Corona app. Wel of niet gewenst?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:28

Bloodymary schreef:
Ik neem aan dat je niet meteen in quarantaine hoeft als niet vastgesteld is dat je zelf ook besmet bent... Anders ben je wel goed gek als je die app zou nemen. Je gaat toch niet twee weken voor Jan Doedel in quarantaine zitten terwijl je niet besmet bent? :')

Nu moeten ook alle huisbewoners in quarantaine als 1 besmet is.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:28

Zat van de week met een vriendin aan de telefoon die faliekant tegen is, dan weet iederéén àlles van je. Wie is die iedereen? Ik heb altijd mijn telefoon in mijn zak met Google actief, mij maakt het echt niet uit die iedereen. Wanneer fysieke mensen in mijn omgeving (buren, exvriendjes, man die verliefd op mij is maar ik niks mee wil) inzicht in mijn reilen en zeilen zouden krijgen en dat in real time volgen zou ik onmiddellijk mijn telefoon wegdoen. Maar die zogenaamde iedereen mag van mij weten wat ik doe en wanneer, zeker wanneer het voor een groter goed is en het is met door middel van een app de strijd met bijvoorbeeld dit virus aan te gaan. Ik zou het er dus vrijwillig en met plezier opzetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:29

Bloodymary schreef:
Marie_Anne schreef:

Als je langer dan een bepaald tijd in aanraking bent geweest met iemand die besmet is, moet je in quarantaine.

En dat laatste: nee, het is geen waterdicht systeem. Het valt of staat met de hoeveelheid testen, die zal flink omhoog moeten.

Ik neem aan dat je niet meteen in quarantaine hoeft als niet vastgesteld is dat je zelf ook besmet bent... Anders ben je wel goed gek als je die app zou nemen. Je gaat toch niet twee weken voor Jan Doedel in quarantaine zitten terwijl je niet besmet bent? :')

Jawel, dat is het doel. Je moet twee weken in quarantaine. Testen heeft in dat stadium nog geen zin volgens mij.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:29

Sclimpre schreef:
Als je wel vertrouwen hebt in om het even welk privébedrijf, waarom heb je dan geen vertrouwen in een app die voor de volksgezondheid veel kan betekenen?
Eigenlijk denk ik dat die app veel veiliger zou zijn dat alles wat we nu gedachteloos gebruiken.
Maar zelfs als dit niet het geval zou zijn, vind ik dat het op dit moment zo belangrijk is dat dat virus een halt toegeroepen wordt dat, zelfs als het een inbreuk op de privacy zou zijn, het zeker de moeite waard is.


Maar waar haal jij in godsnaam dat eerste vandaan? Het is niet omdat ik in bepaalde topics zeg dat ik vind dat we niet zomaar onze rechten op privacy op moeten geven zonder even stil te staan bij wat en hoe, dat ik geen vertrouwen kan hebben in de app van de overheid! Ik heb vertrouwen als blijkt dat ze het op de juiste manier en met de juiste tools beveiligen.

En vertrouwen in privébedrijven? Helemaal niet? Sorry, maar ik denk gewoon niet zwart-wit, ik wil meer info voor ik zaken vertrouw en ik weet dat er wetgeving bestaat en dat die soms ook gebroken wordt.

Je hoeft me niet in voor of tegenkamp te proberen steken, want ik sta er pal tussenin.
Laatst bijgewerkt door SinneJ op 14-04-20 18:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:30

Brainless schreef:
Bloodymary schreef:
Ik neem aan dat je niet meteen in quarantaine hoeft als niet vastgesteld is dat je zelf ook besmet bent... Anders ben je wel goed gek als je die app zou nemen. Je gaat toch niet twee weken voor Jan Doedel in quarantaine zitten terwijl je niet besmet bent? :')

Nu moeten ook alle huisbewoners in quarantaine als 1 besmet is.

Dat vind ik een ander verhaal. Die kun je normaal gesproken verder ook niet ontlopen. Wat anders dan wanneer je met een onbekend iemand in aanraking geweest bent.

