Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:13

Pandora2 schreef:
Kelly_ann schreef:
Over het Amerikaanse onderzoek of het virus misschien uit het lab bij Wuhan komt.

https://nos.nl/artikel/2330667-vs-onder ... braak.html

Ik vind het wel een grote politieke mindf*ck hoor.....
Het zou Amerika, en Trump goed uitkomen als dit in hun voordeel werkt.
Maar China is ook geen open en eerlijk boek natuurlijk.

Mijn oom zei dit al van in het begin. Hij krijgt zo meteen nog gelijk :D

In elk geval komt het tussen de VS en China nooit meer goed.

Ik vind het eng, die twee landen in strijd met elkaar met een gek aan het hoofd!

Tienus, gecondoleerd, heel veel sterkte voor jou en je geliefden in deze tijd.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:14

MoniqueT schreef:
He, hoeveel opa’s en oma’s FaceTimen nu met hun kleinkinderen? Alles is te leren. Wij hebben vorig jaar onze 87-jarige buurtjes meegenomen naar een all you can eat-toko waar ze met tablets werken. Ze hebben niet eens een mobieltje, maar dit wilden ze graag leren.

Denk in mogelijkheden!

Vanuit mijn vrijwilligerswerk heb ik ook regelmatig met 70+ te maken en vrij veel daarvan hebben geen tablet of smartphone. Je kan het ze leren, maar dan moeten ze de middelen wel hebben...

Wat vervelend Popstra :(:) Ik zie buiten mijn vriend ook alleen mensen als ik boodschappen aan het doen ben en dat is 1 keer per week en dan zo snel mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:16

Coby schreef:
Zonet met oma van 98 gebeld. Zit in een verpleegtehuis en zit alleen op haar kamer. Middageten mag met 4 personen. En verhuizing naar nieuw tehuis staat eind van de maand nog steeds op de planning. Allemaal zorgen. En dan ben je 98.

Och, wat sneu zeg, op je 98e :(:) .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:17

verootjoo schreef:
_Penotti schreef:
En gaat het bedienen dan zo worden? ;)

(klik voor video)
[ Video ]

Ik vind die filmpjes zo kinderachtig... Alsof je niks kan verzinnen om wel aan die 1,5m te houden. Beetje oplossingsgerichte instelling zoeken hoor, lijkt wel alsof iedereen alleen maar in problemen kan denken. Lijkt me echt vermoeiend als je zo denkt :O

Mijn lach schalde voor het eerst sinds een week door de kamer. Heel grappig gedaan en ik vind het wel grappig

Fijn Rien, dat je dit zo kunt zien.

Popstra dat hoort er helaas ook bij. Knuffel.

Corona sucks ,nu eens een keer hoopgevend nieuws hier. Onze vriend het beleid nu is toewerken om van de beademing af te mogen. Het is nog niet voorbij de spanning maar hij was zo slecht en dit gaat weer voorzichtig de goede kant op. En ja we weten het Corona virus is grillig.

Sneu Coby

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:18

Ja, dat soort zorgen voor onze oudere medemens valt niet mee.

Tienus, gecondoleerd. Wat is dat vreselijk snel gegaan. Heel veel sterkte, ook voor je andere ouder.

Rien en Kinke, dat klinkt ook heftig. Sterkte.

Ik ben benieuwd naar de beslissingen volgende week dinsdag. Luister via comedy shows (nee, niet de allerhoogste nieuwsfactor, maar ze bespreken wel alles wat er speelt) mee naar de situatie in Amerika en dat gesteggel tussen gouverneurs van de Staten en de President is te bizar voor woorden. Daar zitten mensen toch ook niet op te wachten? Al dat gerommel. Wees gewoon duidelijk. Met name vanuit de centrale overheid daar.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:19

verootjoo schreef:
_Penotti schreef:
En gaat het bedienen dan zo worden? ;)

(klik voor video)
[ Video ]

Ik vind die filmpjes zo kinderachtig... Alsof je niks kan verzinnen om wel aan die 1,5m te houden. Beetje oplossingsgerichte instelling zoeken hoor, lijkt wel alsof iedereen alleen maar in problemen kan denken. Lijkt me echt vermoeiend als je zo denkt :O

Verzin maar wat dan als je denkt dat dat zo makkelijk is. Echt. Ik hoor graag je oplossingen.
Mijn zwager heeft een goedlopende (voor Corona dan) zaak. En zit echt met z’n handen in het haar. Alle kosten gaan door. Huur, personeel enz. En die toelage dekt echt veel minder als mensen denken.
Maar het is heel makkelijk roepen vanaf de zijlijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:22

Needje schreef:
verootjoo schreef:

Verzin maar wat dan als je denkt dat dat zo makkelijk is. Echt. Ik hoor graag je oplossingen.
Mijn zwager heeft een goedlopende (voor Corona dan) zaak. En zit echt met z’n handen in het haar. Alle kosten gaan door. Huur, personeel enz. En die toelage dekt echt veel minder als mensen denken.

