Waar kan je nog naar het strand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:14

_San87_ nee, we zitten niet in een lockdown. We zitten in een INTELLIGENTE lockdown. Als je dat verschil niet weet raad ik je aan om de situatie in Spanje na te gaan. Dan zie je het verschil! Het ging vandaag nog op het nieuws, stranden waren rustig, en de mensen die er waren hielden zich aan de maatregelen zoals 1,5m afstand en niet meer dan 2 personen. Dát is een intelligente lockdown en dát is toegestaan. Er worden pas boetes uitgedeeld als je aan groepsvorming doet en je niet aan de 1,5m afstand houdt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:15

@San87 Misschien was het wel heel intelligent van TS om er wel op dat moment uit te gaan met haar dochter. Een intelligente lockdown betekend niet dat niet meer mag, maar dat men zelf de afweging moet maken of het verstandig is om te doen. Ik denk dat TS een weloverwogen keuze heeft gemaakt.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:17

Autumnn schreef:
_San87_ nee, we zitten niet in een lockdown. We zitten in een INTELLIGENTE lockdown. Als je dat verschil niet weet raad ik je aan om de situatie in Spanje na te gaan. Dan zie je het verschil! Het ging vandaag nog op het nieuws, stranden waren rustig, en de mensen die er waren hielden zich aan de maatregelen zoals 1,5m afstand en niet meer dan 2 personen. Dát is een intelligente lockdown en dát is toegestaan. Er worden pas boetes uitgedeeld als je aan groepsvorming doet en je niet aan de 1,5m afstand houdt

Dat schrijf ik toch? Staat letterlijk in mijn bericht, dat we in een intelligente lockdown zitten en dat mensen wordt verzocht niet met de auto naar stranden en bossen te gaan. Daar is afgelopen tijden meer dan eens op bekeurd, parkeerplaatsen worden niet voor niets afgesloten.

Daphara schreef:
@San87 Misschien was het wel heel intelligent van TS om er wel op dat moment uit te gaan met haar dochter. Een intelligente lockdown betekend niet dat niet meer mag, maar dat men zelf de afweging moet maken of het verstandig is om te doen. Ik denk dat TS een weloverwogen keuze heeft gemaakt.

Men wordt verzocht er niet op uit te gaan met de auto. Maar gelukkig heeft de dochter van TS er wel wat aan gehad, dus was het niet voor niets. Wat ik oprecht fijn vind voor 't kind, maar wel zuur voor de mensen die zich wel netjes aan de geldende regels houden :).

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:21

Gaan we nou San afbranden terwijl ze gewoon gelijk heeft?
Het is gewoon niet de bedoeling om de auto te pakken om elders een frisse neus te halen en al helemaal niet als er opgeroepen wordt om juist deze dagen thuis te blijven.
Als je dan de uitzondering op de regel wilt zijn -wilt ja- kies dan in godsnaam een rustig moment.

En ik trek het psychisch ook niet heel best, maar mijn psyche raakt nog meer in de war van dit soort acties.

Ilsje87

Re: Waar kan je nog naar het strand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:30

Niks uitzondering op de regel. Je mag gewoon naar buiten zolang je het niet in groepsverband doet en die 1,5meter afstand houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:35

Ilsje87 schreef:
Niks uitzondering op de regel. Je mag gewoon naar buiten zolang je het niet in groepsverband doet en die 1,5meter afstand houdt.

Ja en daarom sluit men de parkeerplaatsen bij stranden en parken en roept men op om niet naar natuurgebieden te gaan. Er zijn echter altijd mensen die vinden dat zij een goede reden hebben om wel te gaan. Iedereen heeft het lastig, zoek gewoon een andere oplossing.

Hier in de familie allemaal pubers die het lastig hebben, tja het is nu even niet anders, maar we gaan niet lekker met de auto even naar het strand.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:37

Ja en als iedereen dat gewoon gaat doen dan krijg je dus strengere regels. Ik woon aan zee, het is absurt hoeveel mensen gewoon naar het strand gaan, door de duinen lopen en fietsen.