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:31

Maar als dat dus inderdaad echt moet, dan is het antwoord op de vraag wel heel makkelijk. Nee, geen app voor mij. Haha, dan zit straks echt driekwart van NL in quarantaine. Wel lekker rustig.

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:33

Het gaat er niet alleen om of ze alles mogen/willen weten, maar wat ze ermee gaan doen.
Welke regels gaan zij hanteren.. je moet bv thuisblijven omdat je te lang/te dichtbij iemand bent geweest die ziek bleek te zijn.
Wie gaan die gegevens controleren, mag je baas straks eisen dat hij die gegevens in mag zien en dat hij je mag weigeren op het werk.
Mag een winkel jou straks weigeren omdat jij een melding hebt gehad?

irryproppy

Berichten: 328
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: overal waar de zon schijnt!!!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:33

Google is niet zo zuiver op de graat.
Via maps waren ze al mensen aan het volgen.
Stond op nos tt op 3 April.

Afbeelding

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Corona app. Wel of niet gewenst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:36

Ik vind dat echt een grappige kwalificatie, niet zuiver op de graat, die informatie doet mij echt helemaal niks, gaat over de kudde, percentages, niet pietje puk en jantje klaas deden dit wel en dat niet

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:40

irryproppy schreef:
Google is niet zo zuiver op de graat.
Via maps waren ze al mensen aan het volgen.
Stond op nos tt op 3 April.

[ [url=m/ZINwo7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Er staat letterlijk bij "Als ze daarmee akkoord gaan".

Dus die gebruikers hebben aangegeven 'Ja, je mag mij volgen en mijn gegevens voor onderzoek gebruiken.' (Toegegeven, ik vind ook dat die toestemming beter uitgewerkt moet worden, want veel mensen klikken het gewoon weg zonder te weten wat ze doen).

Daarna heeft google die data door een model gehaald en dan hebben ze, zonder die data te delen, die conclusie heel kort samengevat en openbaar gemaakt, hoogstwaarschijnlijk met wat toegevoegde noise (kort gezegd, het kan zijn het 33 of 37 procent was, maar ze nemen bewust een random kleine afwijking).

Ik zeg niet dat dat allemaal wenselijk is, maar je moet wel een beetje weten waar je over praat voor je doet alsof ze zomaar jouw wandeling openbaar gemaakt hebben. Ik denk dat ze helemaal geen wetten overtreden hebben.

Walkure

Berichten: 1400
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:47

SinneJ schreef:
mylittlejoy schreef:
Laten we vooropstellen dat het vrij naïef is om te denken dat je nu zonder de specifieke app niet al overal gemonitord wordt en dat je gegevens niet al bij allerlei partijen bekend zijn. Wat deze app zou toevoegen is dat het voor een kortstondige periode (de incubatieperiode) zou bijhouden met welke personen je in aanraking bent geweest. Ik wacht af wat de app precies gaat worden, maar hou vooralsnog m'n opties open. Ik kan er voorlopig nog niet wakker van liggen.

Ik denk zelf dat het niet gaat werken om deze verplicht te stellen. Ik denk dat we uiteindelijk naar een vorm toegaan waarbij het installeren van de app op vrijwillige basis is, maar dat ondernemers eisen zullen stellen aan hun klanten, zodat je bepaalde restaurants bijvoorbeeld niet binnenkomt, zonder dat je een groen label hebt via zo'n app. De mensen die dan niet willen meewerken aan zoiets kunnen dan zonder die app verder, maar wie dat wel wil, heeft meer opties om ergens heen te gaan.


Sorry maar dat is echt gewoon niet waar. Gegevens worden niet zomaar gedeeld, daar hangen suuper veel regels aan vast.


Ja, en dat zal bij deze app dus ook zijn. Waarschijnlijk zullen je gegevens worden geanonimiseerd, wat is dat anders dan de rest? :)

irryproppy

Berichten: 328
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: overal waar de zon schijnt!!!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:51

SinneJ schreef:
irryproppy schreef:
Google is niet zo zuiver op de graat.
Via maps waren ze al mensen aan het volgen.
Stond op nos tt op 3 April.

