Ir111 schreef:@TS, ja sorry. Ik had mijn bericht nog aangepast later.
Hoezo dwang? Je kunt toch gewoon nee zeggen?
Ja, je kan nee zeggen. Maar er is wel kans dat je in de toekomst geen keus meer hebt. En het is dwang omdat je niet kan kiezen. Er is 1 partij die dit aanlegd en de prijs stelt.
FleurVP schreef:Hier betaal ik maandelijks 50 euro aan de coöperatie (dat zou over 10-15 jaar naar iets van 30 moeten gaan), 23 euro aan de provider en dan de 2300 aansluitkosten. Wij moesten meer betalen omdat we later zijn aangehaakt. Coax aansluiting via Ziggo was even duur en is ook bijna 70 per maand. Anders hebben geen werkend internet dusja... niet echt een keus. Coöperatie heeft geen winstoogmerk, aanleg in het buitengebied is gewoon duur, anders zaten de commerciële partijen hier wel. Gelukkig nu wel 1000mbps internet, sneller dan dat we in de stad hadden. Mijn man is daar erg blij mee.
Het is veel geld maar er staan hier ook niet echt kleine huizen/ percelen in het buitengebied, onderhoud is ook duur dus mensen zijn wel wat gewend en zo'n aansluiting voegt waarde toe aan je huis.
Laatste ben ik het echt niet mee eens. Niet iedereen in buitengebied is rijk. Dit is Groningen en prijzen liggen laag. Ons huis met grond is goedkoper dan onze woning op de veluwe in een woonwijk. En hier is veel al lang familie bezit en echt niet alles is altijd overal top onderhouden.
Het zijn gewoon schandalige prijzen en zeker de korte tijd die je hebt om op zo een aanbod in te gaan en een dusdanig bedrag te betalen.
En het gaat niemand wat aan, maar wij kunnen het betalen ja. Ik heb het er alleen echt niet voor over. En het gaat me om het principe dat ze denken dat zo een voorstel normaal is.
Ons abonnement voor tv/internet is echt goedkoper dan wat je dan moet nemen. Wij hebben het heel basis en komen er prima mee weg.
En qua meerwaarde.........Wij verbouwen ons huis, het wordt geisoleerd en voor paarden een en ander aangelegd. Ben niet bang dat we het niet zouden kunnen verkopen.