Zoon mag/moet twee uurtjes p.d. naar school ondanks corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Re: Zoon mag/moet twee uurtjes p.d. naar school ondanks corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:39

Je man is risico-factor zeg je dus die neemt het eerder mee naar huis dan je zoon die op veilige afstand op school zit.

Daarnaast ga je natuurlijk niet naar binnen om te kijken hoe veilig het is, waarom moet je anderen extra risico laten lopen door deze onnodige stap?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:41

...hoe is het gegaan vanmorgen?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 10:44

_Penotti schreef:
Jillz1 schreef:
Hij zit in de B en daar hebben ze op deze school nooit geen huiswerk voor thuis en zoals gezegd heeft hij hele goede punten.
Hij ziet de noodzaak er niet van in. Hij claimt het zo weer op te pakken.
Omdat wij en de school vinden dat hij ondanks de crisis toch inzet moet blijven tonen( gewoon uit principe) is dit besloten

Dan is hij dus geen kind met een rugzakje dat consequenties niet begrijpt.
Dan is hij gewoon de verwende puber aan het spelen en komt er mee weg ook als je nu niet door pakt.
Hup naar school er mee.
Of hij moet zonder oorlog spelen thuis zijn taken maken.
Hij is echt oud genoeg om in te zien dat lopen lanterfanten geen optie is.

Hij heeft wel een rugzak, komt van speciaal onderwijs. Maar wil niet zeggen dat hij alle consequenties begrijpt.
Hij begrijpt niet dat ondanks zijn hoge cijfers hij toch thuis school heeft.
Hij geeft aan dat hij het wel weer doet als school begint. In zijn beleving heeft hij dit jaar geen school meer.

Hij is nu dus ook naar school. Maar hij voelt het als een straf( is ook wel een beetje)
Laatst bijgewerkt door Jillz1 op 10-04-20 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:44

DeMolenhoek schreef:
kwii schreef:
Even over een andere boeg maar.. wat wil hij? En hoe erg is het als hij dit jaar volgend jaar nog eens over mag doen?

Meen je dit? Hij heeft niets te willen, hij hoort huiswerk te maken :n Zou maar wat mooi zijn moesten ze zelf maar wat kunnen beslissen en ‘even’ een jaar over doen.

Dat zeg ik ook helemaal niet. Maar het is crisistijd en als TS en haar zoon er geen goed gevoel over hebben, waarom zou je dan zoals TS het zelf noemt oorlog voeren? Een jaar overdoen is niet het einde van de wereld hoor. Natuurlijk zou het fijn zijn als het wel gaat lukken, maar het is niet alsof de wereld in elkaar stort als het niks word.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 10:45

Janneke2 schreef:
...hoe is het gegaan vanmorgen?

Tot 11 uur, sta nu voor school

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:47

Ik zou zeggen niet doen, maar ik zit in een land waar we permissie van de overheid nodig hebben om uberhaupt boodschappen te mogen gaan doen en ''een frisse neus halen'' absoluut niet mag. Ik vind dat Nederland er erg laks mee om gaat en zou je zoon dus thuis laten. School komt wel weer...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:47

@kwii En jij neemt haar zoon serieus terwijl topicstarter al eerder aangeeft dat, dat ook wel een mooi excuus is om er onderuit te komen.
Nee het is aan topicstarter om in te schatten of deze maatregel nodig is om hem aan het werk te krijgen. Zij is zijn moeder. Schat zij in dat school de beste oplossing is dan is dat zo.
School gaat ook niet zomaar kinderen toelaten. Bij ons zijn ze daar heel streng in.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:48

Divers schreef:
Ik zou zeggen niet doen, maar ik zit in een land waar we permissie van de overheid nodig hebben om uberhaupt boodschappen te mogen gaan doen en ''een frisse neus halen'' absoluut niet mag. Ik vind dat Nederland er erg laks mee om gaat en zou je zoon dus thuis laten. School komt wel weer...

Ik zou eerder jou onderschrift op hem van toepassing vinden :D

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 10:48

GDG schreef:
Je man is risico-factor zeg je dus die neemt het eerder mee naar huis dan je zoon die op veilige afstand op school zit.

Daarnaast ga je natuurlijk niet naar binnen om te kijken hoe veilig het is, waarom moet je anderen extra risico laten lopen door deze onnodige stap?

Die begrijp ik niet.

Mijn zoon kan het ongemerkt mee naar huis nemen.mijn man houdt zichbergvstrikt aan de regels. Werkt wel iedere dag buitenshuis.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:50

lenaa_tje schreef:
@kwii En jij neemt haar zoon serieus terwijl topicstarter al eerder aangeeft dat, dat ook wel een mooi excuus is om er onderuit te komen.
Nee het is aan topicstarter om in te schatten of deze maatregel nodig is om hem aan het werk te krijgen. Zij is zijn moeder. Schat zij in dat school de beste oplossing is dan is dat zo.
School gaat ook niet zomaar kinderen toelaten. Bij ons zijn ze daar heel streng in.