[ [url=m/ZINwo7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Er staat letterlijk bij "Als ze daarmee akkoord gaan".

Dus die gebruikers hebben aangegeven 'Ja, je mag mij volgen en mijn gegevens voor onderzoek gebruiken.' (Toegegeven, ik vind ook dat die toestemming beter uitgewerkt moet worden, want veel mensen klikken het gewoon weg zonder te weten wat ze doen).

Daarna heeft google die data door een model gehaald en dan hebben ze, zonder die data te delen, die conclusie heel kort samengevat en openbaar gemaakt, hoogstwaarschijnlijk met wat toegevoegde noise (kort gezegd, het kan zijn het 33 of 37 procent was, maar ze nemen bewust een random kleine afwijking).

Ik zeg niet dat dat allemaal wenselijk is, maar je moet wel een beetje weten waar je over praat voor je doet alsof ze zomaar jouw wandeling openbaar gemaakt hebben. Ik denk dat ze helemaal geen wetten overtreden hebben.


Mag het idd hopen van niet.
Maar ze hebebn t wel opgeslagen,dus kunnen het via via een maas in die privacy wetten het uitvoeren.
Zal niet het eerste en ook niet het laatyte tech bedrijf zijn die dat op die manier doen.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:58

irryproppy schreef:
Mag het idd hopen van niet.
Maar ze hebebn t wel opgeslagen,dus kunnen het via via een maas in die privacy wetten het uitvoeren.
Zal niet het eerste en ook niet het laatyte tech bedrijf zijn die dat op die manier doen.



Nee ze hebben het niet zomaar opgeslagen, dat kunnen wij niet weten. Google krijgt enorm veel data per seconde. Vaak slaan ze het maar net lang genoeg op voor het trainen van het model en wordt het weer verwijderd. Vaak wordt het zelfs niet naar google gestuurd en worden alle berekeningen uitgevoerd op de smartphone van de gebruiker zelf.

Als ze het opslaan is het niet per se op 1 locatie opgeslagen, dan kan het zijn dat de eerste 2 letter van een adres op de ene server staan, de 2 volgende op de andere... (niet echt he, het gaat met code, maar dat is het principe) waardoor een persoon die voor google werkt nooit iets over jou kan weten.

Er zijn zeer veel technieken om privacy te waarborgen. En die kan de overheid ook gaan gebruiken om ons allemaal te beschermen!

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:59

Corona ap: niet gewenst.
Stel, ik ga naar mijn werk, 2 uur met het OV.
In de loop van de dag blijk ik te lang in de buurt te zijn geweest van een positief getest persoon.
En dan mag ik op de terugreis het OV niet meer in????
(Want inmiddels geeft de ap code rood af voor mij)
Naar huis gaan lopen dan?
Dat ga ik dus niet proberen.

En hoe betrouwbaar is zo’n ap nou?
Mijn telefoon staat buitenshuis doorgaans in de vliegtuigstand.
Of uit.
Volgens mij kan die ap dan weinig besmettingen constateren
:+

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:06

hoefnageltje schreef:
Corona ap: niet gewenst.
Stel, ik ga naar mijn werk, 2 uur met het OV.
In de loop van de dag blijk ik te lang in de buurt te zijn geweest van een positief getest persoon.
En dan mag ik op de terugreis het OV niet meer in????
(Want inmiddels geeft de ap code rood af voor mij)
Naar huis gaan lopen dan?
Dat ga ik dus niet proberen.

En hoe betrouwbaar is zo’n ap nou?
Mijn telefoon staat buitenshuis doorgaans in de vliegtuigstand.
Of uit.
Volgens mij kan die ap dan weinig besmettingen constateren
:+

Stel je verzwikt je enkel en je collega rijdt je naar huis.
Krijgen jullie bericht te lang en te dicht bij elkaar te hebben gezeten en dus gelijk een boete krijgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:18

Bloodymary schreef:
Maar als dat dus inderdaad echt moet, dan is het antwoord op de vraag wel heel makkelijk. Nee, geen app voor mij. Haha, dan zit straks echt driekwart van NL in quarantaine. Wel lekker rustig.

