Pareltjes schreef:Nou lekker buiten die dieren. We mogen geen gif gebruiken om muizen en rattenplagen te bestrijden dus loslopende katten zijn een natuurlijk alternatief. Hier lopen ze lekker buiten. Geen buur die geklaagd heeft in alle jaren. En nee ik woon niet aan drukke weg. Lijkt me logisch dat je dan géén katten neemt. Zoals het me ook logisch lijkt dat je geen katten neemt als die arme dieren nooit naar buiten kunnen. Of ook geen Sint Bernard op een 1 kamerapp.
We zijn huisdieren aan het verbouwen tot dieren die niets meer mogen. Honden in de bench, katten binnen, paarden hele dagen op stal, kipjes in de tuin op 2 m2. Ja bij het loslopen valt er wel eens een slachtoffer. Maar mijn insteek is beter 5 jaar in vrijheid dan 15 jaar binnen. Paarden op de wei in een kudde levert ook gevaar op. Er wordt geslagen en gemept. Ook geen reden om ze dan maar hele dagen binnen te houden óf net zoals wij nu, in social distance. Kijk eens hoeveel frustratie het oplevert nu mensen een paar weken “ opgehokt “ zitten.
Nee laat katten lekker buiten lopen, doorgefokte huiskatten heb ik ook heel weinig mee. Laatst nog zo’n geval van straat moeten plukken. Een grote klittebos. Bij iedere stap helse pijnen door de dichtgekoekte vacht. Fijn zo’n doorgefokte vacht die in een normaal natuurlijke omgeving alleen maar problemen oplevert. We slaan door met onze huisdierfokkerij én de wijze waarop dieren worden gehouden.
Nog even en de merels mogen ook niet meer losvliegen. Ze laten flatsen vallen dat is ook overlast. Mensen kunnen niets meer velen en ervaren om het minste of geringste overlast. Alleen omdat het niet hun straatje past. Vallende boomblaadjes, torretjes op de tuinstoel.....
Hier ga ik in mee, ik woon op het platteland en heb de katten dus ook als natuurlijke muizenverdelgers. Ik heb ze niet om de hele dag mee binnen te zitten, ze hebben hier echt een nut.
Maargoed, ze komen wel eens bij de buren op 't land maar nooit binnen 1.5 meter van de buurman
daar zijn ze te schuw voor. Als dieren gewend zijn om elke dag (en nacht) naar buiten te gaan, te jagen etc. Dan ga je ze moeilijk binnen houden. Dus lekker naar buiten met die beesten