Schoonmaakster, hoeveel betalen en wat laat je doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Croo

Re: Schoonmaakster, hoeveel betalen en wat laat je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:52

Hier ook 12,50 euro per uur. Zij komt 4 uur per week bij ons schoonmaken (we wonen in een uitgebouwde hoekwoning), dit zijn voldoende uren om naast stoffen, stofzuigen en dweilen ook extra klussen mee te pakken zoals het schoonmaken van de ramen of keukenkastjes soppen bijvoorbeeld. Daardoor hoeven we zelf niet veel meer te doen behalve tussendoor de begane grond stofzuigen vanwege onze hond en kinderen en het schoonmaken van de keuken na het koken.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:54

Romeo2007 schreef:
vanLotje schreef:
Ik betaal 50 eur per keer voor n schoon huis
En of dat in 3, 4 of 5 uur gebeurt boeit me niet zoveel.
Ik wordt zelf ook betaald voor 40 uur terwijl ik die nooit volmaak, als mijn werk klaar is is het klaar en dat werkt ZO fijn :)

Als je nooit je uren maakt omdat je werk dan af is, Heb je dan niet gewoon te weinig werk? Of teveel werkuren?
Niet onaardig bedoelt hoor maar ik kan me haast niet indenken dat er een baas is die een medewerker voor 40 uur gaat betalen terwijl het ook in minder kan en altijd zo wordt gedaan al.

Bij een goed ingericht resultaatgericht bedrijf werkt dit wel zo hoor. Ik heb jaren meer uren betaald gekregen dan ik werkte, simpelweg omdat ik veel sneller ben dan mijn gemiddelde collega's en al extra klussen deed. Dat de rest langzaam is, wil niet zeggen dat ik drie keer zo veel hoef te doen dan zij.

Bij een andere baan moesten we in- en uitklokken. Dan ga je vanzelf nog een kwartiertje blijven zitten terwijl je eigenlijk al klaar bent, anders moet dat uit je vakantie-uren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:32

Dan zou het bedrijf meer winst maken door meer te verwachten van de werkgever in minder besproken tijd.

In principe horen collega's niet in werktempo zo uiteen te liggen en kan je daar dus ook nog beter in selecteren als je echt winst wilt maken.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:28

Talietjuh schreef:
Wat fijn, hoe ben je aan haar gekomen?

Via-via, net als de vorige. Een oproep op Facebook werkte bij mij ook heel goed, gewoon gevraagd wie misschien iemand wist en zo een vriendin van een kennis die wel wilde.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:52

kinel schreef:
Ik doe dit werk al jaren met veel plezier. Heb privé zeven plaatsen. Uren variéren. En vraag 12,50 per uur. Doe in principe alles alleen geen beddengoed strijken. Dit was ooit een keer maar nooit meer. En dat zeg ik op een nieuwe plaats ook eerlijk.

Ik ben aan dat je eerlijk alles opgeeft. Dan hou je toch bijna niets over van die 12,50?

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:03

Ik moest dit jaar al mijn verdiensten nog doorgeven bij Belastingdienst maar ik hoefde niks te betalen. Dus verdien nog onder de grens. Krijg zelfs nog geld terug.

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:21

Nabster schreef:
kinel schreef:
Ik doe dit werk al jaren met veel plezier. Heb privé zeven plaatsen. Uren variéren. En vraag 12,50 per uur. Doe in principe alles alleen geen beddengoed strijken. Dit was ooit een keer maar nooit meer. En dat zeg ik op een nieuwe plaats ook eerlijk.

Ik ben aan dat je eerlijk alles opgeeft. Dan hou je toch bijna niets over van die 12,50?

Er zijn mensen die wit minder verdienen...

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:28

Talietjuh schreef:
Dan zou het bedrijf meer winst maken door meer te verwachten van de werkgever in minder besproken tijd.

In principe horen collega's niet in werktempo zo uiteen te liggen en kan je daar dus ook nog beter in selecteren als je echt winst wilt maken.

