Vliegen in huis..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:14

Ja ik had er ook even naar gekeken en durf het niet aan. Ik vang ook zat nuttige insecten in huis die ik weer terug buiten zet of in het geval van spinnen mooi laat zitten.
Gelukkig werkt mijn BSI vliegenval die boven de paardenstal hangt weer als een dolle, en daar zitten echt alleen vliegen in. Ik moet zeggen sinds ik dat ding heb hangen dat er ook veel minder vliegen in huis zitten. Boven staan de ramen eigenlijk altijd op ventilatiestand (daar kunnen ze door), het badkamerraam open en de slaapkamerramen 's avonds ook weleens. Gelukkig daar ook amper vliegen en muggen tot nu toe. Vorig jaar sliepen we onder een klamboe maar die hebben we nu nog niet opgehangen. Mocht het weer erger worden dan kan ik altijd nog een 2e vliegenval ophangen een paar meter van de deuren en het terras ofzo.
Ik hou nu wel de openslaande deuren goed dicht, we hebben daar nu geen gordijnen maar ik overweeg een rails met van die hele dunne transparante linnen gordijnen. Dan kunnen als het deze zomer weer 40 graden wordt bv. wel luchten 's avonds zonder dat er van alles meteen naar binnen vliegt. Ze moeten toch eens mooiere horren en vliegengordijnen uit gaan vinden...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:31

Misschien wat ranzig, maar wij hangen van die plakrolletjes op. Binnen een dag alle vliegen gevangen. Gewoon ergens in een hoek of aan een lamp oid.
Daarnaast keuken zoveel mogelijk opgeruimd houden, vuilbakken op tijd leeghalen etc. Wij hebben nog geen horren en het schuifraam kan nu gewoon open staan zonder dat er een ganse stamboom aan vliegen rondvliegt in de keuken.

chamion
Huisheks

Re: Vliegen in huis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:38

Ik heb ook veel vliegen in huis, landelijke omgeving, veel dieren hier in de buurt en de vuilnis wordt hier weinig opgehaald (kan ik ook niet veranderen) en vaak is de gezamenlijke verzamelpunt vol. Dus veel vliegen in huis. Heb nu al een jaar BSI vliegenval buiten. Deze werkt al een tierelier. Heb er nu totaal 3 opgehangen, welke allemaal in een uit hoek van mijn tuin, weg van het huis. Zodat de vliegen daar heen gaan en niet hier naar binnen. En ik merk het echt. Heb met eten in de tuin geen afdek materialen meer nodig en ook in huis duidelijk minder vliegen.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:27

beatje schreef:
juval schreef:
investeer in horren! daar heb je heel veel plezier van. En verder inderdaad deuren goed dichthouden.
Ik heb deze in de bijkeuken: https://www.insect-free.eu/start-set-di ... EoQAvD_BwE
dat werkt erg goed.

Maar dat is tocg gebasseerd op landbouuwgif.? Ik zou dat toch niet zomaar rondspuiten het word ook gebruikt in vlooienbanden en te bestrijding vd buxus mot. En dan sterven vogeltjes weer die de mot eten.
Ik geloof best dat we er zelf niet acuut dood van gaan, maar zou dat eng vinden. Wij hebben dus gewoon vliegengordijnen .heel enkel vliegt er eens 1 mee naar binnen en die mep ik of de katten vakkundig dood.

Volgens mij niet. Het zit in heel veel vliegenspray.het is eigenlijk zenuwgif. Veerust bevat dezelfde werkzame stof. Officieel mag de flybuster niet in Nederland verkocht worden.

beatje

Re: Vliegen in huis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:06

Werking
Voor insecten vertonden deze middelen een knock-down effect. Een insect dat met het gif in aanraking komt, sterft binnen een heel korte tijd, hoogstens enkele minuten.

Nadelen van natuurlijke pyrethroïden:
– niet selectief, dat wil zeggen dat ook nuttige insecten bij contact met het middel gedood worden.
– zeer korte werkingsduur waardoor meerdere toepassingen nodig zijn, waardoor het bovenstaande nadeel ook steeds opnieuw de kop opsteekt.

Voordelen van natuurlijke pyrethroïden:
– worden zeer snel afgebroken, geringe milieubelasting.
– bestaat uit verschillende werkzame, natuurlijke stoffen, waardoor de kans dat insecten resistentie ontwikkelen tegen het middel praktische onbestaande is
-erkend in de biologische teelt

Voorzorgsmaatregelen

Ondanks het feit dat het een natuurlijk product betreft moet u zeker ook uw voorzorgsmaatregelen nemen bij gebruik van dit middel. Allergische reacties zijn niet uitgesloten met huiduitslag tot gevolg bij gevoelige mensen.

Bijen
Tot slot nog deze bedenking : op heel wat websites van leveranciers wordt vermeld dat dit product ongevaarlijk is voor bijen. Waarschijnlijk moet dit genuanceerd worden, het is inderdaad ongevaarlijk voor bijen, maar ze mogen wel niet door het product geraakt worden. Of het middel moet ’s avonds toegepast worden, na de vlucht van de bijen.

Het zou biologisch zijn zolang je er niet allergisch voor bent.
Persoonlijk zou ik het niet bij kleine kinderen gebruiken.