Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sasja0705 schreef:Correct me if I am wrong , maar dan is het geen dropshipping maar retailing en zijn de vk-prijzen voor gegeven van het merk zelf.
Het enige wat ze mogen is dan dus de btw bij optellen en de van het merk voorgegeven marge.
Merken vergeven dan ook retail-contracten en de retailers hebben ook (andere) verplichtingen tegenover de consument EN het merk.
Dropshipping is dus werkelijk alleen verbonden an Ali/Wish enz
Het is GEEN retailing omdat er geen persoonlijk contact bestaat met de "fabriek" en ook NIET onder eigen naam besteld wordt - alleen al om de invoerechten te omzeilen.
Kort : het is een behoorlijk verschil -ook wettelijk- tussen Dropshipping en Retailing
Karlijnxxx schreef:sasja0705 schreef:Correct me if I am wrong , maar dan is het geen dropshipping maar retailing en zijn de vk-prijzen voor gegeven van het merk zelf.
Het enige wat ze mogen is dan dus de btw bij optellen en de van het merk voorgegeven marge.
Merken vergeven dan ook retail-contracten en de retailers hebben ook (andere) verplichtingen tegenover de consument EN het merk.
Dropshipping is dus werkelijk alleen verbonden an Ali/Wish enz
Het is GEEN retailing omdat er geen persoonlijk contact bestaat met de "fabriek" en ook NIET onder eigen naam besteld wordt - alleen al om de invoerechten te omzeilen.
Kort : het is een behoorlijk verschil -ook wettelijk- tussen Dropshipping en Retailing
Dan bij deze. Wat je stelt is niet correct.
Merken werken wel zeker met dropshipping. Niet enkel Ali, etc. als platform. Definitie van dropshipping gaat over waar de stock bevindt en de inkoop gedaan wordt en of de verkoper de producten zelf verwerkt of niet.
Nogmaals is in NL een vrije prijsmarkt. Wat jij hier stelt zijn prijsafspraken en dat mag niet. Wel in landen als US, daar zijn de regels anders. P
Interessante materie om je in te verdiepen.
TS heb je het nu teruggestuurd?
future_vet schreef:Ben ik de enige die dat een beetje gebrek aan onderzoekplicht vind? Ik check altijd van een webshop waar ik nog nooit heb besteld de reviews, KVK, adres, contactgegevens en lees het retourbeleid. Daarbij zijn het vaak echt typische producten die ze dan verkopen.
Niks mis met dropshipping. Is gewoon handel. Op de markt hangt ook genoeg kleding afkomstig van Ali etc wat 4x over de kop gaat.
Jij vond het product die prijs waard, dat verandert niet omdat elders goedkoper is. Als hij het niet voor duurder mag verkopen dan verdiend hij geen boterham.
future_vet schreef:Ben ik de enige die dat een beetje gebrek aan onderzoekplicht vind? Ik check altijd van een webshop waar ik nog nooit heb besteld de reviews, KVK, adres, contactgegevens en lees het retourbeleid. Daarbij zijn het vaak echt typische producten die ze dan verkopen.
Niks mis met dropshipping. Is gewoon handel. Op de markt hangt ook genoeg kleding afkomstig van Ali etc wat 4x over de kop gaat.
Jij vond het product die prijs waard, dat verandert niet omdat elders goedkoper is. Als hij het niet voor duurder mag verkopen dan verdiend hij geen boterham.
Berdien schreef:Het verschil in prijs zou me nog niet eens zo uit maken, maar ik wil gewoon _geen_ spullen van Ali hebbenVanwege de veiligheidsnormen, vanuit milieu oogpunt.. Als ik het kan voorkomen dan komt er niets van daar in mijn huis. Laat staan dingen die echt bij je komen of waarmee je eet/kookt. Zoals een bh vanaf Ali? Ik zou het nóóit doen
verootjoo schreef:Berdien schreef:Het verschil in prijs zou me nog niet eens zo uit maken, maar ik wil gewoon _geen_ spullen van Ali hebbenVanwege de veiligheidsnormen, vanuit milieu oogpunt.. Als ik het kan voorkomen dan komt er niets van daar in mijn huis. Laat staan dingen die echt bij je komen of waarmee je eet/kookt. Zoals een bh vanaf Ali? Ik zou het nóóit doen
Hier idem... niks van Ali en co.
future_vet schreef:verootjoo schreef:
Hier idem... niks van Ali en co.
Er zullen inderdaad dingen tussen zitten die dat keurmerk niet hebben nee. Maar dat geld voor heel veel spul uit China. Vraag mij af of de dingen die bij de action, prijsmepper en bigbazar liggen wel allemaal netjes dat goede keurmerk hebben. Ja dat moet wettelijk, maar of dat ook echt zo is...
ik vind het vooral tricky met speelgoed wat los kan gaan etc . Maar een BH zonder keurmerk lijkt mij weinig kwaad doen.
Berdien schreef:Het verschil in prijs zou me nog niet eens zo uit maken, maar ik wil gewoon _geen_ spullen van Ali hebbenVanwege de veiligheidsnormen, vanuit milieu oogpunt.. Als ik het kan voorkomen dan komt er niets van daar in mijn huis. Laat staan dingen die echt bij je komen of waarmee je eet/kookt. Zoals een bh vanaf Ali? Ik zou het nóóit doen
verootjoo schreef:De boetes zijn niet mals dus ik neem aan van wel. Ip kan je ervan uitgaan dat alles wat in NL verkocht wordt goedgekeurd is.
Maar bij action etc koop ik niks dus geen idee.
BH zonder keurmerk zou ik nooit gebruiken. Stof wordt chemisch gekleurd en die rotzooi kan je huid binnendringen en schade aanrichten.
future_vet schreef:verootjoo schreef:De boetes zijn niet mals dus ik neem aan van wel. Ip kan je ervan uitgaan dat alles wat in NL verkocht wordt goedgekeurd is.
Maar bij action etc koop ik niks dus geen idee.
BH zonder keurmerk zou ik nooit gebruiken. Stof wordt chemisch gekleurd en die rotzooi kan je huid binnendringen en schade aanrichten.
Maar die miljoenen Chinezen kopen er toch ook gewoon? Waarom zouden die dat wel accepteren? Er zal echt wel een kwaliteitsstandaard aan vast hangen bij veel producten.
Zoveel van onze producten rollen uit de fabrieken uit China.... dat wantrouwen we toch ook niet? Ali is enkel een groothandelaar.