Welke auto hebben jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:49

Ik rij nu in een Skoda Fabia Combi uit 2018, en hoewel het niet de meest mooie auto is (al wordt hij door de kont wel wat meer auto en is hij knalblauw) is het wel de favoriete auto die ik ooit heb gehad. Ik rij er 1 op 20 mee, ik kan een half huis meenemen, hij is pittig genoeg wanneer nodig, zit lekker en is oerdegelijk.

Hiervoor rondgereden in een Peugeot 107 en daar ging alles aan stuk wat er aan stuk kon gaan. Hij bleek ook lek en nadat er liters water uit de achterbak kwamen, de bekleding beschimmeld was en de ramen bij regen aan de binnenzijde vochtiger waren dan buiten heb ik hem mooi opgepoetst naar de garage gebracht. Die vonden hem prachtig en ik heb tot vandaag medelijden met de nieuwe eigenaar die er zo’n 4000 euro voor betaald moet hebben.

Dan hebben we ook nog een BMW 1 staan. Leuke auto, je trekt er de stoeptegels mee uit de straat als het moet, maar ik kan er niet langer dan een half uur in zitten. Ik kan niet wachten tot hij over 3 jaar weg mag.

Hiervoor nog even rondgereden in Golfjes, maar ondanks dat ze heel fijn rijden kon ik me niet aan het idee onttrekken dat ik voor 20.000 euro minder een Skoda reed met exact dezelfde features.

De eerste ritjes waren in een Renault 25 uit 1986. Die hing van ductape aan elkaar, maar we hebben er best lol mee gehad.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:52

Mijn eerste eigen autootje was een Aygo, ik heb er heerlijk mee rondgereden. Heel betaalbaar en reed best prima. Voor langere afstanden vond ik hem minder comfortabel maar dat is persoonlijk.

Via de zaak (lease) hebben we een aantal jaar een Ford Fiësta gereden, heel sportief autootje, reed heerlijk, niet te groot maar voldoende ruimte. En ook nog kort een Qashqai, maar deze vonden zowel mijn vriend als ik vreselijk.

Op dit moment heb ik een Volvo V70 (diesel, 176pk) met alles er op en er aan, echt een feestje deze auto. Hij rijdt super comfy en ook zeker snelweg/lange afstanden is het heerlijk cruisen. En hij trekt mijn trailer met (heel veel) gemak.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:00

Wat een verschil in auto’s!

Ik heb er al een stuk of 15 gehad in evenveel jaar. :o

Maar ik rijd nu in een mini clubman. Hiervoor een Mini Cooper gehad, en de volgende word weer een mini! Wat een geweldige auto’s zijn dat!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:04

Een knalrode mini :D

Want.. hij is rood en het is een mini *\o/*

Geeft gas als je gas wil geven, nodigt niet teveel uit om gas te geven. Ligt als een huis op de weg.
En hij ziet er gewoon uit als een booskijkende kleuter en dat vind ik humor :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:09

Ik heb een Peugeot 108 uit jan 2017. Nieuw gekocht toen. Ze heet Raza en ik ben heel blij met haar! Laat mij nooit in de steek. :D

Afbeelding

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 17:19

Wat een reacties al! Heel erg bedankt allemaal!
Zelf ben ik opzoek naar een compacte, zuinige auto. Hij is vooral om dagelijks mee naar stal te rijden, wat ongeveer een kwartiertje is. Ook vind ik een goede kofferbak wel belangrijk, want ja paardenspullen moeten er wel in passen :'). Mijn budget is niet zo hoog als student, ik blijf het liefst rond de 1000 euro en de max is 2000. Overigens mogen duurdere auto's gewoon besproken worden hoor, daar kan een ander misschien wel wat aan hebben!

