Interculturele relaties en bikini-discussies enzo...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:16

Daar heb je aan mij echt de verkeerde aan. Niemand gaat mij vertellen wat ik wel of niet aan mag trekken. Het begint bij een bikini en voor je het weet wil hij nog meer dingen aan je veranderen. Ja ik ben een relatie hierin gewend (andere cultuur, ander geloof), maar nooit dat mijn vriend hierover zeurde, hij vond het belangrijk dat ik mij prettig voel.
Laatst bijgewerkt door Nessie op 15-05-20 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:17

Magrathea schreef:
Tytonidae schreef:
Sorry maar dit is echt een rode vlag :') Niemand heeft jou te vertellen wat jij mag dragen, of die persoon nou vanuit cultuur/religie spreekt of niet. Als iemand dat wel probeert is dat manipulatief en controllerend.

Maar... Wat vind je dan van de kledingvoorschriften van de baas van TS?

Sorry ik vind dat veel mensen hier erg overtrokken reageren. Je mag toch iets vinden van de dingen die je partner doet? En dan ga je erover praten en kom je tot een oplossing. Niet zo raar toch?

Een baas vergelijken met een vriend :wow: Je baas betaalt je salaris, die mag je daarom vertellen wat je moet doen.. Dat is toch in een relatie hopelijk niet aan de orde?

Qimm
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:18

_San87_ schreef:
Qimm schreef:
Zij "moet" zich aapassen aan wat hij (niet) prettig vindt, maar hij hoeft zich niet aan te passen aan wat zij (een tankini mensen, dat is al zo'n beetje een badpak) prettig vindt.

Op zich vind ik het geen onredelijke vraag. Maar als zij water bij de wijn doet moet hij dat ook. Dus rest de vraag, hoe ziet hij een strandbezoek voor zich

Er staat nergens dat zij zich moet aanpassen, toch? Haar vriend heeft alleen aangegeven dat hij zich onprettig voelt bij haar strandkleding. Ik lees daar nergens moeten aanpassen in.

Citaat:
‘Of ik alsjeblieft niet in bikini op het strand kon zitten? Want vorig jaar in Mallorca had hij dat heel ongemakkelijk gevonden, zijn vriendin in bikini op een openbare plaats...’

Nou is het interpretatie natuurlijk en ik had moeten al als "moeten" opgeschreven...
Maar dit is toch een gerichte vraag om haar badkleding keuze aan te passen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:22

Relaxed schreef:
Magrathea schreef:

Sorry ik vind dat veel mensen hier erg overtrokken reageren. Je mag toch iets vinden van de dingen die je partner doet? En dan ga je erover praten en kom je tot een oplossing. Niet zo raar toch?

Een baas vergelijken met een vriend :wow: Je baas betaalt je salaris, die mag je daarom vertellen wat je moet doen.. Dat is toch in een relatie hopelijk niet aan de orde?

Mijn baas betaalt mijn salaris, maar “bepalen wat ik moet doen”, geldt ook maar tot een bepaalde hoogte.
Je kunt je vriend je natuurlijk laten betalen, maar dat geeft ook rare verhoudingen :')

Het is goed dat jullie hier wel over spreken TS, maar blijf altijd trouw aan je eigen grens. Compromissen zijn onderdeel van een relatie, maar beide partijen moeten akkoord zijn.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 15-05-20 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:23

Qimm schreef:
_San87_ schreef:

Er staat nergens dat zij zich moet aanpassen, toch? Haar vriend heeft alleen aangegeven dat hij zich onprettig voelt bij haar strandkleding. Ik lees daar nergens moeten aanpassen in.

Citaat:
‘Of ik alsjeblieft niet in bikini op het strand kon zitten? Want vorig jaar in Mallorca had hij dat heel ongemakkelijk gevonden, zijn vriendin in bikini op een openbare plaats...’

Nou is het interpretatie natuurlijk en ik had moeten al als "moeten" opgeschreven...
Maar dit is toch een gerichte vraag om haar badkleding keuze aan te passen.

