Huisgenoot uitzetten, hoe aanpakken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:02

Dus jij bent bij je vriendin in gaan wonen en haar huisgenote , wat voor restricties zijn haar nu opgelegd om de tortelduifjes niet te storen? We horen alleen jouw kant van het verhaal maar ik kan me goed voorstellen dat die vriendin dacht een fijne woonruimte met goed gezelschap te hebben en dan kom jij opduiken als medebewoner. En wat is haar verteld in het begin? Prima dat je hier woont maar blijf op je slaapkamer want wij willen privacy? Je mag van vier tot vijf in de keuken? Na acht uur in de badkamer?? Klinkt misschien negatief en ik snap haar niet want ik had allang zelf een andere woonruimte gezocht maar dit is natuurlijk niet de manier. Ga het gesprek nog maar eens aan en anders zoeken jullie met z'n twee andere woonruimte, ben je er ook vanaf.

laraxXxemma

Re: Huisgenoot uitzetten, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:07

Ik las het eerder als dat ze al samen woonden en die vriendin onderdak hebben gegeven.. Voor het uit willen zetten maakt het weinig uit denk ik, maar misschien voor de verduidelijking wel.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:10

laraxXxemma schreef:
Ik las het eerder als dat ze al samen woonden en die vriendin onderdak hebben gegeven.. Voor het uit willen zetten maakt het weinig uit denk ik, maar misschien voor de verduidelijking wel.

Maar dat maak je toch nooit officieel als je iemand tijdelijk laat logeren?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:14

Was niet moeilijk zoeken

TS post op 17/01/20 mijn vriendin woont in ........en ik ben veel daar.
Ik denk dat dit boel verklaart....gevonden op pagina2 van zijn berichten buitenrij maatje gezocht.
Dit zaakje stinkt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:15

laraxXxemma schreef:

Waar lees je dat? Ik kan het niet vinden namelijk.

Ik denk dat het wel uitmaakt voor de hele situatie op welke grond die vriendin aanvankelijk daar is komen wonen en hoe de situatie toen was.
Wettelijk zal het inderdaad vast niet veel uitmaken, maar menselijk gezien wel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:16

Volgens mij woonde ze er allang voor dat ts een relatie met de andere bewoner had. Het is ook wel begrijpelijk dat ze geen pottekijkers willen maar wanneer ze niet weg wil en altijd netjes huur heeft betaald dan geniet je nogal wat bescherming en in veel gevallen zeer terecht.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:16

Vriendin woonde daar al VOOR de TS

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:17

Nou laraxxxemma, ik vind dat nogal veel uitmaken. Inwonende vriendin die moet inschikken en vervolgens opkrassen als vriendje (?) erbij intrekt vs samenwonend stel heeft vriendin onderdak geboden en wil nu het rijk alleen. Ingeval van de laatste situatie vind ik het heel redelijk dat je uit behoefte aan meer privacy vraagt of de inwonende vriendin wat voor zichzelf wil gaan zoeken, ingeval van de eerste situatie (en de openingspost wijst daar wel op) is het eerder: wegwezen, eerst was het wel gezellig met jou erbij en lekker qua kosten delen maar nu opgehoepeld want je moet plaatsmaken voor vriendlief.

Ts reageert niet meer, ik ben wel benieuwd naar wat nadere toelichting van zijn kant. Misschien ligt het toch anders?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:19

Askja schreef:
Nou LindyH, ik vind dat nogal veel uitmaken. Inwonende vriendin die moet inschikken en vervolgens opkrassen als vriendje (?) erbij intrekt vs samenwonend stel heeft vriendin onderdak geboden en wil nu het rijk alleen. Ingeval van de laatste situatie vind ik het heel redelijk dat je uit behoefte aan meer privacy vraagt of de inwonende vriendin wat voor zichzelf wil gaan zoeken, ingeval van de eerste situatie (en de openingspost wijst daar wel op) is het eerder: wegwezen, eerst was het wel gezellig met jou erbij en lekker qua kosten delen maar nu opgehoepeld want je moet plaatsmaken voor vriendlief.

Ts reageert niet meer, ik ben wel benieuwd naar wat nadere toelichting van zijn kant. Misschien ligt het toch anders?