De Nissan Micra spreekt me wel heel erg aan, ziet er ook wel schattig uit. Ik zag net zelf ook een Daihatsu Cuore Tokyo voorbij komen, iemand daar ervaring mee?
Laatst bijgewerkt door Kunga op 18-05-20 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:19

Mijn eerste auto is een Toyota Hilux
Het is heel groot als eerste auto i know maar ideaal voor met de paarden! :D
Volwaardige 5 zit
Afgesloten ruime koffer
Mag veeeel trekken
Gaat niet kapot
Jaarlijks maar €130 te betalen
Hilux heeft altijd een goede verkoop ook al zijn deze oud

Foto van het internet
Maar heb juist dezelfde :D

Afbeelding

Ohjaa en iedereen gaat uit de weg als ze een klein meisje met een huge auto zien aan komen’ _O-

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 17:28

furioso schreef:
Het is heel groot als eerste auto i know maar ideaal voor met de paarden! :D
Volwaardige 5 zit
Afgesloten ruime koffer
Mag veeeel trekken
Gaat niet kapot
Hilux heeft altijd een goede verkoop ook al zijn deze oud

Foto van het internet
Maar heb juist dezelfde :D

[ [url=m/nVtBg0.png]Afbeelding[/url] ]

Ohjaa en iedereen gaat uit de weg als ze een klein meisje met een huge auto zien aan komen’ _O-

Die is echt super vet! <3

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:32

Ik heb een Toyota Prius 4, hele fijne auto! Stil, rijdt 1 op 30, comfortabel en ruimte zat, ook achterin. Maar wel een duur beestje qua aankoop ;)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 18-05-20 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:34

furioso schreef:

In Nederland betaal je dat aan belasting (bijna) per maand.. + nog verzekering en dat is voor een beginnende bestuurder bij onbetaalbaar voor zo'n grote/zware auto.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 18-05-20 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:39

Martine_R schreef:
Toyota Aygo, superzuinig en goedkoop :D

Hier net zo *\o/*

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:41

Blue_Eyes schreef:
Ik heb een Toyota Prius 4, hele fijne auto! Stil, rijdt 1 op 30, comfortabel en ruimte zat, ook achterin. Maar wel een duur beestje qua aankoop ;)

[ [url=m/xctU6Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe ben jij daar tussen gekomen _/-\o_
Dat kan ik echt niet hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:42

Wij hebben een 2019 Chevy Bolt EV Premier en een 2016 Subaru BRZ. Ik wil er volgend jaar eigenlijk nog een Mustang of jeep bij. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:48

Brainless schreef:
furioso schreef:

In Nederland betaal je dat aan belasting (bijna) per maand.. + nog verzekering en dat is voor een beginnende bestuurder bij onbetaalbaar voor zo'n grote/zware auto.

Hier in Belgie is dat de wegentaks geloof ik? Het jaarlijkse bedrag
Dit is laag omdat de hilux een lichte vracht is

Verzekering is wel iets hoger dan een gewone auto omdat ik onder 25jaar was toen ik deze auto kocht

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:49

Mazda 6, 2.2 diesel <3 <3 Geweldige auto!
Afbeelding

Gekocht in november, auto heeft zoveel opties en rijd echt meer dan zalig <3

moet wel zeggen dat deze auto op nederlands kenteken een heeeeel stuk minder leuk is dan op frans kenteken O:)

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:50

NatasjavE schreef:
enny schreef:
Ik heb een starlet die nu 23 jaar oud is en ik ben er zó blij mee! Het is niet echt een knapperd, maar het voordeel is wel dat ik er niet heel zuinig meer mee hoef te doen :D En er kunnen best veel spullen in, heel handig wanneer je naar de stort of het tuincentrum gaat.
Mijn eerste auto was een Seat marbella, ook al zo’n koektrommel :')

Ik vond het een ideale eerste auto. En hij deed het gewoon altijd.

