Extra kosten voor een betalingsregeling?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:58

Brainless schreef:
santie schreef:
Ook is het bij Famed zo, dat als er een regeling van 10 termijn is afgesproken en jij het toch eerder (bv in 6 termijnen) kan afbetalen, jij voor die overig 4 termijnen (die je niet nodig hebt gehad) evengoed nog die € 5,- verschuldigd bent.

Nee dat is niet zo.. zodra het bedrag is afgelost stoppen de termijnen en hoef je ook geen 5E voor de resterende maanden te betalen.

Dat zeg jij, de rekeningen van Famed zeggen toch echt iets anders. Het word netjes uitgelegd aan de telefoon. In een schriftelijke bevestiging staat alles netjes voor gerekend en het bedrag incl extra kosten welke schriftelijk overeengekomen word moet betaald worden. Zodra jij de 1e termijn betaald, ben je akkoord met deze voorwaarden. Heb dit zelf 2x bij de hand gehad.
Laatst bijgewerkt door santie op 03-07-20 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Extra kosten voor een betalingsregeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:01

Het wil nog wel eens helpen ze te bellen en je verhaal uit te leggen.

Brainless
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:03

santie schreef:
[
Dat zeg jij, de rekeningen van Famed zeggen toch echt iets anders.

Yep dat zeg ik... hier (dit jaar nog) niet hoeven bijbetalen na het restbedrag in 1 x af te lossen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:04

Magrathea schreef:
purny schreef:
Nee jouw bericht klopt niet. Tandarts heeft een dienst bewezen waar ik voor moet betalen, stuurt deze nota door naar Infomedics en infomedics stuurt mij de nota. Ik geef aan dat ik het niet in 1 keer kan betalen, zou het wel willen maar de vraag is hoe en ik moet 5 euro per keer extra betalen voor iets wat geautomatiseerd loopt...
Dus er is helemaal geen sprake van einde betalingstermijn ik wil het zels nog binnen de tijd aangeven.

Ik heb trouwens ook wel eens een betalingsregeling gehad bij Infomedics, en je kon destijds gewoon kiezen hoeveel termijnen je wilde. Als je het niet in 1x kan ophoesten kan ik me niet voorstellen dat die 5 euro per keer meer dan 10% van het maandbedrag is. Dus zowel relatief als absoluut gezien vind ik 5 euro erg weinig.

Kan jij in purny haar portomonnee kijken dan?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:07

Brainless schreef:
santie schreef:
[
Dat zeg jij, de rekeningen van Famed zeggen toch echt iets anders.

Yep dat zeg ik... hier (dit jaar nog) niet hoeven bijbetalen na het restbedrag in 1 x af te lossen.

Dat klopt wel, maar dat was wel het bedrag incl de extra kosten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:08

Jester_ schreef:

:roll: nee, maar ik vind dat een bedrijfje dat de incassos doet van clienten van tandartsen andersom ook niet verantwoordelijk zijn voor of iemand wel of niet de tandarts kan betalen. Die extra termijnen kosten nu eenmaal geld. Doe je niks aan.

En als je maximaal 50 euro per maand kan verliezen en je moet ergens 500 euro betalen dan heb je je wel érg grof verkeken op de kosten. Ik zou in dezen dan ook eerder naar de tandarts kijken die er toch even een indicatie van de rekening had moeten geven. Doet die van mij in elk geval wel, en heeft in het verleden ook wel eens een beetje gerekt door de rekening wat later op te sturen enzo, waardoor ik er vast wat geld voor opzij kon leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:10

Dat vraagt ts allemaal niet. Hier heeft ze toch helemaal niets aan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 15:11

Maar het gaat ook niet alleen om mij he... het gaat ook om mensen die door dit soort geintjes zorg gaan mijden. Er zit niets anders op om het bedrag in 1 keer te betalen omdat ik weiger met die poppenkast mee te gaan.
Ik vind het jammer dat tandzorg op zo'n manier moet gaan en dat dat soort bedrijven de mensen in feite straffen omdat het bedrag niet in 1 keer betaald kan worden.