Het alternatief zou kunnen zijn dat we nog veel langer zo door moeten als nu. Vind je dat fijner dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:22

Brainless schreef:
hoefnageltje schreef:
Corona ap: niet gewenst.
Stel, ik ga naar mijn werk, 2 uur met het OV.
In de loop van de dag blijk ik te lang in de buurt te zijn geweest van een positief getest persoon.
En dan mag ik op de terugreis het OV niet meer in????
(Want inmiddels geeft de ap code rood af voor mij)
Naar huis gaan lopen dan?
Dat ga ik dus niet proberen.

En hoe betrouwbaar is zo’n ap nou?
Mijn telefoon staat buitenshuis doorgaans in de vliegtuigstand.
Of uit.
Volgens mij kan die ap dan weinig besmettingen constateren
:+

Stel je verzwikt je enkel en je collega rijdt je naar huis.
Krijgen jullie bericht te lang en te dicht bij elkaar te hebben gezeten en dus gelijk een boete krijgt?

Man man man. Wat slaan jullie op hol.
Dit is geen China hè.
Boetes en code rood zodat je naar huis moet lopen? Doe eens normaal. Verdiep je eerst eens in wat er mogelijk is, en kijk bijvoorbeeld eens wat ze in Oostenrijk willen. Ik snap het heus als mensen niet willen, maar niet obv dit soort bizarre paniekverhalen.

Pareltjes
Berichten: 2239
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 19:24

purny schreef:
Ik ben voor de app. Als het kan monitoren dat iemand corona heeft waarom niet.
En voor de mensen die het punt privacy hebben, ik hoop dat deze mensen geen Facebook hebben want daar heb je bijna geen privacy



Daar heb je een heel belangrijk punt. Hier dus geen facebook, whatsapp, linkedIn. Ik probeer zorgvuldig mijnprivacy in de hand te houden. Maarja hier op Bokt checken ze ook je IP helemaal dichttimmeren als je toch nog een beetje aan de digitale wereld wilt mee doen blijft lastig.

Wat betreft de gegevens die je auto verzamelt, heb hier over een heel dispuut gehad met de de dealer. Jaren terug al. Helaas hebben we weinig rechten, EU heeft gemakshalve verzaakt ons hiervoor jaren geleden de juiste rechten te geven. Bedrijfslobbys zijn groter dan het verzet onder gedupeerde of bezorgde burgers.

Ik ben voor het elimineren van het virus maar niet dmv het opgeven van mijn privacy.

beert
Berichten: 2468
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:54

Marie_Anne schreef:
Man man man. Wat slaan jullie op hol.
Dit is geen China hè.
Boetes en code rood zodat je naar huis moet lopen? Doe eens normaal. Verdiep je eerst eens in wat er mogelijk is, en kijk bijvoorbeeld eens wat ze in Oostenrijk willen. Ik snap het heus als mensen niet willen, maar niet obv dit soort bizarre paniekverhalen.

Nou inderdaad. Dan hoop ik dat mensen die dit serieus denken ook geen TomTom hebben uit angst dat ze geregistreerd worden voor te hard rijden en een boete thuis krijgen via dat systeem.

De hele app is er nog niet eens en er wordt al op los gespeculeerd over privacy. In plaats van even af te wachten wat het zou kunnen betekenen voor de volksgezondheid. Als dat bekend is, kun je altijd nog een afweging maken.

Pareltjes
Berichten: 2239
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 20:00

Sclimpre schreef:
Als het kan helpen ben ik er 100% voor.
Ik snap niet dat mensen hun halve leven op social media en fora gooien, met allerlei klantenkaarten rondlopen, de gps functie van hun smartphone gebruiken, een simkaart in hun auto hebben, lang bewakingcamera's lopen en bij deze app zich dan ineens zorgen beginnen maken over privacy.


