Die vreselijke reclamespotjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:06

Dilan93 schreef:
Waar ik ook de kriebels van krijg: Woningsdag :=

Wat vieren we? Dat we thuis in onze woning zitten?

Nou idd. Wie dat bedacht heeft. En al die internetsite waarbij je je ervaringen kunt delen. En een online kleedjesmarkt.

Nu heb ik dat balkon lied in mijn hoofd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 23:16

friendly schreef:
Hornbach geloof ik. Die insecten die allemaal tussen de lakens kruipen. Cringeeeee

Ik vond die van het slipje met de automaat ook zo erg

Of die reclame waar zo'n hijgerig stemmetje tamaris loopt te fluisteren

_San87_

Re: Die vreselijke reclamespotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 23:54

Er zijn maar weinig echt leuke reclames. Het lijkt wel alsof de inspiratie op is of zo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 00:02

_San87_ schreef:
Er zijn maar weinig echt leuke reclames. Het lijkt wel alsof de inspiratie op is of zo.

De reclames van even Apeldoorn bellen waren altijd wel een hit

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 00:04

purny schreef:
_San87_ schreef:

De reclames van even Apeldoorn bellen waren altijd wel een hit

Die waren ook erg leuk. Maar dat soort reclame's zie je bijna niet.

Nu moeten we t doen met Haribo en Cas van Belsimpel :\.

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 00:45

Ik zet echt de radio uit als die van Steinberg- trouwringen er op is 8)7 ; zij: “ik hou van je... :o? .” Hij: “van mij?!” Zij:“Ja ook van jou, maar van mijn steinberg trouwring “!!!! _-:(

Bleeeeeeeh...vreselijk toch?! Ik zou daar echt nooit meer wat kopen. 8)7

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 02:22

De enige reclame die mij heeft geraakt is een reclame van ik denk veilig thuis.

Voor kinderen en volwassenen die een vervelende thuis situatie hebben moet dit echt hel zijn

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 08:11

Er is trouwens 1 reclame mij echt bij gebleven. Deze vond ik toen ik jong was echt heel mooi(en nog steeds.) Ik wil hem met jullie delen.

De kwaliteit is bagger maar het is dan ook een reclame van meer dan 20 jaar geleden

ninjiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:52

purny schreef:

Oh ja die is ook gruwelijk

Of die ene van die Lays partychips dat dat gezin allemaal een zak chips heeft en truukjes doen daarmee, die oma op het laatst dat dat chipje over haar arm 'loopt' naar haar mond en iedereen klapt %)

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 11:47

Vergeet ik gewoon mijn eigen topic...

Had nog wel wat nieuwe spotjes gehoord voor op de bingokaart, van beroepsgroepen die ons door deze crisis moeten helpen:
- Makelaars en taxateurs
- Golfbaanverzorgers
- Meubelmakers en interieurnogwat (sorry, hoorde het na de nachtdienst, niet zo goed voor het geheugen)

Op de radio waren ze het zo zat dat ze een compilatie hadden gemakt van alle spotjes, in de hoop dat die nog maar 1x per dag afgespeeld hoeft te worden en het dan klaar is. Was best grappig, kan het alleen niet terug vinden.

En net zag ik de enige branche voorbij komen die nog ontbrak: de radioDJ's. :')
https://www.facebook.com/radio3fm/video ... 787497439/

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:15

Ballard_L schreef:
Over slechte reclames gesproken...die van Calvé over dat bbq’en echt zo Nederlands is en dat ze dat in het buitenland niet kennen :’) als we die ‘s morgens horen als de wekkerradio gaat, zijn we heel snel uit bed kan ik je vertellen haha

hahahaha ja deze idd.......en dan kijk je een Amerikaanse show/serie/film/reality en zie je bakbeesten van bbq's buiten staan....komen wij aan met onze simpele ronde bbq waar je met moeite met 2 man bij kan staan en dan sta je elkaar al in de weg

Al die andere corona spotjes zijn idd erg cringe en aangezien zenders hun blokken aardig samen timen en zappen weinig zin heeft, gaat hier het geluid uit tijdens het reclameblok....als ik al voor de tv zit; is voornamelijk netflix hier, mooi reclamevrij.
Het is onderhand alleen maar corona nieuws en niks anders meer en dan doen de bedrijven er ook nog eens een schepje er boven op met hun corona spotjes -O-

Het nummer 17 miljoen mensen is idd lachwekkend wat betreft dat zinnetje 'niet de wet voor laten schrijven', maar dat was het al toen het origineel uitkwam toen het nog 15 miljoen mensen was. Die overigens wel om aan te horen was...de nieuwe versie is niet om aan te horen ( maar goed; ik ben dan ook zeer allergisch voor Nederlandstalige muziek en de Nederlandse nummers die ik om aan te horen vind zijn dan ook op 1 hand te tellen en dan heb ik nog ruim aan vingers over)