Eigenlijk off-topic, maar toch relevant voor schoonmaakcontracten: je kunt toch best een prestatie/resultaatscontract met je werknemers hebben? Itt tot een inspanningscontract (dus verplicht 'aanwezig zijn'). Je spreekt gewoon een bedrag af voor de prestatie (en dus het resultaat) en het maakt niet uit hoeveel uur de werknemer daar in steekt. Is niet beter/slechter, gewoon anders.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:30

Haarbal schreef:
Tsja, ik heb maar 54m2 totaal, dus erg klein huisje, en ik hou het zelf redelijk bij maar de grotere klussen lukt door mijn gezondheid niet best. Ik zou iemand willen die eens per twee weken komt om de ramen, badkamer, dweilen etc te doen, keertje de keukenkastjes en koelkast doen. Als ik zelf stof afneem en zuig ben ik met een uur het hele huis door. Dus eens in de twee weken een uur of 2, maar waar vind je zo iemand? En zijn jullie zelf thuis? Zou me ook raar voelen als ik op de bank hang met de pootjes omhoog en die ander is aan het ramen lappen.

Hier precies hetzelfde!! Ik zou dat heel awkward vinden. Zeker omdat het maar zo'n klein appartementje is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:37

Ik werk nu thuis en de schoonmaakster komt gewoon langs eens per week.

Zij gaat aan de gang en ik werk gewoon door. Vind ik niks vreemds of vervelends aan hoor. Als ze in de zelfde ruimte is kletsen wij ook gezellig wat.
Ik betaal haar voor het schoonmaken en ik word betaald voor het werk dat ik doe, wat is het verschil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 00:47

Ja denk dat je, je daar overheen moet zetten idd. Zou mij zelf niet storen aan iemand die niks doet, mocht ik ergens schoonmaken. Liever een vrolijke werkgever dan iemand die met tegenzin mee gaat poetsen ofzo (loopt alleen maar in de weg) of wordt dan misschien juist ongemakkelijk.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 23:22

Ik schop even wat leven in dit topic. Kan iemand een bedrijf aanraden voor een schoonmaakster in midden Drenthe? Ik vind t toch een beetje spannend om een advertentie te plaatsen en via via nog geen match gevonden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 06:54

Www.hulpen.nl is misschien een goede website voor je om te kijken. Daar staan advertenties van mensen die schoonmaak werk zoeken en in welke plaats zij zoeken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:29

Hoort het schoonmaken van de kattenbak of de caviakooi ook tot de klusjes die een schoonmaakster kan doen?
Een vriendin van mij heeft 2 konijnen en 4 chinchilla's en wil de schoonmaakster vragen of ze die ook geregeld kan schoonmaken, maar weet niet of dat normaal is.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:32

Vragen staat vrij, ik zou het zelf weigeren.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:42

Cayenne schreef:
Hoort het schoonmaken van de kattenbak of de caviakooi ook tot de klusjes die een schoonmaakster kan doen?
Een vriendin van mij heeft 2 konijnen en 4 chinchilla's en wil de schoonmaakster vragen of ze die ook geregeld kan schoonmaken, maar weet niet of dat normaal is.

Ik zou het waarschijnlijk doen maar kan me voorstellen dat mensen die niet zo gek zijn van dieren het niet zouden willen. Kattenbak vind ik zelf ook wel echt een vies klusje

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:43

Wij betalen 50,- voor 3 uur (Veluwe), 5 jaar geleden gestart op 45,- en inmiddels met 2 verhogingen op dit bedrag. Ze is heel goed en werkt zelfstandig het huis door, maar ik moest wel slikken m.b.t. de prijs.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:50

Mijn poetshulp is haar geld in gewicht waard. Ze komt 2 uur per week voor 30€. Ik heb in onze buurt app gevraagd of iemand nog een poetshulp wist. 2 zijn op bezoek gesprek geweest en voor deze gekozen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:05

Onze hulp komt 5 uur in de week en daar betalen we 70 euro

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:07

Cayenne schreef:

Als ik de schoonmaakster was zou ik in dit geval extra betaling vragen :j .

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:30

Nee kattenbak hoort niet bij de taken voor wat ons betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:46

Cayenne schreef:

Ik mag het niet. Staat ook in het contract dat het ons niet gevraagd mag worden. Dit valt onder uitwerpselen en dat mogen wij niet opkuisen. Net zoals urine, braaksel etc.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:47

Cayenne schreef:

Van mijn werkgever mag ik dit niet doen.
Geef me 5 euro onder de tafel en ik doe het wel hoor haha.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:12

15 euro per uur. Ene week 3, andere week 4 uur. Maar dan ook een ruim huis met drie beesten.
Ze doet standaard: keuken, toilet, badkamer. Alles stofzuigen (beneden + 3 slp kamers) en beneden dweilen. Daar naast pakt ze nog extra klusjes mee: gras maaien, onkruid wieden, ramen lappen, blad harken, keukenkastjes uit doen, etc.
Erg blij mee! :j

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:19