Moet je dan per sé in het Paasweekend naar het strand? Doe dat dan op een werkdag als het rustig(er) is. Maar het moet op paaszondag, ik kan daar echt niet bij met mn verstand.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:45

Nou ik woon op de postbank en wandel daar geregeld met de hond. Hoe vaak je wel niet hoort van het is overvol en blijf thuis, ik kom werkelijk geen hond en mens tegen.

En als je dochter het moeilijk heeft, help haar. Volgens mij wordt dat extra duidelijk in deze tijd, help elkaar. De lijnen van de psychatrie staan roodgloeiend en ook hier wordt een opname piek verwacht, alleen daar hoor je niks van in het nieuws. Mensen gaan hier aan onderdoor, zeker met psychische problemen. Dan werkt even op je tanden bijten niet meer

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:58

Jester_ schreef:
Nou ik woon op de postbank en wandel daar geregeld met de hond. Hoe vaak je wel niet hoort van het is overvol en blijf thuis, ik kom werkelijk geen hond en mens tegen.

En als je dochter het moeilijk heeft, help haar. Volgens mij wordt dat extra duidelijk in deze tijd, help elkaar. De lijnen van de psychatrie staan roodgloeiend en ook hier wordt een opname piek verwacht, alleen daar hoor je niks van in het nieuws. Mensen gaan hier aan onderdoor, zeker met psychische problemen. Dan werkt even op je tanden bijten niet meer

Snap ik helemaal hoor! Maar zouden mensen in Spanje (ik noem maar even een land met strengere regels) dat dan ook niet hebben? En daar krijg je volgens mij echt geen vrijbriefje als buiten loopt, omdat je er echt even tussen moet vanwege psychische problemen...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 00:08

Ohh dat denk ik ook zeker hoor! Je hoort er alleen niks over. Maar mijn bescheiden mening is dan zolang het nog mag hier en het voorkomt erger, ga lekker een stukje lopen met je dochter.

Daar moet je idd echt een aanvraag indienen, al mag je geloof ik ook een aanvraag doen voor een luchtje scheppen, maar niet 3x per dag natuurlijk. Volgens mij mag je daar kiezen tussen boodschappen, hond uit laten en een luchtje scheppen en dan met uitleg. Dat mag dus ook niet dagelijks. Correct me if im wrong hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 00:14

Jester_ schreef:
Ohh dat denk ik ook zeker hoor! Je hoort er alleen niks over. Maar mijn bescheiden mening is dan zolang het nog mag hier en het voorkomt erger, ga lekker een stukje lopen met je dochter.

Daar moet je idd echt een aanvraag indienen, al mag je geloof ik ook een aanvraag doen voor een luchtje scheppen, maar niet 3x per dag natuurlijk. Volgens mij mag je daar kiezen tussen boodschappen, hond uit laten en een luchtje scheppen en dan met uitleg. Dat mag dus ook niet dagelijks. Correct me if im wrong hoor

Lekker stukje lopen prima, maar in de auto stappen en naar een andere locatie rijden om dat stukkie te lopen, niet ok.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 00:16

Ja weet ik niet. Als jij middenin amsterdam woont kan ik me voorstellen dat een stukje strand je hoofd beter leeg maakt dan een rondje centrum. Maar daar gaan we het niet over eens worden en dat geeft ook niet

Al ben ik wel van mening dat het paasweekend niet het best gekozen tijdstip is

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 00:36

Jester_ schreef:
Ja weet ik niet. Als jij middenin amsterdam woont kan ik me voorstellen dat een stukje strand je hoofd beter leeg maakt dan een rondje centrum. Maar daar gaan we het niet over eens worden en dat geeft ook niet

Al ben ik wel van mening dat het paasweekend niet het best gekozen tijdstip is

Die mensen uit midden amsterdam die lopen hier veel rond. Over de polderwegen waar ik de hond uitlaat, waar ik overheen moet om boodschappen te doen. Ze varen op het water langs mijn huis. En nee, ze doen niet echt aan social distancing. Dat kan ook niet als je met z'n 10'en op een smal stukkie weg zit of in een klein dobber bootje.

