Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GamblersCup schreef:Voor mensen die het (juist in deze dure tijd) interessant vinden: zijn er inmiddels meer mensen met een bijbaan?
In mijn omgeving merk ik dat veel meer mensen met een fulltime baan een bijbaantje zoeken. Om het inkomen een beetje aan te vullen, omdat de kosten zo gestegen zijn. En aangezien er flink personeelstekort is bijna overal, worden werkgevers ook creatief in het aanbieden van werk in de avonden en in het weekend.
Ikzelf heb tegenwoordig op zaterdag een krantenwijkje, waarvoor ik zo'n 1,5 uur loop (klein wijkje) en daarmee €120 netto per maand verdien (of €150 als de maand 5 zaterdagen heeft, maar dat zijn er geloof ik maar twee in het jaar). Makkelijk te doen, hoef niet vroeg op te staan (bezorgen moet tussen 10 - 17 uur), ik vind het zelfs gewoon leuk, 1,5 uur is zó om en gelijk beweging gehadDie €120 netto is mooi meegenomen.
Maaike_Ma schreef:Voor wat voor soort kranten loop je als ik vragen mag??
Nyaleti schreef:Ik werk 36 uur maar m'n salaris is niet zo geweldig. Ik zou best graag eens op een avondje of in het weekend wat erbij willen maar dat zijn vaak toch simpele baantjes met een laag uurloon.
Zonder loonheffingskorting blijf er weinig van over. Had een gekeken, volgens mij bruto 12 euro per uur en daar bleef dan 9€ van over![]()
Zoveel motivatie heb ik nu ook weer niet![]()
Zit wel eens te kijken bij Young Ones bijvoorbeeld. Alleen moet je dat vaak ook al vroeg door geven en het lijkt me juist zo fijn om op woensdag te denken "ah ik heb wel een lekkere week, genoeg energie over. Laten we de zaterdag eens gaan werken"
Art_Ificious schreef:Laulitz schreef:Ik werk zelf voltijds in de administratie en daarnaast werk ik zaterdagavonden nog in een restaurant. In België mag je dat doen en het geld dat je daar verdiend is onbelast, dus dat is een lekker extraatje meegenomen.
Dan doe jij een flexijob
Ik ben ook van België maar doe naast full-time job ook een parttime job ingeschreven.
Ik val waarschijnlijk dan wel in een hogere belastingschijf.
Maar de overheid kijkt wel na of je wel een flexijob mag doen. Dus imo nog teveel controle om een centje bij te verdienen.
SdaphneS schreef:Maar is dat dan wel rendabel? want je kunt daar geen loonheffing over doen dus betaal je veel belasting. Ik zou dan denken dat er weinig van het bijbaan salaris overblijft. Of is dat niet zo?
Art_Ificious schreef:Ik week full-time als Orderpicker in ploegendienst. Doe dit al 4 jaar met veel plezier.
Daarnaast ben ik dit jaar begonnen met een parttime job als melkveemedewerker. Dwz ik melk een 30-tal koeien ongeveer 3u duurt dit (melken, voeren, kalfjes drinken geven, opkuisen melkstal,...)
Ik doe dit zo'n 12 à 15u per week naast mijn full-time job.
Ik doe deze job ook met passie
Alles tesamen werk ik ongeveer 50u per week.
Mettee schreef:Ik heb naast mijn baan van 40 uur nog een freelance “baan” als transcribent! Je kan zelf kiezen wanneer je een transcript pakt (er moet wel wat beschikbaar zijn) en dus hoeveel je wil bijverdienen! Lekker makkelijk vanuit huis te doen.
Tancreda4 schreef:SdaphneS schreef:Maar is dat dan wel rendabel? want je kunt daar geen loonheffing over doen dus betaal je veel belasting. Ik zou dan denken dat er weinig van het bijbaan salaris overblijft. Of is dat niet zo?
Dat idee kreeg ik ook. Ik deed naast m'n fulltime baan in de zomer vleermuiswerk erbij. Dat was savonds tot uur of 1 snachts en soms heel ochtrnd vroeg dus deed ik in de nachten als ik de opvolgende dag niet hoefte te werken.
Leuk centje erbij. Tot ik de belasting aangifte moest doen... Viel echt tegen wat ik weer moest betalen, terwijl ik het bij m'n 2e baantje wel goed had aangegeven dat er geen korting over moest qua belasting.
Natuurlijk is het nog altijd meer dan dat je niet had gewerkt. En ik vond het leuk dus nam t voor lief. Maar het viel me elke keer met de aangifte wel erg tegen.
Oh ik lees nu dat je in Duitsland woont. En 450 mag bijverdienen. Ik wil dat ook haha
GamblersCup schreef:Door in Duitsland te wonen. Hier heb je de zog. €450-Job. Tot €450 mag je zo netto bijverdienen per maand.
Je draagt dan ook niks af, ook niet aan sociale verzekeringen.
sasja0705 schreef:GamblersCup schreef:Door in Duitsland te wonen. Hier heb je de zog. €450-Job. Tot €450 mag je zo netto bijverdienen per maand.
Je draagt dan ook niks af, ook niet aan sociale verzekeringen.
Ben je daar wel zeker van?
Heb je dat echt uitgepluist qua Finanzamt?
Want zoals ik het zijlijns mee krijg bij vrienden en kennissen ( ben zelf van Duitse afkomst ) dan is dat meer bedoeld voor mensen die een uitkering krijgen , Hartz 4, enz.
Kan mij absoluut vergissen maar als ik jouw was zou ik dat toch nog eens goed onderzoeken ( bvb Steuerberater vragen), zodat jij niet voor een verrassing komt te staan
Oehlala schreef:er zijn maar weinig mensen die naast een fulltime job nog een mini job ernaast nemen. maar het kan dus zeker wel.