Brainless
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:11

santie schreef:

Nee hoor.. heb aangevraagd wat het werd als ik die maand direct alles zou betalen.. kreeg een berekening (zonder die extra 5E voor de resterende maanden) en heb dat gelijk betaald.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:12

kun je het geld anders niet even van iemand lenen om de factuur wel in een keer te kunnen voldoen? neem aan dat je dan wat meer lucht hebt. succes!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:13

juval schreef:
kun je het geld anders niet even van iemand lenen om de factuur wel in een keer te kunnen voldoen? neem aan dat je dan wat meer lucht hebt. succes!

Dit wilde ik ook net zeggen.
En die persoon in dezelfde termijnen terug betalen, maar dan zonder die extra 5 euro.

Ik moet zeggen dat ik deze extra kosten ook schrijnend vind bij mensen die duidelijk van goede wil zijn.
Hoe wil je mensen wel echt in de schulden krijgen denk ik dan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 15:14

Magrathea schreef:
Jester_ schreef:

:roll: nee, maar ik vind dat een bedrijfje dat de incassos doet van clienten van tandartsen andersom ook niet verantwoordelijk zijn voor of iemand wel of niet de tandarts kan betalen. Die extra termijnen kosten nu eenmaal geld. Doe je niks aan.

En als je maximaal 50 euro per maand kan verliezen en je moet ergens 500 euro betalen dan heb je je wel érg grof verkeken op de kosten. Ik zou in dezen dan ook eerder naar de tandarts kijken die er toch even een indicatie van de rekening had moeten geven. Doet die van mij in elk geval wel, en heeft in het verleden ook wel eens een beetje gerekt door de rekening wat later op te sturen enzo, waardoor ik er vast wat geld voor opzij kon leggen.

Die 500 euro is natuurlijk een voorbeeld, maar bij een wortelkanaalbehandeling zit je al gauw rond dat bedrag toch ?

Sansevieria
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:15

TS, ik vind het ook heel erg, iemand die al minder te besteden heeft wordt zo nog meer uitgekleed, en komt er financieel vaak alleen nog maar slechter voor te staan.

Mensen die een betalingsachterstand bij CZ hebben, die gooien ook asociaal veel er bovenop elke maand.

Gelukkig zelf niet mee te maken, maar ik zie het op mijn werk voorbij komen.
Laatst bijgewerkt door Sansevieria op 03-07-20 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:16

purny schreef:
Magrathea schreef:

Die 500 euro is natuurlijk een voorbeeld, maar bij een wortelkanaalbehandeling zit je al gauw rond dat bedrag toch ?

Ja, zeker. Maar het kost nu eenmaal geld. Daar kun je de tandarts niet echt op aankijken, en het administratiebureau al helemaal niet.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:17

Brainless schreef:
santie schreef:

Nee hoor.. heb aangevraagd wat het werd als ik die maand direct alles zou betalen.. kreeg een berekening (zonder die extra 5E voor de resterende maanden) en heb dat gelijk betaald.

Dan meten ze daar met twee maten. Ik zit in de schuldhulp en heb het toch echt anders meegemaakt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:18

Is het geen optie om volgend jaar je verzekeringspakket uit te breiden voor tandartskosten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:21

Magrathea schreef:
purny schreef:

Ja, zeker. Maar het kost nu eenmaal geld. Daar kun je de tandarts niet echt op aankijken, en het administratiebureau al helemaal niet.

Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van de schuldenproblematiek in Nederland.
Schulden worden torenhoog door administratie- en incassokosten. Deze rekenen zulke belachelijke bedragen, dat mensen dieper en dieper in de schulden raken.
Kun jij heel stoer zeggen het kost nu eenmaal geld. Maar uiteindelijk kost deze problematiek jou en mij ook geld. Dus liever stoppen dit soort bedrijven met dit soort onzinnigheden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:23

Magrathea schreef:
Jester_ schreef:

Dan moet die indicatie wel kloppen. Ik kreeg een keurige schatting en kon netjes bekijken wat er vergoed zou worden. Tot de behandeling bezig was en er wat meer moest gebeuren en kosten bijkwamen die niet bij de indicatie meegenomen waren. En toen kreeg ik een rekening die 2 keer zo hoog was en die ik dus zelf moest betalen. Ik had niet verwacht dat er naast mijn verzekering en potje nog meer nodig was, ook niet na de indicatie van de TA.