Niet iedereen doet dit dus. Gps staat uit, staan nauwelijks apps op mijn telefoon, geen simkaart in auto en zeker geen digitale klantenkaarten, bonusapps en whatever. Mijn privacy is meer waard dan een knullige korting.

En bij deze realiseer ik me eens te meer dat privacy steeds meer van de financieel draagkrachtige wordt. Ik kan het me perminteren niet mee te doen aan de verleiding van korting in ruil voor al mijn gegevens ( deze mogen vrijuit verhandeld worden aan iedereen die ze hebben wil )

Kijk, ik heb geen grip op bewakingscamera’s maar op héél veel andere zaken wel. En vergt een beetje bewustwording en volharding niet toe te geven aan het zogenaamde gemak. Dat gemak betaal je erg duur.

Pareltjes
Berichten: 2239
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 20:03

SinneJ schreef:
irryproppy schreef:
Mag het idd hopen van niet.
Maar ze hebebn t wel opgeslagen,dus kunnen het via via een maas in die privacy wetten het uitvoeren.
Zal niet het eerste en ook niet het laatyte tech bedrijf zijn die dat op die manier doen.



Nee ze hebben het niet zomaar opgeslagen, dat kunnen wij niet weten. Google krijgt enorm veel data per seconde. Vaak slaan ze het maar net lang genoeg op voor het trainen van het model en wordt het weer verwijderd. Vaak wordt het zelfs niet naar google gestuurd en worden alle berekeningen uitgevoerd op de smartphone van de gebruiker zelf.

Als ze het opslaan is het niet per se op 1 locatie opgeslagen, dan kan het zijn dat de eerste 2 letter van een adres op de ene server staan, de 2 volgende op de andere... (niet echt he, het gaat met code, maar dat is het principe) waardoor een persoon die voor google werkt nooit iets over jou kan weten.

Er zijn zeer veel technieken om privacy te waarborgen. En die kan de overheid ook gaan gebruiken om ons allemaal te beschermen!



Helaas zijn er net zoveel technieken in te breken op deze gegevens door minder welwillende. Alles dat versleuteld kan worden kan ook worden gehacked/ gekraakt. Het zou onnozel zijn te denken dat onze gegevens 100. % veilig zijn.

Daarnaast wordt van overheidswege bedongen dat digitaal gegevens nog 3 maanden inzichtbaar zijn.
Om crimineel verdacht gedrag op te sporen.

Blacky94

Berichten: 3524
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:05

Ik ben ook tegen. Nu denk ik ergens dat het qua privacy/anonimiteit nog wel iets is dicht te timmeren, maar het gaat mij vooral om de voorwaarden en randvoorwaarden.

Citaat:
Kortom, contact-apps moeten tijdelijk, transparant, volledig anoniem, vrijwillig en gebruiksvriendelijk zijn, zonder commerciële bijbedoelingen, en moeten onder regie staan van onafhankelijke deskundigen.

Helemaal leuk en aardig, maar wat is tijdelijk? Tot corona voorbij is? We hebben dan immers al zo'n app en de techniek dus wie zegt dat dat over 5 of 10 jaar niet elke winter voor bijv. influenza gebruikt gaat worden? Of welke andere ziekte dan ook?

Net als vrijwillig. Tot in hoeverre kan de overheid dit wel of niet, ook op langere termijn, verplichten?

En dan komt daar nog bij, hoe gaan werkgevers en winkeliers hier mee om? Kom je idd zonder app je werk niet meer op of de winkel niet meer binnen? Mógen ze dat überhaupt wel van je vragen en wie gaat daar op controleren? En hoe moet dat als de economie straks ingestort is? Hoop bedrijven failliet en banen verloren. Zelfs dan, tot in hoeverre zou het hebben van zo'n app kunnen meespelen in je loopbaan ookal zou het officieel misschien niet eens mogen?
En even afgezien van dat ik toch al tegen ben, betekent dat mogelijk ook dat ik dus nergens meer binnen kom. Ik werk op de corona positieve afdeling en op het moment dat ik mijn beschermingsmiddelen juist gebruik is de kans dat ik het in de supermarkt oploop groter. Dat is toch niet te doen?
Maargoed, dit heeft Lubach ook al duidelijk benoemd in zijn filmpje.