Dichtblijven kost nog meer.
Heb ook niet a la minute een oplossing, maar weet zeker dat je met goed brainstormen best een groot eind komt. Als je maar je oplossingen bril opzet, en stopt met het denken in problemen.

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:26

Maar een beetje galgenhumor mag best wel hoor. Coping strategie. Werkt als een malle. Ik was vanmiddag ook lekker cynisch, bitter. Had ik ff nodig, omdat ik anders in tranen zou zijn uitgebarsten.
En als je dan je goed lopende horeca zaak naar de ratsmodee ziet gaan.... ik snap het wel. Maak maar lekker flauwe filmpjes. Als het je helpt? Doen!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:29

Een tafel neerzetten buiten die alleen gebruikt wordt om uit te serveren. Dan brengt de ober het buiten en kun je als gast je drinken van die tafel pakken.

Of bedienen met een lange trolley van 1,5 meter een de drankjes tot aan de tafel rijden waar de gasten het dan zelf van af pakken.

Doorgeefluik maken waar alleen de drankjes onderdoor passen maar waar je als gast en personeel beschermd wordt net als wat je nu bij kassa’s ziet.

Iedere tafel een eigen biertap verbonden met een app die telt hoeveel biertjes je tapt en dan via dia app betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:30

Needje schreef:
verootjoo schreef:

In dat filmpje op AT5 is toch iets verzonnen? Wat wil hij dan?
Edit: ik begrijp wel dat het echt klote is, maar alleen maar zeggen dat het niet kan... Daar schiet je zeker niets mee op.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:38

Afbeelding
Jackpot *\o/*

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:09

Yeah! Nou nog een kar waar dat allemaal in past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:27

Hamsteréééén!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:29

Ah eindelijk Destination:). Zal wel een opluchting zijn :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:33

Kinke heel veel sterkte.

Rien hoe gaat het met je zwager?

Tienus hoe is het met de partner?

Heftig Coby, is ook niet niks om op die leeftijd nog te moeten verhuizen.

Gisteren belde mijn schoonzusje, even haar hart weer luchten over het werk in het verzorgings/bejaardentehuis. Alles is nu in quarantaine dus de hele dag allemaal in beschermende kleding. Ze zweten zich echt de hele dag kapot, het ademt niet en bij alle staat de thermostaat op standje sauna haha.
Daarnaast is het onwijs zwaar voor haar en haar collega's. Al die oude mensjes sommige zo ziek, of begrijpen niet wat er nu allemaal speelt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:42

Kiki, advies aan je schoonzusje, sportshirt er onder aan met cooldry technologie, werken ze in de ziekenhuizen ook veel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:47

Iemand toevallig Danny op straat gezien?
Mijn hemel...
Corona bestaat niet, komt allemaal door 5g

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:52

Marie_Anne schreef:
Hamsteréééén!

Ik heb braaf alleen meegenomen wat we normaal ook kopen, zodat een ander ook nog de kans krijgt het te kopen :)

Anoniem schreef:
Mijn hemel...

Ik vind het echt bizar dat mensen zo kunnen denken. Net als dat Bill Gates Corona heeft veroorzaakt om er geld aan te verdienen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:56

Dit artikel werd vandaag gedeeld en ik vind het zo goed geschreven.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/14/do ... n-a3996741

Het gaat er over hoe we de kwaliteit van leven in verpleeghuizen nu extreem inperken om levensjaren te bieden, terwijl we normaal juist bezig zijn met kwaliteot en niet met jaren.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:06

niet goed hier. Zwager en schoonzus zijn weer opgeroepen. Hij was erg onrustig en heeft een morfinepomp gekregen. Waarschijnlijk gaan ze nu ook slaapmedicatie toedienen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:07

Anoniem schreef:
Mijn hemel...

Vergeet niet dat het ook zijn manier van tv maken is..
Hier hadden we die drill rappers wijk tegen wijk. Maar hij heeft wel aan een aantal jongetjes gevraagd of ze thuis een mes konden ophalen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:09

Kinke schreef:
niet goed hier. Zwager en schoonzus zijn weer opgeroepen. Hij was erg onrustig en heeft een morfinepomp gekregen. Waarschijnlijk gaan ze nu ook slaapmedicatie toedienen

Ah oliebol, heel veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:11

lenaa_tje schreef:
Anoniem schreef:
Mijn hemel...

Vergeet niet dat het ook zijn manier van tv maken is..
Hier hadden we die drill rappers wijk tegen wijk. Maar hij heeft wel aan een aantal jongetjes gevraagd of ze thuis een mes konden ophalen.

Op internet kom ik ook heel veel van dat geneuzel tegen, over 5G en de relatie met Corona.
En meer vreemde redenaties.

Verder nog sterkte voor alle bokkers die iemand ziek hebben of verloren zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:23

Sterkte Kinke, klinkt niet goed.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:23

Kinke sterkte!