Het is okee dat het kind van ts er een voordeel van heeft gehad. Maar het is voor iedereen beter om zich te realiseren dat jou voordeel voor een ander een nadeel betekend. Zo simpel is het namelijk op het moment. Dus stel je prioriteiten goed... Is het van levensbelang of is het misschien toch een beetje ondergeschikt?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 00:44

Wij houden ons thuis ook heel streng aan de geldende adviezen, richtlijnen en regels. Erger me er ook kapot aan als ik zie hoeveel mensen hier nog in het bos voorbij stiefelen.

Maar in dit geval ga ik er vanuit dat TS erger wil voorkomen bij haar dochter en was het mentale noodzaak.
Aangezien we in intelligente lock down zitten, het niet verboden is én TS en haar dochter zich aan de max 2 mensen en minimale 1,5m afstand van anderen hebben gehouden, lijkt me dit een juiste uitzondering.

Ben blij dat het je dochter goed gedaan heeft TS!

Ik denk overigens dat we moeten stoppen met het zo hard (ver)oordelen, denk dat TS het al moeilijk genoeg heeft met een dochter die mentaal in de knoop zit.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 00:48

De marechaussee houdt toch honderden auto’s gevuld met buitenlandse gezinnen ook niet tegen om Nederland binnen te komen. Als we het dan toch over regels gaan hebben, waarom zou dat zijn denk je?

Precies, omdat het niet verboden is! Ik zou me daar drukker over maken dan iemand die na weken isolatie even in eigen land gaat uitwaaien op het strand.
Maar hier moet er weer zo nodig iemand aan de schandpaal genageld worden, lekker makkelijk iemand veroordelen van achter je scherm.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 02:15

Jessix schreef:
Precies. Zo heeft iedereen wel een reden waarom hij/zij de uitzondering zou moeten zijn. Maar goed...

Dit ja.

En verder nog:

De een noemt het heel dramatisch iemand aan de schandpaal nagelen.
De ander noemt het heel nuchter iemand op haar verantwoordelijkheid wijzen.

Ik vind dat we recht van spreken hebben bij een ramp als nu gaande is.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 05:39

Iedereen kan roepen wat hij wil, maar op het strand lopen, mits! 1.5 meter afstand is helemaal niet verboden. Dus ts doet niets wat niet mag en alles wat iemand daarvan vind is een mening waar je wel of niet wat van aan kan trekken.

Nogmaals: ik snap echt het probleem niet. Ik knuffel of zoen of aai niemand die ik voorbij zie lopen. :+

Wat natuurlijk wel aso is, is de situatie in de bollen. Hekken weghalen is not done.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 06:12

Je mag alleen naar het strand als het om de hoek ligt en ts Is er met de auto heen gegaan.
Daar ligt de fout.
Ik wil ook super graag mijn familie knuffelen maar ik woon alleen dus mag dat niet.
Mentaal kan ik dat niet hebben maar ik ga het ook niet doen. Of wel.
Deze regels zijn er voor iedereen, en daar moet je jezelf aan houden punt uit.
Elke domme acties zoals die van ts kan zorgen voor langere maatregels of zwaarder.
Dat ga ik en heel veel met mij niet trekken. Dus gewoon niet doen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 07:01

Zijn we nu klaar met roepen wat TS allemaal fout doet? Het is wel een keertje duidelijk hoor. >;)

Vervelende coronapolitie op Bokt, bemoei je toch gewoon met jezelf. Ik snap dat iedereen tijd over heeft maar 3 pagina’s achter elkaar afbranden en dan ook nog het natrappen is gewoon écht niet nodig. Alsjeblieft zeg. _-:(

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 07:14

Maar we doen dit toch samen dus iedereen moet zich aan de regels houden.
En als je elkaar er niet op corigeert of aan spreekt gaan dadelijk meer mensen het doen en dan is het voor mij gedaan hè.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 07:48

Fijn dat het je dochter heeft geholpen!