Een vraag, ja. Vragen mag je doen, toch?

Ik snap de vraag vanuit het oogpunt van TS haar vriend wel. Daarom vroeg ik aan TS wat haar vriend wel prettig zou vinden, waar zijn vraag vandaan komt. Het blijft nog steeds haar eigen keuze.

__Sannne

Ik vind het hilarisch en verdrietig tegelijk hoeveel mensen hier niet begrijpen dat je een team bent in een relatie, en niet 1 versus 1.

Communicatie is key hierin.

Magrathea

Relaxed schreef:
Magrathea schreef:

Het ging mij om deze uitspraak:
Citaat:
Niemand heeft jou te vertellen wat jij mag dragen, of die persoon nou vanuit cultuur/religie spreekt of niet. Als iemand dat wel probeert is dat manipulatief en controllerend.

Ik heb het idee dat anderen hier misschien wel veel meer waarde hechten aan kleding dan ik. Ik zou me er echt niet zo druk om kunnen maken. Niet dat ik acuut een boerkini zou gaan kopen in deze situatie maar om nu te stellen dat als iemand eens iets vind van de kleding die je draagt je keihard moet rennen vind ik zwaar overtrokken. In andere situaties vinden we het namelijk wél normaal en dan zijn deze mensen er hopelijk niet zo stellig in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:24

Snorlex, als er bedrijfskleding bestaat zul je dat toch moeten dragen en je wordt betaald voor bepaalde werkzaamheden en die zul je naar behoren moeten doen.. Dat lijkt me in een relatie toch niet aan de orde, tenzij je je idd laat betalen :')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:25

Ik heb mijn vriend gevraagd niet te pas en te onpas op zijn Crocs te lopen. Moet hij nu ook rennen, vraag ik me af := ?

Anoniem

Re: Interculturele relaties en bikini-discussies enzo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:26

Crocs lijken me een uitzondering :')

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:27

Zou inderdaad eens met hem verder praten hierover en dan met name het waarom hij zich niet prettig voelt, komt dit wel door het geloof of is hij onzeker dat anderen naar je kijken en waarom dan en is dat nodig?
Waar voelt hij zich dan wel prettig bij en wat is het punt dan dat verschil maakt. Misschien als hij zich realiseert dat het ingepraat is door omgeving of geloof maar niet uit hem zelf komt hij nog van gedachten verandert, in elk geval is een goed gesprek altijd het halve werk in een relatie.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 15-05-20 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

_San87_ schreef:
Ik heb mijn vriend gevraagd niet te pas en te onpas op zijn Crocs te lopen. Moet hij nu ook rennen, vraag ik me af := ?

Ja duidelijk! Je bent extreem manipulatief en controllerend :j *\o/* -O- }:) :=

_San87_

Relaxed schreef:

Bedankt voor het bevestigen van Magrathea's punt :)).

Keet schreef:
_San87_ schreef:

Ja duidelijk! Je bent extreem manipulatief en controllerend :j *\o/* -O- }:) :=

;(.

Qimm
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:29

_San87_ schreef:
Ik snap de vraag vanuit het oogpunt van TS haar vriend wel. Daarom vroeg ik aan TS wat haar vriend wel prettig zou vinden, waar zijn vraag vandaan komt. Het blijft nog steeds haar eigen keuze.

Het tweede alineatje van mijn post bevatte het volgende

Qimm schreef:
Op zich vind ik het geen onredelijke vraag. Maar als zij water bij de wijn doet moet hij dat ook. Dus rest de vraag, hoe ziet hij een strandbezoek voor zich

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:30

Qimm schreef:
_San87_ schreef:

Het tweede alineatje van mijn post bevatte het volgende

Qimm schreef:

Waar ik me helemaal in kan vinden :j.