Pardon? Ik zeg toch helemaal nergens dat ze mijn mening moet volgen? -O-
Ik doe gewoon een suggestie net als een ieder ander in dit topic, dat je het daar niet mee eens bent of dat TS het daar niet mee eens is kan toch gewoon? Ik snap geloof ik niet helemaal waarom iedereen zijn mening mag geven, maar ik met een afwijkende mening opeens niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:52

kwii schreef:
lenaa_tje schreef:

Pardon? Ik zeg toch helemaal nergens dat ze mijn mening moet volgen? -O-
Ik doe gewoon een suggestie net als een ieder ander in dit topic, dat je het daar niet mee eens bent of dat TS het daar niet mee eens is kan toch gewoon? Ik snap geloof ik niet helemaal waarom iedereen zijn mening mag geven, maar ik met een afwijkende mening opeens niet.

Zeg ik dat dan? Ik vraag gewoon iets en geef daarbij mijn mening en als je dat anders opvat. Dan sorry :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:52

Jij mag die wel geven. Iemand mag het daar ook mee oneens zijn en een andere mening hebben. Er heeft toch niemand gezegd dat je moet zwijgen?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:53

Jillz1 schreef:
GDG schreef:

Die begrijp ik niet.

Mijn zoon kan het ongemerkt mee naar huis nemen.mijn man houdt zichbergvstrikt aan de regels. Werkt wel iedere dag buitenshuis.

Als hij risico-factor is zal hij grote kans hebben met corona-patienten in aanraking te komen dus zal hij veel eerder corona meenemen naar huis dan je zoon die op veilige afstand in een omgeving met mensen zonder symptomen zit.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:55

@De MolenHoek en @Lenaa_tje

Ik vatte dat zo op door dit stukje:

Maar dan heb ik jullie gewoon verkeerd begrepen :)

TS ik wil je in elk geval succes wensen, welke optie je ook kiest want makkelijk is het in elk geval vast niet! Hopelijk viel het naar school gaan hem toch mee.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 10:56

Hoho, geen oorlog op bokt, ik heb dat al genoeg thuis ( gehad).
Ieder mag er iets van zeggen.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 10:57

Hij komt zo uit school, ik ben benieuwd

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 11:00

O goed geregeld, alle kinderen zitten in een aparte spreekkamer, helemaal apart

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 11:00

Hij was er toch blij mee.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:01

Jillz1 schreef:

Heel fijn :)

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:02

Dat is fijn!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:05

Kijk, fijn TS! Mooi dat hij het positieve ook inziet en zo heb je thuis wat minder belasting en oorlog met hem hopelijk.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:31

Jillz1 schreef:

Fijn om te horen!

Denk ook dat, wat iemand eerder al noemde, dat stukje extra dagstructuur net dat beetje extra geeft waardoor de "zin" om met school bezig te zijn geprikkeld kan worden..

@GDG: Ik denk dat je iets anders bedoeld met risico-factor dan TS. TS bedoeld met risicogroep dat haar man extra risico loopt om zeer ernstig ziek te worden indien hij het virus oploopt. Jij bedoeld er geloof ik mee dat iemand extra risico loopt om met het virus in aanraking te komen. ;)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:05

Serenity350 schreef:
@GDG: Ik denk dat je iets anders bedoeld met risico-factor dan TS. TS bedoeld met risicogroep dat haar man extra risico loopt om zeer ernstig ziek te worden indien hij het virus oploopt. Jij bedoeld er geloof ik mee dat iemand extra risico loopt om met het virus in aanraking te komen. ;)

Dan zou TS de verkeerde benaming gebruiken, dat kan. Risicogroep is namelijk iets heel anders inderdaad dan risicofactor.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:10

Jillz1 schreef:
Hij heeft wel een rugzak, komt van speciaal onderwijs. Maar wil niet zeggen dat hij alle consequenties begrijpt.
Hij begrijpt niet dat ondanks zijn hoge cijfers hij toch thuis school heeft.
Hij geeft aan dat hij het wel weer doet als school begint. In zijn beleving heeft hij dit jaar geen school meer.

Hij is nu dus ook naar school. Maar hij voelt het als een straf( is ook wel een beetje)

Dat is het inderdaad, en het is goed dat hij het ook zo ervaart. Hij wordt op deze manier "gestraft" omdat hij het thuis niet doet zoals het hoort, daar zitten gevolgen aan, zo werkt dat in de wereld. Super dat je hem dit lesje leert vind ik dan.

Goed dat hij het toch ook wel fijn vond :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:14

Omdat dit topic vragen heeft met betrekking tot Corona verplaats ik hem naar CV Coronavragen.