Purny, ik heb het ook niet gedaan, maar ergens anders kunnen lenen. De behandeling die daarna nog plaats moest vinden heb ik wel afgezegd, terwijl die eigenlijk wel nodig waren. Infomedics vond ik ook niet prettig om te overleggen over de termijnen. Aan de ene kant een fijn systeem met lange betalingstermijn, maar alleen prettig als je in 1 keer kan betalen.

Het klinkt allemaal zo simpel, TA verzekering, potje en alleen gaan als je het in 1 keer kan betalen. Dan krijg je dus mensen die maar niet gaan, omdat het niet te betalen is. Het is nogal een klap geld, een uitgebreide verzekering met een potje ernaast. Als je dat kan betalen is die 5 euro per termijn ook niet zo erg, maar voor andere is bijvoorbeeld 50 euro erbovenop wel een hoop geld.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:31

Joman schreef:
Magrathea schreef:

Schulden worden torenhoog door administratie- en incassokosten. Deze rekenen zulke belachelijke bedragen, dat mensen dieper en dieper in de schulden raken.
Kun jij heel stoer zeggen het kost nu eenmaal geld. Maar uiteindelijk kost deze problematiek jou en mij ook geld. Dus liever stoppen dit soort bedrijven met dit soort onzinnigheden.

Denk je dat de schuldhulpverlening overbodig wordt als een incassobureau voortaan de kosten dan maar elders verdeelt?

Ik zeg helemaal niks "stoers", ik denk dat het nogal idioot is om de oplossing van een heel fundamenteel probleem in Nederland te zoeken bij een administratief bureau voor medische kosten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 15:32

Cayenne schreef:
Is het geen optie om volgend jaar je verzekeringspakket uit te breiden voor tandartskosten?

Dat is ook zeker een ding wat ik moet doen. Helaas kan ik hem nu niet ophogen.
Ik krabbelde mij ook al achter mijn oren qua behandeling. 2 gaatjes en verdoving kostte mij 150 euro.

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:34

purny schreef:
Cayenne schreef:

Ik krabbelde mij ook al achter mijn oren qua behandeling. 2 gaatjes en verdoving kostte mij 150 euro.

Kan je anders niet wat lenen van iemand en het dan weer terugbetalen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 15:35

Dat ga ik maar doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:37

Magrathea schreef:
Joman schreef:

Denk je dat de schuldhulpverlening overbodig wordt als een incassobureau voortaan de kosten dan maar elders verdeelt?

Ik zeg helemaal niks "stoers", ik denk dat het nogal idioot is om de oplossing van een heel fundamenteel probleem in Nederland te zoeken bij een administratief bureau voor medische kosten.

Dat denk ik niet. Bij te laat betalen van facturen, worden duizenden euro's aan kosten gerekend.
Overbodig niet, een stuk minder nodig wel. Ga de docu schuldig maar eens bekijken. Wordt je wellicht een stuk wijzer van ipv zoveel onzinnigs te typen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:39

Joman schreef:
Dat denk ik niet. Bij te laat betalen van facturen, worden duizenden euro's aan kosten gerekend.
Overbodig niet, een stuk minder nodig wel. Ga de docu schuldig maar eens bekijken. Wordt je wellicht een stuk wijzer van ipv zoveel onzinnigs te typen.

Ik zou het fijn vinden als je niet zulke aannames maakt. Kan jij in mijn portemonnee kijken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:39

purny schreef:
Cayenne schreef:

Eigenlijk vind ik dat nog mee vallen. Ik ben voor hetzelfde wel in de 200 euro kwijt geweest.
Maar het is natuurlijk sowieso veel geld!