Stomme vraag electrische schokken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:01

Dat kan ik nog wel volgen, want wie laat z'n autodeur nou open tijdens het tanken?

Mythbusters heeft het wel eens getest, maar dat ging dan over mobiele telefoon gebruik en tanken. Maar die hebben wel heel erg hard hun best moeten doen voor een ontploffing.

Heb hem nog even weer bekeken en dat laat inderdaad zien wat jij beschrijft. In Amerika kun je tanken zonder het handvat vast te houden, tijdens het tanken ontstaan dampen en als je dan terugkomt met een statische schok kan het gebeuren :j
Laatst bijgewerkt door Qimm op 21-04-20 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:05

Marie_Anne schreef:
Ik geloof best dat het in theorie kan, maar is dat wel eens gebeurd dan?

Dit is een voorbeeld van iemand die weer in de auto gaat zitten en dus weer opgeladen wordt en zich niet ontlaad

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:11

Wtf is die vrouw wel allemaal niet aan het doen tijdens het tanken?

Waarschijnlijk is dit de reden dat dit in Nederland niet kan.
Btw, denk niet dat ze geladen raakt van de auto maar eerder van de synthetisch trui die ze aantrekt.

Anna_Dani

Re: Stomme vraag electrische schokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:04

Ik mag aannemen dat hierover is nagedacht. Brand heeft 3 zaken nodig: brandstof, zuurstof en voldoende hoge temperatuur. Een ontsteking vindt alleen plaats in de ideale "mengverhouding". Met een teveel (of tekort) aan zuurstof of brandstof, ontstaat er geen brand. In dit filmpje was de mengverhouding brandstof (damp), zuurstof en temperatuur (vonkje) precies goed. In de praktijk zal dit echter niet of nauwelijks gebeuren. Neemt niet wel dat als je kunt ontladen, dat natuurlijk altijd beter is en ook prettiger voor jezelf. Maar de pompen in NL zijn wel goed beveiligd. Die op het filmpje ook, de vlam slaat niet de ondergrondse tank of de auto in, althans, dat is niet gefilmd.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:08

Ik ben al een week enorm statisch geladen. Kreeg gisteren zelfs een pets van een plant. Wist geeneens dat dat kon.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:11

Ik had sowieso al last van statische elektriciteit op kantoor (deurklink aanraken: pats! Restje koffie uit mok in gootsteen gooien en je duim daarbij op de lepel houden: PATS!) Heb er nu thuis ook last van en idd gisteren met tanken ook. Op het moment dat ik het tankpistool uit de houder haalde: pats! Gelukkig niets gebeurd.

Iris82
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:17

Kana schreef:
Ik ben al een week enorm statisch geladen. Kreeg gisteren zelfs een pets van een plant. Wist geeneens dat dat kon.

Ik dus al een paar keer van water uit de kraan. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:08

Iris82 schreef:
Kana schreef:

Ik dus al een paar keer van water uit de kraan. :=

Ja ik ook!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:00

Mijn paard is sinds een week ineens kopschuw. Ik heb hem al 15 jaar, nooit kopschuw geweest, juist altijd heel relaxt. Vorige week is hij wel erg van mij geschrokken toen ik aan zijn hoofd zat. Ik deed niks bijzonders, maar best kans dat ik hem gezapt heb. Als dat via de neus gaat kan dat best vervelend aankomen lijkt mij.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:13

Ohhh ik ben dus niet alleen die er zo'n last van heeft.
Ik heb er ook al weken last van. Normaal heb ik mijn haar vaak in een staart, maar de laatste tijd vlecht ik het in, dan gaat mijn haar niet alle kanten op.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:23

Ik ontlaad via mijn horloge. Horloge tegen de deurklink aanhouden en klaar. Horloge vangt de tik op en ik kan veilig door de deur.. :')

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:56

Ik dacht dat ik de enige was hahaha :D :+

Ik krijg ook met droog weer vaak hele lichte stroom schokjes, zelfs als ik een paard aai voel ik soms een licht tikje als mn hand over de vacht gaat.
Maar zal het ook niet met je zolen te maken hebben?
Ik merk dat als ik rubbere zolen aan heb, het amper gebeurd maar met plastic goedkope zolen veel vaker :brr:

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 21:41

Wauw zoveel die last hebben hoor in m'n omgeving er niemand over dacht nog even dat het aan mij lag haha