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:32

Niet het hele topic gelezen maar om in je eigen woorden te blijven:
Ja,‘vrijheid’ blijft het hoogste goed. Zou even helemaal mooi worden als ik niet meer kon doen en dragen wat ik zelf wilde. En dat we daarom niet meer naar zee konden. Gaat hij zich dan ook bedekken aan zee?
En inderdaad, wat is het volgende dan? Dat je je haren niet meer los mag doen? En dan de vraag of je ze niet liever zou bedekken omdat hij dat prettiger vond?
Zoals ik er insta is het echt dikke doei. Ik draag wat ik wil en als je daar niet mee kan leven dan is het jammer. Dan gaat hij maar op zoek naar iemand die die ideeën wel deelt.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:32

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje schrik van de reacties over dat dit het begin is en je voor je het week nog meer restricties hebt.. :oo
Natuurlijk kan dat zo zijn, maar kunnen we alsjeblieft een beetje van het goede in de mens uit gaan?

Ik vind het wel dapper dat je vriend aangeeft dat hij zich daar niet prettig bij voelt. En daarnaast vind ik het logisch dat je een beetje rekening houdt qua kleding bij zijn familie en vrienden in de buurt.
Natuurlijk vind ik niet dat je helemaal moet toegeven aan zijn verzoek of hierin doorslaan als je er zelf niet achter staat, maar ik vind het super van je dat je wilt bespreken wat hij wel prettig zou vinden.
Probeer hierin een compromis te sluiten, dat kan een badpakjurkje zijn maar bijvoorbeeld ook dat je altijd iets aantrekt of omslaat als je een stukje gaat lopen of ergens wat drinken gaat halen bijvoorbeeld.
Praat met elkaar dan komen jullie er vast uit :) .

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:34

Relaxed schreef:
Snorlex, als er bedrijfskleding bestaat zul je dat toch moeten dragen en je wordt betaald voor bepaalde werkzaamheden en die zul je naar behoren moeten doen.. Dat lijkt me in een relatie toch niet aan de orde, tenzij je je idd laat betalen :')

Ik ga vandaag mijn werk doen in bikini, want mijn baas mag me niet vertellen hoe ik mij moet kleden.

Vrees toch dat ze me de penitentiaire inrichting niet inlaten dan haha

Werk en privé moet zeker gescheiden blijven in deze kwestie. Ben het met je eens Relaxed.

Ik denk dat de waarom hier het meest belangrijk is. Waarom vindt hij het vervelend? En dan heb ik het niet over zijn achtergrond, of zijn niet praktiserend geloof. Maar waarom, de reden, een uitleg. Dan kun je er pas samen uitkomen.
Laatst bijgewerkt door Sjoos op 15-05-20 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:35

Suzanne F. schreef:
En inderdaad, wat is het volgende dan? Dat je je haren niet meer los mag doen? En dan de vraag of je ze niet liever zou bedekken omdat hij dat prettiger vond?

Of hij kan een poosje de tijd krijgen om eraan te wennen en is het volgende: "oke, ik ben mijn ongemakkelijkheid kwijt, doe jij maar lekker een bikini aan hoor schat :j "
of is dat een onmogelijk idee?
⚠️ Cer kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:36

Cer schreef:
Suzanne F. schreef:

Of hij kan een poosje de tijd krijgen om eraan te wennen en is het volgende: "oke, ik ben mijn ongemakkelijkheid kwijt, doe jij maar lekker een bikini aan hoor schat :j "
of is dat een onmogelijk idee?

Voor mensen die zo'n vertekend beeld van de Islam hebben als Suzanne F., is dit waarschijnlijk een heel onmogelijk idee. :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:36

Ik vind dit een heel interessante discussie.Wat ik wel typisch vind is dat bijna altijd toch de man de regels bepaalt of probeert te bepalen.Over belangrijke dingen bedoel ik,niet of crocs mooi zijn of niet,dat is een kwestie van smaak en niet iets essentieels.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:37

Je draagt al een tankini, en je draagt er zo goed als altijd al wat overheen... Wat wil hij dan? Hoe zit hij het dan voor zich?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:37

_San87_ schreef:
Relaxed schreef:

Dan nu even serieus ;) Imo zit er wel een verschil in qua aangeven wat.. Bij TS zijn het nu al meerdere dingen waar haar vriend moeite mee heeft en hoe ver gaat dat dan nog? Is dit nog maar het begin of...?
Ik vind absoluut dat je rekening met elkaars wensen mag houden, maar tot hoe ver?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:38

Relaxed schreef:
_San87_ schreef:

Dan nu even serieus ;) Imo zit er wel een verschil in qua aangeven wat.. Bij TS zijn het nu al meerdere dingen waar haar vriend moeite mee heeft en hoe ver gaat dat dan nog? Is dit nog maar het begin of...?
Ik vind absoluut dat je rekening met elkaars wensen mag houden, maar tot hoe ver?

Daar ben ik het helemaal mee eens. En tot hoe ver, dat is aan TS om te bepalen :j.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:39

Elisa2 schreef:
goldenarrow schreef:
Tsja, mijn zeer Hollandse en zeker niet religieuze vriend vindt het ook niet tof als ik in een string-bikini op het strand ga liggen. Terwijl hij (hypocriet genoeg) wel naar vrouwen kijkt die dat wel dragen (en mij dan aanstoot en vraagt of ik het ook gezien heb). Hij wil gewoon niet dat andere mannen op die manier naar mij gaan kijken. Is dat dan slecht? Vind ik niet. Nu draag ik die dingen toch al niet graag, want zo zelfverzekerd ben ik nou ook weer niet. Maar het is helemaal geen rare vraag/wens imo. En daar kan je het dan weer over hebben. Vind sommige reacties hier wel vrij overtrokken hoor. Dat de vriend van TS het ongemakkelijk vindt om haar openbaar in een bikini te zien, staat absoluut niet gelijk aan haar in een boerka te stoppen, al lijken sommige mensen dat hier wel te denken :=

TS, blijf gewoon communiceren met je vriend, maar uiteindelijk blijft de keuze bij jou. En ik denk dat jullie dat al heel mooi doen.

Dat vind ik zo hypocriet he, en dat geldt ook voor de vriend van de TS ongeacht afkomst. Ze willen gewoon niet dat er naar hun vriendin gekeken wordt zoals zij naar andere vrouwen kijken.

Bah, bah, bah...ik haat hypocrisie en wat mij betreft spelen religie, afkomst etc daar geen enkele rol in. Ik zou dus vooral lekker doen waar jij je goed bij voelt TS.

Het is kneiterhypocriet, maar zelfs mijn super openminded vader geeft toe zelf ook zo naar vrouwen te kijken. Hij heeft mij opgevoed met de gedachte dat mannen dat nou eenmaal doen (en denken dat het niet zo is is jezelf oogkleppen ophouden, de enige mannen die niet naar vrouwen kijken zijn homo of aseksueel :+ ). Het is nou eenmaal zo dat alle mannen kijken, dat is hun natuur. Als je vriend zegt dat hij dat niet doet dan liegt hij. Ik heb liever dat mijn vriend er eerlijk over is dan dat hij tegen me liegt of stiekem moet gaan lopen doen.

Mijn vader wil het beste voor mij en die wil niet dat mannen achter mijn rug om zeggen dat ze me alle hoeken van de kamer willen laten zien en wat ze allemaal wel niet met me zouden doen. Mijn vriend wil dat ook niet voor mij. Beiden laten me vrij om daarin mijn eigen keuzes te maken, maar geven wel hun mening op het moment dat het een gewaagde keuze zou zijn. En laten we eerlijk zijn, als we een dame zien in een jurkje waarbij we kunnen liplezen denken we daar ook allemaal wat van. En als dat een vriendin van me zou zijn zou ik ook zeggen dat ze beter iets anders aan kan trekken.

De vriend van TS komt uit een andere cultuur, waar de grenzen veel hoger liggen dan hier. Dan is het toch mooi dat je het daar met elkaar over kan hebben en samen tot een besluit kunnen komen waar je allebei tevreden mee bent?