Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

maar uiteindelijk went alles..Citaat:Ik liep altijd met een boog om de dorpsgek heen dus ja ik associeer dat iedereen met een boog om je heen loopt wel met dat je niet helemaal juist bent.

sureido schreef:Cer schreef:Als iedereen doet alsof je een viezerik bent? Hoe bedoel je dat?
Of wil je graag bij iedereen om zn nek hangen? Wat is het probleem er precies mee?
Tuurlijk niet, maar dat iedereen met een grote boog om je heen loopt.Dat is toch niet zo lastig te snappen?
Cer schreef:Kijk, die anderhalvemetermaatschappij gaat er komen, MvdEnde.. dus ook het OV zal veranderen
het zou zomaar kunnen dat het OV in jouw dorp dus vaker gaat rijden![]()
Je kunt 'hoe het was' niet meer vergelijken met 'hoe het wordt'..
Die 1,5 meter in de supermarkt kan volgens mij prima als je ook een looprichting instelt. Dat wordt wel heel bijzondermaar uiteindelijk went alles..
Citaat:Ik liep altijd met een boog om de dorpsgek heen dus ja ik associeer dat iedereen met een boog om je heen loopt wel met dat je niet helemaal juist bent.
Ja, maar ja, dat zit dan in jouw hoofd en dat mag je niet op anderen projecteren
, voorzie die van commentaar of mijn eigen voeten als voorbeeld, dat is wel heel leuk!Cer schreef:Ik vind het wel top om te zien hoe de meeste mensen in 'kan niet' denken ipv hoe het wel zou kunnen, zodat alles wellicht op gang kan komen tegen de tijd dat het weer een beetje mag..
volgens mij werd er echt benadrukt dat het gáát veranderen.. dus "kan niet" zal geen optie zijn?
Cer schreef:Ik vind het wel top om te zien hoe de meeste mensen in 'kan niet' denken ipv hoe het wel zou kunnen, zodat alles wellicht op gang kan komen tegen de tijd dat het weer een beetje mag..
volgens mij werd er echt benadrukt dat het gáát veranderen.. dus "kan niet" zal geen optie zijn?
crow schreef:Voor de contact beroepen wordt het lastig en dat zijn er veel. Ik zelf ben oa masseur, naast werkzaam in de zorg 24 uur. Voor mijzelf zou ik het fijn vinden om te weten of ik immuniteit heb opgebouwd. Als ik dan zelf ook de hygiene maatregelen goed in acht zou nemen zou ik het fijn vinden als ik op redelijke termijn ook het masseren weer op kan pakken. Heb in mijn klanten bestand mensen die het echt nodig hebben.

Ryder schreef:Cer schreef:Ik vind het wel top om te zien hoe de meeste mensen in 'kan niet' denken ipv hoe het wel zou kunnen, zodat alles wellicht op gang kan komen tegen de tijd dat het weer een beetje mag..
Heeft toch niks te maken met niet willen? Ik denk ook graag in mogelijkheden ipv problemen. En die mogelijkheden zijn er ook wel, maar niet in alles (de zorg in brede zin, kappers, kinderopvang). Heeft niet te maken met iets niet willen zien. Er zullen vast ook uitzonderingen komen. Een leidster die een baby niet kan optillen is immers geen optie. Maar de opvang gesloten houden op de langere termijn ook niet, als bedrijven weer opstarten.
Persoonlijk ben ik heel benieuwd naar deze praktische kant.
SusanH schreef:Maar serieus he, bussen minder vol. Treinen ook. In theorie kan het. Maar wat doe je op Utrecht CS als er veel mensen tegelijk in en uit willen?? Dan kun je die 1,5 meter niet in acht nemen. Buiten dat. Minder reizigers is minder inkomsten. Nu kan het allemaal uit. Maar als er minder mensen in mogen voor flink langere tijd mag er ook wel een beste bult geld bij. Veel vervoerders zitten nu al krap vanwege aanbestedingen. Dus ik zie daar wel hele grote problemen ontstaan.
Als we moeten accepteren dat dit virus niet meer weg gaat zoals veel experts zeggen ( oa Gommers net bij WNL) waarom ons dan zo in bochten wringen? Ok, nu is het nodig om de druk op de IC's te verkleinen. Maar dat kunnen we imo geen jaar of langer volhouden. We zullen toch echt moeten kijken hoe we wel de kwetsbaren kunnen beschermen, maar toch voor anderen zoveel mogelijk het normale leven weer op kunnen pakken. Geen grote bijeenkomsten is de enige aanpassing die ik als haalbaar zie. Maar ja, dan zit je ook al met pretparken, dierentuinen, het strand in de zomer. Er zitten zo veel haken en ogen aan. Testen en mensen vroegtijdig isoleren lijkt mij de best mogelijke optie. Maar dan moet de testcapaciteit flink omhoog. En moeten mensen die positief getest zijn ook daadwerkelijk in isolatie. En mensen die in contact zijn geweest ook testen. Goedwerkende app is dan ook een must.
Scum schreef:SusanH schreef:Maar serieus he, bussen minder vol. Treinen ook. In theorie kan het. Maar wat doe je op Utrecht CS als er veel mensen tegelijk in en uit willen?? Dan kun je die 1,5 meter niet in acht nemen. Buiten dat. Minder reizigers is minder inkomsten. Nu kan het allemaal uit. Maar als er minder mensen in mogen voor flink langere tijd mag er ook wel een beste bult geld bij. Veel vervoerders zitten nu al krap vanwege aanbestedingen. Dus ik zie daar wel hele grote problemen ontstaan.
Als we moeten accepteren dat dit virus niet meer weg gaat zoals veel experts zeggen ( oa Gommers net bij WNL) waarom ons dan zo in bochten wringen? Ok, nu is het nodig om de druk op de IC's te verkleinen. Maar dat kunnen we imo geen jaar of langer volhouden. We zullen toch echt moeten kijken hoe we wel de kwetsbaren kunnen beschermen, maar toch voor anderen zoveel mogelijk het normale leven weer op kunnen pakken. Geen grote bijeenkomsten is de enige aanpassing die ik als haalbaar zie. Maar ja, dan zit je ook al met pretparken, dierentuinen, het strand in de zomer. Er zitten zo veel haken en ogen aan. Testen en mensen vroegtijdig isoleren lijkt mij de best mogelijke optie. Maar dan moet de testcapaciteit flink omhoog. En moeten mensen die positief getest zijn ook daadwerkelijk in isolatie. En mensen die in contact zijn geweest ook testen. Goedwerkende app is dan ook een must.
Als dat thuiswerken nou meer de norm gaat worden hoeven er minder mensen met het OV weg. Het is ook nog eens beter voor het milieu.
Voor de rest is het hopen op een vaccin. Een dierentuin lijkt me nog best een kanshebber voor een 1,5 meter maatschappij.
Wat het testen betreft.. er zijn wel meer testen. Gisteren last ik dat er een teststraat in Eindhoven geopend is voor zorgpersoneel. Ze konden 200 testen per dag doen, maar er werden er maar 30 gedaan. Gebruik dan de rest voor niet-zorg mensen, of is dat te simpel gedacht?