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:37

Ik vind die van haribo echt verschrikkelijk.. |o

ninji schreef:
purny schreef:

Oh ja die is ook gruwelijk

Of die ene van die Lays partychips dat dat gezin allemaal een zak chips heeft en truukjes doen daarmee, die oma op het laatst dat dat chipje over haar arm 'loopt' naar haar mond en iedereen klapt %)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:41

Die van de DJ's is echt geniaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:46

Ik werk zelf als creative (bedenkers van reclame) bij een advertising multinational en geloof me; wij worden er ook allemaal compleet gestoord van. _O- Alle klanten willen hetzelfde, en als ze dat niet willen en je met een echt mooi en gaaf idee komt, durft de klant het niet en wordt het zover bijgeschaafd totdat het weer zo'n dertien in een dozijn reclame wordt. het is echt een drama.

Hier een leuke:

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:01

Resistance schreef:
Ik werk zelf als creative (bedenkers van reclame) bij een advertising multinational en geloof me; wij worden er ook allemaal compleet gestoord van. _O- Alle klanten willen hetzelfde, en als ze dat niet willen en je met een echt mooi en gaaf idee komt, durft de klant het niet en wordt het zover bijgeschaafd totdat het weer zo'n dertien in een dozijn reclame wordt. het is echt een drama.

Hier een leuke:

[ Video ]

1 comment daar:

"Can I copy your homework?"
"Sure, just change it a little bit."

_O-

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 13:47

Resistance schreef:

Hier een leuke:

[ Video ]

Arme Resistance. Mag jouw sector nog geen spotje maken ter promotie van de eigen branche? Dan kun je tenminste helemaal los gaan met de creativiteit. Ik kijk er nu al naar uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:10

@Whale

:')

@Astorga

Het probleem is dat de reclame die we maken voor merken, ook gelijk de reclame voor onszelf is. En af en toe zijn er gelukkig héle gave projecten die veel verder dan reclame gaan voor klanten die het toch gewoon flikken, of wanneer er zelf wat geld over is en je met pro-actieve ideeën komt. Maar die zijn er gewoon niet zo veel.

Paar leuke voorbeelden van projecten:

Dit project is gemaakt door de agency waar ik zelf nu bij zit. Een computergegenereerd meisje om pedofielen op te sporen.
https://vimeo.com/86895084

Of deze van een bureau in Londen, waarin ze de United Nations zo ver krijgen om het plastic eiland in de oceaan officieel als UN land te erkennen, aangezien ieder UN land verplicht is om te helpen wanneer er een UN land in state of emergency is.

Maar het jammere is eigenlijk wel altijd aan dit vak en dit soort projecten, dat de credits naar het merk gaan. Terwijl de echte creatieven vaak bij de ad agencies zitten en met alle ideeën en de uitvoering gekomen zijn. De merken betalen enkel, haha. Maar ja, dat is advertising.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:10

Inderdaad, ik wilde Tamaris en Haribo noemen. Echt vreselijk. Ook de kruidvat, oprotte met die stem brrr

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:22

Precies dat, tamaris is ook echt... :j.

Loei schreef:
Inderdaad, ik wilde Tamaris en Haribo noemen. Echt vreselijk. Ook de kruidvat, oprotte met die stem brrr

ninjiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:28

Astorga schreef:
Vergeet ik gewoon mijn eigen topic...

Had nog wel wat nieuwe spotjes gehoord voor op de bingokaart, van beroepsgroepen die ons door deze crisis moeten helpen:
- Makelaars en taxateurs
- Golfbaanverzorgers
- Meubelmakers en interieurnogwat
(sorry, hoorde het na de nachtdienst, niet zo goed voor het geheugen)

Op de radio waren ze het zo zat dat ze een compilatie hadden gemakt van alle spotjes, in de hoop dat die nog maar 1x per dag afgespeeld hoeft te worden en het dan klaar is. Was best grappig, kan het alleen niet terug vinden.

En net zag ik de enige branche voorbij komen die nog ontbrak: de radioDJ's. :')
https://www.facebook.com/radio3fm/video ... 787497439/

Vooral de golfbaanverzorgers zijn absoluut onmisbaar. Waarom wappert er nog geen vlag ter ere van deze mensen?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:45

Niet echt een spotje, maar wat ik nou een mooie actie vond was dat wielrenner Dylan Groenewegen van Jumbo-Visma op de fiets boodschappen (van de Jumbo) ging bezorgen bij ouderen. Natuurlijk was dat een reclamestunt, maar tenminste wel een goeie en een relevante.