Het inmiddels al mijn vijfde auto en hij heeft me één keer laten zitten, maar toen kreeg ik hulp van allemaal leuke brandweermannen die toevallig langsreden, dus ik ben mijn auto nog eeuwig dankbaar <3

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:52

Wij hebben 3 auto’s.
1. VW Bora, 2.3 V5 - hele fijne grote auto. We hebben de snellere uitvoering in een mooie kleur.
2. VW Beetle, 1.8 Turbo 20V - niet heel groot maar groot genoeg voor gemiddeld persoon.
3. Citroën saxo, 1.1 12v - klein autootje, ons “boeit-niks-auto”.

Wij zijn autofanaten en echt volkswagen fan. Zowel de bora als Beetle zijn gechipt. Beetle ligt zelfs ander sneller blok in dan orgineel. Maar dat moet je ding ook maar zijn. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:57

Vealosz schreef:
Wij hebben 3 auto’s.
1. VW Bora, 2.3 V5 - hele fijne grote auto. We hebben de snellere uitvoering in een mooie kleur.
2. VW Beetle, 1.8 Turbo 20V - niet heel groot maar groot genoeg voor gemiddeld persoon.

Wij zijn autofanaten en echt volkswagen fan. Zowel de bora als Beetle zijn gechipt. Beetle ligt zelfs ander sneller blok in dan orgineel. Maar dat moet je ding ook maar zijn. :j

Ik heb geen idee van auto's maar ik zie het vaker voorbij komen: gechipt. Wat betekend dat voor een auto noob? _O-

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:00

Anthea schreef:
Vealosz schreef:
Wij hebben 3 auto’s.

Ik heb geen idee van auto's maar ik zie het vaker voorbij komen: gechipt. Wat betekend dat voor een auto noob? _O-

Hahaha geeft niks hoor.

Een auto heeft een computer. En wij hebben deze computer laten aanpassen zodat de auto meer pk heeft. Dus laten chippen. Om het even simpel te verwoorden haha.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:03

Volkswagen up! Black Edition uit 2012 <3 Echt super blij mee! Zuinig, compact, maar toch ruim en veel opties zoals stoelverwarming, cruise control, panorama dak, sport onderstel, bluetooth telefoon, - en audio voorbereiding, airco, parkeersensoren en zelfs Emergency Brake System (automatische noodrem). Nadeel: al die elektronica kán ook kapot gaan. Maar ik ben er vet blij mee! Elke keer weer een klein geluksmomentje :')
Kortom, als je een klein autootje zoekt, die ook prima mee komt op de snelweg, met leuke optie's zou ik de UP zeker in overweging nemen.
Laatst bijgewerkt door Sjors op 18-05-20 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:05

Wij hebben een Peugeot 205 uit 98, zijn daar zelfs al twee keer mee naar het zuiden van Portugal geweest, en een Subaru voor de trailer mee te trekken. (Beetje jammer van de weekenden storm gevolgd door corona sinds we hem hebben, haha).

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:06

Wij hebben de Mazda 6 sedan uit 2018 met trekhaak. Prima zitten, fijne grote kofferbak en rijdt ook heel fijn. :)

Nessie

Re: Welke auto hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:10

TS, voor dat budget kun je eens kijken naar een Daihatsu YRV. Technisch goede auto’s over het algemeen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:24

Mijn eerste auto (heb ik nu nog) is een Peugeot 206 uit 2001. Budget was hetzelfde als dat van jou, deze heeft uiteindelijk minder dan 1000€ gekost, hebben ‘m iets meer dan een jaar geloof ik en ding rijdt als een tiet :+
Hier ook een studentenbudget dus dat deze ook in de wegenbelasting/verzekering relatief voordelig uitkwam was mooi meegenomen.

Zeker in die prijsklasse zou ik wel echt een kenner meenemen als je gaat kijken en proberen. Er wordt zoooooveel troep op wielen verkocht :o

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:36

Ik heb een Hyundai santa fe als eerste auto :')
Idd voor de paardjes gehaald :)