Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Autumnn schreef:_San87_ nee, we zitten niet in een lockdown. We zitten in een INTELLIGENTE lockdown. Als je dat verschil niet weet raad ik je aan om de situatie in Spanje na te gaan. Dan zie je het verschil! Het ging vandaag nog op het nieuws, stranden waren rustig, en de mensen die er waren hielden zich aan de maatregelen zoals 1,5m afstand en niet meer dan 2 personen. Dát is een intelligente lockdown en dát is toegestaan. Er worden pas boetes uitgedeeld als je aan groepsvorming doet en je niet aan de 1,5m afstand houdt
Daphara schreef:@San87 Misschien was het wel heel intelligent van TS om er wel op dat moment uit te gaan met haar dochter. Een intelligente lockdown betekend niet dat niet meer mag, maar dat men zelf de afweging moet maken of het verstandig is om te doen. Ik denk dat TS een weloverwogen keuze heeft gemaakt.
. Ilsje87 schreef:Niks uitzondering op de regel. Je mag gewoon naar buiten zolang je het niet in groepsverband doet en die 1,5meter afstand houdt.
Jester_ schreef:Nou ik woon op de postbank en wandel daar geregeld met de hond. Hoe vaak je wel niet hoort van het is overvol en blijf thuis, ik kom werkelijk geen hond en mens tegen.
En als je dochter het moeilijk heeft, help haar. Volgens mij wordt dat extra duidelijk in deze tijd, help elkaar. De lijnen van de psychatrie staan roodgloeiend en ook hier wordt een opname piek verwacht, alleen daar hoor je niks van in het nieuws. Mensen gaan hier aan onderdoor, zeker met psychische problemen. Dan werkt even op je tanden bijten niet meer
Jester_ schreef:Ohh dat denk ik ook zeker hoor! Je hoort er alleen niks over. Maar mijn bescheiden mening is dan zolang het nog mag hier en het voorkomt erger, ga lekker een stukje lopen met je dochter.
Daar moet je idd echt een aanvraag indienen, al mag je geloof ik ook een aanvraag doen voor een luchtje scheppen, maar niet 3x per dag natuurlijk. Volgens mij mag je daar kiezen tussen boodschappen, hond uit laten en een luchtje scheppen en dan met uitleg. Dat mag dus ook niet dagelijks. Correct me if im wrong hoor
Jester_ schreef:Ja weet ik niet. Als jij middenin amsterdam woont kan ik me voorstellen dat een stukje strand je hoofd beter leeg maakt dan een rondje centrum. Maar daar gaan we het niet over eens worden en dat geeft ook niet
Al ben ik wel van mening dat het paasweekend niet het best gekozen tijdstip is
Jessix schreef:Precies. Zo heeft iedereen wel een reden waarom hij/zij de uitzondering zou moeten zijn. Maar goed...

mvdende schreef:Dan pak ik liever de auto naar een rustige plek, dan dat ik struikelend over de mensen het rondje om het dorp loop.
Als je naar een plek gaat waar verder toch bijna niemand is, dan is dat veel beter dan een rondje park waar de halve buurt dagelijks loopt. Denk gewoon na over wat je doet en weeg af wat verstandiger is. Soms is erop uitgaan helemaal niet zo'n slecht plan, er van uitgaande je je gewoon houdt aan 2 personen en 1,5m afstand tot anderen.