Poekkie schreef:Als ik het zo lees, dan krijg ik het gevoel dat de manege vrij standaard is van sfeer, maar dat je het heel erg snel op jezelf betrekt. Ook mbt de sfeer van mooier/beter: is dit iets waar je in de gesprekken zelf last van ondervindt? Of is dit meer in de zin van 'die mensen gaan kijken en vinden vast dat ik het niet goed genoeg doe of praten misschien achter mijn rug over mij'?
In het eerste geval kan je best naar een andere stal op zoek als deze sfeer je echt niet ligt.
In het 2de geval vrees ik dat je perfectionisme je in de weg zit en je hier helaas op bijna elke stal tegenaan zal lopen.
Aansluiting in 1.5 maand is moeilijk, laat dat even los. Als je gewoon vriendelijk bent en met je paard bezig bent, komt dat vaak vanzelf. Je hoeft niet mee te gaan in de competitiedrang om beter/mooier/ in set /... te zijn, en mensen accepteren dat best wel. Ook al zit je in een lastige leeftijdscategorie waar rivaliteit soms wel wat meer speelt. Maar juist door rond te lopen met de gedachte 'wat denken ze van mij?'word je onzeker, gaat je rijden voor geen meter en straal je ook een underdog houding uit die mensen juist aanmoedigt om te oordelen.
Leg je niet allemaal goals op op basis van anderen, maar je focus op je paard: waarom stel je niet een plan op van waar je naartoe wil en waar je op wil oefenen voor je gaat? Of spreek je met de eigenaresse doelen af?
Ik geef een stom voorbeeldje... bij mij op stal zijn er 12jarigen die een 1m parcours springen. Ik ben heel erg blij voor hen, maar ik en mijn paard kunnen dat niet. Dan kan ik denken 'oh ze zullen zeker wel lachen als ik die 60 cm balk uit de hengsels laat vallen' of ik kan die dag naar mijn paard gaan en oefenen met 3 hindernissen van 50 cm en trots zijn als dat lukt. En uiteindelijk is iedereen gewoon vriendelijk en de sfeer goed zo.
Vraag gerust advies als je iemand tegen komt, laat hen gewoon helpen als iets je niet lukt. Dat klinkt voor jou misschien als 'ik rijd slecht', maar probeer die gedachten positief te schakelen. Iedereen moet leren.
Oh en mijn longeerlijn kostte 10 euro. Als je liever 1x per week longeert ipv rijdt dat is dat ook best. (Wel even zien met de stal, op mijn vorige stal mocht je bvb niet longeren in de bak)
Klopt ik trek sommige dingen me echt heel erg snel aan en ik mijn zelfbeeld is ook niet heel geweldig. Daar heb ik nu dan ook vooral last van en het voelt daarom alsof ik me anders voor moet gaan doen. Ik twijfel niet alleen aan de stal sfeer, maar of meer of dat de paardenwereld nog wel wat voor mij is 
Dat idee van een plan trekken ga ik morgen zeker uitproberen! Ik hoop dat ik mijn focus dat wat kan verleggen en door hem ook bezig te houden het wat meer ontspannen wordt alleen.
Ik zit er wel aan te denken om te beginnen met te longeren, omdat je vaak zo de band vanaf de grond ook wat sterker kan maken. Ik ga dus zeker kijken voor een lijn!