Het zou dan netter zijn als de vriendin bij TS introk ipv hij bij zijn vriendin. Dan kon de andere vrouw tenminste gewoon blijven wonen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:26

Nou ik doe wel onderzoek hoor

Rond 02-09-2019 woont hij iig bij zijn vader
Ergens in okt is het echt aan met zijn vriendin dus ik denk okt ontmoet

In januari dit jaar wonen ze niet samen.

Alles uit zijn geschiedenis gehaald...moet wat beide kids liggen te slapen
Trek zelf jullie conclusies

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:38

Hoofdbewoner is de baas en kan de onderhuurster eruit zetten per direct zolang ze niet op contact staat.

Als de hoofdbewoner zelf niet officieel in de woning woont maar op een ander adres en de onderhuurster wel nog in de woning woont is het een kraak en kan je alleen juridisch deze eruit zetten.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:52

tita schreef:

Jezus mina, dit gaat ook wat ver vind je zelf ook niet? :=

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:53

UhNee schreef:
tita schreef:

Jezus mina, dit gaat ook wat ver vind je zelf ook niet? :=

Ach iemand gewoon naar buiten flikkeren en op bokt plaatsen ook lijkt me.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 17:05

Ik vind het jammer, jammer hoe er gereageerd word. Zoals te lezen in de op, zijn er al gesprekken geweest. Zoals in mijn eerdere reactie zonder resultaat.

Hele verhaal word verdraaid, en er word door veel zomaar ergens vanuit gegaan zonder dat het bekend is.

Aangezien een hoop te beroerd zijn te lezen, normaal te reageren en af te wachten met welke feiten ik nav vragen kom. Vind ik het niet noodzakelijk meer verder in gesprek te gaan en verder verhaal te doen.

Voor degene die wel gewoon normaal en behulpzaam gereageerd hebben. Dank hiervoor +:)+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:07

Maar jij bent ook niet duidelijk, wanneer je zegt : Ik heb een relatie en we zijn samen gaan wonen en we willen de medehuurder er graag uit hebben, ondanks haar vervelende gedrag, hoe kunnen we dat netjes regelen. Dan had je heel andere antwoorden gehad.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:21

Ricie schreef:
Ik vind het jammer, jammer hoe er gereageerd word. Zoals te lezen in de op, zijn er al gesprekken geweest. Zoals in mijn eerdere reactie zonder resultaat.

Hele verhaal word verdraaid, en er word door veel zomaar ergens vanuit gegaan zonder dat het bekend is.

Aangezien een hoop te beroerd zijn te lezen, normaal te reageren en af te wachten met welke feiten ik nav vragen kom. Vind ik het niet noodzakelijk meer verder in gesprek te gaan en verder verhaal te doen.

Voor degene die wel gewoon normaal en behulpzaam gereageerd hebben. Dank hiervoor +:)+

Dan moet je zelf ook niet met een half verhaal aankomen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:55

Prrrr schreef:
Ik denk dat je huurder opgelet heeft - de eerste negen maanden van hospitahuur gelden als proeftijd, daarin heeft een kamerhuurder geen huurbescherming. Daarna wel.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... merverhuur

Waarom denk je dat ze pas na twee jaar huurbescherming heeft? Jullie hebben toch niets op papier gezet?

Dit. Het maakt niet uit welke naam je het geeft, als het aan de kenmerken van (hospita)huur voldoet, dan is het dat.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:36

Er hoeft geen contract te zijn, regelmatige betalingen zijn genoeg om aan te tonen dat je huur betaalt en dan mag je er niet zomaar uit gezet worden.
(Bron: politieagent toen mijn ex me op straat zette)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:43

Ik zou eens juridisch advies inwinnen bij het juridisch loket.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:59

tita schreef:

Hihi Sherlock!

Leuk al die juristen op bokt, maar jullie zijn allemaal flink gezakt. Je kunt iemand niet zomaar op straat zetten, zelfs bij een dreigende situatie zal dat een lange adem worden en dat is hier niet eens aan de hand.

TS; klinkt inderdaad of jullie gewoon graag samen willen zijn. Ga dan zelf een ander huis zoeken. Wanneer je alles volgens de regels wil doen is dat overigens sowieso het makkelijkst. Maar goed ik lees in de OP al dat je je als dreinende kleuter wil gedragen.. Veel succes samen.