Joman schreef:Het is een groot bedrijf gebonden aan een CAO. Salaris is ingedeeld in schalen en delta's. De schaal voor de functie is vastgesteld, maar er zit ongeveer een bandbreedte van 30 delta's in die schaal, met een verschil van ongeveer 2000 euro tussen delta 0 en delta 30. Wie in welke delta zit, is vrij in te vullen waarbij wel in ogenschouw moet worden genomen, dat delta 30 alleen voor de echt ervaren werknemers is (langere tijd in het vak) en delta 0 voor beginnende functionarissen.
Je kunt ook nog enige tijd (een jaar of twee jaar) in een aanloopschaal worden geplaatst voordat je naar de schaal bijbehorend bij de functie wordt geplaatst. Dit is een schaal vooruitlopend op de passende schaal en ongeveer de helft van de delta's in die schalen komen overeen. (laatste helft van de aanloopschaal en eerste helft passende schaal).
Je onderste, dat gevoel bekruipt mij meer ja. En dat terwijl ik een betere achtergrond heb (op werkgebied en cv-technisch).
Dan is de timing voor een gesprek morgen wat ongelukkig want dan weet je waarschijnlijk nog niet wat met je bekende gaat gebeuren. Je kunt de vraag natuurlijk wel redelijk algemeen stellen: Hoe zit ik in mijn schaal t.o.v. anderen en het gemiddelde. En dan niet op naamniveau natuurlijk maar in wat meer generieke termen. Als HR afdeling wil je zo'n struktuur ook enigszins in evenwicht houden.