Wat betreft een notificatie krijgen verwacht ik vooral dat we daarbij een dag of een paar dagen achter de feiten aan gaan lopen. Wat niet per se verkeerd is overigens. Iemand met klachten hoort niet op straat en op het moment dat iemand bij wie je in de buurt bent geweest ziek wordt, getest is en dat in de app verwerkt is daar verwacht ik toch al wel snel een 24u tijdsinterval. Misschien nog wel langer. Het zal dus niet snel zo zijn dat je dan 's middags niet meer met het OV naar huis "mag".

Verder vermoed ik dat de 60% die op de 1e pagina genoemd wordt, te maken heeft met de groepsimmuniteit. Ze verwachten dat zo'n 60-70% van de bevolking ziek moet zijn geweest om groepsimmuniteit op te bouwen. Voor hoe lang dat ook mag zijn even buiten beschouwing gelaten. Je kan de telefoon in feite beschouwen als "een virus" waarbij bij juist gebruik de verspreiding voorspeld en gevolgt kan worden.

En als laatste heb ik Facebook en Instagram en werd LinkedIn mij zowat verplicht door school. Echter plaats ik op alles vrij weinig tot niets. Maarja, mijn fitbit is wel weer gesynchroniseerd met een stuk of 3 a 4 fitnessapps waaronder een aantal die gebruik maken van GPS zoals Strava en Endomondo. Maar zelfs EquiLab weet precies waar ik rij, hoe lang en welke kant op. Cookies ben ik dan wel weer kieskeurig in, net als dat ik de meeste apps geen toestemming geven voor het tracken van mijn gegevens. Tsja...

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:08

Pareltjes schreef:
Helaas zijn er net zoveel technieken in te breken op deze gegevens door minder welwillende. Alles dat versleuteld kan worden kan ook worden gehacked/ gekraakt. Het zou onnozel zijn te denken dat onze gegevens 100. % veilig zijn.

Daarnaast wordt van overheidswege bedongen dat digitaal gegevens nog 3 maanden inzichtbaar zijn.
Om crimineel verdacht gedrag op te sporen.


Niet waar, kijk bijvoorbeeld maar eens naar hashing. Er is nog steeds geen supersleutel gevonden gelukkig.

irryproppy

Berichten: 328
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: overal waar de zon schijnt!!!:)

Re: Corona app. Wel of niet gewenst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:09

Het blijft schending van privacy en inbreuk.
Volgens mij staat daar ook iets over in het burger wetboek...

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:21

hoefnageltje schreef:
Corona ap: niet gewenst.
Stel, ik ga naar mijn werk, 2 uur met het OV.
In de loop van de dag blijk ik te lang in de buurt te zijn geweest van een positief getest persoon.
En dan mag ik op de terugreis het OV niet meer in????
(Want inmiddels geeft de ap code rood af voor mij)
Naar huis gaan lopen dan?
Dat ga ik dus niet proberen.

En hoe betrouwbaar is zo’n ap nou?
Mijn telefoon staat buitenshuis doorgaans in de vliegtuigstand.
Of uit.
Volgens mij kan die ap dan weinig besmettingen constateren
:+

Dat is ook mijn angst hoor. In het OV (prima reismiddel vaak) kom je nu eenmaal met veel andere mensen 'in contact'. Dan loop je theoretisch een groter risico. Dan thuisblijven wegens een potentieel geval is niet fijn. Dan kun je geen plan meer maken.
Maar ook iedereen in de auto zal niet gaan, files enzo.
Dus zo'n app vind ik echt niet fijn.