Hoe ben jij aan je huis gekomen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:54

Oude huis verkocht op een ongebruikelijke manier: mijn overbuurvrouw wist dat we plannen hadden om te gaan verkassen en zij had haar huis verkocht omdat ze met haar vriend elders wilde gaan wonen. Het samenwonen van haar en vriend ging niet door, en zij wilde heel graag in haar oude buurt blijven wonen dus heeft ze ons benaderd. Voor ons betekende dat sneller dan gepland, iets nieuws zoeken en door een toevallig gesprek met de oude eigenaar van ons huidige huis, wonen we waar we nu wonen. Geen Funda aan te pas gekomen. Soms loopt het zo.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:36

DiantaM schreef:
Bijna alle makelaars doen een preview op Facebook en instagram. Dan staan ze dus nog niet op hun website maar echt alleen nog op social media. Dan heb je kans dat je voor de grote meute bent.

Dit ook inderdaad! Heb ik ook volop gedaan, alle makelaars in de buurt aan het volgen op facebook en dan ben je er vaak als een van de eersten bij :)

Mischa

Re: Hoe ben jij aan je huis gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 20:25

Ik denk dat dat het mooiste is, zo onderling mogelijk alles regelen.
Denk dat het ook wel vaak voorkomt. Maar wel leuk zeg zulke verhalen! Ik denk niet dat ik op zo’n manier aan m’n huis zal komen maar wie weet. Heb wel gelezen dat een beetje lef tonen soms al genoeg is!
Die site van paard en pand kon ik nog niet. Gaaf! Maar daar ben ik nog niet aan toe haha.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:48

Wij hebben ons huis op jaap.nl gevonden, heeft gelukkig niet op funda gestaan :D

Je kunt Buitenstate eens checken, dat is een club makelaars die zich richten op huizen in het buitengebied. Veelal wel een iets hogere prijsklasse, maar niet altijd. Verder makelaars in de buurt. En je zou natuurlijk altijd een briefje in de bus kunnen doen bij huizen die je leuk vindt, misschien willen die mensen wel verhuizen maar hebben ze de stap nog niet gezet. Vooral oudere mensen heb je naar mijn idee misschien meer kans, dan bij een volledig gerenoveerd huis.

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:00

Wij hebben ons huis gevonden via de makelaar van de woonplaats waar wij naartoe gaan verhuizen. We zagen een huis bij hen op de borden staan en zijn toen gaan vragen of die nog te koop was. Deze was al weg maar toen vertelde ze ons dat ze een soortgelijke woning in dezelfde prijscategorie te koop hadden. Dat is hem uiteindelijk geworden.
Vaak gaat het ook via via op facebook bijvoorbeeld.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:01

Ik woonde nog thuis toen ik mijn wei en stallingen kocht, de paarden hadden voorrang. Na enkele maanden kwam een huis in de straat (met uitzicht op mijn weiden) te huur doordat de bewoner (in echtscheiding) zelfmoord gepleegd had. Ik heb er heel fijn gewoond, een klein sober huisje, voelde als een "peperkoeken huisje", maar voor mij groot genoeg, en er was nog een extra stuk wei bij net niet paalde aan de mijne, dus dat klein stukje wei ertussen bijgekocht voor een habbekrats (was voor niemand anders bereikbaar.

Toen ik er een 4tal jaar woonde, overleed een oudere man in een huisje palend aan mijn weiden. Hij had geen kinderen, dus de erfgenamen waren blij dat ze het kwijt waren, hebben het voor een belachelijk laag bedrag aan mij verkocht. En nu heb ik een prachtige "ranch" die mij maar een fractie van de waarde gekost heeft.

Soms moet je ook gokken, afwachten en geluk hebben. En in mijn geval was de één zijn dood twee keer de ander (ik dus) zijn brood...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:07

Gehuurd van de regionale woningbouwvereniging, ik stond al lang ingeschreven. Wel mega veel geluk gehad met dit huis, rustige locatie letterlijk op een hoek van het dorp.

Dat is het inderdaad wel een beetje, ook met kopen en ik lees het ook in dit topic, een soort mix van geluk hebben, veel kijken en soms ook een beetje brutaal zijn.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:14

Mijn moeder en ik waren met mijn paard aan het wandelen en toen zagen we het huis te koop staan. Op Funda opgezocht, november tot maart aan het onderhandelen geweest en augustus is de overdracht :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:17

Huis stond net een aantal uur op funda en ik kreeg een apje van een kennis. Zij wist dat wij eerst ook een tijd gezocht hadden maar wij hadden het zoeken na een aantal tegensclagen opgegeven. Ons huis ondanks kopers uit de verkoop gehaald en weer begonnen om te verbouwen. aantal maanden later kwam dit huis dus online, het huis voldeed aan bijna alle wensen dus toch gebeld ( zonder dat manlief het wist) en ik was de eerste die belde.
Ondanks mijn snelle bellen bleken er nog heel veel geintereseerden te zijn en is het huis ipv met de VP verkocht als bieden vanaf. Veel geluk gehad dat wij alsnog de woning konden kopen maar wel voor meer geld dan waarvoor het op funda stond. De gok genomen en on shuis weer in de verkoop gegooid en godzijdank was het vrijwel meteen verkocht
Nu al een jaar aan het verbouwen en nog lang niet klaar maar wel de paarden aan huis en aan het bos nu en een loods kunnen plaatsen voor manlief

Ipsilonka
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:08

Wij reden met de cabrio een rondje polder, serieus 2 km van ons oude huis stond bij een huis een bordje te koop. Wij zoeken op internet welk adres het was en toen weer goolge op het adres. Stond te koop bij een agrarisch makelaar 45 km verderop, niet op fundament of iets. We wonen er nu bijna 8 jaar *\o/*

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:12

bono_ schreef:
DiantaM schreef:
Bijna alle makelaars doen een preview op Facebook en instagram. Dan staan ze dus nog niet op hun website maar echt alleen nog op social media. Dan heb je kans dat je voor de grote meute bent.

Dit ook inderdaad! Heb ik ook volop gedaan, alle makelaars in de buurt aan het volgen op facebook en dan ben je er vaak als een van de eersten bij :)

Zo zijn wij inderdaad ook aan ons huis gekomen. Op vrijdagavond een bericht op facebook dat er nieuw aanbid was en het huis meedeed aan de open huizendag de dag erop.
We zijn meteen die dag wezen kijken en hebben savonds een bod gedaan (er waren gigantisch veel geïnteresseerden) en maandags waren we er uit