Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
justkid schreef:Het is volgens mij nog te vroeg om een keus te maken. Zoals je zelf ook zegt eerst weer rijles. En dat kan je natuurlijk ook meerdere keren per week gaan doen..
Toen ik begon met paardrijden op mijn 20e was ik met mijn fulltime baan toch wel 3 a 4 keer per week op de manege te vinden. 2 keer les, een keer carrousel rijden en op zondagochtend altijd een buitenrit. Wat een heerlijke tijd. Dat was voor mij al een droom waarmaken.
Mijn eigen paard kwam bij mij pas op mijn 40e, tja dat liep gewoon zo en ook dat was prima. Ik vind het net zo leuk als dat ik me als klein meisje altijd al had voorgesteld. Niks is te vergelijken met buiten door het bos rijden met je eigen paard. Een band met je eigen paard is geweldig.
Dus mijn tip, lekker veel gaan paardrijden en dan kijken wat er op je af komt.
Een huisje of een paard...
anjali schreef:@Juval, het lukt niet altijd om alles precies zo te laten verlopen als je het gepland hebt.Omdat het leven vaak anders verloopt buiten je eigen keuzes om.Misschien maar goed ook,dat houdt het spannend!
juval schreef:anjali schreef:@Juval, het lukt niet altijd om alles precies zo te laten verlopen als je het gepland hebt.Omdat het leven vaak anders verloopt buiten je eigen keuzes om.Misschien maar goed ook,dat houdt het spannend!
tuurlijk, het hele leven is spannend en onvoorspelbaar.. ik wilde ts alleen even mijn situatie voorspiegelen. Ik zou in haar situatie geen reden zien om te wachten met het kopen van een paard... ik ben blij met mijn volgorde. Als ik eerst een vriend huis en kinderen had gedaan, had het paard er waarschijnlijk nooit meer gekomen.
marleen_88 schreef:Ik zou met een eigen paard ook even wachten, hoe weet je zo zeker dat de rijlessen jou gaan brengen, wat je hoopt? Straks zit je met een aangekocht paard en blijkt je interesse toch ergens anders naar uit te gaan.
Ik vind een eigen huis persoonlijk belangrijker, maar je kunt nog prima sparen als je wel besluit het paard te kopen.
het is niet vanzelfsprekend dat het eerst dit en dan dat is... Het kan zomaar zijn dat je moet kiezen om uberhaupt 1 van de 2 te realiseren. En vanuit dat oogpunt: wil je dan zorgen dat je zelfstandig bent of dat je een paard hebt? Helderder schreef:Paard. Je wilt het graag, het geeft je energie, beiderzijds is thuis blijven wonen geen probleem en ik vind dat je desondanks nog veel kunt sparen voor een huis.
Wat zou, naast dat je verwacht dat de huizenprijs nog verder door stijgt, een reden zijn om op jezelf te gaan? Wil je dat zelf ook al echt of meer omdat het zo 'hoort'?
Lekker je gevoel volgen en gaan voor dat paard.
xRaisin schreef:Ik denk dat er in elke levensfase wel een reden te bedenken is om het kopen van een paard uit te stellen, en voor je het weet kan het niet meer en zou je willen dat je het veel eerder gedaan had.
xRaisin schreef:hah, mijn moeder zou willen dat ik eerst een paard gekocht had, zodat ik het mij niet kon veroorloven dat ik 70 km verderop zou verhuizen![]()
Maargoed, als je al concrete verhuisplannen hebt, zou ik even wachten met de aanschaf van een paard. Maar anders gewoon lekker doen! Ik denk dat er in elke levensfase wel een reden te bedenken is om het kopen van een paard uit te stellen, en voor je het weet kan het niet meer en zou je willen dat je het veel eerder gedaan had. Plus, als je full time werkt en nog thuis woont, is het volgens mij best goed te doen om te sparen naast het houden van een paard!
ook ruim na mijn afstuderen (en terwijl ik een fulltime baan had). 
Tsja aanschaf is toch wel wel 5-7 duizend euro, maandelijkse kosten minimaal 350 en stel als ie ziek wordt of veranderd in een zorgenkindje, of nog erger: dat ie dood gaat. Wel besloten om in ieder geval het eerst een jaar gewoon te gaan lessen, te oriënteren op wat ik wil en te kijken hoeveel ik in de praktijk spaar. Of misschien gewoon een huis kopen waar het wel betaalbaar is (noorden van het land bijv, maar of je daar dan werk kan vinden) of meedoen met de loterij en het beste hopen
[***] schreef:Overlegd met mijn ouders en ik ben er nog niet helemaal over uit, mijn ouders zijn niet thuis in de paardenwereld en schrokken van de kostenTsja aanschaf is toch wel wel 5-7 duizend euro, maandelijkse kosten minimaal 350 en stel als ie ziek wordt of veranderd in een zorgenkindje, of nog erger: dat ie dood gaat. Wel besloten om in ieder geval het eerst een jaar gewoon te gaan lessen, te oriënteren op wat ik wil en te kijken hoeveel ik in de praktijk spaar. Of misschien gewoon een huis kopen waar het wel betaalbaar is (noorden van het land bijv, maar of je daar dan werk kan vinden) of meedoen met de loterij en het beste hopen
joyce_eddy schreef:[***] schreef:Overlegd met mijn ouders en ik ben er nog niet helemaal over uit, mijn ouders zijn niet thuis in de paardenwereld en schrokken van de kostenTsja aanschaf is toch wel wel 5-7 duizend euro, maandelijkse kosten minimaal 350 en stel als ie ziek wordt of veranderd in een zorgenkindje, of nog erger: dat ie dood gaat. Wel besloten om in ieder geval het eerst een jaar gewoon te gaan lessen, te oriënteren op wat ik wil en te kijken hoeveel ik in de praktijk spaar. Of misschien gewoon een huis kopen waar het wel betaalbaar is (noorden van het land bijv, maar of je daar dan werk kan vinden) of meedoen met de loterij en het beste hopen
Ik vind je keuze erg verstandig. Helemaal als je geen opvang net hebt. ( zoals ouders in de paarden)
Ik maakte destijds andere keuzes en dat resulteerde uiteindelijk in verkoop van het paard.