Bizar hoe mensen hier oordelen en dan vooral verontwaardigd zijn omdat ze zichzelf wel aan de regels houden. Je weet helemaal niet wat er speelt en hoe een ander woont. Ik blijf ook alleen in mijn eigen buurt, maar ik woon aan het bos en kan vanuit huis meerdere kanten op dus ik heb heel makkelijk praten. Mijn idee is juist dat als ik vlakbij huis blijf mensen uit de stad 5km verderop het rustiger hebben in de gebieden met parkeerplekken. Die zijn hier geloof ik ook nog deels open, ook al staat de parkeerplaats vol, het bos/de heide is in verhouding zo groot dat het dan alsnog heel rustig is.

Ik vind het juist heel fijn dat het hier wel kan, ik veel mensen de afgelopen dagen heb zien genieten buiten, met ruim 1,5 meter afstand, en we qua cijfers toch de goede kant op gaan. Mentale gezondheid en beweging is ook belangrijk. Er vanuit gaan dat iemand vast een goede reden heeft om buiten te zijn is voor jezelf trouwens ook veel fijner dan je kapot lopen ergeren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 08:16

Ik zie het helemaal niet als veroordelen en het gaat wat mij betreft allang niet meer over TS en haar dochter.

Ze zal ongetwijfeld een goede reden hebben gehad om met Pasen naar het strand te gaan. Wat ik lastig vind in de discussie (niet meer over TS) is dat zoveel mensen een reden hebben. Waar ligt de grens? Wat is nodig en urgent? En wie beslist dat? Nu gelukkig wij zelf nog. Maar kan me voorstellen dat dat niet meer gaat als er straks 300 mensen op het strand lopen omdat ze daar redenen voor hebben.

Maar goed dat is gewoon het risico met deze manier van lockdown.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 08:30

Ik woon aan een bos, kan de hond niet los want zit nu te veel wild.

Dus ga ik in de polder wandelen, daar struikel je dus ook al over de wandelaars.

Afgelopen week op Google Maps gezocht en uiteindelijk een plekje in Tholen gevonden waar het me rustig leek. Heen gereden met de auto 15 minuten rijden. Inderdaad redelijk rustig.

Gisteren op paaszondag met mijn ouders daar heen gereden. Bijna 2 uur gewandeld en 2x 2 mensen tegen gekomen. Lekker uitgestorven daar dus.

Dan pak ik liever de auto naar een rustige plek, dan dat ik struikelend over de mensen het rondje om het dorp loop.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 08:58

Ik zou contact opnemen met de gemeente of bv met de boswachter in zo´n gebied en vragen of ze daarmee op pad mag.
Misschien als je de situatie uitlegt dat er dan wat meer mogelijkheden zijn.

Maar overleg, ga niet op eigen houtje dingen doen.
Juist dat op een eigen houtje dingen doen, onbedoeld in situaties komen, heel vervelend.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:04

mvdende schreef:
Dan pak ik liever de auto naar een rustige plek, dan dat ik struikelend over de mensen het rondje om het dorp loop.

Precies, dat is wat ik nou intelligent aan een intelligente lockdown zou noemen ;) Als je naar een plek gaat waar verder toch bijna niemand is, dan is dat veel beter dan een rondje park waar de halve buurt dagelijks loopt. Denk gewoon na over wat je doet en weeg af wat verstandiger is. Soms is erop uitgaan helemaal niet zo'n slecht plan, er van uitgaande je je gewoon houdt aan 2 personen en 1,5m afstand tot anderen.