Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lucifertje schreef:@iedereen over de cups en milieu.
Nespresso heeft een recycle programma voor cups. Ik weet de details er niet van, heb me er niet genoeg in verdiept.
lucifertje schreef:@iedereen over de cups en milieu.
Nespresso heeft een recycle programma voor cups. Ik weet de details er niet van, heb me er niet genoeg in verdiept.
lucifertje schreef:Er zijn wel meer dingen die verboden moeten worden in deze tijd. Ik blijf gewoon Nespresso cups gebruiken en draag op een andere manier mijn steentje bij aan het milieu.
Cups zitten overigens niet in plastic verpakt, ook niet als je ze in een bulk verpakking koopt.
superpony schreef:Ja, zo schiet je dus niks op als iedereen zo denkt. Uiteindelijk worden ze echt wel verboden, want ze geven gewoon teveel afval.
Nespresso vind ik ook erg lekker en zelf zou ik zeker gebruik maken van het recycleprogramma (maar ik ben ook een fanatiek afvalscheider). Vind het juist goed dat Nespresso zelf daar iig voor zorgt. Sodera schreef:Ik heb ook zo'n "vreselijke" nespresso maar heb ook nog geen alternatief gevonden waar ik 100% blij van wordt. Ik drink zo'n 2 kopjes koffie (latte/cappuccino) op een dag. Mijn vriend drinkt geen koffie en dit is een echt thee-land, dus weinig visite die wel koffie wil.
Voor mijn gevoel kom ik met bonen/gemalen bonen altijd uit op dat koffie oud is voordat ik zo'n zak opgebruikt heb.....
Plus, ik heb een latissima, waarbij je ook geen geneuzel hebt met zelf melk opschuimen met zo'n stoompijpje en weet ik t wat. Melk in t bakje, bakje aansluiten en dan één druk op de knop en klaar is klara...
Opschuimmechanisme kan in in de vaatwasser en bar weinig werk voor een heel lekker bakkie...
edit: ik recycle mijn coffee pods via nespresso
Hanafubuki schreef:Ik heb een Senseomachine met espressostand. Als hij ooit stuk gaat komt er wel een bonen vol of halfautomaat maar voor nu vind ik de senseo echt dikke prima met losse schuimer erbij. Ik koop wel goede koffiepads of zet met de coffeeduck de koffie.Nespresso vind ik ook erg lekker en zelf zou ik zeker gebruik maken van het recycleprogramma (maar ik ben ook een fanatiek afvalscheider). Vind het juist goed dat Nespresso zelf daar iig voor zorgt.
Pads gaan in de groencontainer.
of in Duitsland. Loop nu een beetje leeg op koffie qua geld meer nog dan op kantoor
heb veel meer koffie nodig thuis
Ik heb nu de Philips op het oog, met of zonder lattego dus, of de delonghi magnifica s. ontherun schreef:Jullie hebben me nu toch echt het laatste zetje gegeven om een bonenmachine aan te schaffen, maar, wij drinken ook wel eens graag een latte of cappucino. Is dan een melkreservoir aan te raden of een stoompijpje? Vriend zal liever een reservoir hebben, die wilt alleen maar op een knop drukken het liefste. Ik wil gewoon de lekkerste koffieIk heb nu de Philips op het oog, met of zonder lattego dus, of de delonghi magnifica s.
Maar dat maakt mij niet uit, vriend vind het echter waarschijnlijk ook teveel gedoe. Vandaar dat ik dus toch neig naar een reservoir, wat overigens alleen gepast gevuld wordt als het gebruikt wordt, dus er zal nooit melk staan te staan. ontherun schreef:Ik zou sowieso uit moeten gaan vogelen hoe dat stoompijpje dan dus precies werktMaar dat maakt mij niet uit, vriend vind het echter waarschijnlijk ook teveel gedoe. Vandaar dat ik dus toch neig naar een reservoir, wat overigens alleen gepast gevuld wordt als het gebruikt wordt, dus er zal nooit melk staan te staan.
Waarbij ik gelukkig als een echte hamsteraar koffie heb meegenomen uit Italie

ontherun schreef:Ik zou sowieso uit moeten gaan vogelen hoe dat stoompijpje dan dus precies werktMaar dat maakt mij niet uit, vriend vind het echter waarschijnlijk ook teveel gedoe. Vandaar dat ik dus toch neig naar een reservoir, wat overigens alleen gepast gevuld wordt als het gebruikt wordt, dus er zal nooit melk staan te staan.