkels en gigantisch slechte... en alles er tussenin.
Zelf werk ik in een ijzersterk keten-filiaal waar de servicegerichtheid en de kennis en de kunde van het hele team zo hoog ligt dat klanten uit een grote regio naar ons toe komen ondanks dat er ook een filiaal in hun eigen dorp/stad is.![]()
Dat gezegd hebbende, er is maar 1 keten waar ik zelf echt nóóit een bril zou kopen en dat is Hans Anders. Na 8 jaar in de optiek ben ik zoveel meetfouten, algeheel gepruts en verhalen over belabberde service van klanten tegengekomen dat ik daar echt nooit binnen zou stappen.
IsaCalixa schreef:Ik ben erg ontevreden over de specsavers, bij een filiaal hier in het noorden (kan wel per pb) heb ik eens een bril gekregen die helemaal niet goed bleek afgemeten te zijn. Meerdere oogmetingen opnieuw laten doen, maar de opticien deed gewoon alsof ik gek was en dat ik me inbeeldde dat ik onscherp zag. Op den duur begon ik ook echt aan mezelf te twijfelen, alsof er iets flink mis was met mijn ogen..
Toen uiteindelijk laten meten bij de eyewish, en inderdaad de sterkte in mijn bril bleek niet overeen te komen met de meting. Kreeg daar nieuwe glazen, en eindelijk kon ik weer goed zien..
Ik ga dus alleen nog maar naar de eyewish
IsaCalixa schreef:Ik ben erg ontevreden over de specsavers, bij een filiaal hier in het noorden (kan wel per pb) heb ik eens een bril gekregen die helemaal niet goed bleek afgemeten te zijn. Meerdere oogmetingen opnieuw laten doen, maar de opticien deed gewoon alsof ik gek was en dat ik me inbeeldde dat ik onscherp zag. Op den duur begon ik ook echt aan mezelf te twijfelen, alsof er iets flink mis was met mijn ogen..